uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Succes fenne!

2. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hallo dames, hier ben ik weer even.
    Ik ben een tijdje niet actief geweest op dit topic. Er is een privé clubje hier waar ik bij zit, en ik voelde me de afgelopen weken ook te moe en beroerd om veel naar mijn telefoon te turen ;)
    Maar ik kom me dus weer even melden hier :D

Ik lees veel over kwaaltjes... Ik gebruik zelf maagzuurcapsules die tijdens zwangerschap zijn toegestaan, en sinds zaterdag draag ik Sea Bands om mijn polsen. Het geeft echt een verademing qua misselijkheid! Gisteren de hele dag nergens last BAM gehad! (Vanmorgen wel weer kokhalzend mijn zoon verschoond, maar dat komt omdat ik o.a de geur van verse poepbroek ineens niet meer verdragen kan...)

Donderdag eerste intake + echo! Om 19:00uur 's avonds pas, dus ze stellen ons geduld aardig op de proef ;) vind het wel erg spannend! :D

Oh ja... Vandaag 8 weekjes zwanger ^^

Liefs, Anne

3. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Vandaag weer een echo, deze keer bij de verloskundige.
    Vind het toch wel weer spannend!

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes Fenne! Klinkt heftig, hopelijk kunnen ze je toch wat gaan voorschrijven!

Spannend Weer, ik ken het gevoel wij hebben morgen weer een echo blijft spannend!

Vervelend dat veel dames zoveel last van misselijkheid hebben! Ik heb er ook heel veel last van gehad maar dat kwam geloof ik door mijn eetpatroon op dat moment, 24 uur per dag was ik kotsmisselijk en hield niks binnen.
    Nu eet ik over de gehele dag kleine beetjes en heb er gelukkig geen last meer van, mits ik dus te laat ben met eten dan ben ik gelijk weer weeïg op mijn maag en sommige dingen vallen verkeerd zoals in de avond een zak chips..
    Ik moet trouwens ook kleine porties eten, vooral bij het avond eten is dat soms nog wel lastig maar als ik niet op tijd stop ben ik ook de hele avond misselijk.

Vandaag trouwens 10 weekjes zwanger! Ben benieuwd of daar morgen nog verandering in gaat komen.

5. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    We zijn weer thuis... Pff zo'n intake duurt lang zeg hihi.. Maar gelukkig alleen maar goed nieuws! We hebben een prachtige echo gehad. Eerst uitwendig maar mijn darmen waren het er niet mee eens en lagen pal voor de baarmoeder. Uitwendig was dus niets te zien dan een grijze bewegende darmenmassa :)

Inwendig was het super goed te zien! Een mooie mini met een heel mooi hartje wat prima lijkt te kloppen met de berekening van 7 weken. :) (zie foto boven het groene pijltje :) de kans dat er 2 zitten is niet uitgesloten, al is die kans natuurlijk gewoon klein. Ze had het op een gegeven moment echt heel mooi in beeld maar toen heeft ze net geen foto genomen... :)

Ik heb wel buiten het ingenestelde schotje extra bloed zitten (zie foto boven het rode pijltje). Wat dit doet of gaat doen is even afwachten. Het kan dus zijn dat ik nog wat bloedverlies ga krijgen maar het kan ook zijn dat het blijft zitten of zelfs opgenomen word door mijn lichaam. Dat kon ze niet voorspellen maar ik hoef me er geen zorgen over te maken.

Dan nog meer mazzel. Terwijl alles nu echt perfect was mag ik toch over 2 weken EN over 4 weken weer een echo! De volgende echo is 19-10. Op 02-11 zal de termijn echo zijn :)

Voor mijn darmen had ze niet zoveel tips helaas maar gelukkig heb ik daarvoor woensdag een afspraak staan bij mijn nieuwe huisarts.

