uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Vogens de vk kon ik van die, ze noemde het astronauten voeding wel erbij eten.
    Mijn diëtiste zei weer dat daarin precies hetzelfde zit als de afval maaltijdvervangers. Kwa voedingsstoffen is het idd wel gelijk heb ik net gekeken. Maar als daar nog meer rotzooi in zit, dan moet ik het niet nemen natuurlijk.

Morgen moet ik toch naar de dokter, die zal het vast ook wel weten toch?
    Als ik het maar vergoed krijg vind ik het prima.

2. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Kun je een foto plaatsen van de ingrediënten?

3. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
  4. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    image.jpg

M'n kleine poppetje helemaal goedgekeurd in de grote APK. Ben helemaal in love haha

5. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Wauw Sterretje prachtig 😍 Gefeliciteerd met de goede echo! Morgen ben je alweer op de helft.. Jeetje wat gaat het snel he!

6. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Gefeliciteerd sterretje met jullie mooie echo!
    Fijn dat alles helemaal "goedgekeurd" is. :)

Hier gaat het tot nu toe deze week een stuk beter. Mijn medicatie moet voorlopig op dit niveau blijven en daar voel ik me goed bij. Mijn energie komt een beetje terug, geen hoofdpijn meer gehad en mijn maag lijkt nu onder controle. Ik juich nog niet te vroeg maar als het zo blijft ben ik al erg blij.

Bij de verloskundige was alles goed. Mooi hartje gehoord en alles lijkt perfect op schema. Baarmoeder begint nu ook omhoog te gaan wat volgens de vk helemaal klopte met mijn termijn. Ik was gelukkig ook weer 2 kilo aangekomen en daarmee weer bijna op het gewicht van 3 weken geleden. Mijn buikje begint nu voorzichtig zichtbaar te worden en ik heb de eerste felicitatie gehad van een vreemde die aan mij kon zien dat ik zwanger was, erg bijzonder :)

Sinds een paar dagen heb ik heeeeeeeel af en toe het idee dat ik iets voel bewegen in mijn buik. Ik durf het nog niet hardop te zeggen want ik ben nog niet volledig overtuigd dat het echt een schopje ofzo is maar het zou zo maar kunnen :)

Morgen hebben we een pretecho om te kijken of wij een jongen of een meisje mogen verwelkomen in mei. Ergens vind ik het heel spannend en tegelijk ook weer niet, want zowel mijn vriend als ik hebben totaal geen voorkeur. We vinden beide erg leuk en zo zijn eigen dingen leuke kanten hebben. Dus ja we staan er echt blanco in.

Het enige wat ons erg fijn lijkt, is het gewoon weten waar we naar kunnen kijken qua aankleding van de kamer en leuke accenten kunnen inbrengen die wat meer gericht zijn op een jongen of een meisje. Ik denk ook dat het ook wat echter gaat voelen als je weet wat het word.... Dat je echt lekker kan voor genieten van alles. Dus toch wel leuk spannend morgen :)

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    20 weken echo was helemaal goed, geen afwijkingen en perfecte groei. Baarmoederhals was nog goed qua lengte :)

En we hebben de bevestiging dat ze echt 2-eiig zijn, we krijgen een meisje en een jongen :)

8. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    #1468 Fenne34, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    Vandaag de pretecho gehad voor het geslacht :)

Wij krijgen overduidelijk een Jongen!
    Wij zijn er helemaal blij mee :) Eigenlijk niet verwacht want de kans op een meisje gezien de families zou statistisch gezien groter zijn, maar wij vinden het erg leuk dat we straks een zoontje krijgen :)

Alles zag er verder goed en gezond uit voor nu... Een lekker druk mannetje die blijkbaar totaal niet preuts is hihi... dus op naar 8 januari voor de 20 weken echo :)

9. aninaja

aninaja Niet meer actief

Wat leuk!! Ik ben daar ook geweest voor echo

10. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Ik mag dinsdag voor de 20 weken echo :)
    Ik zag zonet voor het eerst de baby exht schoppen! Ik voelde het al een tijdje maar nu zie ik echt een bobbel in m'n buik als ze schopt haha. Wat mooi!!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn dat jullie goede echos hebben gehad!

hebben jullie ervaring met zwangerschapscholestase?
    Ben bang dat ik hier last van heb gezien enorme jeukende voeten elke nacht/avond en zowat oranje urine 's morgens.

