uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    PS... Noa vanaf pagina 78 volgens mij :)

2. Hopefor2

Hopefor2 Actief lid

5 sep 2014
    278
    0
    0
    Almere
    Ja hier ook hoor. ik had het er inderdaad laatst over. Gister constant weeïg en super moe de hele dag. Vandaag nergens last van. Ja onzekerheid haha. Maarja ik kan er toch niks aan veranderen enige wat ik kan doen is afwachten hoe moeilijk het ook is. En hopen dat dit guppie bij ons mag blijven.

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    DitBenIk sterkte. Ik heb hetzelfde 2x gehad, 2x slecht nieuws, de kleine was uiteindelijk gestopt.
    Ik hoop dat het je bespaard blijft. Het is zo moeilijk.

Welkom noa

En goede echo's, gefeliciteerd!
    Woensdag... Nog even, dan ben ik aan de beurt.

4. Renske1988

13 sep 2015
    14
    0
    0
    Roosendaal
    Ditbenik, sterkte, hopelijk krijgen jullie donderdag meer zekerheid.

@fenne, ik had ook bloed in m'n baarmoeder zitten, met 6 weken bloedingen gehad en was het ook op de echo te zien dat er veel bloed zat. Vorige week een echo gehad en daar was nog maar een mini plekje te zien :D. Hopelijk is het bij jou ook snel weg, ik werd er toch wel flink onzeker van.

Afgelopen weekend hebben we het nieuws trouwens aan mijn schoonvader verteld en vandaag aan mijn schoonmoeder.. Allemaal erg leuke reacties gehad gelukkig :D. Van de week vertellen we het nog aan mijn vader, die woont wat verder weg, en volgende week gooien we het maar op Facebook. Ik merk dat ik het lastig begin te vinden om het geheim te houden ;).

Hoe staan jullie tegenover de nekplooimeting? Wij hebben hem bij m'n dochter laten uitvoeren en gaan dat deze keer ook weer doen.

5. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag spannende dag. Hopenlijk gaat alles goed met de kleine en ik ben zo vreselijk benieuwd wat dat andere vruchtzakje heeft gedaan. We zullen het straks zien. De bloeduitslagen zijn ook binnen en verder krijg ik een intake. Zoooooooooooooohhhww spannend allemaal weer.
    Ik kan mijn gewone kleding echt niet meer aan. Broeken doen pijn en mijn winterjas zit strak om me heen. Kan echt niet meer.
    Als ik straks terug ben horen jullie mij weer.

6. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Spannende dag lietjuh!
    Maar je mag je kleintje weer zien, en dat is altijd leuk! ^^
    Geniet ervan, en ik ben erg benieuwd naar dat tweede vruchtzakje!

Succes vandaag!

7. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Leuk en Spannend lietjuh! Ik ben ook benieuwd hoe gaat met het tweede vrucht zakje. Heel veel succes vandaag!

@Renske,
    Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met extra bloed in de baarmoeder. Ik heb tot nu toe nog helemaal geen bloedverlies gehad, nog geen enkele druppel. Ze zei dat ik me er geen zorgen om hoefde te maken en dat ze niet wist wat het zou gaan doen. Ik vind het wel fijn dat ik nu weet dat het er zit en dat ik bloedverlies zou kunnen krijgen. Het stelt me wel gerust dat de kans groot is, als ik bloedverlies krijg dat het daarvan af komt en dat niet direct een miskraam hoeft te betekenen. Het zat ook "veilig" buiten het plekje van mini met een mooi schot ertussen. Op dit moment ben ik er wel gerust op.... Maarja ik denk dat het wel anders word als ik daadwerkelijk bloedverlies zou gaan krijgen. Dat is dan toch schrikken denk ik.

Een nekplooimeting laten wij zeker doen. Als ze op de echo van 19-10 al een goede afmeting van het kindje kunnen maken, kan ik me daarna aanmelden voor een nekplooimeting meting, als het nog niet mooi te zien is wordt het na de echo van 02-11. Ik heb al alle papieren in huis voor de aanmelding en de bloedprik lijstjes. Kan dan voor de vk en de combinatie test in 1x laten prikken, dat scheelt weer een extra prik.

8. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend lietjuh!

hier geen extra onderzoeken... bij de andere kids ook niet laten doen...

9. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Even een teken van leven hier, ik hou me bewust een beetje afzijdig omdat ik heel moeilijk met de spanning om kan gaan. Vorige week woensdag heb ik hier gemeld dat ik een goede echo had, maar afgelopen vrijdag opeens roze bloedverlies.. Schrok me kapot. VK gebeld, mocht meteen langskomen, niks aan de hand gelukkig, waarschijnlijk gewoon een gesprongen adertje. Maar de schrik zat er bij ons goed in na onze eerdere ervaringen...

kindje is nu 7 weken 3 dagen dus zal m'n banner even aanpassen. 26 oktober hebben wij de volgende echo + intake. Blijft nog een paar weken spannend... Vandaar dat ik hier niet zoveel te vinden ben ☺️

10. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ditbenik, jeetje meid! Wat een moeilijke periode moeten jullie nu doorgaan, dikke knuf van mij.

Weer en Fenne, wat fijn dat jullie mooie echo's hadden. Wat spannend Fenne er lijkt inderdaad wel een 2e te zitten heeft ze daar verder niks over toegelicht?
    Ik heb vanavond pas om 8 uur de echo, dus nog even geduld.

Sterretje, leuk om te horen dat ik niet de enigste ben die al volop aan het kijken is naar de baby uitzet.
    Ik zelf vond de quinny niet zo'n prettige wagen, is wel al een poosje geleden dat ik met me neefje gelopen heb maar kreeg dat ding amper vooruit haha.
    Wij wouden eerst de chicco urban nemen, via internet leek het een degelijke wagen maar in de winkel straalde het goedkope er vanaf.
    Gelijk verder gekeken en toen stuitte we op de Nuna ivvi, prettige wagen met een hele grote mand.

Wiella, mijn vriend en ik zaten steeds te grappen over een tweeling. Ik had ook wel een beetje zo gevoel van het zou best kunnen, maar er zit er gelukkig maar 1.

Welkom Noa, maak je geen zorgen zoals ik dit topic gelezen heb is elke dame wel eens wat onzeker en wisselen de kwaaltjes heel erg dus dat hoort er helemaal bij! :)

Renske, wat fijn al de positieve reacties! Ik ben er inmiddels ook aan toe om het de hele wereld in te brengen.
    Nekplooimeting gaan wij trouwens niet doen, levert denk ik veelte veel stress op. Mocht er iets aan de hand zijn dan ga ik er vanuit dat we dit bij latere echo's ook wel zullen vernemen.

Lietjuh, spannend ik ben ook heel erg benieuwd wat het 2e vruchtzakje heeft gedaan.

Lucifer, dat is inderdaad schrikken! Gelukkig was achteraf nog alles in orde maar snap dat je er niet lekker bij voelt.
    Mag je eventueel tussendoor nog extra komen wanneer je je zo blijft voelen?

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan niet wachten tot het 8 uur is, eindelijk de kleine weer bewonderen.
    Hoop dat de echo via de buikwand uitgevoerd kan worden vond met 8 weken de inwendige echo erg vervelend en kon op dat moment niet lekker genieten.

Wij willen het ook bekend gaan maken op facebook, dan weet mijn overige familie, kennissen en vrienden waar ik wat minder contact mee heb het ook.
    Paar pagina's terug vertelde ik wat voor foto we wouden maken maar ik zit toch te kijken om het op een andere manier te melden.
    Voor de gene die het uiteindelijk ook op facebook willen verkondigen, hebben jullie al een idee?

Via google zag ik een foto met first comes love, then comes marriage, then comes the baby. Maar ik kan op mijn mobiel de foto's niet in zo'n kader krijgen alleen in een lelijke collage.
    Die schoentjes, en 1 + 1 = 2 foto's etc zijn trouwens niet ons ding, wil een beetje origineel blijven. :)

12. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    succes en veel plezier vanavond Smurfin

13. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Smurfin ik heb ff pinterest gecheckt en lijkt me leuk om iets uit naam van onze dochter te doen. Dat zij de echo foto vasthoudt of dat ze een krijtbord vasthoudt met daar op de boodschap dat ze grote zus wordt.
    Zag ook een foto met een man met 2 zakken ijs en dan de vrouw er naast een hartje maken met haar handen op haar buik: ice ice baby.
    Die vond ikzelf erg grappig maar mijn man snapte het niet meteen dus ben bang dat andere mensen het ook niet meteen door hebben.
    Ik wil het na de echo die ik met 11 weken heb vertellen

14. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    En natuurlijk veel succes en plezier vanavond!

15. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ze heeft er eigenlijk amper naar gekeken. Ik zag het zelf op de echo en heb erna gevraagd wat die 2de "vlek" was. Haar antwoord was dat daar extra bloed zit en dat ze niet kon voorspellen wat dat zou gaan doen of het eruit komt, blijft zitten of opgenomen word door mijn lichaam. Ze heeft er verder niet op ingezoomd of "in" gezocht naar iets, maar ik zag het zelf goed zitten. Ik ga er gewoon vanuit dat we zwanger zijn van 1 kindje, al kon ze niet uitsluiten aan de hand van de beelden dat het er niet 2 zouden kunnen zijn, al is die kans natuurlijk klein. Het zou bij de volgende echo wel duidelijker moeten zijn. Even afwachten, over 2 weken mag ik weer.

