uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ga de eerste zaterdag dat de hhb er is ernaartoe met mn schoonmoeder en schoonzuster. Elk jaar ons vaste uitje ;)
    Hier ook alles goed. Gister heeft ml onze kleine dame voor het eerst gevoeld. Iedere keer als ze flink bezig was zei ik dat hij moest voelen en vervolgens lag ze zo stil als n muis ;)
    Ze is wel net zo druk als haar broer. Hoopte dat deze misschien iets rustiger zou zijn in en uit de buik maar denk dat ze net zoveel temperament heeft voor zover je daar nu al iets over kunt zeggen :p
    Wat fijn al die goeie echo's!

2. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Net terug van de 20 weken echo. Met de beeb zag alles er goed uit, ze was weer lekker aan het bewegen. Alles ook prima kunnen meten, alleen was het profiel niet zo mooi gelukt (niet zo mooi als die van jou AnneRose :) ) daar lag ze niet goed voor.

Alleen heb ik wel een voorliggende placenta, en volgens mij ligt die ook te laag. Hij kan nog meegroeien en dan komt het allemaal goed. Dus rond week 30/32 moet ik nog een keer voor controle.

Nu ben ik natuurlijk gelijk gaan googelen, en ik lees veel over bloedingen en keizersnee... Pfff wordt je niet blij van.
    De kans dat het meegroeit en goed komt is natuurlijk wel aanwezig, dus ik moet me niet te druk maken. Maar toch, mijn lichaam laat me al zo in de steek. Met de misselijkheid, (gaat redelijk maar heb nog steeds meds nodig), de hoofdpijnen en andere kwaaltjes. Ik kan en durf er niet op te vertrouwen dat het goed komt. Ik moet weten wat als het niet meegroeit... Morgen weer de verloskundige avond dus zal het daar nog eens navragen.

Baal er nu wel een beetje van, nu ik alles gegoogled heb (moet ik ook gewoon niet doen!). Maar blij dat met de beeb wel alles oké is, alles zag er goed uit.

Ik heb wel gedacht over de 9 maanden beurs, maar ik denk dat dat te druk voor me is. Kan ik niet zo goed tegen. Dus ik ga maar niet.
    Ik heb nog wel 3 van die kortingscodes als iemand geïnteresseerd is. Dan pb ik ze wel.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik had bij E ook een voorliggende placenta, of in ieder geval een stuk lag voor de opening. Ik heb van 10-22 weken daardoor veel bloedverlies gehad. bij de 22 weken was hij idd mee omhoog gegroeid.
    Wat heel belangrjk is dat je de harde buiken in de gaten moet houden. Als je er teveel gaat krijgen kan dat ween opwekken en dat wil je in deze situatie ntuurlijk niet.

Ik hoop dathij snel omhoog groeit! Wanneer krijg je weer een echo?

ik mag vanavond voor de seo..

4. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    En hoe ging jou SEO?

Ik heb nog helemaal geen bloedingen gehad, helemaal niets. Ben nu bijna 20 weken. Over een week of 10 wil ze de placenta weer controleren.
    Harde buik heb ik pas 1 keer gehad, dat was ergens in week 16, puur van de stress..

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    We hebben een goede echo gehad! :D

6. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Gefeliciteerd met je goede echo sammie!

7. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Ik wil graag naar de 9 maanden beurs, hoewel dat wel een drukke week is voor me. Ik heb toneel-uitvoeringen die week. Aan de ene kant kan ik de ontspanning dus wel gebruiken, maar aan de andere kant wordt het best veel misschien. Ik heb nu al regelmatig harde buiken na het boodschappen doen of fietsen. Wellicht is het teveel voor me? :(

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Helaas wel zwangerschapcholestase. Heb vandaag de uitslag gekregen.
    Nu moet ik volgende week opnieuw bloed prikken om de waarde opnieuw te meten.

9. Renske1988

13 sep 2015
    14
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi allemaal, nog de beste wensen voor 2016!!
    Al een hele tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb, maar ben wel mee blijven lezen.

Ondertussen al 3 weken geleden hebben wij de 20 weken echo gehad en deze was helemaal in orde :D! Dus we zijn helemaal gelukkig. En het is nog steeds een jongetje ;). De baby zelf voel ik al vanaf 13/14 weken. Nu sinds 2 weken ook al duidelijk aan de buitenkant. Ik heb het idee dat hij net zo druk is als zijn zus :p.

Aan de babykamer zijn we eigenlijk nog niet begonnen, ik heb al wel het een en ander in huis, maar eerst moeten de katten verhuizen naar zolder. Verwende beesten hebben een eigen slaapkamer :p. Maar we hopen volgende week te kunnen beginnen.

Sinds een week of 2 heb ik weer last van m'n bekken en van maagzuur gekregen. Hier had ik bij m'n dochter ook veel last van. Dus let goed op hoe ik beweeg en wat ik eet en drink. En de rennies heb ik weer constant in m'n buurt ;). Verder gaat het eigenlijk wel goed. Nog 3 maanden tot m'n verlof begint :D haha.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,6 KB
      Weergaven:
      4
  10. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh dat maagzuur begint bij mij ook vervelend te worden. Moet er heel erg om denken wat ik eet. Laatst kibbeling gehad, was heerlijk! Maar twee uurtjes later niet meer...
    Zondag twee Chili chickens van de Mac donalds. Smaakte heerlijk!!! Maar twee uurtjes later was ik er helemaal klaar mee, blegh!

Ga de woensdag naar de 9 maanden beurs. Heb er zin in!!!

11. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Sterretje dat had ik ook! Ook na kibbeling en na de BurgerKing :D ik had er later alweer spijt van.... maarja, die Double Cheeseburger is toch wel echt te lekker om te laten staan na een dag flink verbouwen in de babykamer ;)

12. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Ik leed veel over maagzuur... Hier totaal geen last meer! Dankzij de omeprasol pilletjes van de kruitvat ;) de 10mg. Je mag er 2 per dag nemen, maar ik slik er iedere avond 1. Ik kan eten en drinken wat ik wil en nergens last van! (Heb net een flesje versgeperste sinaasappelsap op. Had ik anders ook niet moeten proberen!)
    Heb overleg gehad met de verloskundige Ik mag ze gewoon slikken ;)

Misschien een tip voor de dames die last hebben van maagzuur!

13. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Oh dames, dat maagzuur, vreselijk. Ik heb nu van de gyn ook medicijnen die enigszins helpen, maar word soms gewoon wakker terwijl het maagzuur m'n mond in loopt (ondanks verhoogd kussen etc). Hele dagen ben ik zo misselijk dat ik eigenlijk niets kan.

As zondag zijn de babies levensvatbaar, toch wel een bijzondere mijlpaal. Helaas niet zoveel plezier hier momenteel verder, het gaat niet goed met mijn relatie, voel me dus vaak erg gestresst en eenzaam. ..

14. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Oh nee, wat erg... :( :( stress vanwege de aankomende bevalling/veranderingen? Dat heeft bij onze eerste ook voor de nodige problemen gezorgd... Gelukkig zijn we er goed uitgekomen destijds.
    Hopelijk Het is niet niks, sterkte! :(

15. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Ohjee Madivi dat klinkt niet oke.. Koppie koel houden he? Je mag altijd pb-en! (En je zorgen met de vk/gyn bespreken.. Is niet niks allemaal!)

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Sterkte madivi!

Hier ook niet zo lekker in mn vel door die uitslag van de test.
    Cholostase is niet zonder gevaar helaas

17. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Bedankt voor de lieve reacties. Ik wil liever niet teveel openbaar erover schrijven ivm mogelijke herkenbaarheid, maar ik sta er nu min of meer alleen voor. Best beangstigend met twéé babies onderweg en familie en vrienden 200 km verderop ..

18. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Heel veel sterkte madivi. Ik hoop dat jullie er ondanks alles, toch samen uit gaan komen. Kan me voorstellen dat het allemaal erg stressvol voor je is. Probeer goed voor jezelf te zorgen!

@sammie, wat een nare uitslag. Snap dat het je niet lekker zit! Ik had even op internet gelezen en zag dat het idd niet zonder gevaren is. Hopelijk geeft de 2de bloed uitslag een beter resultaat!

Ik heb straks om half 10 de seo echo. Ben toch wel erg nerveus. Ondanks dat dit al de 8ste echo word en vorige week alles goed leek bij de gyn is het toch wel een spannend moment. Hopelijk krijgen we gewoon goed nieuws. Laat het straks nog wel even weten.

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madivi wat ontzettend naar, hoop snelkoppeling verbetering voor je.

Sammie bij mij zijn ze daar nu ook op aan het testen is maar niets hè...

Rest loopt mijn zwangerschap niet zoals gehoopt. Heb de 3 dagen voor Kerst in het ziekenhuis gelegen. Ze dachten dat de bevalling was begonnen, maar gelukkig niet. Was een zeer heftige reactie van mijn darmen op de kindjes. Helaas is mijn baarmoederhalslengte daardoor van ruim 5cm eerst afgenomen naar net 3 en gisteren maar 2.7. Ik moet nu vandaag weer terug en gaan ze beslissen of ik een cerclage krijg of dat ik moet blijven etc.
    Had zo graag al een week verder willen zijn...

20. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Sammie ik begrijp dat het je niet lekker zit. Wel goed dat je onder controle gehouden wordt, mocht er iets wijzigen in de situatie dan zijn ze er in ieder geval als de kippen bij!

Madivi jeetje dat is wel heel heftig zeg. En dan ook je familie zo ver weg... Is er nog uitzicht op dat het weer goedkomt? Of is het helemaal klaar? Ziet hij het niet zitten of is er iets voorgevallen? Kun je niet bij je familie in de buurt gaan wonen? Sorry hoor als ik teveel vragen stel, je hoeft uiteraard geen antwoord te geven... ik leef erg met je mee..

Zj84 jemig wat een spanning! Hopelijk kunnen de kleintjes de komende weken nog flink doorgroeien in je buik, is nu nog wel een beetje vroeg... Succes vandaag, hopelijk blijft 't nu stabiel!

Fenne succes met de SEO! Ik duim voor jullie dat alles gewoon in orde is. Heel herkenbaar, ik had die zenuwen ook ondanks alle andere goede echo's..

Deel Deze Pagina