Wat gaaf, 2 zwaaiende kindjes! Lijkt me inderdaad heel bijzonder. Al vond ik mijn glijdende ukkie ook geweldig om te zien dinsdag. Ukkie heeft z'n eigen privé glijbaan daarbinnen. M'n kind doet nu al leuk voor de camera hahaha! Door zware obstipatie is mijn buik ook behoorlijk aan het groeien. Ga morgen ook met lactulose beginnen, want kan echt niet meer naar de wc vanavond een half uur gezeten en het zat letterlijk klem, kon geen kant op (sorry voor de details) dus nu hele zere billetjes Maar wat Leonie ook zegt, alles voor het goede doel, dus morgen maar eens een hulplijn inschakelen (lactulose) en hopen dat het snel werkt.
Oei das vervelend meid. Kijk uit hoor, niet teveel doorpersen als 't niet lukt. Maak je zoveel kapot van binnen.. Probeer ook zoveel mogelijk vezelrijk te eten (extra appeltje en bijv. ontbijtkoek, eventueel lekker gedroogde pruimen.. Dat zijn net grote krenten hihi. En niet te vergeten minimaal 2 liter water per dag, en zo weinig mogelijk koffie (dat onttrekt vocht). (Misschien vind je me een betweter of een zeikerd hoor haha maar tis goedbedoeld, heb een medische achtergrond.. lactulose is gewoon niet zo heel goed voor je 😉
Ik gebruik al standaard movicolon voor mijn darmen (+ een lijstje pillen die ik nu niet meer mag)als het verstopt zat, moest ik zelfs tot 6 zakjes per dag nemen. Een week geen ontlasting is hier helaas geen uitzondering. Nu met de zwangerschap erbij moet ik dagelijks 1 tot 2 zakjes nemen want ook bij mij zit het muur vast. Daarnaast verdenkt mijn nieuwe huisarts waar ik vorige week was, dat ik toch een zeer grote kans heb op een lactose intolerantie. Ik mag voorlopig even geen lactose (melksuiker) meer binnen krijgen en kijken of in combinatie met lactose vrij dieet en de movicolon zowel mijn darmkolieken weg blijven en de stoelgang opgang komt/blijft.
De gedroogde pruimen neem ik al, maar krijg ze niet altijd weg ik had altijd al problemen met m'n darmen, maar door het eten van roggebrood en chia zaad door de yoghurt ging het heel erg goed. Ga nu alleen al van de geur van roggebrood over m'n nek en chia zaad zijn zulke wisselende verhalen over te lezen dus dat neem ik nu ook niet... Dus nu voor nood morgen maar met lactulose beginnen. Het moet echt een beetje op gang gaan komen anders ga ik volgende toiletbezoek denk ik huilen
Hier nog iemand met rommelend darmen. Ik slik normaal ook movicolon omdat ik ook maar eens in de week kon in verband met fructose (fruitsuiker) intolerantie. Echter sinds ik zwanger ben doen mijn darmen het vele malen beter en heb ik nog geen enkele vorm van medicatie hoeven te nemen en wil dat graag zo houden! 😊 Pas wel op met pruimen... (zeker gewelde) die kunnen nog wel eens als een kurk werken waar hoge druk op staat. Je darmen gaan mega hard werken maar wat ervoor zit zit dan nog in de weg!!
@Lucifer: Thanx! Jij ook gefeliciteerd! @ LonelWolf: Hopelijk komt jouw roze wolk snel! Ik weet niet precies hoe het voelt, ben in eerste instantie ook nog op mijn hoede tot dinsdag de eerste echo...maar ik denk dat die wolk er dan snel echt zal zijn. Gun ik iedereen. Ohja ennnn buikje is aanwezig. Heb altijd veel gekickbokst en was behoorlijk afgetraind...begint gestaag minder te worden en buikje begint nu echt al te komen. Evenals borsten...krijg er zelfs al opmerkingen over. Lastig om dan niks te kunnen zeggen...kan ook niet wachten om het wereldkundig te maken! Hoe zit dat bij jullie? Kunnen/willen jullie het nog verborgen houden? Fijne dag allemaal!