Hier 2 foto's van de echo :)

Bijgevoegde bestanden:

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Geen goede echo gehad :( Het vruchtje was te klein een het hartje klopte te traag. Ze schatte het nu op 5w2d, terwijl ik 4 weken geleden een positieve test had, dat is dus niet goed. Daarbij was het vruchtje ten opzichte van vorige week niet veel gegroeid. Afwachten tot de vk belt wanneer we naar de gyn kunnen voor een nieuwe echo over een aantal dagen. Maar de hoop is weg :(

7. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    @Fenne, wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt! En tegelijkertijd is het dubbel zo naar voor @ditbenik... :( wat een onzekerheid zeg! :( ik hoop dat je snel een beetje duidelijkheid krijgt, maar ik snap dat je het allemaal niet meer positief ziet. Sterkte... :(

8. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Jeetje wat moeilijk ditbenik. En dan loop ik te spammen over mijn echo, terwijl jij nu zo in de onzekerheid zit. Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid van de gyn. Ik ga hard voor jullie duimen.

9. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ditbenik: jeetje meid wat schrikken na een goede eerste echo. Wat een spanning. Ondanks je slechte gevoel hoop ik dat t toch nog goed kan gaan... Bah wat een naar nieuws.

Fenne: gefeliciteerd met je goede echo! Fijn gevoel, jammer vd darmen hihi maar gelukkig toch te zien. Zo'n schotje nog nooit gezien, je zou bijna zeggen dat het er 2 waren? Of zeg ik nu iets heel geks...

Smurfin spannend hè! Hoe laat mag je morgen?
    En ik heb qua misselijkheid niet veel last de afgelopen dagen, alleen plotseling kokhalzen. Wel heel snel honger en daar geef ik dan maar aan toe.

Ego: terug van een prachtige echo!!! Het beweegt al en precies de goede grootte! Toch weer ontroerend hoor. Moest weer een klein traantje wegpinken. Trouwens steeds als ik op tv iets zie over moeders, kinderen of zielige verhalen....

Ik moet volgende week intake bij de vk. Dan ook nog een echo bijfertiliteitsafdeling met 11 weken en dan ga ik voorgoed gedag zeggen daar. Tot nooit :) echt bijzonder moment.
    En volgens mij dan ook nog een termijnecho bj vk met 12 weken maar die week zit ik in het buitenland dus hoop met 13 weken. Dan echo ik dus nog wel ff door, helemaal niet erg haha.

Wat kan het dicht bij elkaar liggen geluk en verdriet, ik vind het bijna not done om mijn positieve vibes online te gooien na het verhaal van ditbenik... Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken iig

10. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Och lieve meiden, bedankt voor de reacties en blijf gewoon jullie mooie en positieve verhalen plaatsen! Het is zo mooi en bijzonder, lekker ervan genieten. Het komt bij mij allemaal wel goed, is het niet vandaag, dan morgen! Ik kan donderdag om 15.30 terecht bij de gyn, dan weten we meer. Ik weet nu ook dat het niet goed zit bij mij en dat is erg verdrietig, maar ik heb goede hoop dat ik ooit mama mag worden.

Lieve meiden die een mooie en goede echo hebben gehad: ontzettend fijn! Geniet er lekker van en ik wens jullie allemaal heel veel geluk toe. Dat jullie kindjes maar mooi en gezond groeien.

Meiden die vol spanning wachten op hun echo: maak je niet te onzeker en heb vertrouwen in je kindje. Dat is naast liefde het mooiste en belangrijkste wat je je kindje kunt bieden: vertrouwen. Veel geluk!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Weer en Fenne watfijn dat jullie goede echos hebben gehad!

Ditben ik, heel veel sterkte. Ik kan mij voorstellen dat dit echt heel moeilijk is voor jullie. Ik hoop dat beebje toch weer een groeispurt maakt en dat het helemaal goed komt.

12. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoveel verschillende verhalen. stekte hoor ditbenik... hebben ze iets wat de oorzaak kan zijn?

gefeliciteerd dames met de mooie echo's

hier alles geod wel steeds meer bandenpijn.. de boel wordt lekker opgerekt
    hebben jullie ook wel kramp in de kuiten gehad.. ik nu 3 nachten achtereen... zo pijnlijk pff

13. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Weer en Fenne wat fijn dat jullie goede echo's hadden vandaag. Blijft iedere keer weer een mooi moment.

