Van harte Wiella! En wat een schrik he, dat ze dan mee moet met de ambu. Hoe ben jij dan in het zh gekomen? Fijn dat de bv nu op gang is. Hopelijk is haar tweede week wel een roze wolk @anne, fijn dat er alles rustig blijft! @rataplan, veel sterkte met wachten. je baby komt echt!!
Lonelywolf, gefeliciteerd. Lekker genieten nu. Wiella, ook gefeliciteerd. Wat een schrik dat je meisje met de ambulance mee moest. AnneRose, ik hoop dat je mannetje weer snel mee naar huis mag en dat er verder niks aan de hand is. Rataplan, ik hoop voor je dat je je kindje snel in je armen mag sluiten. Hier: Fayèn was behoorlijk wat afgevallen (305 gram) en daarom kolf ik sinds gisteren fulltime. De borstvoeding lijkt op gang te komen nu. En vanmorgen was ze weer aangekomen (60 gram). Afgelopen nacht is hier het navelstompje al afgevallen.
Lieve allemaal, Wij liggen nog steeds in het ziekenhuis. Onze kleine man lijkt het voeden/speenzuigen en ademhalen niet goed te kunnen combineren, waardoor hij dus stopt met ademhalen op de momenten dat hij drinkt of aan zijn speen zuigt. Hij doet dit niet altijd, maar vooral op de momenten waarop hij erg overstuur/hongerig is Hij loopt blauw aan, en de metertjes op de monitor beginnen te gillen. Ik vind het verschrikkelijk om mijn mannetje zo te moeten zien, en ik kan alleen maar huilen. Op dit moment is het nog onduidelijk waarom hij dit doet, of het een kwestie van 'leren' is, of dat er een dieperliggende oorzaak achter zit. Hij blijft opgenomen totdat alles is uitgezocht, en dit niet meer gebeurt.
Jeetje wat naar. Maar gelukkig ben je daar wel op een plek waar ze hem goed in de gaten houden. Sterkte. Ik duim voor je dat jullie snel naar huis mogen en dat alles snel beter gaat met hem.
Jeetje annerose. Wat ontzettend heftig. Wel fijn inderdaad dat je op de goeie plek zit. Maar kan me niet indenken hoe je je moet voelen wil je heel veel sterkte wensen
Wat eng AnneRose. Ik hoop voor jullie dat het snel onder controle is. Lijkt me behoorlijk heftig om mee te maken. Wel fijn dat je in goede handen bent en dat ze hem goed in de gaten houden. Ik duim voor jullie!
@Langley, hoe gaat het met jou? Al iets beter? Weten ze inmiddels waar de infectie vandaan komt? Ik hoop dat je snel hersteld en lekker thuis mag gaan genieten!
Hier gaat het super. Wij hebben echt een heerlijk makkelijk mannetje! Slaapt zelfs s nachts al 5 a 6 uur door! Mijn borstvoeding is nu goed opgang en kolf fulltime. Omdat mijn borstvoeding de eerste week helemaal niet opgang kwam (werkelijk geen druppel) hadden we op dag 6 de knoop doorgehakt om over te stappen op kunstmelk via de fles. Tot die tijd gaven we elke voeding via een finger feeding. Max werd super driftig van het steeds aanleggen zonder dat er iets kwam dat hij echt over de toeren ging. Dit wilde ik niet langer voor hem en na overleg met de lactatiedeskundige, besloten geen nieuwe pogingen meer te doen met Max. In de nacht van dag 7 op 8 ineens Boem... mega volle borsten dat de melk eruit liep. Toch maar s nachts gaan afkolven en sindsdien loopt de productie prima op. Dus nu krijgt hij borstvoeding (en nog 1 voeding kunstmelk in de nacht) met de fles wat voor Max de oplossing is. Sinds hij borstvoeding krijgt is hij ook weer gaan groeien en zit nu weer iets boven zijn geboortegewicht (rond de 3 kilo). Hij heeft rond deze tijd dagelijks zijn huil en jammer uurtje maar verder is hij de hele dag volkomen tevreden!
