Hier weer even een update: 12:00 uur vliezen gebroken, vrijwel meteen daarna begonnen de weeën. Ik ben met de bus naar huis gegaan, heb thuis 4 weeën opgevangen die op dat moment al best gemeen werden.. ben onder de douche gestapt en we hebben onze zoon door opa laten ophalen. Om 14:00 kwam de verloskundige. Ik heb haar smekend gebeld of ze wilde opschieten, want ik wist het al: dit gaat niet goedkomen, dat kind komt NU! Ze kwam binnenrennen, ik ben op bed gaan liggen en 14:30 begonnen met persen. Om 15.34 is onze zoon geboren. Mats! Het laatste stukje was even pittig, ik heb een aantal hechtingen, maar who cares, hij is prachtig! En al het wachten meer dan waard geweest 😋😋 51cm en (uit mijn hoofd) 3700gram
Jeetje AnneRose, wat is dat snel gegaan. Van harte gefeliciteerd. En nu lekker gaan genieten. ydNEW84, jij ook nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ook lekker genieten. Lonelywolf, Joycey, rataplan en wielle, ik hoop dat jullie je kleintje ook snel in jullie armen mogen sluiten. Wij zijn vanmiddag thuis gekomen. Fayèn heeft een paar keer goed aan de borst gedronken, maar ze is ook nog erg misselijk, dus ze drinkt nog niet heel vaak. Desondanks wil ik de borstvoeding nu heel graag doorzetten en ze mag nog iets afvallen, dus ik hoop dat ze vanavond/vannacht weer beter en meer gaat drinken.
Meiden.... Ik ben verliefd!! Ons mannetje is zo mooi! Zo perfect, zo van ons! Het is erg snel gegaan allemaal, en ik moest echt even goed relativeren wat er vandaag nou allemaal gebeurd is! Maar het had eigenlijk niet perfecter gekund. Achteraf ben ik super blij dat we in het comfort van ons eigen huis zijn. Lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche. Mats ligt nu in bed. Is wel wat onrustig, en huilt met enige regelmaat. We zullen de komende nacht druk wezen met hem, maar dat komt goed. Langzaam leren we elkaar kennen... 😋
Wow AnneRose super gefeliciteerd. Wat een vlotte bevalling. Ben superblij voor je dat het toch nog op tijd gebeurd is. Super joh.
Wauw! Er zijn baby's geboren! Joepie!!! Gefeliciteerd! Zo'n eerste nacht slaap je toch niet annerose dan kijk je alleen maar naar je kindje of heb je deze in je armen. Lekker dicht en veilig bij mama dat hebben ze nou eenmaal nodig.
Hier een beetje een baaldag; de klinisch verloskundige van het ziekenhuis vertelde mij verleden week dat als ik deze week nog niet was bevallen dat ze mij inwendig gaan onderzoeken en 'stevig toucheren' (lees: strippen) omdat dit de verleden keer de bevalling op gang heeft geholpen. Kom ik vandaag in het ziekenhuis; gaan ze het niet doen. Dit omdat 'het ziekenhuis niet gelooft in strippen' - en het enige wat ze willen doen is mij inleiden. Nou heb ik toegestemd (met flinke tegenzin overigens; want het voelt gewoon echt niet goed) en maar die afspraak gemaakt. Het voelt echt tegennatuurlijk en mijn lichaam mij faalt en ik niet genoeg tijd krijg om het zelf te doen. Ik wil het dus niet. Dus nu maar een plaatselijke verloskundige gebeld en overlegd en nu gaan zij dat dit weekend doen. Ik word straks teruggebeld met of het vandaag of morgen gaat gebeuren. Ik vind dat ik het aan mezelf verplicht ben om te proberen. Maar het voelt net alsof ik stiekem aan drugs probeer te komen ofzo. Het breken van diverse policy's of wat ook. Maar vind het echt een shitberedenatie van die arts. Zij wil mij gewoon laten inleiden - omdat het kan. Zomaar, zonder alles geprobeerd te hebben. En ik wil dat niet. Alsof je een bazooka pakt terwijl een erwtenschieter net zo effectief zou kunnen zijn.
