uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Annerose, misschien van die luchtige crackers van cracotte (ik doe er dan altijd van la vache qui rit van die kleine vierkante blokjes smeerkaas op. Augurken waren laatst ook mijn beste vrienden toen ik niks weg kon krijgen. Vanille vla schijnt goed te werken, zelf vond ik arla biologische vanille yoghurt heerlijk!
    Gelukkig is mijn maag weer rustig, maar ken het gevoel heel goed dat alles je zo tegen staat...
    Succes meid! En anders inderdaad de vk bellen ;)

2. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Dit lijkt me geen spoed... Toch?
    Pff ik weet het echt niet.
    Gemberthee ging vanmorgen (eerste keer gebruikt) mis.
    Bananen ga ik ook van kokhalzen tegenwoordig.. Misschien te veel gehad..
    Ik ga morgen op pad om vanillevla te halen. Ik heb wel wasa crackers, maar dat zijn wel van die donkere volkoren dingen. Vond ik altijd lekker, nu niet meer :(
    Kreeg van een ander de tip om wit brood met smeerkaas te eten, of beschuit met appelstroop. Ik grijp alles aan :p

Morgen ook even bellen naar vk of huisarts wat mijn opties zijn mbt. Medicijnen hiertegen...

Net even met manlief samen gedoucht. Durf niet goed alleen omdat ik licht in mijn hoofd word van de warmte...
    Hopelijk heb ik een goede nachtrust!

Welterusten meiden!

Oh nog iets anders: een vriendin van me bekeek vandaag mijn echo. Ze zegt: wat is dat randje daar? Het lijkt wel of er nog eentje achter ligt :( :(

Het zou toch niet dat ze er een gemist hebben he...

3. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Emasefene haalt de scherpe kantjes eraf. Maar heeft als bijwerking enorme moeheid en duf zijn.
    Ik hen het 3 weken gebruikt maar werd gek van de moeheid.
    Gebruik nu gemberpillen van de tuinen en dat werkt iets minder goed maar voor mij is het nu beter vol te houden omdat ik niet meer zo vreselijk moe ben.
    Gemberthee zou ook niks voor mij zijn maar die pillen eet neem je 3x per dag in met water dan is het prima te doen.
    Succes meiden!!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sorry dames, ik was het topic kwijt :$

Ben ik weer!

Ik heb waarschijnlijk een hele hoop gemist. Ik ga zo eens teruglezen. Ik had dikke kiespijn het afgelopen weekend. Gelukkig is het vandaag verholpen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh men, wat een slecht nieuws kwam hier de afgelopen pagina's voorbij. Ik ga haast dit topic moedwillig kwijtraken; wat een verdriet zeg. Wat ontzettend rot voor alle mensen waarbij het niet goed is gegaan. Ik krijg er zelf best wel een naar gevoel van. Wat blijft het toch spannend de komende tijd. Ik zou willen dat we allemaal al een paar maanden verder waren en onze lieve kindjes bijna home-safe zijn!

Ik heb over twee weken weer een echo; rond de tien weken. Ik ben trouwens 29 jaar; voor degene die de lijst wil editten.

Ondertussen ben ik al 3x meer misselijk geweest dan in de vorige zwangerschap en merk ik dat ik meer last heb van kwaaltjes. Het stelt op zich weinig voor hoor, maar 'hier en daar' een vlaag van misselijkheid (dat net zo snel weer over is) en soms een knorrende maag van de honger terwijl ik net gegeten heb of wanneer het nog geen tijd is voor eten. De vermoeidheid wordt langzamerhand wat minder - alhoewel - *gaapt* nee, dat komt door het tijdstip.

6. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Lonely Wolf welkom!
    Ditbenik, helaas voor jou ook veel sterkte gewenst....

AnneRose, zo vervelend he die misselijkheid! Verstandig om even met je huisarts of verloskundige te overleggen. Sterkte!

Ik was de eerste weken hartstikke verkouden, bij elke nies en hoest was het weer raak... Emmer naast het bed of rennen naar de wc. Bij mij is het langzaam aan beter aan het worden gelukkig. Sinds een week eet ik weer normaal avondeten, dat kreeg ik echt niet weg (de geur alleen al...). Ik at veel Cream Crackers, droog of met smeerkaas, had overal pakjes liggen. Ook zachte kwark met wat lijnzaad en fruit ging vaak goed. En hele dag door blijven eten (crackertje, druifje, witte boterham, peer, aardappelpuree etc), als mn maag eenmaal echt leeg is blijft de misselijkheid veel langer aanhouden.

7. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo extreem misselijk zijn bah wat vervelend zeg

geen last van, af en toe nog wat weeeig.. als ik om de 2 uur maar wat eet, liga of zo... druivesuiker wil ook nog wel eens poosje helpen
    hier nu dik verkouden, keelpijn bah... hoesten s nachts.. slecht slapen... nou ja komen we ook wel weer door...

8. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Zojuist weer een hele mooie echo gehad, 8w4d, kindje bewoog zelfs al 😍 Blije mama hier!
    Intake + termijnecho 26 oktober. Leuk vooruitzicht, over 2 weken weer babygluren 😄

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Argh! Zo zenuwachtig en ook nog een migraine aanval gekregen.... 15:20 naar de gynaecoloog voor een echo... Vind het zo spannend weer!

10. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Sterretje, ik wilde je succes wensen maar inmiddels ben je al geweest, hoe is 't gegaan?

11. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Fijn dat je zo'n mooie echo had Lucifer!
    En sterretje, hoe is het gegaan?

Ik heb de VK vanmorgen gebeld ivm. medicatie tegen de misselijkheid. Ze zei dat ik eerst moest afwachten wat mijn lichaam doet als de kuur tegen blaasontsteking op is, want die geeft als bijwerking ook misselijkheid. Verder adviseerde ze me om mama-compleet pillen te gaan slikken, omdat daar weer extra vitamines inzitten, waardoor ik me misschien nog beter zou voelen. Ik had ze al wel in huis, (met visolie) maar wilde eerst de foliumzuur smelttabletjes opmaken. Nu dus geswitcht en kijken wat het doet.

Verder een redelijke dag vandaag. Heb nog niet overgegeven vandaag, goed gegeten vanmiddag en net, na een lekker middagslaapje, mijn avondeten ook weggekregen.
    Ik hoop dat deze positieve lijn zich voortzet!

12. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    @Annerose. Vervelend he dat je gewoon niets kan eten. Ik hoop dat de goede lijn doorzet, ik heb meer slechte als goed dagen.

Ik ben zelf een moeilijke eter, ik leef nu op broodjes en macaroni, maar die kan ik eigenlijk niet meer zien. Ik ga de vanillevla ook eens proberen, dat heb ik nog niet gehad.
    Ik nam savond gemberthee (schijfje verse gember in heet water) want in de ochtend kreeg ik dat ook niet weg.
    En cola heb ik ook. Wat mij ook wel hielp was zoute drop, komt waarschijnlijk door het zout, dus iedereen raad bouillon aan, alleen dat lust ik dan weer niet :)
    Ik ga ook de vitamine pillen weer eens proberen. Wie weet.
    Nog eventjes, dan is het hopelijk weer snel voorbij... Wat kan eventjes toch lang duren.

Fijn om al die mooie echo verhalen voorbij te zien komen. Hoe ging het sterretje?

13. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Ik heb vandaag bloed geprikt. Ik word er altijd wat ziek van maar ja moest gebeuren he :)
    En nu nog wachten tot volgende week tot we weer kunnen gluren

14. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Echo was fantastisch! Ben totally in love! Heb er zo'n fantastisch filmpje van! Haha m'n kleine bouncende ukkie :)

15. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Heerlijk sterretje!! Ik gisteravond de termijnecho. Ben 2 dgn vooruit gezet en super mooi kindje te zien.

Ik ben zo blij dat ikhet nu ook 'wereldkundig' op mijn Facebook heb gezet met zo'n leuke fotocollage. Vind het best nog eng want ben nog niet de 'magische grens' over.. Maar na 3 prachtige echo's kon ik me niet meer inhouden :D

16. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik heb het vandaag ook gedeeld via Facebook hoor en herken je gevoel ;) heb precies hetzelfde! Maar we moeten er gewoon op gaan vertrouwen dat deze ukkies bij ons blijven.
    Bewoog jouw ukkie ook zo mooi? Die van mij duwde zich weg met z'n beentjes, gooide ze in de lucht en gleed dan op z'n ruggetje naar beneden! Zo ontzettend gaaf om te zien :)

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik sta ook echt te popelen om het van de daken te schreeuwen! Iedereen die ik de afgelopen 3 weken heb gesproken weet het al. Zo slecht ben ik dus in dit geheim bewaren. Maar goed; na de tien weken echo ga ik het ook op Facebook gooien en ik heb al nagedacht over hoe ik dat ga doen. Ik heb een heel leuk idee gezien online van een peuter in een ledikantje met een uitzettingsbevel en ik ben van plan om dat na te gaan maken... Hopelijk gaat dat lukken. Dan gooi ik die foto online van ons mooie knulletje en dan merk ik het wel qua reacties. Er zijn namelijk nog wel veel meer mensen die ik niet gesproken heb de afgelopen 3 weken.