Klinkt fijn Fenne! En fijn dat de bv toch op gang is gekomen Tot 2 nachten gelden kwam mijn zoontje ook maar 1 x snachts. Om 23.30 begon hij aan zijn nachtslaap, tussen 03.00 en 04.00 ergens eten, en dan tussen 07.00 en 08.00 weer. Maar de afgelopen 2 nachten kwam hij wel 2 keer... Hopelijk is het tijdelijk haha. Ik vond 1 x wel prima
Heb meeste weer bijgelezen. Naar om te lezen dat het niet bij iedereen zo goed gaat. Met zwanger zijn, bevallen, en de kindjes. Hoop dat alles snel goed komt, en dat de laatste paar maar snel mogen bevallen. Het valt zo allemaal niet mee. Ik ga eens een poging doen om mijn beval verhaal in het kort te doen. Wat vast niet zal lukken.. Inleiden moest dus met de ballon. Die avond viel die eruit. En de volgende ochtend zou het dan echt beginnen. Ik mocht in elk geval al naar de kamer met het beval bad De vliezen hebben ze rond 09:00 uur gebroken (ik had 3cm) maar de weeën waren niet sterk genoeg. Dus aan het infuus, dat is een paar keer opgehoogd, maar stond nog steeds erg laag. In het begon trok ik het nog wel, maar het werd echt heel heftig. In bad gaan zitten wat fijn was, maar moest er na een half uurtje uit omdat vk kwam controleren. Jammer want toen ik eruit was, voelde de weeën nog heftiger. En zei vk dat ik 5 cm had. En dat was rond 14:30 uur. Ik vond dat het niet snel genoeg ging, en nog zolang met deze weeën zag ik niet zitten. Ik wilde liever geen pijnmedicatie. En ruggeprik vond ik heel eng. Maar uiteindelijk toch maar gedaan. Wat dus reuze meeviel! Ik kan me weinig meer herinneren van het moment uit bad gaan tot de laatste 9cm. Mijn doula heeft wel alles netjes bijgehouden. Vandaar dat ik nog wel een mooi verhaal kan maken. De hartslag van de beeb was gedaald, en de vk vond dat ze niet snel genoeg indaalde. Een spoedkeizersnede kwam ook ter sprake, als het niet beter zou gaan. Ze hebben bloedonderzoek bij de baby gedaan en die was gelukkig wel goed, en de hartslag werd ook beter. En de gyn heeft nog gevoeld en vond dat de beeb nu wel voldoende was ingedaald. Grote opluchting! Het wachten op de laatste cm ervaarde ik wel positief. De rust was helemaal teruggekeerd in de beval kamer. Het persen ging lekker snel. Na 4 persweeen was ze er al Al met al dus heel anders gelopen dan ik dacht en hoopte, maar kijk er wel met een goed gevoel op terug. Dat was 1. Voel me nu zo wisselend. Heb echt nog niet kunnen slapen. Af en toe een korte slaap van uurtje. Maar dat breekt me. En die pijnlijke hechtingen. Dochter doet het verder wel goed hoor, niets op aan te merken. Behalve dat ze dus snachts niet zo goed wil slapen Borstvoeding ging de eerste dag super goed, maar helaas is het aanhapen zo pijnlijk, en zat ik er al zo doorheen dat ik daar maar mee gestopt ben. Kolven daarentegen gaat wel super goed, dus ze krijgt nog gewoon lekker de bv, maar dan uit de fles. Ja, ik ben erg warrig en moe, vergeet constant dingen. Soms heb ik er de balen in, in hoe ik me voel. Maar m'n meisje maakt het wel waard. En als ik hier de verhalen lees, mag ik miss wel van geluk spreken dat ze het zo goed doet.
Lonlywolf, fijn dat de doula er bij was Het is opzich logisch dat het bv geven zeer doet. Je borsten moeten er toch weer echt aan wennen. Wat je kunt proberen is om haar te voeden met een tepelhoedje. Bij mij ontlaste dat de ergste pijn. Als ze niet goed aanhapt kan dat ook erg pijn doen. Dus, heeft ze wel goed aan de borst gelegen? Ik kan mij zo indenken dat het uiteindelijk wel fijner is om niet meer te hoeven kolven en dan weer de fles te geven, vandaar mn verhaal hierover Probeer wel te slapen, anders raak je straks oververmoeid door de gebroken nachten. Heb je een fijne kraamhulp?
