@ AnneRose ik gebruik gemberpillen van de tuinen en 2x daags emesafene, ik ben af en toe misselijk. Maar de pillen halen net even die scherpe rand eraf. Ik moet wel zeggen dat deze week de misselijkheid het ergste is. Bah, echt naar.
@lietjuh,ik heb die gemberpillen ook gehad, ik vond ze echt verschrikkelijk! Ik ging ondanks die dingen alsnog over mijn nek, en dan brandde die gembertroep echt in mijn keel,verschrikkelijk! Ik wacht nu eerst af wat mijn lichaam doet als de blaasontsteking pillen op zijn. Morgenochtend de laatste...
Hoi dames, Ook ik kom weer even kijken. Nog steeds soms slecht nieuws lees ik. Sterkte voor iedereen die het nog een x moet proberen. Jullie kunnen het! Ik heb vorige week een goede echo gehad en moet 3 weken wachten op de volgende. Nu nog 2 weken. Dit duurt me te lang. Zo onzeker over ieder steekje wat ik voel. Op google gezocht of ik een echo ergens kon laten maken en gewoon ervoor betalen. Gevonden!!! Pretecho bij u in de buurt! - Pretecho | Pretecho De dichtbijzijnde voor mij zit in Lent (Nijmegen) en heb me bij hun zelf op de site aangemeld. Net zoals een afspraak bij een restaurant maken! Moest mn gegevens achterlaten, heb een tijd moeten kiezen en wat ik wilde. 2D, 3D of 4D. Je kan nog een tijd kiezen (kwartier, half uur), je mag evt familie meenemen en je kunt er zelfs nog je babyshower houden. De 2d echo die ik nu gepland heb (voor as zaterdag al!!) kost me 25,- Me happy! Wat zekerheid tussen de 7,5 en de 11,5 week echo in bij de gyn. Uiteraard wel heel spannend, doet de beeb het goed?
Oh die link is slecht voor mijn portemonnee Als ik de centjes had; kocht ik zelf zo'n echo apparaat om elke dag even te spieken! Ik heb hier ook nog de angelsound liggen van mijn vorige zwangerschap en die ga ik tzt ook weer gebruiken. Ik vond het heerlijk om 1x per week (of gewoon wanneer ik zin had) lekker op bed te liggen met mijn handen op mijn buik om naar zijn hartslag te luisteren - zo rustgevend en leuk. Je hoorde hem ook draaien (wel na 25 weken) en voelde dan tegelijkertijd een voetje of handje ofzo in je buik. Man, wat een liefde. Wij willen trouwens absoluut weten of we een tweede zoon krijgen of onze eerste dochter. Als het zou kunnen gisteren nog. We vinden het zo ontzettend leuk. We hebben een voorkeur voor een dochter, maar een tweede zoon is natuurlijk ook helemaal welkom. Sowieso ongeacht wat is een kindje een rijkdom. We willen van beide geslachten kinderen en we zijn voorlopig nog niet klaar (we willen het liefst een groot gezin) dus in zoverre maakt het ons ook weer niet echt uit wat het gaat worden. We gaan toch nog wel voor een derde en/of vierde als het allemaal kan en mag zijn. Ik vind het zo gaaf. De naam van een dochter hebben we al; voor een zoon zijn we nog druk in overleg.
@joycey, dat is een leuke foto om het bekend te maken! Die zag ik ook veel voorbij komen. Ik twijfel nog steeds voor een leuke humor foto, of gewoon de echo. Wat me leuk lijkt is een parody film-poster gebaseerd op een horror, maar dan met slapeloze nachten en vieze luiers ofzo. Ben alleen niet goed in foto shoppen. Ik vind het ook moeilijk om geheim te houden, wil het ook aan iedereen delen. Maar heb mijn mond nog kunnen houden En elk leven mag gevierd worden, nu ben je zwanger, en nu heb je een baby, dus nu mag je dat ook delen. Waarom niet? Als het misgaat, dan is het een geliefd kindje geweest, en heb je mensen die je steunen. Maar we gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat! Dit wordt mijn eerste kindje, en ik had van te voren al besloten om het niet te willen weten. Maar nu weet ik niet meer waarom ik dat besloten heb, haha. Maar als het me lukt, dan wordt het een verrassing. Meisjes naam heb ik al. Maar jongensnaam kom ik maar niet aan uit.. Wil een aparte naam, en liefste eentje die je op zijn Engels uit moet spreken, alleen kan je alles wel verNederlandsen.
