Goedemorgen! Vandaag D-DAY! Tenminste... Volgens de berekeningen. Kleine man zit nog wel even goed hier volgens mij... Hoe gaat het met alle dames? Zou Sammie al mama zijn? Hier een rustige nacht gehad. Goed geslapen we gaan er maar weer wat van maken vandaag! @Fenne, volgens mijn vk mag ik gewoon melatonine blijven gebruiken. Het is een lichaamseigen stofje dat je sowieso al aanmaakt. Nou is iedere arts/vk natuurlijk anders in adviezen, maar ik ben blij dat ik het hebben mag! Zo kom ik toch nog een beetje aan mijn rust toe (Oh en mooi buikje! ) Fijne dag allemaal! Trouwens vanmorgen op de weegschaal gestaan.. ik ben aan het afvallen! Is dat normaal? Ik zit nu vanaf het begin van de zwangerschap op +4,9kg...
Yeah, heb je toch nog de 40 gehaald AnneRose!😆 Mijn meisje zit ook nog wel prima denk. Kijken welke van ons er eerder uit wilt 😜 Weet niet of het normaal is dat je afvalt ( wou dat ik het had hihi) Maar denk niet dat t kwaad kan. Hij kan toch al elk moment komen🤗
Ha Anne-Rose, Spannend D-day! Volgens mij is stabilisatie van gewicht of zelfs een beetje eraf wel normaal. Zolang je jezelf goed voelt uiteraard! Morgen hier ook eindelijk D-Day, ben lijfelijk de beperkingen zo beu....ff zeuren maar voelt echt klote voor mijn 2-jarige vriendje, voel me echt schuldig. We kijken soms wel een uur tv en ik woon praktisch bij mijn moeder die overdag voor mijn peuter zorgt. 's Avond naar huis als manlief bijna thuis is.... Kijk uit naar de bevalling dan kan ik eindelijk lijfelijk weer gaan bouwen. Nu is 100 m lopen echt de max, 10 min staan max, en zitten gaat al lang niet meer. Maar ff volhouden nog! Zo even een klaagpost.....doe ik normaal niet aan maar merk dat ik mentaal 't steeds moeilijker vind om het motto 'komt goed' vol te houden. Maar goed, straks 11.45 naar de vk, ben benieuwd of we komende week al iets in de richting van strippen kunnen afspreken. Meer dames die hieraan denken?
Zo herkenbaar wiella! Ik heb echt het gevoel alsof ik mijn zoon zwaar tekort doe.. Hij wil graag spelen, maar de meeste dingen kan ik echt niet meer momenteel! Ik zou ook blij zijn als ik mijn eigen lijf weer terug heb, weer een beetje conditie op kan bouwen, en idd langer dan 5 minuten kan zitten... Lopen gaat nog wel. Als ik eenmaal aan de wandel ben, voel ik me goed. Maar daarna moet ik echt weer met de pootjes omhoog en ben ik praktisch uitgeput... Succes bij de vk vandaag! Ik hoop voor je dat er iets te bespreken is mbt. Strippen. Hier staat het op de 'planning' vanaf 41 weken. Ik kijk er tegenop, vind inwendig onderzoek verschrikkelijk! Maar om mijn kansen te vergroten in het geboortehuis te kunnen bevallen.. moet ik onder de 42 weken blijven. Dus ja weinig keuze
Het wordt spannend hier. Ben benieuwd hoe het met Sammie is. Hier is de verkoudheid eindelijk weer een beetje weg ennheb vannacht echt heerlijk geslapen. Gewoon om 7 uur voor het eerst wakker om te plassen. Nou dat is me de afgelopen weken niet gelukt. Dan werd ik wel 4x per nacht wakker om te plassen. Gister bezoekje aan de vk gehad. Kleine is nog stééds niet ingedaald, maar dat verbaasd me eigenlijk niet. Mijn dochter lag ook pas een week voor de bevalling ingedaald. Voorlopig hier een hoop harde buiken maar dat is het ook wel.
Net terug vd vk. Volgende week (op 40.5) stripafspraak gemaakt. Baby wordt met de hand nu op 3900 gr. geschat dus wat mij betreft groot genoeg Meer dames al een voorspelling gekregen van het gewicht?