Ja, ik ben even snel bevallen. Half één een beetje weeën; dus ik werd er chagrijnig van - weer vals alarm? Maar het werd heviger dus om kwart over één schoonvader gebeld ivm opvang voor ons peutertje. Daarna gaan douchen. Om kwart voor twee was schoonvader er ongeveer om ons eerste kind op te halen en de laatste dingetjes in de auto te zetten. Vervolgens gingen wij naar het ziekenhuis. Stonden we in de parkeergarage - maar ik kreeg onderweg al persweeën - en je moet dan nog een heel stuk lopen dus dat was wel even shit. Gelukkig een rolstoel kunnen vinden (2 euro muntje) en ik was nog maar net op tijd op de verloskamer. Ik stelde me voor en zei: hoi, ik ben Joycey en ik heb persweeën en nog geen paar minuten later was hij geboren. Om 02:22 is onze Benjamin geboren. We maken het prima en zijn alweer thuis. Appeltje eitje
Wauw Joycey, gefeliciteerd! (En ik dacht dat mijn bevalling snel was ) Nu lekker genieten samen! @hier, er lijkt voortgang in de situatie van onze kleine te zitten. Hij vertoont zogeheten 'onrijp' gedrag, wat normaalgesproken voorkomt bij prematuurkindjes. Maar onze mats met 41+6 vormt daarop lekker de uitzondering op de regel Zijn zuurstofgehalte daalt, wanneer hij te snel zijn fles wil drinken, of te gulzig aan zijn speen zuigt. Hij 'vergeet' te ademen (of ziet dit tijdens voeden niet als prioriteit) en daarom stopt hij ermee. Dit hoort natuurlijk niet, en hij moet nu zelf door zien te krijgen dat hij tussendoor ook nog moet ademhalen. Met zijn speen lijkt hij de slag te pakken te hebben. Afgelopen nacht geen zuurstofdalingen meer bij zijn speen! Hopelijk zet deze lijn zich voort in het voeden. Want dan vertoont hij het nog wel. Hij lijkt dan ook wel reuze honger te hebben iedere keer, na 1,5 uur komt hij weer met hongersignalen! We leren onszelf nu een andere voedingstechniek aan, waarbij we hem verplichte adempauzes moeten gaan geven, net zo lang tot hij het zelf doorkrijgt. Dit resulteert er tot nu toe in dat hij de eerste helft van zijn fles door ons geholpen moet worden, en hij de andere helft (uiteraard al iets gestild in zijn honger) zonder problemen, met adempauzes, helemaal zelf reguleert. Onze man kan het dus echt wel! We boeken vooruitgang! De weg naar de uitgang van het ziekenhuis komt dichterbij...
@joycey, gefeliciteerd! Jeetje dat kun je zeker als heeeeeel snel bevallen noemen. Zolang op gewacht en ineens is hij er, dat is wel even schakelen lijkt me Maar wat fijn dat hij er is en alles zo goed is gegaan en alweer thuis ook. En wat een leuke naam. @anne Rose wat fijn dat Mats vooruit gang boekt. Hopelijk krijgt hij snel een beetje rust tijdens het drinken en leert hij op tijd een pauze nemen. Maar zo te lezen zitten jullie samen op de goede weg! Goed blijven oefenen hoor Mats dan kunnen jullie lekker thuis gaan genieten!
Joycey, van harte gefeliciteerd. Jij bent zeker even snel bevallen. Leuke naam trouwens. Lonelywolf, wat fijn dat het toch gewoon gelukt is. En die pijn van de hechtingen kan ik over mee praten. Al is het bij mij meer het schrijnen van de knip en een flinke blauwe plek. Hier is de borstvoeding goed op gang. Vanmorgen na 20 min kolven 160 cc. Ik ga straks weer proberen aan te leggen (wel met tepelhoedje). Gisteren ook geprobeerd, maar ze valt dan al na 2 minuten in slaap. Vanmorgen zijn ze geweest voor de hielprik en gehoortest. Gehoortest is ze voor geslaagd en bij de hielprik hoefde ze maar even te huilen.
Wow, wat een snelle bevalling Joycey. Hoe voel je je nu? Tepelhoedjes hebben ze het ook over gehad. Maar ik vind het kolven helemaal niet zo erg. Heb ook gelijk een handkolf besteld (want nu huur ik een elektrische). Ik durf het eigenlijk niet zo goed meer aan op het opnieuw te proberen, heb al genoeg pijntjes. En mn boobs doen al zo'n zeer, zonder dat er een baby aan zit. Nee, ik voel me goed bij het kolven, maar het gaat ook gewoon super. Elke keer is het weer meer. Daarnet gekolfd, 10 minuten en heb 180cc. Niet normaal toch Mijn kraamhulp is ook echt super tof! Geukkig een goede klik. In het ziekenhuis kreeg ik ook al kraamhulp en zij ging bij mij thuis opstarten, maar ik ben stiekem wel blij dat zij toevallig vrij was en ik een andere kreeg voor de rest van de week. Vanavond wordt mijn eerste nachtje alleen, al heb ik wel hulp die ik kan bellen. Opa heeft nachtdienst, haha.