Wat leuk Leonie! Dat je kickbokst! Waar heb je dat gedaan? Ik heb dinsdag na de prachtige echo het bekend gemaakt en zelfs op Facebook gezet
mooi kloppend hartje gezien, termijn 2 dagen vooruitgezet! alles er op en eraan. helemaal verliefd.....
Hoi! Ik mag hier ook bij!nog net , uitgerekend 31 mei , nu hopen dat het dit goed blijft gaan En gefeliciteerd aan de meiden hier
Wat een prachtige echo Chrisje! Gefeliciteerd! 😊 Ik ga morgen een Pretecho maken omdat de volgende echo nog even op zich laat wachten en dan maken we het a.s dinsdag wanneer ik 12 weken ben bekend.. spannend!!! 😍 👶 @leonie1983 welkom bij de club meis! Spannend allemaal hè! Wij hadden in eerste instantie alleen onze ouders en zussen/broer ingelicht maar sinds de eerste echo ook de rest van de familie en dichtstbijstaande vrienden en dinsdag gaat het op Facebook.. De wijde truien trek ik niet meer aan.. en show nu mijn mini baby bump! Zo gek hoe snel dat allemaal groeit.. sinds week 6 konden mijn eigen broeken niet meer dicht en sinds 2 weken heb ik ook nieuwe bh's waar ik voorlopig nog wat ik kan groeien! Langzaamaan durf ik ervan te gaan genieten! In mijn vriendinnengroep is het bij iedereen afgelopen tijd misgegaan tot wel meerdere keren. En in het begin op dit forum helaas ook hier bij een aantal. Ik werd daar zo onzeker en verdrietig van dat ik bewust even afstand nam om te proberen op mijn eigen lichaam te vertrouwen. Zodat ik vanaf nu weer wat vaker hier kan meekletsen over onze kleine wondertjes! 😍👶
Ja, ik denk dat die roze wolk nog wel komt. Na 12 weken Ik hoor ook veel mensen zeggen dat 2de (en 3de) trimester het leukste zijn. Dus ik kan niet wachten. Ik heb van mezelf al een klein beetje een buik, dus ik draag al een lange tijd wijde kleding. Dit buikje, wat nog gaat komen, kan ik nog makkelijk verbergen. Al weet ik echt niet hoe hard het groeit. Dit is mijn eerste zwangerschap dus miss scheelt dat wel wat lucifer30 ook zegt. Mijn boobs merk ik nog niet echt. Maar ik heb van mezelf al cupmaat 80E, waar ik echt niet blij mee ben (kwa verhouding zijn de nogal groot). Dus ik probeer alles zo lang mogelijk in deze bh's te proppen. Haha. Samen met mijn wijde kleding, zie je nog niets aan mij. Chrisje1981, wat een mooie echo
Wauw Chrisje...wat een prachtig plaatje! Gefeliciteerd! Sterretje ik heb vanuit Nijmegen gekickbokst...wedstrijden...maar ben daarmee gestopt...nu ook maar met trainen stoppen, voelt niet goed om daarmee door te gaan. Voel überhaupt momenteel totaal geen drang om te sporten op welke manier dan ook. Voel me nog steeds beroerd en misselijk dus mijn lijf wil volgens mij gewoon rust. Ik heb steeds honger en eet dan wat kleins...maar dan voelt mijn maag weer alsof ie een koprol maakt. Ik heb zin in de meest vreemde dingen die ik normaal gesproken niet gauw eet. En alle dingen die normaal op mijn menu staan kan ik niet luchten. Zo eet ik nooit brood...en nu het liefst zoveel mogelijk. Witte bonen in tomatensaus...warme groenten en vis...dat is waar ik naar snak. Yoghurt, kwark, noten en fruit...ik moet er niet aan denken. Ongelofelijk...maar weer luister ik maar naar lijflief... Maar Sterretje...hoe waren de reacties na het bekend maken??? Ben harstikke benieuwd! En jij Anna...dank je wel voor je warme welkom trouwens! Hoe waren de reacties bij jou? En hoe hebben jullie het verteld? Wat raar he...dat je kleren niet meer passen...hoe snel dat gaat wauw... Hopelijk vertrouw je je lijf en drijf je heerlijk op je wolk!
Vandaag mijn zwangerschapskleren, vooral broeken maar weer in de kast gelegd. Schrik ervan hoe snel mijn buikje vorm krijgt. Ben bang dat ik volgende week weer nieuwe bh's moet gaan halen. Groeide de vorige zwangerschap van 75E naar 85G... Na de borstvoeding nu 80E overgehouden dus ben benieuwd waar 't schip zal stranden. A.s. dinsdag weer een echo! Zin in!
Leonie: Ik kreeg zoveel leuke en lieve reacties! Geweldig! Wat stoer dat je ook wedstrijden hebt gevochten en ook logisch dat je dat nu niet meer doet al zal de passie voor de sport wel blijven trainde je bij Ubeda? Vandaag m'n eerste zakje lactulose. Nou, het heeft vanavond al gewerkt! Hahaha eindelijk weer een beetje ruimte in die darmen... Vandaag ook een nieuwe BH gescoord. Normaal een 80F, nu een G! Oh my god... En dan komt er vast nog wat meer bij! Is al een voedings bh, kon bij de gewone lingerie zaak niet meer slagen maar hij zit goed en daar gaat het om.
@sterretje..... zo herkenbaar, in een gewone zaak heb je in grote maten al snel niet meer iets wat nog een beetje groei aankan. Ik bestelde vaak van het merk 'anita' online, heel veel grote maten!
Ow, dus er zijn er gelukkig nog meer met grote maten.. Ik was al niet van plan om in een gewone lingerie zaak te kijken. Wat voor bh's hebben jullie dan al? Gewone bh's of ook gelijk al voedingsbhs, ik heb ook gehoord van meegroei bh's? Ik weet echt niet wat ik straks moet hebben of naar moet kijken. Ik wil eigenlijk gewoon het goedkoopste Alvast bedankt voor je tip wiella
Welkom nieuwe meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wij hebben gisteren de nekplooimeting gehad. Weer een heel gedoe om de kleine op de goede manier te laten liggen, heb flink wat moeten springen en schudden voordat de nekplooi gemeten kon worden . Gelukkig was deze goed ! Tussen de 1.3 en 1.5 mm. De lengte van de beebie moest ook gemeten worden en daar lag tie ook niet goed voor.. Dus ze vk stelde voor om degene na ons voor te laten en na een half uurtje nog eens te kijken of tie dan wel goed lag. Dus na een half uurtje weer geprobeerd te kijken en hij lag goed, Alleen dan ondersteboven . Maar het was goed te meten en ook de lengte was goed . Helemaal Happy dus! Ik merk ook al dat m'n buik aan het groeien is. Bij m'n dochter paste ik nog tot 21 weken in m'n normale broeken, maar nu lukt dat alleen in de ochtend nog en naarmate de dag vordert gaan deze toch echt te strak zitten. Hier ook een grote bh maat 80F, maar ik pas ze gelukkig nog wel. Vind dat altijd zo'n dure aangelegenheid om nieuwe aan te schaffen . Fijn weekend allemaal !
Ik heb nu 1 van noppies voor slechts 29,99 (bij de babyplanet) waar zijn meegroei bh's verkrijgbaar? Ik wil met m'n grote maat ook nog van die zachte, dikkere cups, niet zo'n slap ding en dat maakt het dus lastiger... Wil er best iets aan uitgeven, maar dan moet ie wel perfect zitten anders is 80 echt teveel...
en ik maar blij zijn als ik van mn b-cup eindelijk weer naar een c-cup kan.... na 2 x bv bleven er theezakjes over... nu eindelijk weer een beetje model erin... niet dat ik op een f of g zit te wachten hoor./.. voel steeds wat gekriebel heel laag in mn buik.. heerlijk gevoel... kan dr echt even op wegzwijmelen....