@Ditbenik. Wat een vervelend nieuws. Maar wat mooi om te lezen dat je er zo goed instaat! Ik hoop dat ook jij snel mama mag worden veel succes en een knuffel

14. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws dames, nu heerlijk gaan genieten! Ditbenik geef ik een dikke virtuele knuffel en een dankjewel voor je mooie woorden. Ik wens je een prachtige beeb in de toekomst 💕

15. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Heel veel sterkte DitBenIk. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en kunnen jullie snel verder naar een volgende ronde.

Wat fijn dat er weer mooie echo's zijn :)

Ik heb vandaag het 9 maanden dagboek van Pauline gekocht. Na een uur schrijven was ik bij t/m week 9. Vanaf nu trouw bijhouden, dat is leuk voor later :)
    Voor de rest ben ik me langzaam aan het verdiepen in kinderwagens. Wist zaterdag nog helemaal niks, na gister heel wat op internet gezien en gelezen te hebben denk ik dat het een quinny gaat worden. Binnenkort maar eens wat 'proefritjes' gaan maken haha ;)

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Een urban jungle kinderwagen loopt echtheel licht, net als een phil & teds. Quinny viel mij errug! tegen. We hebben hem weer doorverkocht namelijk..

17. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Zo dapper, zo sterk, DitBenIk! Wens je alle goeds toe!

Heb zo sterk het gevoel dat er meer dan 1 inzit.....morgenavond echo.
    Ben zo benieuwd!

Eerste zwangerschap uiteindelijk bevallen van 1 mooie zoon, maar extra moederkoek in de vliezen te zien dus dat waren er 2.

Hier meer meiden met een gevoel van een meerling waar 't uiteindelijk eentje bleek te zijn?

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Spannend Wiela!

O ja, als je wagens gaat testen, leg er dan een zak aardappels in. Dat rijdt nl anders dan zonder kind erin..

19. Noa86

Noa86 Actief lid

22 mei 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Graag sluit ik me bij dit clubje aan na eindelijk genoeg moed verzameld te hebben :) Ben erg onzeker geworden na mijn missed abortion van afgelopen Mei.
    Maar vorige week een goede echo gehad en een sterk hartje zien kloppen dus ben ik al verder gekomen dan toen. Over het algemeen heb ik er wel een goed gevoel over. Maar vandaag toch weer onzeker geworden, heb vandaag ineens geen last van misselijkheid terwijl ik gister nog met migraine op bed lag. Hebben meer meiden last van wisselende kwaaltjes?
    En als klap op de vuurpijl heeft een vriendin van me vandaag te horen gekregen dat het hartje van hun kindje gestopt is met 9.5 week. Daar word ik dan toch even stil van. En onzeker.

Maar aan de andere kant heb ik al een gezonde zoon van 1,5 rondlopen en tijdens zijn zwangerschap heb ik ook onzekere momenten gehad en is het toch helemaal goed gekomen. Ik merk wel dat ik nu al mijn broeken bijna niet meer aan kan! terwijl bij mijn zoontje dat pas begon rond de 15 weken. Maar ik hoor van meer vrouwen dat het bij de 2e veeel eerder kan gaan. Volgende week krijg ik nog een echo met 9.2 weken en dan met 12.2 weken de termijnecho. Kon ik de tijd maar vooruit spoelen...Spannend is het allemaal!

20. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Leuk Noa dat je erbij komt :)
    Over wisselende kwaaltjes hebben we het een paar pagina's terug over gehad. Ik heb zelf ook wisselende kwaaltjes. Soms zijn ze sterk aanwezig en soms nauwelijks. Alleen de vermoeidheid is er eigenlijk continu. Hier ik ook met regelmaat super onzeker. Vandaag gelukkig een super echo gehad maar ben me erg bewust dat het gewoon een hele spannende tijd blijft. Ik probeer me nu maar even vast te houden aan de mooie echo en over 2 weken mogen we weer even van binnen spieken, ik leef maar gewoon even met de dag :)

Deel Deze Pagina