uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Spannend Sammie. Jeetje morgen, hopelijk gaat het allemaal een beetje soepel voor je. Ik heb hier niets gehoord over inleiden aan de hand van pillen. Klinkt in mijn oren wel prettiger dan een ballonnetje maar zou niet weten hoeveel effect pillen geven qua tempo en heftigheid.

Ik heb afgelopen nacht flink lopen spoken :(
    Vanaf een uur of 23.00 tot 4.30 vannacht denk een soort van voor weeën :( gehad om de 5 a 6 minuten in de buik, rug en benen. Gisteren middag ook al een uurtje en toen was het weg tot 23.00uur, wel de hele dag en avond het gevoel dat ik elk moment ongesteld kan worden.

Ons mannetje was ook echt Hyper druk tijdens deze uren van binnen. Heb geen idee wat hij van plan is/ was en of het nou voor weeën waren of een reactie van de baarmoeder op zijn drukte of misschien toch mijn eigen spanning die nu echt wel op aan het lopen is :(

Het was niet echt pijnlijk maar wel te veel en te vaak om in slaap te kunnen vallen. Dus in bed, uit bed, op de bank weer terug naar bed enz... Ik was om half 5 gelukkig zo moe (na bijna 24 uur wakker te zijn geweest) dat ik toch in slaap ben gevallen tot 8.00 uur vanmorgen. :)

Ook nu is ons mannetje weer flink in de weer en blijft het onrustig voelen in en rond de baarmoeder maar het is een heel stuk minder nog dan vannacht. :cool:.. Ben benieuwd waar dit naar toe leid. Heb vanmorgen toen mijn vriend naar zijn werk ging (die heb ik vannacht uiteraard lekker laten slapen) wel gezegd dat hij zijn telefoon in de gaten moet houden :p:D

2. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hallo!
    Hier nog steeds alles rustig hihi, ik heb als een blok geslapen!

Pff fenne, wat een vervelende nacht! Ik hoop voor je dat die voorweeën (als dat het was) al iets gedaan hebben, en dat je hier niet te lang meer mee hoeft te blijven lopen ;)

@Sammie, ik duim keihard voor je dat het morgen allemaal een beetje soepel verloopt!

Hier net terug van een rondje centrum. We moeten de boel wel een beetje in beweging houden he.. :p

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook nog niks. Balen!

Had ik al verteld dat ik door een tuinstoel was gezakt? Ik had mezelf al voorgenomen om dat niet te doen omdat ons tuinset oud begint te worden (ouder dan 12 jaar) en het plastic broos. Ik zak namelijk al sinds 2009 elk jaar zomers door een stoel heen. Dus ik had een nieuw loungeset besteld en me voorgenomen niet op de stoelen te gaan zitten. En mijn peuter kwam aan; moest even vijf dingen tegelijk doen, ging ik toch op de stoel zitten en krak... Toen zat ik een verdieping lager.

Met mijn billen BAM op de grond. Gelukkig voel ik de kleine kerel heel goed trappelen en weet ik enorm zeker dat er niks aan de hand is (ook omdat mijn dikke billen het wel opvangen) maar het voelde niet echt prettig voor mijn rug/bekken en onderkant.

Ik ben er zooooo klaar mee - ik wil bevallen :p NU! Hahahaha. Nee, echt. Kom maar op met die baby. Het is een mooie dag vandaag om te bevallen en een goede datum.

4. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Het is al lekker aan het rommelen Fenne! Misschien red je de 17e niet eens:D

Heel veel succes morgen sammie!
    Ik heb af en toe wat gerommel gehad maar helaas nog geen baby
    Ik vind het eigenlijk wel een beetje eng om over tijd te lopen.. dus hoop dat het gauw begint:)

Ik lees dat we allemaal wel een beetje klaar ermee zijn nu:p
    Laat de babyboom maar starten!

5. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Hadden je verteld inderdaad Jocey haha wel vervelend ja.

Ja volgensmij klopt het wel zijn we er allemaal wel klaar mee en maar weinig actie :(
    Ik wordt vanmiddag gestript hopelijk gaat dat iets opleveren. Vind de 11de en 12de wel mooie data, die drie erachter aan liever niet maarja je hebt het niets voor het zeggen he....

6. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Ach Joycey, jij zakt door een tuinstoel, ik door de hoekbank! :$
    Er was een veer uitgeschoten, en wat vulling dat loszat. Dus moesten we de hele bank aan de onderkant openmaken om te repareren. Het is gelukt, maar de bank kraakt nu wel :(

Ik zie het (ietwat) koudere pinksterweekeind juist als een uitgelezen kans om eens op mijn gemakje een baby op de wereld te zetten hihi :p
    Alle mensen die ons vervoer kunnen bieden of op onze oudste zoon kunnen passen, zijn vrij. Vriendlief is vrij van zijn werk... Die kans moet ik grijpen! :p
    Maar ja probeer het maar eens zo te plannen he ;)

Hier trouwens een foto van mijn bijna-40-weken-buik :D

Bijgevoegde bestanden:

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Mooie buik!