Ik merk dat ik al steeds meer aan het wegdromen ben op een grote roze wolk. Ik heb geen eens meer twijfels. Ergens ben ik wel bang dat als het mis zou gaan, dat ik linea recta neerstort op de aarde en keihard uit het veld ben geslagen, maar aan de andere kant heb ik gewoon het recht op intens genieten. Ignorance is bliss, toch? Dus maar heerlijk wegdromen bij babynamen, verhuizen naar een groter huis, mijn peuter uit zijn ledikantje doen (hij begint er sinds 3 dagen uit te klimmen; ook weer zo'n voorteken) en dat soort dingen...

Het is voorbarig en gevaarlijk; maar hee, als ik dit kindje verlies, begrijpt mijn omgeving ook wel dat ik er helemaal kapot van zal zijn en kunnen ze beter hun best doen om mij weer op te rapen. Als ze het niet weten en niet weten wat er speelt, is het vast veel moeilijker. Voor nu heb ik gewoon zin om Koeka-dekens te kopen, kleertjes, babysokjes, slofjes en een kinderwagen - maar goed, dat soort attributen koop ik pas na de geslachtsecho. Als het een meisje is, ga ik helemaal los qua roze. Als het een jongen is, ga ik helemaal los qua blauw. Dus voor nu nog maar even afwachten met de voorpret :D

18. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hihi Joycey, ik herken het helemaal! Ik zit ook al na te denken over bekendmaken, hoe en wanneer, namen bedenken, meubeltjes in dit kleine huisje passend krijgen, hopelijk verhuizen, kleertjes kopen, noem maar op :D
    Als wij de 10 weken echo hebben gehad, willen we naar mijn schoonvader en naar mijn moeder gaan om het bekend te maken. We twijfelen nog hoe.
    Daarna is onze toneelclub aan de beurt, en nog een paar familieleden die dichtbij staan.
    Mijn vriendinnen weten het al lang :p ik kan het echt niet geheimhouden haha :p
    En het gaat op Facebook met 12 weken. Niet eerder.

Wij hebben er bij onze zoon voor gekozen om niet van te voren te weten of we een meisje of jongetje kregen. Het was wel iets magisch hoor!
    Over deze twijfel ik sterk. Vriendlief niet, die wil het niet weten.
    Misschien, als ik kijk naar hoe goed ik de zwangerschap tot nu toe geheimgehouden heb, (of beter gezegd hoe slecht haha) is het misschien maar beter dat ik het ook niet van te voren weet :p

Nog meer meiden die niet van te voren het geslacht van hun kindje willen weten?

19. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Sterretje: ja eerst lag ie stil (toen maakte ik een filmpje) en net toen het filmpje was gestopt bewoog hij/zij. Wegdraaien zodat ik het ruggetje zag en lekker met armpjes en beentjes bewegen:)

Joycey: heb ik ook hoor, ben al zo aan het idee gewend.... En weet je mocht het toch mis gaan dan hebben iig van deze periode genoten. Maar alles gast goed want wij hebben hele sterke mooie kindjes in onze buik toch:D

Annerose: oh ik zou het best mooi vinden om het nietveel weten maar ben daar veel te nieuwsgierig voor. Mijn man net zo. We twijfelen of we met 16 wkn een pretecho willen of met 20 wkn 'geeoon'

20. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben in de jubelsstemming haha. Ik ben aan t shoppen, vertel het tegen iedereen die t horen wil en zwijmel weg in dagdromen over namen, uiterlijk, geslacht enz. Het kan altijd misgaan, vriendin 1 heeft de zwangerschap met 15 weken af moeten breken, vriendin2 heeft 2x een doodgeboren kindje gekregen na perfecte zwangerschappen. Die eerste 12 weken zeggen mij niet zoveel.

Hier wil mijn man het echt niet weten, ik daarentegen ben veel te nieuwsgierig en wil vooral gericht shoppen zo. Dus wij hebben nu besloten dat ik de geslachtsecho met m'n beste vriendin ga doen (die 2 weken korter zwanger is als ik). Zij zal dan naast mij de enige zijn die het weet want heb iemand nodig om te delen en de spulletjes bij te bewaren ;)

Geniet van jullie dag meiden, wij mogen morgen voor de termijnecho 😍

Deel Deze Pagina