Mijn zoontje wordt tussen de 3000 en 3500 gram geschat. Maar dat was bij m'n dochter ook en die was 2935 gram dus ben erg benieuwd. Deze kleine man blijft wel langer zitten dus verwacht wel dat hij iets zwaarder is. Ik wordt morgenochtend weer gestript. Hopelijk gaat het hierdoor wel doorzetten ben benieuwd of de poging van woensdag iets gedaan heeft.... ik begin nu al dagelijks meerdere berichten te krijgen of er al actie is. Wel beetje irritant vind ik. Hebben jullie dat ook al?
Net in het zkh geweest. Gesproken over inleiding. Deze staat gepland voor dinsdag!!! Maandag eerst voelen hoe het ervoor staat en misschien een ballonnetje, en dinsdag het echte werk😄 Ik heb nu 1 cm ontsluiting en het strippen is deze keer wel gelukt gelukkig. Deed wel verrekte zeer! En dan moet ik nog bevallen... Ik vind het nou toch behoorlijk spannend, bijna mama🤗 Ik hoop wel zo dat ze gewoon zelf besluit te komen voor die tijd. Heb zulke dubbele gevoelens over de inleiding Gewoon lekker klagen Wiella! Het is ook vervelend al die beperkingen zo op het laatst.. Fijn dat jij ook gestript kan worden volgende keer. Mijn baby was gister geschat rond de 3500-3700 zoiets. Ben benieuwd of het een beetje klopt. @hopefor2 Hoop dat het lekker doorzet! Ik word ook gebombardeerd met berichtjes. Van mensen die me de hele zwangerschap geen aandacht konden geven ook en nu ineens zo nieuwsgierig zijn..... erg irritant. Ik heb er al een aantal genegeerd die bleven vragen en toen kreeg mijn moeder ineens vragen.. Ze horen het vanzelf wel
Onze dame wordt rond de 3400 geschat. Prima gewicht vind ik Hier gelukkig nog geen berichtjes. Ook hier werd de hele zwangerschap weinig tot geen interesse getoond, dus ze hoeven me nu ook niet lastig te vallen met zulke vragen Gisteren heb ik wel zelf even mijn schoonzusje uitgehoord. Zij is vandaag 39 weken. Ik heb niet rechtstreeks gevraagd of alles nog rustig is, maar gewoon hoe het met haar ging.
Ik ben net m'n slijmprop verloren 😊 Vorige keer was het 2,5 dag erna begonnen... gebeurt tenminste iets Denk dat er nu wel een babyboom gaat komen met al de inleidingen
Haha, ik heb je laatste zin 3x moeten lezen. Ik las boom als in - nou ja, boom; niet als in boem. Ik dacht: een babyboom? Hoezo, een boom? Baby's groeien niet in bomen Zou wel makkelijker zijn! Ik heb de verleden keer niet eens wat gemerkt van een slijmprop. Ik verwacht het dit keer eigenlijk ook niet echt. Maar in elk geval veel succes en sterkte! Hopelijk gaat het met iedereen goed; ingeleid of niet.
Spannende vorderingen weer bij iedereen! Strippen, inleiden, verliezen van de slijmprop... Ik ben erg benieuwd wie de volgende zal zijn hihi Hier ook dagelijks vragen of alles nog rustig is... Vind het van de meeste mensen wel grappig, maar sommige mensen gaat het voor mijn gevoel weinig aan of ik al voorweeën of ontsluiting ofzo heb. Ze wachten maar op nieuws Ik ben vandaag al de hele middag chagrijnig. Moe, mijn lijf werkt niet mee.. bah En dan ook een dwarse peuterpuber... Verder nog geen signalen dat er iets staat te gebeuren. Ik heb wel dat mijn vagina opgezwollen aanvoelt! Echt zo apart.. ik dacht onder de douche wat slijm te voelen, dus ging even met mijn vinger een stukje erin.. maar dat voelde echt raar! Zal er wel bij horen denk ik.. Pff ik hoop echt dat het dit weekeind gaat gebeuren, anders ben ik dinsdag nog veel chagrijniger!
Wanneer is dat bij jullie geschat dan? Ik hoor alleen maar dat hij gemiddeld is en het streepje net boven de middenmoot van het gemiddelde zit, maar verder nog geen gewicht gehoord. Het zal vast wel goed zijn; daar ben ik van overtuigd, maar ik heb nog geen schatting gehad. Zal er volgende week wel eens om vragen. Ik mag woensdag of donderdag weer op controle, geloof ik.