Ik vind het maar een raar idee dat ik morgen aan het bevallen ben..
    Toch wel spannend, want je weet ook nooit hoe het zal gaan.
    We zullen zien..
    Vandaag erg moe, komt ook door het weer denkik. Huis even nagelopen, puntjes op de i
    Vanavond gaan de kids naar opa en oma, lekker logeren.
    Ze hebben er zin :D

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Afgelopen weekend zat ik er emotioneel even helemaal doorheen. Misschien blij dat ik de 37 weken gehaald en zo nieuwsgierig dat ze toen echt wel een keer mocht komen.

Nu een paar dagen verder en natuurlijk kan ik nog steeds niet wachten, maar vind het toch wel fijn dat deze dame toch graag wat langer wil blijven zitten dan haar zus. Vandaag wel de hele dag last van buikkrampen, maar verder niks.

Net even met mijn nichtje de stad in geweest en dat brak me toch wel op. Buikkrampen in combinatie met die hitte. Blij om weer thuis te zijn. En we wachten maar weer rustig af wanneer de kleine meid zich aankondigt.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier is mijn bijna 39-weken-buik :cool:

En ja, een deel van die dikke buik is van mezelf :D:p

Van die hoekbank is ook echt dik shit! Ik durf nu al niet meer op de minst stevige dingen te gaan zitten. Ik werd vanmiddag al uitgenodigd door de buurvrouw om op een random houten kratje te gaan zitten. Ik heb het aanbod beleefd afgeslagen; hahahaha. Ik vertrouw er allemaal niks meer van.

Ik vind het echt gruwelijk om weer op te moeten staan na een tijdje te hebben gezeten; het lijkt net alsof het gehele gewicht ineens weer op de onderkant wordt gedrukt/verplaatst. Aan het eind van de dag ben ik ook echt helemaal gesloopt en begint alles meer pijn te doen. Maar goed, na baby-bedtijd kan ik dus gewoon weer lekker blijven zitten met gezwollen voeten in een bak ijskoud water :D !

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo kids zijn uit logeren. Maxicosi en vluchtkoffer staan klaar.
    Nu nog ff een kop thee en dan maar m'n bed in.

Psygisch ben ik al aan het verwerken dat ons kleintje morgen of overmorgen dan eindelijk komt. -> emooo haha
    Maar ik ben er van overtuigd dat dit wel nodig is bij bevallen. Tenminste, dat besef van: ja, het is nu eindelijk zo ver, had ik bij de andere kinderen ook. Daarna kreeg ik dan weer nieuwe energie om verder te gaan. De eindstreep is zo dichtbij nu..

11. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Veel succes Sammie!

Lijkt me ook erg raar dat je de kleintjes wegbrengt en de laatste nacht ingaat. Hopelijk slaap je nog wat!

Succes!

12. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Heel veel succes Sammie!
    Hopelijk lukt het om nog wat rust te pakken.
    Je klinkt in elk geval dat je er klaar voor bent :)

13. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Hier lukt rust vinden echt niet. Afgelopen nacht maar 3 uurtjes echt geslapen na bijna 24 uur wakker te zijn geweest... En ook nu nog wakker helaas (het warme weer heeft vast ook een rol hierin).

Ik hoop toch dat ik ergens mijn rust terug kan vinden en niet zo door ga tot dinsdag want dan ben ik op als ik nog moet beginnen.... Ergens zou het toch wel fijn zijn als ons mannetje zelf besluit niet langer te willen wachten. Ik maak me nu veelste druk om alles ondanks dat we echt wel goed voorbereid zijn. Mijn hoofd blijft momenteel maar malen. Hoe zal de bevalling gaan (zie er op dit moment best tegen op), hoe zal het straks zijn met een kindje, hoe ziet hij eruit, hoe zijn wij als Papa en Mama, hoe gaan onze dieren op zijn komst reageren, enz enz... Alles spookt rond...Herkenbaar?

14. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    @Elsa, die emoties herken ik wel. Je gaat over en grens, en onbewust ga je daarna iets 'verwachten', want nu mag het. Ik ben morgen 40 weken, en dan is het waarschijnlijk best een desillusie als er morgen nog niks gebeurd is :p

@Joycey, ook een mooie buik! :D ik snap het wel hoor, dat je niks vertrouwt om op te gaan zitten. Dat heb ik zelfs al met mijn schamele 71 kilo hihi :p ik voel me echt topzwaar! 'Gelukkig' ga ik bijna nergens meer op visite omdat mijn rug dit niet meer trekt, dus kan ik me thuis lekker verplaatsen waar ik maar wil. (Meestal is dat een route tussen bank en bed hihi :p )

@Sammie: oooh wat spannend, vandaag gaat het dan toch echt gebeuren!! Dus uiterlijk morgen heb je je kleintje in je armen! Lijkt me een heerlijk vooruitzicht :) :) ik wens je ontzettend veel succes!

