Ik las net toevallig iets online over een lotusbevalling. Waarbij je de placenta laat zitten totdat deze vanzelf van je baby afvalt. Dat kan een paar dagen duren; maar ook een dikke week. Dan moet je de placenta met lavendelolie en zout conserveren. Diezelfde bron (oké, ik las het op het viva forum) gaf aan dat er ook mensen zijn die geloven dat het scheiden van de baby en de placenta traumatisch kan zijn voor de baby. Ook iets met voedingsstoffen e.d... Maar ik krijg nou niet echt de indruk dat de baby'tjes in Nederland voedingsstoffen te kort komen
Klopt, daar heb ik ook wel eens van gehoord! Lijkt me behoorlijk lastig met verschonen en badderen en aankleden.. niet te vergeten het feit dat je die placenta overal mee naartoe moet slepen...
Ik denk dat het belangrijkste is met die hele placenta dat de navelstreng goed is uitgeklopt. Dan krijgt ukkepuk nog de laatste belangrijke bloed en voedingsstoffen binnen en dat schijnt erg goed te zijn voor de weerstand en uk is beter beschermd tegen allergieën. Maar om inderdaad die placenta een paar dagen te laten zitten... Lijkt me niet echt prettig...
Nee, ik heb niets met die placenta hoor, gooi maar weg. Zou niet weten wat je ermee moet. Zag in filmpjes van een badbevalling dat ze die placenta in een bakje gooien. Zit je dus in bad, met je baby, en daar aan vast nog de placenta wat naast je drijft.. Weten jullie iets van navelstrengbloed donatie? Ik kwam dat laatst toevallig tegen. Als ik het goed begrijp doen ze dat in de tijd tussen de geboorte van het kind en de geboorte van de placenta. Ik denk dat ze in dat geval dan ook wachten totdat de navelstreng niet meer klopt. En er dus geen bloed meer uitkomt voordat ze die doorknippen. Maar dan zal je beeb ook niet alles meer binnenkrijgen natuurlijk.
Ik heb me helemaal verdiept in navelstreng donatie omdat je een ander er heel goed mee kunt helpen. Maar deze knippen ze direct door na de bevalling wanneer al het bloed nog in de placenta en in de navelstreng zit. Dit bloed komt dus niet meer in jouw pasgeboren kindje terecht die het juist ook heel goed kan gebruiken... Ik wil heel graag een ander kunnen helpen, maar gun mijn eigen kindje toch de allerbeste start...
Zo; alles ging weer lekker snel gisteren. We hebben 'de' naam uitgekozen; we werden het na een paar weken discussiëren het eindelijk eens. Een wandelwagen uitgezocht. Het geboortekaartje uitgekozen én de ongeboren vrucht erkent op het gemeentehuis. Das best wel weer wat; mbt de kleine stapjes richting week 40. Ik heb nog steeds tig dingen die ik zou willen kopen overigens; ik moet toch echt een bank beroven wil ik AL die wensen in vervulling laten gaan, hahahahaha. Ik ben zo blij dat ik een stokke tripp trapp heb gewonnen! Leuke actie van de kraamzorg waarvan ik niet eens wist dat ik mee deed. Als je je voor 2015 zou inschrijven, zou je kans maken. Maar dat wist ik niet. Ik dacht gewoon; oh, even regelen dat ik straks wel kraamzorg heb. Ik vergeet het anders. Dus dikke mazzel hier; ik heb echt staan juichen toen ik de e-mail kreeg Naast de uitzetlijst volg ik eigenlijk meer mijn eigen lijst van dingen die ik wil hebben, haha. Die uitzetlijst heb ik 'zo ongeveer' al in huis van de vorige keer. Nu kijk ik echt gewoon voor het leuk
https://www.europdonor.nl/stamcellen/stamcellen-uit-navelstreng/ Als je echt goede info wil inwinnen over navelstrengbloed dan ff bellen of mailen met deze organisatie. Je kan letterlijk levens redden
Wauw wat leuk dat je een stokke tripp trapp gewonnen hebt Joycey! En fijn he, weer een paar dingetjes van je lijstje strepen Ik zit ook te kijken naar geboortekaartjes. Pfff de tranen springen bijna in mijn ogen bij het zien van de prijzen... Zo ontzettend duur! Maar ja het hoort erbij he... Waarschijnlijk voor mij dit jaar ook geen negenmaandenbeurs... Ik zou met mijn beste vriendin gaan, maar die zit fiancieel een beetje moeilijk momenteel. En om nou in mijn uppie te gaan...
Wat gaaf dat je die stoel gewonnen hebt, Joycey. Hier ook al een geboortekaartje uitgezocht. Ik had 4 boeken mee gekregen en er was maar 1 kaartje die ik echt mooi vond, gelukkig vond mijn man dat ook. De naam zijn we ook over uit. We waren het alleen niet helemaal eens over de schrijfwijze, maar ook dat is goed gekomen. Mijn andere meisje is vandaag jarig. Zaterdag wordt het uitgebreid gevierd.
