Hebben jullie geen auto AnneRose? Je kan toch gewoon aangeven dat je graag zou willen dat je zoontje wordt thuis gebracht en dat je wil dat hun gelijk weggaan zodat je zoontje in alle rust de nieuwe baby kan ontmoeten. Niks geks hoor. Ik zou ook niet willen dat mijn dochter in heel veel drukte voor het eerst haar broer of zus ontmoet.
Nee helaas.. daarom zijn we afhankelijk van anderen. En daar baal ik van. Ik kan altijd vragen of ze alleen onze zoon willen thuisbrengen en daarna meteen weer weggaan. Maar ik ken ze.. dat gaat gezeur opleveren dat ze ons kind niet meteen mochten zien. Het is (beetje ingewikkeld) de ex van mijn schoonvader, met een klein kind. Onze kids hebben een dus oompje dat zelf pas 5 jaar oud is. Nogal een luidruchtige druktemaker. Hij zal er wel bij zijn, en dat gaat geheid gezeik opleveren dat hun kind zijn neefje niet zien mocht, en weer weg moest. Bah al dit geregel en gedoe.. ik wou dat we er vanaf waren en van onze kleine konden gaan genieten!
Kunnen ze je zoontje niet thuis brengen en zelf een ander keertje komen kijken? - geboortecake/taart maken - foto's uitzoeken en een fotoalbum maken - wie vult aan?
Dan ken je mijn schoonfamilie niet... Taart bakken! Hmm lekkerrr Net gebeld, 11:20 hebben ze een plekje voor strippen. Vriendlief mag even weg van zijn werk dus dat is erg fijn!
Maar jij bepaalt toch hoe je het wilt? Daar is geen discussie over mogelijk. Laat ze gewoon een dezer dagen al weten wat jouw plannen en ideeën zijn wat betreft je zoontje. Het is iets heel speciaals en daarvoor moeten zij hjn gevoelens maar gewoon ff uitzetten. Ik mag toch hopen dat ze het begrijpen. Hoever is de afstand? Kan je man hem niet met de fiets ophalen anders? Succes met strippen zo. Zo Sammie, nu al tijd om taart te bakken haha lekker hoor
Ik ken dat hoor, qua opvang van de ander. Daar had ik gisteren ook nog een discussie over. Ik heb maar besloten het gewoon los te laten en er vooral niet over te stressen want dat helpt allemaal niet. Als je al een kindje hebt, moet je toch flexibeler zijn wat dat betreft. Ik kan nu ook wel op mijn dooie vingers natellen dat mijn schoonouders staan te popelen om erbij te zijn tijdens de eerste kennismaking. En dat is ook wel erg logisch en vind ik het ergste niet; het is alleen te hopen dat ze de rest van de familie nog even thuis laten. Maar ik durf het ook niet zo goed aan te kaarten want hier een flinke diva schoonzus van elf jaar die altijd het middelpunt wil zijn en altijd en overal 'ja' op krijgt te horen. Soms maar gewoon even op je tong bijten en dit faken: ... Om daarna mooi na dat eerste uurtje hen eruit te laten schoppen door de kraamzorg en zelf te acclimatiseren met het gezin. Hier dus weer niks. Figures
Daar ben ik weer! Net voor de tweede keer gestript. Ze hadden nog een gaatje vrij voor me Ik ben daarna naar huis gelopen. (Ruim een uur!) Het deed minder pijn dan de vorige keer, maar was zeker nog niet prettig. Ik zit nu op 2cm, en de vorige keer op 1. Daar is dus niet veel gebeurd, maar de baarmoedermond is wel zo goed als verstreken. Dus het heeft wel íets gedaan! Nu even rustig bijkomen, en zien wat er gebeurt. Het voelt wel een beetje menstruatie-achtig in mijn onderbuik, dus voor mijn gevoel doet dit nu al meer dan de vorige keer (Oh en het voelt vanonder alsof ik iets te hard genomen ben hihi) Anyways, ik hou jullie wel weer op de hoogte
Volgens mij is het al een tijdje geleden dat ik wat gepost heb, dus ik vergeet vast van alles. Kyra, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje. Geniet er lekker van. AnneRose, wat vervelend dat de 1e strippoging niet gelukt is. Hopelijk helpt het strippen van vanmorgen wel en heb je je kindje snel in je armen. Fenne, op zich wel een fijne bevalling. Alleen jammer van die nasleep. Het lijkt me echt vreselijk dat je net een hele vaginale bevalling hebt gehad en dan nog een ks zou moeten voor de placenta. Gelukkig is dat je bespaard gebleven. Rataplan, heb je de uitslag al van het opvangen van 24-uurs urine? Ik ben het zelf ook