uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Bedoel buiten ouders enzo.

2. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom terug smurfin. Hier weet bijna iedereen het al. Stiekem en geheimzinnig is niet aan ons besteed ;) weet iemand trouwens hoe ik mijn banner kan aanpassen?

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij hebben het nog niemand verteld, maar ja...ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver en het duurt ook nog even voordat ik de eerste echo heb. Toevallig weet een vriendin het wel, omdat zij hier ook op het forum zit/

Verder vertellen we het zo rond de 12 weken. Eind oktober hebben we nog een aantal verjaardagen en dan willen we het gaan vertellen, ben dan als het goed is bijna 12 weken, of ik moet 2 weken terug gezet worden, maar dat zien we dan wel.:)

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Aanpassen kan volgens mij niet, dan zou je even een nieuwe moeten maken;)

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier weten ouders, m'n beste vriendin, m'n baas en 2 collega's en de gastouder het. Willen het in oktober aan onze broers en zussen vertellen en in november aan mijn opa's en oma's op de verjaardag van m'n zoontje.
    Heb het al eerder moeten zeggen omdat mensen vaak merken en zien dat ik er niet zo goed uitzie en blijven dan doorvragen vandaar dat sommigen het eerder weten dan de 12 weken die we meestal aanhouden.

Volgende week dinsdag de echo en dan horen we ook hoe ver ik ben, dus ben heel benieuwd.
    Toevallig apps net een vriendin dat ze ook zwanger is, 8 weken dan en flink beroerd. Vind het wel leuk dat we samen zwanger zijn ;)

6. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik doe ook mee! 17 mei uitgerekend :)

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Wauw, al 57 pagina's..
    Bij m'n zoontje had ik ook het geluk dat ik aan het einde van de maand was uitgerekend, waardoor ik zo laat pas kon aansluiten bij zo'n clubje haha.. Nu dus weer.
    Ik weet mijn uitgerekende datum nog niet, aangezien mijn cyclus niet regelmatig was.. Maar ergens in mei gaat het gebeuren, spannend, een broertje of zusje voor m'n ventje!

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #568 Demino, 24 sep 2015
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
    Ooh de vraag wie het weten..
    Onze ouders, zusjes en de opa en oma van m'n man. Ondanks dat het nog pril is, vonden we het fijn om het met deze mensen te delen. Mocht het toch mis gaan, is het ook prettig als er iemand is die je kan steunen, vind ik. Natuurlijk heb je dan hopelijk steun aan elkaar, maar toch.
    M'n zoontje wordt in november 1 en dan willen we het openbaar maken.

Zal mezelf eventjes voorstellen trouwens haha.
    Ik ben dus xPoppetje. Bij het aanmaken van m'n profiel, 2 jaar geleden, kon ik gewoon geen betere gebruikersnaam verzinnen, hahaha.. Mijn (destijds) vriend noemde me weleens poppetje en zo is het gekomen :D
    Afgelopen november dus mama geworden van een prachtig mannetje, dmv een geplande keizersnede. Ik hoop deze keer 'normaal' te mogen bevallen, maar goed, dat is een zorg voor later. Eerst maar eens die goede echo afwachten!

9. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    @ Chrisje,

Mijn partner gaat zeker mee naar de eerste afspraak/echo. Voor hem is het echt de eerste keer dat we een echo hebben ivm zwangerschap ( even vanuit gaande dat we die gewoon halen :) ) hij wilt daar echt graag bij zijn. Gelukkig heeft hij vrij flexibel werk. Thuiswerken of overdag wat later beginnen of eerder stoppen is meestal geen enkel probleem. Daarnaast vind ik het zelf ook erg fijn om dit samen te doen.

Na de (voor mij nog inwendige) echo hebben we aansluitend de intake bij de vk en ook dat is natuurlijk erg fijn om samen te doen. Intake duurt hier ongeveer een uur. Ik weet nog niet of ik tussen de echo en de intake of na de intake ook gelijk kan/moet bloed prikken. De vk zit in het ziekenhuis naast de bloedprik poli, dat kan dus mogelijk in 1x door. Ik ga er voor mezelf vanuit dat het gelijk gebeurt.

Vaak kun je bij de vk ook bijv s avonds of soms op zaterdag een afspraak maken voor een echo/intake. Is dat misschien voor jullie geen optie? Gaat er wel iemand met mee, als je partner niet kan?

10. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #570 Fenne34, 24 sep 2015
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
    Welkom poppetje :)

Bij ons weet niemand het nog. Nouja alleen de manager van mijn vriend voor geval er iets is, dan kan hij naar huis zonder zich in allerlei bochten te moeten wurmen :)

Mijn ouders zijn ongeveer tot 19 okt op vakantie. Ik wist net 1 dag voor hun vertrek dat ik waarschijnlijk zwanger was. Was nog 2 dagen voor mijn nod en de eerste streepjes werden net een beetje zichtbaar. Ik wilde het toen uiteraard nog niet vertellen want ik denk dat ze dan hun vakantie geskipt hadden en voor mijn nod kan er sowieso nog van alles gebeuren :) We houden dus zeker ons mond dicht tot na hun vakantie. Ik heb dan ook minimaal 1echo gehad en dat vind ik zelf ook wel prettig. Vind het wel erg moeilijk om het tegen niemand te zeggen maar ben blij dat mijn ouders "ver" weg zijn en het contact vnl via SMS/whatsapp gaat op dit moment :)

Als mijn ouders niet op vakantie zouden zijn, had ik het waarschijnlijk al wel verteld tegen hun, mijn zus en ouders en broer van mijn vriend. Nu proberen we het nog even stil te houden :)

PS: het vertellen tegen o.a. vrienden enz willen we echt wachten tot na de 12 weken. Gezien mijn geschiedenis wil ik het zeker niet te vroeg wereldkundig maken ;)

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op mijn telefoon, dan gaat het wat lastig.
    Als ik achter de laptop zit wil ik dit wel voor je doen als het nog niet gedaan is. :)

Wij hebben het al aan een heleboel mensen verteld, ouders, opa en oma, beste vrienden, tante en oom, aantal nichten en een neef. Toen wij het aan de tante en oom van mijn man vertelde deden we dat niet zo secreet we waren op een feestje en volgens mij trokken we van meerdere mensen de aandacht haha!
    Mijn moeder heeft helaas moeite met het stil houden en die had het o.a. aan een nicht verteld aan mijn vaders kant wat een hele grote familie is dus ben benieuwd of het daar ook al rond gaat.
    Ik zou het dus al bijna niet eens meer op Facebook hoeven te zetten, maar dat vind ik toch wel leuk om te gaan doen.. Denk dat ik dat doe wanneer we de 2e echo hebben gehad 6 oktober.

12. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor er gaat een goede vriendin mee.. mijn man kan niet zomaar vrij... ze doen de intake standaard hier op donderdagochtend... nou ja komt vast goed.. een weekje geduld nog
    met de 20 weken echo zorg ik er wel voor dat hij vrij is hoor!

13. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hey wat leuk, mijn jongste is ook van afgelopen november, volgens mij zelfs precies even oud als jouw zoontje. En hier ook een ks! En nu dus weer zwanger :)

14. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Wat leuk Charlie! Ook van 19 november?

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi meiden.

Even een berichtje van mij.

Ik maak me hele grote zorgen.
    Heb sinds een half uur ontzettende kramp echt menstruatie achtige kramp.
    Bij het naar de wc gaan ook bloedverlies. Tot nu toe oud/nieuw bloed.
    Heb ook echt wat in moeten doen.
    Dit wat ik nu voel is precies hetzelfde als toen ik in jullie een miskraam kreeg.
    Heb net gelijk de verloskundige gebeld en die zegt dat ze nu niks kan doen i.v.m de lengte van de zwangersschap.
    Ik moet nu dus tot volgende week vrijdag wachten op de geplande echo.

Ben er echt onderste boven van en kan mijn gevoel nu totaal niet uiten omdat ik op het werk ben.
    Jeetje wat voel ik me klote zeg

16. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee Hummeltje, wat een vreselijk bericht.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het je darmen zijn die lastig zijn.
    En dat het bloedverlies gaat stoppen.
    Veel sterkte.
    Een digitale knuffel

17. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hummeltje, wat een vervelend bericht :( Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Het is trouwens niet aan te raden om tampons te gebruiken (mocht het een miskraam zijn) je kunt hier zware infecties door oplopen.
    Sterkte meid. Hopelijk valt het mee...

18. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ik hoop echt dat het mee zal vallen en dat de bloeding en krampen heel snel stoppen. Hele dikke knuffel!!

19. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    ik voeg me toe bij deze groep.
    ik ben ongeveer 6/7 weken zwanger en ook in mei uitgerekend.
    ik heb volgende week 1 oktober intake bij de VK en 15 okt me eerste echo. heb al een zoontje van bijna 4 jr, dus dit is mijn 2e zwangerschap.

20. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Gefeliciteerd Monkey! Hoe voel je je tot nu toe?

Deel Deze Pagina