Gefeliciteerd met de kleine meid, Elsa! @Annerose, ik heb gewoon het kaartje van kaartje2go afgehaald hoor. Ik ga er niet voor naar een drukker. Ik vind die kaartjes die daar online staan zo ontzettend leuk. We hebben er altijd maar uiterlijk 40 nodig ofzo, dus heel erg veel geld gaat het niet kosten. Bij de eerste hebben we 20 kaartjes besteld en dat was ook iets van 25 euro ofzo. Ik weet het niet meer exact, maar ik vond het niet zo duur. Het ligt er ook wel aan of je 'echt' naar een drukker gaat of niet. Wij vonden deze kaartjes (de kaartjes lijken op elkaar) gewoon cute. Verder kan ik merken dat ik 'last' heb van de hormonen. Ik moest en zou een box kopen net. Dat heb ik ook net gedaan. Hij komt volgende week. Op de één of andere manier wil ik gewoon nu al alles 'af en klaar' hebben. Terwijl ik nog maar nét over de helft ben. Dit herken ik ook echt niet van de vorige keer. Toen moest ik bij week 30 nog gaan beginnen met de meeste spullen scoren. Vervolgens wilde ik gaan douchen; had ik last van een lekkende borst. Oef. Gelukkig maar één druppel; erger moet het niet gaan worden. Maar ik stond wel even te kijken. Oh dat is wel erg jammer. Kun je niet met iemand anders? Ik ga samen met mijn schoonmoeder. Schat van een mens en ik weet dat zij het baby-gebeuren ook wel erg leuk vind Dus nu ik mij toch laat meeslepen in dit hele hormonen-gebeuren met de roze wolk, trek ik haar er fijn in mee, hahahahaha.
Gefeliciteerd Elsa! En wat leuk Joycey dat je een stoel gewonnen hebt. Ik heb wel bewust meegedaan aan prijsvragen, maar heb daar nooit zo geluk mee.. Naam heb ik al, hoef ik gelukkig geen discussie over te voeren. Maar het is toch wel handig als je met iemand kan overleggen. Dus er zijn maar 2 mensen die de naam al weten. M'n moeder was het er eerst niet zo mee eens (ze vond mijn 2de keus mooier). Maar nu vind ze het gelukkig toch wel mooi. Ook nog nagedacht over een 2de naam, soort doopnaam. Ik ga mijn kindje vernoemen naar mijn opa, ik vind het een hele mooie naam. Dus heb nu definitief besloten wat het wordt. Ik noem mijn kindje al weken bij naam En geboortekaartjes ga ik zelf maken. Niet naar de drukker hoor. Gewoon zelfs een stuk of 30 tekeningetjes maken. Miss kan ik zelf nog tekst printen op de kaartjes. En miss ga ik de naam en datum wel stempelen (mijn handschrift is niet zo mooi). En dan nog wat knip en plak werk. Vind ik leuk om te doen. En scheelt weer geld. De postzegels zijn nog het duurste van alles.. Heb gisteren nog wat meer zitten lezen over navelstrengbloeddonatie. Miss mist je kindje dan wat voedingsstoffen. Maar het feit dat ik er een leven mee zou kunnen redden weegt voor mij toch zwaarder. Al moet ik nog even uitzoeken of ze ook info van de biologische vader nodig hebben, want dat moet ik dan nog wel even regelen. Gelukkig weet ik wie de donor is
Ik ga ook niet naar een drukker hoor! Ik heb een site gezien met leuke kaarten, maar daar ben ik 200 euro kwijt voor 50 kaarten... vind ik erg prijzig. Maar gelukkig hebben we nog even De negenmaandenbeurs... Ik heb geen idee met wie ik verder kan gaan. Ik ken intussen wel 9 andere mensen die baby's krijgen, maar daar heb ik niet zo'n band mee dat ik daar een dag mee op stap wil. (Ja, een andere hele goede vriendin, maar die ligt nét in dat weekeind te puffen naar alle waarschijnlijkheid) Mijn schoonmoeder ligt een beetje gecompliceerd. Laten we het erop houden dat ze biologisch wel oma is, maar het voor mij niet zo voelt. Heb er helemaal geen band mee, maar dat komt door haar persoonlijke situatie. Nou ja, nog maar even over nadenken
Oef dat kan nog wat kosten die kaartjes.. Ik ga lekker samen met mijn vent naar de 9 maandenbeurs! Kunnen we nog wat dingetjes shoppen /regelen samen.
Zj, hoe gaat het met jou/jullie? Alles nog rustig gebleven tot nu toe? Gefeliciteerd Elsa met je dochtertje! Leuk zeg, ik ben ook jarig vandaag hihi Vandaag alweer 35... Pfff Over de naam zijn wij nog niet uit hihi. Geen discussies over ofzo maar we weten nog niet zo goed wat we leuk vinden... Wel wat we niet leuk vinden, dus dat is ook al iets hihi. Geboortekaartjes nog helemaal niet naar gekeken of in verdiept. Maar die willen we straks wel. Mochten jullie leuke tips hebben aan websites oid waar we kunnen snuffelen, laat maar weten Ons lijst en kamertje begint nu echt vorm te krijgen. Vandaag hebben we een hoppop badje gekocht met standaard en zitje, dus ook dat is nu binnen Er staan nu nog voornamelijk wat dingen open aan producten zoals shampoo, thermometer, nagelvijltjes en andere normale verzorgingsspullen, die je straks in 1x even koopt. Voor flesjes e.d. moeten we ook nog even goed kijken maar denk dat het avent flessen gaan worden. De enige grote dingen van de lijst wat nog gekocht moet worden is de box en de babyfoon. Het tempo zit er hier ook lekker in nu Wij overwegen ook naar de negen maanden beurs te gaan. Dat doe ik dan ook samen met mijn partner, wie weet valt er nog wat shoppen of goede tips te halen.
Nog gefeliciteerd fenne! Hier alles wel redelijk. Op 2 dagen na, al een hele week niet overgegeven. Misselijk nog wel, maar dat is te verhelpen met de medicijnen. Ik heb weer honger, en kan zo een zak chips leegeten, haha. Miss dat dat genieten nu eindelijk komt, dat ik me geestelijk ook weer wat beter ga voelen.
Even kort. Ben erg geleefd de afgelopen dagen, maar na veel onzekerheid 14 uur weeën en gelukkig nu een stabiele ontsluiting op 2cm, kan ik zeggen dat de ukkies zitten waar ze horen te zitten gelukkig.