goed zat. Heb ontzettend veel last van druk van onderen, sinds gisteren erg last van mijn rug (heel handig met een dreumes) en mijn hormonen slaan steeds vaker op hol. En uitgerekend nu moet mijn man steeds overwerken. Ik ben heel benieuwd of ik dit keer ook overtijd ga lopen (ik hou er maar vast rekening mee). Hier gelukkig geen problemen met de opvang van de oudste. Als het hier begonnen is, bel ik mijn moeder en mijn ouders komen dan in ons huis oppassen. Als ik meteen naar huis mag, zullen mijn ouders de kleine dus ook meteen zien, maar dat vind ik niet zo heel erg. Als ze in het ziekenhuis op bezoek komen, zullen ze even moeten wachten totdat Emma haar zusje heeft leren kennen. Mijn schoonouders namen de vorige keer, zonder overleg, de oma van mijn man mee naar het ziekenhuis. Als mijn man ze nu opbelt dat ik bevallen ben, gaat hij ze heel goed duidelijk maken dat ze met zijn tweeën (of evt. met mijn schoonzusje die nog thuis woont) op bezoek komen. Mijn schoonvader is ook heel erg van het meteen foto's maken met zijn telefoon en die vervolgens naar iedereen appen, maar ook dat wil ik absoluut niet, dus als ze komen worden er geen foto's gemaakt. Ik heb mijn nichtje (dochtertje van mijn schoonzusje die 14-05 is bevallen) ook al eerder op foto gezien dan in het echt en dat vond ik niet leuk.
@Elsa, jij bent er dus ook aan toe om je kleintje te verwelkomen helaas hebben we dit niet zelf voor het zeggen.. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als er al allemaal foto's worden doorgestuurd van je kleine. Wij willen hier ook eerst de 'rust' om zelf even te wennen. Moeder en schoonvader horen het als eerste, en ooms en tante. Daar naast zal ik het niet stil kunnen houden tegen mijn beste vriendinnen, maar we leggen er wel de nadruk op dat er nog niks op Facebook komt. De vorige keer wilden we het ook nog heel even stil houden voor de buitenwereld, maar het was al uitgelekt naar een kennis van me, en die feliciteerde me meteen openbaar, waardoor er een stortvloed aan felicitaties kwamen, nog voordat wij zelf iedereen hadden ingelicht die wij het nieuws persoonlijk wilden vertellen. Dus nu is de regel: zodra wij wat op Facebook plaatsen, mogen jullie het aan iedereen vertellen. (En nu maar hopen dat ze zich eraan houden)
Dat van Facebook ben ik helemaal met je eens. Ik heb het de eerste keer na 2 dagen op Facebook gezet. Toen wist iedereen die ik het persoonlijk wilde vertellen het ook al. Ik werd toen ook niet eerder op fb gefeliciteerd. Ik heb destijds van mijn eigen zus moeten horen dat ze bevallen was via Facebook. Ik wist dat ze die dag ingeleid werd en zat te wachten op een telefoontje. Zit ik even Facebook te checken, staat er doodleuk dat ze bevallen was. Ik was toen echt kwaad. Heb haar toen ook pas gefeliciteerd toen ze me 2 dagen later belde dat ze weer thuis was.
Fijn Annerose dat je nu wat voelt van het strippen en je verder bent. Hier ging de 2de strippoging niet zo goed. Voelde er toen niets van, ze was ook super snel klaar, dat ik denk, heb je überhaupt wel iets gedaan? En stond zo weer buiten. Voelde me een beetje snel buitengezet en niet serieus genomen. Gelukkig wel een afspraak kunnen regelen met de gyn, morgen ochtend. Kunnen we eindelijk de inleiding bespreken. Volgens hun berekening ben ik morgen ook 40 weken, en ik hoop echt dat de gyn wat begripvoller is en snel de inleiding wil doen. Goed, sorry, m'n verhaal was nog veel langer, maar wil geen lange zeur post maken. Hier heb ik al afspraken gemaakt, geen foto's zonder mijn toestemming. En al helemaal niet op facebook / whatsapp. Mijn kind, dus mijn regels. Ik wil eigenlijk helemaal niet dat er veel foto's van mijn kind op internet komen. Als de geboorte kaartjes verzonden zijn, en aangekomen, dan komt het pas op facebook. Tegen die tijd heb ik iedereen al wel persoonlijk gesproken die ik wilde spreken. Ik ga ook mijn facebook instellingen veranderen. Zodat niemand wat op mijn tijdlijn kan plaatsen. Heb je dat probleem van openbaar feliciteren ook niet meer!