Vervelend zeg Joyce, groot gelijk dat je je vk hebt gebeld. Hopelijk lukt het strippen dit keer ook! Duim voor je
Jeetje Joycey, wat raar! En dat terwijl ze er bij mij juist alles aan hebben gedaan om het inleiden te voorkomen! Ik vind het goed dat je het niet zomaar pikt, en andere alternatieven zoekt! Het is jouw lichaam, en je moet er voor jouw gevoel alles voor gedaan hebben om de bevalling te laten verlopen zoals jij het wilt! (Geloof me, ik kan het weten ) Jouw leven, jij bepaalt. En zomaar inleiden omdat het 'kan', vind ik ook een belachelijke reden. Sterkte! @Hier, Mats doet het super! Hij is de eerste nacht prima doorgekomen. Wat krampjes en daardoor wat huilerig, maar verder is het een heel tevreden mannetje!
Ik werd hoe langer hoe meer chagrijniger en het voelde echt niet goed; ik heb de arts teruggebeld en gezegd dat ik de inleiding later wil (dan de afspraak die ze maandag had gemaakt voor me). Ze sputterde nog een beetje tegen maar ik zei dat ik me zo ernstig onder druk gezet voel en niet van plan ben om dit zomaar te doen. Vooral omdat het met ons kindje (en mij!) goed gaat. Ze zei: oh sorry, ik kreeg de indruk dat je er klaar mee was. Waarop ik zei: ik ben ongeduldig en wil inderdaad graag mijn kindje vast houden, maar ik wil me niet onder druk gezet voelen. Nu i.p.v. maandag wordt ik uiterlijk woensdag ingeleid (41+6 dagen). Daar kan ik mee leven. Dan heb ik tenminste nog een paar dagen. Dan moet ik maandag wel op controle voor een hartfilmpje van de baby en nogmaals bloeddruk laten checken en dergelijke, maar dat is dan maar zo. Kan mij het schelen En dan belt straks de verloskundige terug of ik morgen of overmorgen gestript kan worden. Dit is de tweede keer dat ik de zwangerschap heb doorlopen in dit ziekenhuis en tot twee keer toe gaan ze in de laatste 2 weken zitten 'klieren'. Een derde zwangerschap zal in een ander ziekenhuis plaats vinden. Ben er klaar mee. Wat een emotionele rollercoaster vandaag. Ik werd gewoon spuugmisselijk bij de gedachte van een inleiding. Het is prima als het nodig is en iedereen die dat voor zichzelf mag beslissen - als ik dan nou ook maar gewoon mag beslissen dat ik dat niet wil. Het voelt zo slecht. Dus ja, blij dat ik nog 4,5e dag uit mezelf kan/mag bevallen It's now or never, hopelijk werkt mijn lichaam mee ofzo.
Nou ik ben hier dus net mooi genaaid he? Die verloskundige die ik had gebeld heeft toch achter mijn rug om met het ziekenhuis gebeld, dus kreeg net die stomme klinisch verloskundige weer aan de telefoon. Die vond het allemaal niet goed blablabla, maar omdat ik het anders toch wel doe, wil ze de afspraak maken dat het maandag onder toezicht daar in het ziekenhuis gebeurt. In plaats van morgen dus. Dus weer 2 dagen verder. Nou, ik ben echt witheet. Vanochtend zat ze nog te grappen met dat ze geen visitekaartje achter ging laten en dat het ziekenhuis het niet hoefde te weten en nu dit weer. Kreeg nog een soort van op mijn lazer ook. Ik ben hier zo pissed off op dit moment dat ik gewoon besloten heb om helemaal niet meer naar het ziekenhuis te gaan. Ik beval thuis op eigen houtje. Dat ze allemaal maar de rambam krijgen. Heb die verloskundige gebeld om verhaal te halen maar haar dienst zat er natuurlijk weer op - kon moeilijk haar collega op dr flikker geven - dus er zit niks anders op. Dan maar zelf proberen te strippen ofzo. F*cking naaiballen. En daar in het ziekenhuis zien ze mij ook niet meer. Ben echt witheet en in alle staten.