Spannend voor jou vanavond. Dan duurt een dag nog lang he als je pas in de avond terecht kan... Maar het komt vast goed!

Ik heb wel ideetjes hoe ik het straks mijn ouders wil gaan vertellen. Het liefst zou ik het nu al vertellen maar ze zijn op vakantie ( anderhalve maand) en komen pas rond 19 okt. terug. Ik wil het uiteraard niet via SMS of telefoon vertellen, dus mijn geduld word nog even op de proef gesteld. Hoe ik het verder wil verspreiden weet ik echt nog niet. Daar wil ik nog even mee wachten tot we wat verder zijn. Dus nog tijd genoeg om daar over na te denken :)

16. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Smurfin, ik mag inderdaad bellen als ik me tussentijds echt zorgen maak. Ze kennen onze situatie dus al zou ik elke week langs willen, dan mag dat. Ik vind dat zelf een beetje overdreven en bovendien zie je over 3 weken vele malen meer...

Succes en veel plezier voor de ladies die vandaag of deze week een echo hebben! 😍

17. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou dames, ben weer terug van de vk. Op de echo was een mooi kindje te zien. Helaas lag het niet helemaal mooi om een duidelijke echo te kunnen maken. Paar keer springen en flink heen en weer wiegen reageerde hij ook niet echt op. Het bewoog wel heel mooi en zwaaide druk met de handjes.
    De meting die ze nu uitgevoerd heeft kwam op 10 weken 3 dagen. Dus 30 april is nu de datum. Dus helaas val ik niet meer onder de mei mama's.
    Het 2e vlekje bleek een cyste in mijn eierstok te zijn en niet zoals de vorige echoscopiste dacht een vruchtzakje. De cyste kan het gevolg zijn van de eisprong op die plek. Ze gaan het in de gaten houden.
    Dus we krijgen 1 beebje. Ze vond dat de darmen nog niet mooi op de plek zaten dus over 2 weken krijgen we weer een echo. Hopenlijk ligt het kindje er dan beter voor om alles te kunnen zien. En ook dan nog een keer een meting doen.
    En dan nu de keuze voor de combinatie test. Wie van jullie gaat het doen? Of heeft die test al eens gedaan? Ik.moet het voor dinsdag laten weten.

18. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Nu al een eigenwijsje dus lietjuh :) maar fijn dat alles goed lijkt te zijn en je nu duidelijkheid hebt over het 2de vrucht zakje, lijkt dus een cyste te zijn. Hopelijk blijft de cyste verder stabiel tijdens de zwangerschap. En weer wat vooruit gezet! Dat gaat hard zo :)

Over de combinatie test had ik net geantwoord maar hier nogmaals even :)
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje, ik heb er dus nog geen ervaring mee.
    Een nekplooimeting laten wij zeker doen. Als ze op de echo van 19-10 al een goede afmeting van het kindje kunnen maken, kan ik me daarna aanmelden voor een nekplooimeting meting, als het nog niet mooi te zien is wordt het na de echo van 02-11. Ik heb al alle papieren in huis voor de aanmelding en de bloedprik lijstjes. Kan dan voor de vk en de combinatie test in 1x laten prikken, dat scheelt weer een extra prik.

19. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hoi meiden, even een vraagje...

Ik heb overmorgen de eerste echo! Ben nu ongeveer 8 weken.
    Maar kun je met 8 weken al een mooie uitwendige echo krijgen?
    Ik ben zooo bang dat het inwendig moet! :( :(

20. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #840 Fenne34, 6 okt 2015
    Laatst bewerkt: 6 okt 2015
    Ik ben gisteren voor de eerste echo geweest op 7.2 weken. Ze heeft het eerst uitwendig geprobeerd maar gaf aan dat de kans niet zo groot was dat dan alles goed te zien zou zijn. Nu bleken ook nog mijn darmen voor de baarmoeder te liggen, dus was niets te zien dan een grijze darmenmassa. Inwendig was het beeld super duidelijk!

Jij bent mogelijk net iets verder wat natuurlijk weer net iets meer kans maakt maar zover ik weet is de kans tot 10 weken vrij groot dat de echo inwendig gemaakt moet worden voor een duidelijk beeld. Persoonlijk heb ik geen probleem met inwendige echos oké leuk is anders natuurlijk maar heb al zoveel inwendige echos gehad dat ik er echt niet meer van wakker lig.

Deel Deze Pagina