Goed idee, die tijdlijn aanpassen! Het nichtje van mijn vriend is afgelopen week bevallen. Ze werd eerder die dag al succes gewenst via Facebook door vriendinnen daardoor wisten we dat er iets aan zat te komen. Vind dat zo vervelend! Dus tijdelijk zorgen dat niemand wat op je tijdlijn kan plaatsen is wel een goed idee! *gaat meteen uitvogelen hoe het moet* Overigens: weinig actie hier vooralsnog. Beetje licht bloedverlies met wat slijm, verder niks. Hopelijk komt het vanavond alsnog op gang
Hier al wel een post op fb voordat iedereen haar gezien had. Wij hadden al felicitatie gekregen! Meteen verwijderd en maar snel onze aankondiging eropgezet voordat er meer volgde.. Omdat wij in het zkh moesten blijven hadden wij nog geen kraambezoek gehad op opa en oma's na. Had onze families wel steeds op de hoogte gehouden met fotoos en updates. Vond iedereen fijn zo. En nu elke dag kraamvisite🤗 Zag er tegenop zoveel maar is toch wel gezellig na eerst alleen maar zkh gezien te hebben. Ik heb ook goed nieuws! Ik geef volledige bv op verzoek nou! Ik had echt een top kraamverzorgende. Binnen 3 dagen is het gewoon helemaal gelukt. Zo fijn. Ik had de hoop al opgegeven. Ik hoop dat de strippogingen wat gaan doen voor jullie. Snap dat jullie het zat zijn. Laat die babytjes maar komen.heel veel succes😊
Wat fijn dat de borstvoeding lukt Langley! Hier alles nog rustig. Ik verwacht opnieuw een rustige nacht in te gaan, but you never know... Ik heb vanmorgen met de VK al een kort gesprek gehad over het inleiden. Donderdag (of woensdag, als er plek is) kan ik voor de derde keer gestript worden. Als er vrijdag nog steeds geen baby is, dan ben ik 42 weken en officieel 'over tijd', en zal er waarschijnlijk nog diezelfde dag een intake volgen in het ziekenhuis. Aansluitend zal ik dan dit weekeind worden ingeleid. Dus... Uiterlijk dit weekeind (of maandag, als de bevalling lang duurt) hebben we dan toch eindelijk ons kindje! Het voelt onwerkelijk, en inleiden vind ik nog steeds niet prettig, maar hij zal er toch eens uit moeten Welterusten
Langley, wat fijn dat de BV goed op gang is. Ik hoop zo dat het mij dit keer ook gaat lukken. Ik heb het bij de gyn nog niet eens gehad over een strippoging. Vrijdag moet ik er weer naartoe en dan moeten ze maar eens kijken hoe het ervoor staat bij mij. Of ik al iets ontsluiting heb of dat alles nog potdicht zit.
Even snel berichtje van mij. Alles was goed met de urine. Niet te veel eiwitten en ik mag gelukkig weer terug naar de vk. Bloeddruk is ook niet extreem te hoog als ik even aan de ctg lig. Al met al goed bericht dus. Tis nu dus gewoon afwachten tot de kleine zelf gaat komen. Gelukkig, want het idee van inleiden vond ik maar niks.
Goedemorgen meiden... Nou nog steeds geen baby! Strippoging nummer 2: tot nu to onsuccesvol Ik vind er echt niks meer aan zo... @Rataplan, fijn dat je urine schoon is! Zal wel een hele opluchting zijn Ik hoop voor jou dat jouw bevalling wel zal lopen zoals je hoopt! Ik ga mijn zoon maar eens klaarmaken voor de peuterspeelzaal... Heb nu al geen zin in alle goedbedoelde reacties van ouders en juffen. "Ahhh, nog steeds niet?" "Hij laat wel op zich wachten he!" "Misschien moet je eens gezellig klussen met je vriend, dat helpt!" ... Fijne dag maar weer
Gisteravond rond middernacht begonnen de weeën. Ik blij, dacht van: yes! Nu kunnen we! Maar nee, niks hoor. Het zette weer eens niet door. Irritahant! Het erge vind ik nog wel dat ik mijn partner gewoon al niks meer vertel omdat ik die teleurstelling niet weer wil aan doen (vierde keer ofzo al in anderhalve week tijd). Ik heb hem gewoon laten slapen. Op een gegeven moment werd ik moe (rond 3 uur/half 4) en ben ik ook maar gaan slapen. Maar toch... Where's my baby? :x!