Zo net weer gestript. Deed nu wel wat meer zeer dan de vorige keer. Ze was erg positief ingesteld. Ze zei nu 2cm ontsluiting en bm ook al meer verstreken. Ze kon best wat losmaken zei ze. Nou ben benieuwd. Jocey. Ik heb een echo gehad met 32.2 en daar was hij boven de 2100 gram. Toen zei ze hij komt ongeveer 200 gram aan per week. Vandaar
Spannend hopefor2! Hier met de 36 weken echo, werd hij 2567 gram geschat. En idd dan pakken ze de gemiddelde groeilijn, en wordt hij geschat op 3300 gram bij geboorte. We zullen zien. Hier weer een dag niks. Alles rustig... Word er sjagi van..
@Anne-Rose....hier ook een sjaggie variantje van de D-Day..... GRRRRRR! Vorige keer begon 't rommelen na een 'gezellige nacht' met manlief....maar met een peuterpuber in huis is het libido 's avonds ver te zoeken... Gaat er hier iemand aan de tonic/ananas/voetreflexen?
Whahahaha, dat libido ben ik al kwijt sinds week 20 ofzo We doen het hier zonder libido; vaak komt dat gaandeweg nog. Nee ik ga geen speciale dingen uitproberen. Al hielp wonderolie de verleden keer wel enorm; maar raad ik dat niemand aan ivm de diarree die je ervan krijgt. Dat is ook niet goed voor de baby, denk ik. Hier maar gewoon braaf afwachten totdat er iets gebeurt - of niet. Al staat er wel een blik ananas in de kast; maar denk dat ik liever het blik fruitcocktail lostrek Goed plan wel!
Hoi meiden! Gisteren ben ik bevallen van een zoon! Hij was 3726 gram en 53 cm. Dit met 38.2 weken, is het geen kleine jongen Donderdag morgen hebben we ons gemeld in het zh, en ben ik gestart met pillen slikken. Na een half uur kreeg ik er al voorweeen van. Na 4 uur weer nieuwe pillen geslikt. Ook steeds aan het ctg om te kijken hoe de baby het maakte. Hij had er soms wel last van, van de weeen. Rond 1700 hebben ze weer getoucheerd om te kijken of ik al vorderingen maakte. En idd 2 cm ontsluiting! Ik hoefde daarom niet nog een keer pillen te slikken. De weeen bleven om de minuut komen, en waren al flink pijnlijk. 's Avonds nog even onder de douche gezeten en daarna geprobeerd te gaan slapen. Ik werd om een uur of 4 wakker en merkte dat de weeen wel minder vaak kwamen, maar wel veel heftiger waren. Om half 9 kwam de gynecaeloog om te toucheren en de vliezen te breken. Ik bleek al dik 4 cm te hebben... Na het vliezen breken kwamen de weeen ook niet vaker, maar voelde ik wel nog veel meer druk. Ik had het idee dat het dus wel opschoot. Na een uur dachten, ze gezien de regelmaat van komen, dat het toch wel nodig was om infuus te geven. Ondertussen was ik op een skippybal gaan zitten, die weeen waren al zo heftig! En na 10 minuten op die bal, en aan het infuus had ik persdrang. Ik kon net op tijd op het bed gaan liggen. Na 3 a 4 persweeen kon ik de baby zo aanpakken! Wat een snelle bevalling weer. Hij doet het goed. Wel wat last van misselijkheid, maar hij heeft al goed bij mij gedronken en ik voel dat de bv op gang komt.
Hier geen middeltjes om de boel op te wekken... De kern van een ananas kijkt me niet echt smakelijk, en bivendiejbzit daar lang niet genoeg kinine in om de boel op te wekken Gin tonic lust ik niet, gekruid voedsel houd ik niet van, en ik zit waarschijnlijk de hele nacht wakker met maagzuur.. Ik kreeg nog een tip ballonnen opblazen! maar geen idee wat het doet. Voetreflexmassage is misschien iets waar ik wel in geloven wil, maar zelf doen haalt Joos uit, en niemand anders mag aan mijn voeten zitten haha Tja en dan sex... Hier ook nul libido hoor! Maar volgens vriendlief moeten we alle middelen aangrijpen, bij voorkeur beginnende met deze... Ach mannen... Hij zei vanmorgen: nu ben je officieel over datum! ... Euhm... Dat heet overtijd... Geeft niks hoor (voel me nu net zo'n overrijp kaasje...)