Ik meld me ook even hier Nog heel pril maar zoals het nu lijkt zijn we uitgerekend op 21 mei Even in het kort. Ik ben 34 en in verwachting van ons eerste kindje In het verleden heb ik 2 miskramen gehad ( bijna 11 weken zwanger en bijna 7 weken) dit waren geen geplande zwangerschappen. Nu met mijn huidige partner wel gepland zwanger. Hopelijk blijft het lekker plakken
Hallo allemaal, daar ben ik weer een keertje. Er zijn zo te zien weer heel wat pagina's en nieuwe zwangere dames bij gekomen, leuk zeg! Gefeliciteerd allemaal!!! Ik moet mezelf eens aanwennen om hier wat vaker te komen kijken en mee te kletsen Ik zal ook even wat meer over mezelf vertellen: Ik ben 28 jaar, en in verwachting van ons eerste kindje. Op 15 mei ben ik getrouwd en in augustus zijn we zwanger terug gekomen van onze huwelijksreis naar Indonesië. Vorige week heb ik positief getest Ik heb een hele onregelmatige cyclus, mijn vorige menstruatie was ook heel anders dan normaal. Daardoor mocht ik gister al naar de verloskundige om een echo te laten maken, omdat er kans was dat ik al rond de 8/9 weken zwanger zou kunnen zijn. Tijdens de echo bleek dat ik rond de 5 weken te zitten. Er was namelijk nog niet echt iets te zien, behalve dat er iets in ontwikkeling is. Nog geen duidelijke holte zeg maar. we konden kiezen of we volgende week weer terug zouden gaan of over twee weken. We hebben er voor gekozen om over 2 weken pas weer terug te gaan, omdat we dan ook een mooi kloppend hartje zouden kunnen zien als alles goed blijft gaan. Mocht ik het niet meer vol kunnen houden, dan mag ik bellen en dan mag ik ook al eerder komen vertelde ze. Erg lief!
Op dit moment gebruik ik 3 apps, puur om te kijken welke ik het fijnste vind. Ik gebruik Nurture, een Engelse app waar je elke dag van alles in kan vullen. Je krijgt er tips, beschrijvingen en er zit een community bij. De app Zwanger gebruik ik ook, op aanraden van mijn zus. Leuk om zo per week een overzicht en informatie te krijgen. Gister vond ik ook nog de app Pregnancy+, een hele mooie app met mooie animaties en afbeeldingen en ook duidelijke informatie.
Even een ego berichtje, heb net echt gehuild... Ik voelde alsof er wat uitliep, zoals je dat ook weleens voelt als je ongi gaat worden. Snel naar het toilet en jahoor.... bloedverlies! Ik wist me geen raad. Wilde ml bellen, maar die is aan het werk en ik wil hem niet ongerust maken. Ik heb daarom de huisartsenpost gebeld. Toen ik vrijdag ongerust de gyn opbelde zij ze dat ik daarheen kon bellen het weekend. De ha ging overleggen en belde mij na een paar minuten terug. Tja, die konden ook niet veel zeggen natuurlijk. Kan 2 kanten op, alhoewel ze wel zei dat als het een miskraam is dat je dan ook kramp hebt. Morgenochtend de gyn bellen, ik ga vragen of de echo morgen kan ipv vrijdag, want dit ga ik echt niet trekken. Het begon vrijdag met een heel klein beetje bruin bij afvegen, daarna ging dat een beetje door tot aan gister, en toen opeens net voelde ik het er zelfs uitlopen. Het is dus meer geworden, ik denk dat er zeker een flinke theelepel uit is gekomen. Ik ben echt van slag nu.... Kramp heb ik niet. Wat denken jullie? Miskraam? Kunnen jullie natuurlijk ook niet zo zeggen, maar ik ben zo bang nu.
Lieve Suze, Wat een onzekerheid... En wat een angst. Ik ken je gevoel zo goed want heb het 3 keer meegemaakt en bij mij betekende het helaas niet veel goeds... Het kan inderdaad 2 kanten op. Er zijn ook zeker verhalen van dames met bloedverlies en die hebben gezonde kindjes op de wereld gezet. Heel eerlijk, maar dat komt ook door mijn eigen ervaringen en teleurstellingen, bloedverlies zou mijn hoop wegnemen... Morgen gauw een echo laten maken om je duidelijkheid te geven. Heel veel sterkte vandaag en houd ons op de hoogte. Dikke knuffel meid
Oh nee, wat een vreselijk nieuws. En ik hoopte zo dat het bruin verlies weg zou gaan. Het is natuurlijk moeilijk te voorspellen wat er nu gaat gebeuren. Zolang er geen krampen en stukjes te zien zijn kan het nog goed gaan. Maar als ik eerlijk tegen je ben vind ik het geen goed nieuws. Vreselijk dat je nu moet gaan afwachten meis. Ik wens je heel heel veel sterkte.
Bedankt Sterretje en Lietjuh, ik typ dit nu met tranen in mijn ogen. Jullie berichtjes doen mij goed, alhoewel ik ook echt heel bang ben nu en toch de hoop aan het verliezen ben.
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. En een theelepel bloed is best veel vind ik. Het bah meis. Mag je morgen een echo laten maken dan?
Wacht morgen even af Suze, want er zijn natuurlijk ook goede verhalen. Je moet echt eerst een echo krijgen om wat zekerheid te krijgen... Ik ga heel hard voor je duimen dat het toch goed komt meid. Morgenvroeg meteen bellen en een echo vragen. Sterkte...
wat fijn mich dat je een mooie echo had. voor alle nieuwe zwangeren hartelijk gefeliciteerd! nu lekker genieten ervan
Is er nog steeds bloed? Heb je buikpijn? Moet steeds aan je denken... Hoop zo voor je dat het allemaal meevalt...
Suze dikke knuffel van mij...ik duim voor jullie dat het de goede kant op valt! Was het echt rood bloedverlies of nog steeds bruin?
Suze wat naar zeg.. Ik hoop heel erg voor je dat het goed zal komen! Hoe gaat het nu met je? Hele dikke knuffel!
Het blijft een beetje bruinig, ik heb totaal geen buikpijn of krampen. Wel wat stolsels vanavond.... Jullie zijn allemaal schatten! Ik ga morgenochtend meteen bellen.