Zwangerschapscholestase --- galstuwing bij zwangeren

12. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Leuk al die mooie echo's en goed nieuws over de 20 weken echo! :D
    Ik mag 4 Januari, vind het nog best lang duren haha

Vandaag wezen shoppen voor onze oudste zoon. Ook even maar de babydump...
    En tja... Ik kon het niet laten! Ik heb een kinderwagen besteld :D
    Dus ik ben helemaal happy :)

Daarnaast ook weer een klein beetje in spanning..
    Ik heb bloed laten prikken omdat 1 van de 2 schildklierwaardes niet goed waren de vorige keer. Nu blijkt dit nog steeds het geval te zijn, dus de huisarts heeft een internist geraadpleegd. Deze wil toch verder onderzoek doen, of ik geen antistoffen aanmaak.
    Ik heb hier zelf weinig verstand van, maar dat wat ik opzoek over een te traag weekends schildklier plus antistoffen tijdens zwangerschap, stemt mij niet heel vrolijk.
    Volgens de vk is het echt puur voorzorg, en hoef ik mij nog nergens zorgen om te maken. Maarja onbewust doe je dat toch he...

13. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Pfoeh zometeen de 20 weken echo.. Nerveus niet te zuinig! Ik hoop dat onze echo net zo mooi wordt als die van jullie.. (degenen die al geweest zijn.. Gefeliciteerd dames!!)

14. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    AnneRose welke wagen hebben jullie uitgekozen?
    Sammie geen ervaring mee, misschhie je vraag even in de zwangerschapstopics neerzetten? Vast wel meer dames die je kunnen adviseren!

15. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    We hebben de Mutsy Transaction genomen! :D

Bijgevoegde bestanden:

16. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    He die heb ik ook! Die loopt echt lekker door die banden!!

Annerose zou ik ook spannend vinden maar gelukkig testen ze erop en dan weet je t, beter dan dat je t niet weet!

Succes met de 20 weken echo! K ben nog steeds helemaal in love na de echo! Zo speciaal als alles gewoon goed is en op termijn loopt 😍

17. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ziet er goed uit annerose!

Wij zijn ook aan het rond kijken voor een kinderwagen maar vind het erg lastig. In de winkel rijd hij natuurlijk heel anders dan op de "weg" met een kindje erin, reistas eraan en misschien wat boodschappen onderin de wagen :)
    Wij hebben dus nog geen keuze gemaakt.... Pff keuzes hihi...

Op dit moment valt ons oog met name op de bugaboo buffalo. Hij is alleen best pittig in prijs.... Een andere die we op het oog hebben maar op dit moment meer 2de keus is eventueel een kinderwagen van bet merk joolz.

Wij wonen hier zowel op loop afstand van een klein winkelcentrum en ook op 100 meter afstand het bos/park deels heeft het asfalt weggetjes maar het grotendeels is onverhard/ grof grind met zand. In het bos zit bijv een leuk cafeetje, kleine kinderboerderij en een speeltuin, allemaal op prima loop afstand. Een kinderwagen waar je ook goed offroad mee kunt rijden, heeft wel onze voorkeur :)

Word nog erg lastig kiezen denk ik :)
    Als er mensen zijn met tips of ervafingen, laat maar graag horen! :)

18. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Mooie wagen hoor! En praktisch!
    Wij hebben de Mutsy Evo. Bij dochter had ik de Mutsaerts Transaction maar vond ik toen achteraf geen fijne wagen (het oude model), wel qua praktische kant maar te log voor ons.

De echo was perfect, alles oke, helemaal goedgekeurd.. En wij krijgen een zoon 😍

19. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Een goede vriendin van mij heeft dezelfde wagen, dus ik weet hoe hij rijdt met kind tas en boodschappen hihi
    Een andere vriendin heeft de voorganger van deze. De transporter. Ik vind hem wat lomper.
    Mijn eisen aan de wagen waren, dat er geen luchtbandjes onder zouden zitten, hij makkelijk te switchen is van reiswieg naar maxi cosi etc. En dat de duwstang makkelijk verstelbaar moet zijn ivm. Lengte verschil van mij en vriendlief.
    Ik heb nog wat moeite met het indrukken van de knoppen aan de zijkanten om de duwstang te verstellen en de kap van de reiswieg omlaag te doen, omdat ik niet veel kracht in mijn handen heb. Maar dat schijnt na verloop van tijd makkelijker te worden.

Het verbaasde mij ook dat wij er zo snel uit waren hoor hihi :p maar ben wel helemaal happy met dit wagentje :D

20. Anna Love

Anna Love Actief lid

14 feb 2014
    144
    74
    28
    Vrouw
    Interieur ontwerper
    Nijmegen Lent
    Als ik een tip mag geven.. ga eens naar babypark! Zitten meerdere filialen door het hele land. Ze hebben daar een testbaantje met verschillende ondergronden zodat je ook zelf kan ondervinden hoe je wagen van voorkeur daarop loopt/rijdt.. Wij hadden eerst de voorkeur voor een mima maar vonden de dubatti ook heel mooi.. Na het testritje met beide wagens was het overduidelijk.. De mina viel af want die had voor geen lucht in de bandjes waardoor je elke hobbel mega voelde en de dubatti daarentegen heeft 4 luchtbandjes en zweeft als het ware.. echt een tip dus.. babypark!

Deel Deze Pagina