Wij willen juist een naam die je zowel op zijn Engels als op zijn Nederlands goed uit kan spreken. Dus voor onze eerste hebben we Sebastian (Sebastiejan/Sebestjan) en spreken we hem in het Nederlands uit. Voor een meisje hebben we al een soortgelijke naam waar je aan spelling niets aan hoeft te veranderen en in beide talen kan gebruiken. Maar goed, ons kennende noemen wij ze toch wel bij hun koosnaampjes. Tjoepie, in Sebas zijn geval - en luisteren doet hij toch niet, dat heeft hij van zijn moeder
Wat ik altijd heb met namen is dat mensen soms namen verzinnen waarbij ik denk: arm kind. Sommige kinderen / mensen moeten hun naam altijd spellen omdat pa en ma hier niet goed over na hebben gedacht.. vind ik zo stom altijd. Voor ons dus een makkelijke naam, liefst wel internationaal uitspreekbaar. Mijn moeder en schoonmoeder hebben een naam die we kunnen fuseren naar 1 naam. Lijkt me mooi voor een meisje. Jongensnaam nog niet over nagedacht. Vereisten: kort - stoer - internationaal - niet hoeven spellen
Ik heb de afgelopen twee jaar iedereen moeten vertellen dat het met 1 A is en niet Sebastiaaaaaaaan. Ik heb er stiekem zo'n hekel aan wanneer mensen hem zo noemen. Ik neem er soms zelfs aanstoot aan Ik vind die A alleszeggend.
Ik vind namen bedenken ook lastig hoor! We hebben zelf geen exotische namen, dus vinden we dat dat ook niet bij onze kinderen past. Onze zoon Daniël (gewoon in het Nederlands uitgesproken) wordt bijna altijd goed opgeschreven, maar sommige mensen vergeten de puntjes op de ë. Kan mijn vriend zich zo aan ergeren hihi Een nieuwe jongensnaam vinden we echt lastig. Een meisjesnaam heb ik al een paar opties voor, maar we zijn er nog niet uit. Onze vereisten zijn: makkelijk uit te spreken (internationaal), niet steeds te hoeven spellen, en het moet bij ons passen.
Ik wil heel graag weten wat het geslacht van ons kindje is. ML wil het eigenlijk niet weten, maar ik denk dat hij nog wel over te halen is. Mijn gevoel zegt dat dit een jongetje wordt. Bij onze dochter had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje werd. Vorige keer hebben we met 16 weken een geslachtsbepaling echo gehad, nu hoop ik dat ik kan wachten tot de 20 weken. Namen zijn we al over uit. Ik snap sommige namen ook totaal niet. Dan denk ik echt 'dat doe je je kind toch niet aan'.
Ik wil ook graag een geslachtsbepaling echo laten doen. Ben alleen nog op zoek naar een goed bureau in Brabant
Ja, dat moet ik dus ook heel vaak, maar met 5 letters valt dat wel mee. Meestal spel ik het omdat ze niet meteen weten hoe je het schrijft. Ze zeggen altijd tegen mij. Wat een mooie naam. En ik vind het zelf heel leuk om een aparte naam te hebben. Geen gekke naam zoals winter of vlinder of zusje idd. Maar een naam die je niet vaak hoort. En niet te ingewikkeld met spellen, haha.
Leuk om te zien dat veel mensen hetzelfde denken over naamkeuze Mijn dochter heet Jill. Lekker kort, krachtig, makkelijk en internationaal. Voor een meisje hebben we al een hele mooie naam, wederom makkelijk, kort, krachtig en internationaal. Voor een jongen zijn we er totaal nog niet uit, ik vind jongensnamen zó lastig. Wij houden van vooral Engelse/Amerikaanse namen, maar die hebben vaak niet de eigenschappen die wij zoeken in een naam.. Manlief kwam laatst ook met 'Vlinder' voor een meisje.... no offence, mensen die ervoor kiezen om hun dochter zo te noemen, prima natuurlijk. Ieder z'n ding en bij sommige meisjes past het ook echt wel. Maar nee, bij ons gewoon echt niet hoor
Leuk al die namen bedenken. Wij hebben voor een meisje ook al iets in gedachten ( al ben ik meer van de jongensnamen, dan meisjesnamen ) geen idee of dat het ook daadwerkelijk gaat worden als het een meisje word maar het begin is gemaakt het zou zo maar kunnen dat we een aantal namen "vasthouden" en pas na de geboorte beslissen. Het moet ook bij een kindje passen. ik ben zelf zeker van de namen die ook internationaal uitspreekbaar zijn en namen die je zeker niet veel hoort! maar let zelf ook erg op de betekenis achter een naam. Ik werk zelf met zwerfdieren dus namen bedenken pffffff soms is het echt lastig om origineel te blijven
In Gorinchem zit een klein vriendelijk particulier bureau. Niet belachelijk duur, online een afspraak inplannen mogelijk en mooie apparatuur. Maar vanuit den Bosch nog best een stuk rijden.
Leuk hè Namen bedenken! Bij onze eerste een drama, heb zelf in de kinderopvang gewerkt dus inspiratie genoeg maar ml kapte alles af. Uiteindelijk een naam gekozen die hij leuk vond, en ik alleen als je het op zn Engels schreef, Luke. Ja hij zal het vaak genoeg moeten spellen maar als je de naam luke zegt moet je dat altijd spellen zoveel variaties zijn er tegenwoordig op. Nu hebben we een meisjesnaam waar ik erg aan moet wennen, maar toch wel leuk vind en ik heb een gave jongensnaam waar ml aan moet wennen ; ) zo houden we elkaar in evenwicht
De eerste naam bedenken vond ik niet zo moeilijk, dat is ukkie maar hoe onze kleine uk straks echt gaat heten? Gelukkig hebben we nog even...