Belachelijk!!!! Lekker een andere onafhankelijke verloskundige gelijk zoeken en net zolang doorzoeken tot je er eentje vindt die je diezelfde dag kan helpen! En dat ziekenhuis kan het uitzoeken, ga direct naar een ander ziekenhuis, je bent niks verplicht jouw lichaam en jouw keuze in welk ziekenhuis! Check je zorgverzekeraar welke je allemaal kunt!!
AnneRose van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat Mats toch nog besloot om zelf te komen😆 En heerlijk thuis. Nou lekker genieten met je 3 mannen 😊 Wat verschrikkelijk hoe je behandeld word joycey! Ik hoop dat je niet ingeleid hoeft te worden en de kleine zichzelf nog aandient! Ik lig weer in het zkh sinds donderdag ivm sepsis. Was er net uit dus baal enorm! Mijn moeder kwam toevallig op visite en had meteen arts gebeld. Gaat nu al stuk beter. Hoop dat ik weer gauw naar huis mag
♡Uitgerekend♡: 14 mei - Wiella, 2e kindje 19 mei - Joycey, 2e kindje 💙 29 mei - Lonelywolf, 1e kindje 💟 31 mei - Rataplan, 2e kindje ♡Bevallen♡: 01/02 💙💟 - Zj84 - Roef & Fiene 26.4w 12/03 💙💙 - Madivi - 32.5w 14/04 💙 - Lietjuh - 38.1w 23/04 💙 - MamaenMini - 38.2w 28/04 💟 - Sarax - Rosa 38.3w 30/04 💙 - Sterretje31 - Ivan 39.1w 02/05 💟 - Anna Love - Faye 39.6w 04/05 💙 - Elisah83 - 41w 11/05 💙 - Kyra321 - Liam 40.4w 13/05 💙 - Sammie1 - 38.2w 16/05 💙 - Hopefor2 - Oscar 40.1w 17/05 💙 - Fenne34 - Max 38.4w 18/05 💟 - Langley - Ivy 40.6w 25/05 💟 - Elsa86 - Fayèn 39.4w 25/05 💙 - ydNEW84 - Efe 39.2w 26/05 💙 - AnneRose - Mats 41.6w
Vannacht weer een nacht gehad vol weeën, van 23:30 tot een uur of 03:00 en daarna hield het weer op. Ik dacht dat ik de slijmprop al was verloren, maar gisteravond kwam ineens het grootste gedeelte. Ik denk dat ik nu nog meer ontsluiting heb. Maar verder nog geen baby natuurlijk. Ik laat het even op zijn beloop. Ik wil er niet meer teveel aan denken, al is dat natuurlijk moeilijk. Net als dat je NIET niet aan een roze olifant mag denken terwijl hij naast je in de kamer zit ofzo. Maar goed, ik doe mijn best. Ik voel me erg down en depri. Ik kan vrij weinig meer en ik mis het spelen met mijn peuter. Ik heb alleen nauwelijks nog energie, kan me bijna niet bewegen omdat alles gevoelig is van onderen en ik kan in principe alleen maar zitten afwachten en commentaar aanhoren van anderen. Ben het echt zat - maar nog niet zo zat dat ik me wil laten inleiden (ja even voor de duidelijkheid; want zo'n 349349299445043% van de mensheid suggereert dat, nu mijn partner ook). Ik geloof niet dat ik mij nog eenzamer kan voelen. Mijn lichaam faalt, lijkt wel. Ik kan alleen maar weeën krijgen in alle rust wanneer mijn partner en kind slapen en wanneer ze er zijn denk ik: oh nee, dan moet ik ze wakker maken; krijgen we daar weer gedoe mee - om vervolgens de weeën te laten stoppen om uitgeput in slaap te vallen en om half zeven 'mama? MAAMAAAAA' te horen en niet lang daarna mijn partner. En niemand heeft meer wat aan me. Terwijl mijn schoonmoeder zegt: breng je kind maar bij ons. Ja prima, ware het niet dat hij al bijna elke dag deze week elders was - net alsof ik helemaal geen kinderen meer heb ofzo. En nog een leuke; van mijn vriendin moet ik voor 1 juni bevallen, want dat was kinderbijslag-technisch voordeliger Zeur zeur zeur zeur zeur Kind, kom eruit!