uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Haha dat is grappig ik ook van 1984 en 16de uitgerekend. En helaas meerdere mk.s dus erg spannend allemaal.

2. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

hier een druk weekend gehad.,.,. dus nog niet alles teruggelezen.. doorde weeks wat meer tijd voor
    hier enorm moe....totaal geen energie vandaag... nou ja komt wel weer....
    nog 3 nachtjes dan de echo! blijft spannend!

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ze hebben het kindje nog niet opgemeten, het was echt nog een rond bolletje wat ze op de echo zagen. De beweging komt geloof ik pas over een paar weken. Vandaag over een week mag ik weer terug komen, dan kunnen ze meer zien omdat het dan wat groter is. Aan de ene kant maak ik me nu best wel zorgen, omdat ze nu ineens zei dat ze het vruchtje op 5w5d schatte. Loopt de ontwikkeling/groei dan zo achter? Of is het met 6w6d nog zo slecht te zien?
    Maar aan de andere kant zei ze wel dat het er erg goed uit zag en dat ik hartstikke zwanger ben. Ach, we zien wel. Ik heb nergens pijn of last van dus dat scheelt :) Nog even een weekje afwachten dus!

4. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Nieuwe zwangere meiden: welkom en van harte gefeliciteerd!

@Hummeltje hoe is het nu met je? Wat rot dat je zo in onzekerheid zit.. Ik zie dat je vrijdag een echo hebt.. ik duim op een goeie echo!!

@Chrisje: Spannend! Ik hoop dat je een mooi hartje ziet kloppen dan!

Wat naar dat veel van jullie zo misselijk en/of duizelig zijn. Ik ben alleen erg vermoeid sinds vorige week.

5. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Even een vraagje.
    Ik vroeg me af of hier mensen zijn die last hebben (gehad) van striae? Ik had dit namelijk toen ik door medicatie gebruik met daardoor een slecht werkende schildklier kilo s aan kwam in een hele korte tijd. Ik was hier dus erg door overrompelt en veel te laat met actie ondernemen. Nu met de zwangerschap wil ik graag goed op mijn huid letten. Hebben jullie misschien tips? Zijn er middeltjes die veilig zijn om te gebruiken en ook werken?

Verder heb ik momenteel erg weinig klachten. Dat maakt me behoorlijk onzeker, al geniet ik ook wel even dat de kwaaltjes er nu niet zo zijn. Vraag me toch wel af, waar zijn ze gebleven... Het zware gevoel in de baarmoeder herken ik wel, zeker tijdens het lopen evenals steekjes, soms steken, soort banden pijn bij te snelle bewegingen en last van de onderrug. Ook met korte vlagen misselijk of veel maagzuur... Maar dat komt en gaat de hele dag door en is er maar kort, meestal een paar minuutje. In de ochtend voel ik eigenlijk het beste. In de loop van de dag verdwijnen mijn energie in een bodemloze put en breekt de vermoeidheid steeds meer op. Dat vind ik wel echt vervelend, de vermoeidheid! Mijn borsten deden eigenlijk al weinig pijn en wat er aan pijn zat is eigenlijk weg. Alleen mijn tepels zijn wat gevoeliger. Mijn borsten voelen enkel nog een beetje beurs aan.

Nog een week dan hebben we de echo! Pff wachten duurt lang :)

6. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Chrisje spannend!! Jullie mogen 1 dag na ons..

Wij mogen woensdag. Ik heb er nu al slapeloze nachten van.. Ik hoop zo dat het ons deze keer wel gegund is. Ik heb het allemaal al eens meegemaakt ruim 6 jaar geleden, maar mijn man heeft het alleen maar mis zien gaan. Met zijn ex heeft hij 4 miskramen gehad waarvan 1 bbz (incl verwijderde eileider).. En in april hebben wij dus samen een mk gehad. Ik zou het zo vreselijk bijzonder vinden als hij nu eens op de echo kan zien dat er een kloppend hartje is èn dat het kindje op de juiste plek zit.. Fingers crossed!

Ik ben net een vaatdoekje, 0 energie, duizelig, veel hoofdpijn en de hele dag door misselijk. Hoort erbij, hopelijk voor een goed doel!

Libido is gedaald tot niveau vrieskist, hebben anderen daar ook last van? Ik herken het helemaal niet..

7. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
  8. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    libido, hier ook gedaald naar 0,0,0000 haha... komt straks wel weer... gelukkig wel begrip.. zelfs een knuffel is al niet fijn...

ik maak me nog niet erg druk om de echo... gek? geen idee.. heb genoeg afleiding lopen dat scheelt misschien ook....

9. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Charlie ik heb me er bij aangesloten en er staat besloten groep.

Libido: juist hoog!! Dat had ik mn vorige zwangerschap ook weet ik nog.

Ben nu ook sinds 2 dgn constant overdag weeig en misselijk pff

Energie is laag, ik was vandaag vrij het enige wat ik heb gedaan is internetten, aardappels schillen en mn dochter naar school gebracht en opgehaald

10. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook totaal geen energie! Smorgens gaat het wel maar tegen de middag en avond ben ik echt niks waard. Savonds ben ik er gewoon sjagerijnig van haha,....
    Afgelopen nacht zo raar gedroomd. Ik had op een echo per ongeluk gezien dat het een jongetje was en ik was er niet blij mee omdat ik een meisje wilde. Ik hoopte ook echt dat het geslacht nog ging veranderen zodat op de volgende echo een meisje te zien zou zijn.
    Zo raar want het maakt me echt niet uit wat het gaat worden en de mensen om me heen zijn er drukker mee dan ik.
    We zien het wel als het maar gezond is.

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    #651 Smurfin90, 28 sep 2015
    Laatst bewerkt: 28 sep 2015
    Sterkte Roelien!

Hummeltje, wat een verschrikkelijke tijd moet je nu door gaan. Hoe gaat het nu en mag je al eerder voor een echo of wacht je vrijdag af?

En ik zie weer nieuwe dames, leuk! Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Hier gaat het sinds paar dagen weer goed, ik had vanaf het moment dat ik positief testte steeds een weeïg gevoel en later 1,5 week last van extreem veel misselijkheid de gehele dag door ik hield niks binnen.
    Ik merk dat ik niet te laat moet beginnen met eten en de gehele dag door versnaperingen moet hebben anders is het meteen weer raak, ben ook overgestapt van foliumzuur slikte eerst die goedkope van 5 euro van de kruidvat nu heb ik mama compleet volgens mij is deze uiteindelijk ook een stuk voordeliger want er zit veel meer in.

Vermoeidheid heb ik wel heel veel last van, de ene dag wat meer dan de ander vandaag ben ik niet voor uit te branden.

Ik heb trouwens enorm veel moeite met plassen voor mvm, ik heb een kratje vol gekregen en dus maar 4 dagen geplast ben begonnen met week 6 en de krat staat nog hier thuis vannacht wanneer ik de hond ga uitlaten zet ik de krat maar bij de depot neer.
    Maar ik vind het zo'n gedoe, eerst moet ik in een bekertje plassen, dit overgieten in de kan en wat uit eindelijk in de kan zit in die stinkflessen.
    Het leek mij zo makkelijk maar al bij al vind ik het toch maar een gedoe, wie heeft hier meer last van?
    Ik zou graag mijn steentje bij willen dragen, maar waarom lukt het mij niet?

Lietjuh, apart he zulke dromen? Ik droom nu ook met regelmaat heel vreemd, man die vreemd gaat, wormen die in mijn been zitten en hele realistische dromen.

12. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik slik ook die mama compleet pillen, bevalt prima.
    MvM doe ik ook aan mee. Ik pleeg trouw staand met de beker tussen mijn benen geklemd mijn plasje.
    Niet echt prettig maar tot nu toe nog niet zo'n moeite mee gehad.
    1 keer niet gedaan dat was snachts toen was ik echt te moe om al die handelingen uit te voeren.
    Maar die dop losdraaien vind ik ook vies. Bah wat een lucht komt daaruit.
    Fijn dat het wat beter met je gaat!!!!!

13. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik probeer straks ook maar weer mijn bijdrage te leveren, vanaf donderdag komen ze het ook wekelijks bij mij thuis ophalen misschien dat dat mij wat meer kan motiveren.
    Gelukkig wilt mijn man aan de einde van de dag vaak de kannetjes wel in de flessen gieten, dus daar heb ik al mazzel mee.
    Maar waarom ik er zo veel moeite mee heb, werkelijk geen idee. Misschien omdat ik tig keer naar het toilet moet voor enkele drupjes?
    Al plas ik de afgelopen dagen wel weer wat normaler dan de eerste paar weken.

14. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik zelf krijg ook maar 2 a 3 flessen vol. Vorige week had ik 1 kratje buiten gezet en er 2 voor teruggekregen dus nu staan er 3 bij mij in de gang. Ik doe er morgen wel een briefje bij dat ik nog geen kratten er bij hoef anders wordt het een magazijn haha

Smurfin: je kunt toch meteen in de kan/maatbeker plassen? Ik vind het zelf ook irritant (terwijl ik zonder zelf nooit zwanger had kunnen worden) maar doe gewoon net zoveel als waar ik zin in heb. Alle beetjes helpen!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fenne, ik heb gelezen dat Striae ook erfelijk is, dus als je er aanleg voor hebt heb je pech. ik heb ook al een aardige zebra buik van de ander zwangerschappen, deze kunnen er ook nog wel bij ;)

Meiden,
    Weten jullie of je nu al 'teveel' werkzaamheden kunt doen?
    Ik ben gastouder, en draai lange dagen (10 uur) met 4-5 jonge kinderen van 0-4 jaar. Vandaag voor het eerst dat ik na de lunch zoiets had van pff, mijn lichaam wil niet meer. zere buik, zere onderrug. Op dit moment zit ik uitgeteld op de bank en doet het nog steeds erg zeer..

Bij mijn vorige zw ben ik met 26 en 16 weken in de ziektewet beland. Vanwege teveel staan, buikpijn, rugpijn, ischias etc. Toen had ik een andere baan waarbij ik max 6 uur werkte per dag..

Ik heb echt even jullie reacties nodig hierop. Ik begin me erg zorgen te maken dat ik nu al over een paar weken moet stoppen?!

16. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Weer, in de kannetjes lukt mij niet die zijn te breed. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo hygiënisch.
    Ook handig dat ze een krat extra gaven. Hopelijk gebeurd dat hier niet, maar ik gebruik wel voor elke dag 1 nieuwe fles dus er zou 1 fles dan leeg blijven. Ik krijg ze amper voor de helft gevuld maar dan kan alles maar mooi mee genomen worden.

Sammie, dat zijn ook best wel lange dagen. Ik zou nu vooral naar je lichaam luisteren. Is het evt mogelijk om te minderen in uren?

17. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Mijn MvM avontuur is ook in volle gang. Heb in totaal al 4 kratten ingeleverd. Wanneer ik 's nachts niet ga plassen, heb ik met mijn eerste urine 's ochtends de kan vol en de fles halfvol. Werk fulltime dus gedurende de dag komt er niks bij tot 's avonds. Wanneer ik vrij ben, zou ik wel twee flessen kunnen vullen, maar vind 1 fles per dag wel goed. Blijf het wel een 'gedoe' vinden ;)

De fles staat op de badkamervloer, naast het toilet. Na het kannetje vullen neem ik een flinke adem in, fles open kan legen fles dicht, adem uit en zorgen dat ik opgestaan ben. Weg bij de fles ;)
    Tijdens een misselijke week lukte het me 1 keer niet om m'n adem in te houden dus toen kwam die afschuwelijke lucht in m'n neus, begon meteen te kokhalzen :$

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Vandaag is de informatrice van MvM hier geweest. Woensdag worden de eerste kratten geleverd en kan ik meedoen.

Is het mogelijk dat ik nu al last heb van bandenpijn? Ik had het weekend 2 late diensten (werk in de zorg). Nadat ik zaterdagavond een behoorlijk zware client in bed had geholpen, had ik behoorlijk pijn in mijn onderbuik ter hoogte van mijn schaambot. Deed met lopen ook zeer. Zondag overdag ging het wel, maar 's avonds begon het weer, al voordat ik echt zware dingen moest doen. Gelukkig had ik een stagiaire bij me. Maar is het niet erg vroeg om nu al bandenpijn te hebben?

19. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    @Sammie1
    Ik denk dat het zeker mogelijk is dat je lijf aangeeft dat het veel is. Werk in het onderwijs en maak ook lange dagen, merk dat nu ook al aan mijn lijf. maar had de eerste zwangerschap ook bi en was met 22 weken al thuis.

Wens je veel sterkte! Snap ook dat minder uren als gastouder niet echt mogelijk is, misschien minder dagen?

Nu nog 1 week en 1 dag wachten op de echo....dagen kruipen voorbij....

20. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    @elsa Dat kan best dat je al bandenpijn hebt. Het groeit natuurlijk hard de eerste weken. Ik heb het ook gehad wordt nu minder.

@sammie1 Luister goed naar je lichaam. Je hebt een zwaar beroep en dat kan je inderdaad al snel gaan opbreken. Sterkte

Wat mvm betreft moest ik voor elke dag een nieuwe beker gebruiken. Zodat de dop zo min mogelijk eraf hoeft vertelde ze. Ik heb ze per dag half vol ongeveer.

Deel Deze Pagina