@Fenne, vreselijk he, die onrust. Het was hier vannacht ook bloedjeheet in de slaapkamer. Probeer dan maar eens lekker te gaan liggen... Bah!
    Ik slik soms een melatonine pilletje om wat rustiger in slaap te vallen. Ik ben ook bang dat ik uitgeput ben tegen de tijd dat mijn bevalling gaat beginnen...
    Ook spoken er een hoop vragen rond in mijn hoofd. Ik heb denk ik alle mogelijke scenario's qua bevallen al een aantal keer meegemaakt in gedachten, en dat maakt je er ook het altijd geruster op. Ik vind het best weet eng om zkmeteen die bevalling in te moeten, maar ja het is nogal onvermijdelijk he op dit termijn hihi :p
    Hier geen tips dus om het wat rustiger te krijgen in je hoofd, ik hoop gewoon voor je dat het niet al te lang meer zal gaan duren ;)

@hier, baby zit nog binnen! Merk nog niks aan voortekenen, al ben ik daar 's nachts wel onbewust naar aan het zoeken :p
    Dan word ik half wakker, en voel ik even aan het matras of er nog niks nat is haha :p

Morgen 40 weken!
    Ik blijf het zeggen: hopelijk kiest onze kleine man het pinksterweekend uit om ter wereld te komen. Ik zie alleen maar voordelen :p

15. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Vandaag uitgerekend!!!
    Word inderdaad een domper als er niks gebeurt..
    Straks weer naar de vk, hoop dat ze me strippen wil😊
    De hitte en vermoeidheid breken mij ook behoorlijk op.

En ik haal allemaal horror scenarios in mijn hoofd als een baby te lang blijft zitten... dus hoop dat ze gauw komt. Vind het anders maar eng allemaal.

Pinksterweekend is indd top AnneRose. Weer wat koeler gelukkig.
    De hitte is echt verschrikkelijk!

Mijn 40 weken foto: hoop dat ik de 41 niet haal:D

Bijgevoegde bestanden:

16. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Succes vandaag sammie!

Mooie buiken allemaal :)
    Jammer dat de nachten zo slecht gaan. Denk dat ik heel blij mag zijn dat ik door kan slapen..
    Eigenlijk heb ik nu juist meer rust in m'n hoofd. Scheelt ook dat ik bijna geen kwaaltjes meer heb.

Hoop dat de beebs dan lekker in het pinksterweekend komen voor jullie :)

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    bedankt meiden :)

ik ben in het zh.
    heb nu 2x pillen gehad die voor wat verweking moeten zorgen. Straks om 1730 krijg ik die nog een keer.

mn lichaam reageert er in ieder geval wel op, want ik heb nu ween van een minuut, soms komen ze elke 2 minuten!
    ik kan ze nog aardig wegzuchten maar het voelt wel alsof het is begonnen. Maar om 1700 krijg ik weer een ctg en doen ze toucheren of er van binnen ook wat gebeurd is.
    Dat hoop ik natuurlijk wel...

We zullen zien!

18. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Fijn dat het aanslaat Sammie!
    Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt en je jouw kleintje gauw mag vasthouden!😊

Hier is de poging strippen mislukt... want ze kwam er niet bij
    Het ligt erg diep bij mij. Baal er onwijs van!
    Dinsdag poging 2 , hoop dan op iemand met lange vingers:D
    Morgen een gesprek met de gyneacoloog over mogelijke inleiding, ben benieuwd.
    Heb nu wel wat pijn heel laag, en zeurderig gevoel dus hoop dat t gefrummel toch iets heeft gedaan:)

19. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Ik ben wel benieuwd hoe het met sammie is... :) :)

@Langley, jammer dat het strippen niet gelukt is! (Hier strippen ze trouwens niet voor de 41 weken... )
    Hopelijk dinsdag meer succes!

Ik heb even wat allerlaatste puntjes op de i gezet.
    Camera in de tas, koffiebonen en koffiemelk etc. voor de kraamvisite gehaald, vluchttas nog even bekeken...

Flink gelachen om mijn vriend trouwens... :p
    In de vluchttas zit een briefje met last minute dingetjes. Hij bekijkt dat... En vraagt per item: waar ligt dit? Waar ligt dat? Ja ik vraag het nu maar, voordat je op het moment dat we weg moeten niet meer aanspreekbaar bent...

Euh.. schat... Op het moment dat ik niet meer aanspreekbaar ben, is het misschien beter om dat lijstje te laten voor wat het is en een ambulance te bellen :p
    Hihihi echt hoor, die vent van mij... :p

Nu lekker slapen. Ik verwacht wederom een rustige nacht maarja je weet maar nooit ;)
    Morgen 40 weken!!

20. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Spannend Sammie.
    Hopelijk blijft het allemaal soepel verlopen.

Ik zie ook alweer mooie buiken voorbij komen! Super allemaal!

Annerose, bedankt voor je lieve woorden. Melatonine ken ik idd. Weet niet of het mag tijdens de zwangerschap dus nu nog niet gebruikt maar heb er zelf wel goede ervaring mee buiten de zwangerschap. En ja spanning voor de bevalling neemt echt wel toe... Maar wat je al zegt: het is onvermijdelijk :)

Morgen 38 weken :cool:
    Ik heb net ook even een fotootje gemaakt met een bloot buikje :)
    Wie weet is het de laatste wel :p

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina