Sterkte! Maar wat onwijs 'star' dat ze niks doen nu. Terwijl je over 10 uur 24 weken ben... Wel fijn dat ze extra medicatie gaven!!
Pfff jeetje wat ontzettend heftig zeg ZJ!! En wat onzeker allemaal!! Ik hoop van harte dat je je kindjes nog zo lang mogelijk bij je kan dragen! Heel veel sterkte! 😘
Pfoeh ZJ... Wat ontzettend spannend... Ik wens je onwijs veel kracht, liefde en geluk toe om dit allemaal te doorstaan... Wetende hoe klein mijn kleine ukkepuk nu is, jouw twee kleintjes zijn gewoon nog kleiner. Hoop dat ze het uiteindelijke bevallen nog even uit kunnen stellen, want inderdaad, elke dag erbij is er weer 1 extra voor ze om te groeien. Leef met je mee meid!
Zj jeetje wat een enorm heftige tijd, ik kan me voorstellen dat je de uren weg kan kijken. Ik helaas slecht nieuws net. De suiker na de test was iets te hoog, dus morgen gelijk naar de diabetes verpleegkundige en diëtist. Zucht, dit kon er ook nog wel bij. Ook is baby B iets kleiner, waardoor ze nu om de twee weken echo's gaan maken vanaf nu... Heb enorm hard gehuild net... Ik weet gewoon niet hoe ik dit allemaal alleen moet verwerken.
Madivi wat een kl*te uitslag 😔 Ik heb je prive al even gesproken laatst, ga asjeblieft voor jezelf en je kindjes en ga hulp zoeken meid. Je kan dit niet alleen.. Wellicht je moeder? Hele dikke vette knuffelkus voor jou 🙁
M'n moeder is idd gelukkig heel betrokken. Ex stond hier vandoor op de stoep om te helpen met spullen verplaatsen (totaal onverwacht, maar alle hulp is meegenomen). Ik hoop dat de curves laten zien dat er niet veel mis is, lees dat ik nu twee weken moet gaan prikken....
Wat heftig zeg!!! Veel om te verwerken alleen 😞 M'n dochter liep 3/4 weken achter vanaf 20 weken en daar is alles goed mee gekomen, maar weet niet of t bij tweeling anders is.
Jeetje madivi wat een rot nieuws. Kan me voorstellen dat dit allemaal niet in de koude kleren gaat zitten. Hopelijk kun je wat mensen in je omgeving om hulp vragen... Lijkt me heel erg heftig om er zo alleen voor te staan. Ik ben vandaag bij de vk geweest. Hier gaat gelukkig alles nog volgens het boekje. In 2 weken een ruime kilo aangekomen, wat netjes was volgens de vk, baarmoeder is mooi gegroeid en zit perfect op hoogte. Ons mannetje was erg druk tijdens het hartje luisteren maar alles klonk prima daar binnen. Wat mijn blaas? Betreft, ik moet morgen even mijn urine weer laten controleren bij de huisarts voor de zekerheid. Ook omdat ik vandaag op de plek van mijn rechter nier wat ongemak heb. De vk denkt overigens dat het ook goed kan komen doordat de blaas wat in verdrukking komt door de groeiende baarmoeder en omhoog gedrukt word of toch van de banden in combinatie met het weker worden van mijn lichaam (rug/bekken). Dus morgen even extra urine check en als daar niets uitkomt is het waarschijnlijk toch een kwaaltje van de zwangerschap. Vrijdag 05-02-2016 moet ik voor de suiker controle. Gelukkig kan dit bij de vk op de praktijk. Ik moet nuchter binnen komen om 8.00 voor de eerste prik, dan een suiker drankje, 2 uur zittend wachten daar en dan opnieuw prikken.... Zie er erg tegenop maar het is voor het goede doel
Hier binnenkort ook die suikertest. Doen ze dat tegenwoordig standaard ofzo? Dit had ik tijdens mijn eerste zwangerschap in 2013 ook niet. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er niet zo'n trek in heb. Al die controles staan me een beetje tegen. Ik begrijp dat het allemaal voor een goed doel is, maar ze blijven maar onderzoeken (ik heb een medische indicatie vanwege overgewicht) terwijl ik op elk vlak 'gezond' ben. Ondanks het overgewicht dan. Ik word gewoon alleen al vermoeid als ik aan het ziekenhuis denk, haha. Stom gedoe eigenlijk. Sterkte ZJ!
ZJ heel veel sterkte en ik ben heel hard aan het duimen voor je dat de kleintjes nog even in je buik mogen zitten om te kunnen groeien.
Madivi wat een ontzettende rotsituatie, maar liever extra controle dan niets. Vandaag de eerste mijlpaal 24 weken!
Ik moet de suikertest ook doen. M'n moeder heeft een lichte vorm van suikerziekte en m'n oom is zelfs z'n beide benen kwijt geraakt door suikerziekte. Volgende controle bij de vk hoor ik er meer over... Hoe zal het met ZJ gaan? Denk veel aan haar...
Zj, super die mijlpaal!! Hoe gaat t nu qua weeën activiteit? Zit nu weer in t ziekenhuis, dat dieet valt mee, ik hoop zó dat het curveprikken een beter beeld geeft dan de test!
Longrijpingsinjecties zijn nu helemaal ingewerkt en dan stoppen ze de weeënremmers ook, toch wel even spannend. Maar het is nu al 2 uur rustig. Geel lief personeel hier en je kan ze alles vragen. Moet zeggen dat het kwartje nog steeds niet echt is gevallen, klap moet nog komen. Rest hou ik me heel rustig en verveel ik mij best wel, maar ach alles voor het goede doel!
En wat zegt de arts over de hele situatie? Wat zijn zijn verwachtingen? Ik hoop dat het nog een paar weekjes rustig blijft in je buikje en dat je kindjes nog even door kunnen groeien... Ik snap dat je je verveelt. Krijg je wel bezoek?
ZJ: ik moest je deze site nog even doorgeven vanuit de Facebook groep. Hier zou je een gratis foto reportage kunnen krijgen wanneer kindjes te vroeg worden geboren. Misschien kun je er iets mee? Stichting Earlybirds Fotografie — Speciaal voor prematuurkindjes
Artsen zijn gelukkig heel positief, maar geven ook aan dat de overlevingskansen nu nog niet zo groot zijn en ze met de dag/week beter worden. Kindjes hebben gelukkig een goed gewicht en alles lijkt het goed te doen behalve mijn baarmoederhals. Wanneer de artsen niet positief waren geweest hadden wij ook geen actiefbeleid gekozen vanaf 24 weken, maar nu durfden we het allemaal aan, gelukkig! Dankjewel voor het doorgeven, kende het per toeval, maar ga daar zeker gebruik van maken. Denk dat je toch al in zo'n rollercoaster komt dat je daar niet de hele tijd aan denkt.