uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Pfff wat fijn ZJ! Hopelijk blijft het voorlopig zo, en hou je je kleintjes lekker bij je :)

2. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    ZJ, wat hou je het spannend. Hoe gaat het mentaal met je, het lijkt me zo spannend en zwaar. Heb je het nieuwsfilmpje gezien van de tweeling die 11 weken te vroeg geboren werden en elkaars handjes vasthouden? Zo schattig en hoopgevend!

Elsa en Fenne, nog gefeliciteerd!

LW, fijn iets minder misselijk. Geniet maar volop van de chips als het een keer lukt!

Hier is de misselijkheid weer vreselijk de laatste dagen. Merk ook steeds meer de overige fysieke beperkingen, lang lopen of zwaar tillen is echt geen optie meer. Vind t wel lastig om zo "hulpeloos" te worden, zeker nu ex me totaal laat zitten met alles. :(
    Positief nieuws is dat m'n suiker helemaal prima is steeds!

3. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Even snel: Heel fijn om te lezen ZJ! Super!

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alsof we nog niet genoeg aan ons hoofd hadden, hebben we vandaag onze hond na ruim 12 jaar in moeten laten slapen. Heb op het parkeerdek gelukkig nog afscheid van haar kunnen nemen, had bij hoge uitzondering toestemming gekregen. Was allemaal erg emotioneel en ze was in 3 dagen opeens helemaal op...

Baby's doen het gelukkig super en waren goed gegroeid, gisteren beide netjes boven de 700 gram :)

5. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Sterkte zj! Wat verdrietig van je hond!
    Echt heel k*t

Gelukkig gaat het met je kindjes goed!
    Dat is dan weer fijn om te lezen:)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh wat verdrietig van je hond :( Sterkte met het verlies!
    Wat rot voor jullie.

7. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Aaah Zj wat een rotnieuws.. Fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen. Heel veel sterkte!

8. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Wat naar zj! Heel erg veel sterkte.
    En idd toch wel fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen.

@madivi. Ja genieten doe ik zeker nu met eten.
    Fijn dat je suiker goed is!
    En ja, dat hulpeloze.. Ik denk altijd, ach dat red ik wel alleen, dat lukt me wel. Maar die hulp is toch wel fijn. Met de zware misselijkheid heeft m'n vader geholpen in de huishouding. Ik vond het verschrikkelijk dat ik niets zelf kon doen. En dat ik dan hulp van buitenaf nodig heb. Maar je moet het gewoon accepteren, want het is wel beter hoor. Neem alle hulp die je kunt krijgen.
    Volgende week komt er bij mij iemand langs van jeugd en gezin, van het consultatie bureau. Geen idee of en wat ze kan betekenen voor mij, maar was een idee van de vk. Dus ik zeg nu maar gewoon ja tegen alles wat ik aangeboden krijg. En wie weet waar ze me allemaal mee kan helpen. Het maakt het wel wat makkelijker. Dan maar dat hulpeloze gevoel.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vandaag hebben we de kinderwagen opgehaald. Een tweedehands Mutsaerts Trans4mer. Hij was helemaal compleet met kinderwagenbak, buggyinzet, regenkap en voetenzak; compleet 'heel' en het enige wat eraan moet gebeuren is even een sopje eroverheen halen. Hij is op hoogte voorstelbaar, inklapbaar en gewoon robuust/stevig met volop opbergruimte. Ook kun je het zwenkwiel voor vastzetten op hobbelige wegen. Nou ja, voor 40 euro vond ik dat een hele goede deal!

Verder ook langs de Wibra geweest om wat textielgoed aan te vullen (beddengoed ledikantje en een paar boxkleden) en wat kleine babykleertjes mee te nemen zodat ik genoeg setjes heb. Ook heb ik maar vast het muziekmobile besteld voor in de box die donderdag komt. Het boxmatras en bijbehorende hoes is onderweg.

Oh men, ik krijg er zo echt zin in! Helemaal heerlijk. Moet natuurlijk wel straks die lijst van de kraamzorg erbij pakken om te kijken of het wel allemaal compleet is; want nu doe ik nog maar wat. Ik vergeet vast wel dingen.

10. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hé ZJ, wat naar... :( sterkte!

Ik zit zelf nu even met een 'dingetje'...

Normaalgesproken voel ik de kleine behoorlijk vaak. Hij stuitert, schopt en draait erop los hier in mijn buik :) ik hoef maar even stil te zitten of te liggen, en hij begint al!
    Maar vannacht, vandaag, en ook nu... Hij is zó rustig... Af en toe een klein schopje, maar that's it...
    Ik zit er een klein beetje mee, let er steeds op of ik wat voel. Zou hij nog wel happy zijn hierbinnen? :(
    Ik weet dat je met 24 weken nog niet iedere dag iets hoeft te voelen, maar het contrast van een kleine stuiterbal naar bijna niks vind ik toch wat groot... :(
    Wie herkent dit?
    Ik hoop maar dat hij even een chill-dagje heeft ingelast vandaag, en dat hij morgen weer gezellig aan de stuiter gaat..

11. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ahhh ZJ, wat ontzettend sneu. Na zoveel jaar, dan op zo'n manier en met al alle emoties nog afscheid te moeten nemen van jullie lieve hond. :(
    Heel veel sterkte

@annerose,
    Ik voel ons mannetje ook dagelijks net als jij omschrijft, ik hoef maar even ontspannen te zitten of te liggen en huppa daar is hij. Maar ik merk ook dat op dagen dat ik zelf echt druk ben geweest en weinig mijn rust heb genomen tussendoor, ik hem veel minder voel. Jij bent natuurlijk wel weer 2 weekjes verder dan ik en ik weet niet hoe groot het verschil dan is qua duidelijk voelen maar ik heb dus ook al meerdere keren zo afwachtend gezeten, van hey ik voel hem vandaag niet/nauwelijks op de "normale" momenten. Gelukkig is het dan de dag erna, wanneer ik wel mijn rust weer pak, dat hij ook weer duidelijker aanwezig is. Bij mij zei de vk idd ook dat ik hem zeker nog niet dagelijks hoef te voelen, maar eigenlijk voel ik hem elke dag wel, alleen ligt hij soms erg naar achteren ofzo dat het veel verder weg/zwakker voelt en ik link dat bij mezelf met name op dagen dat ik fysiek een zware dag heb gehad.

12. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat had ik dus 3 dagen lang! Voelde haar zo weinig maar voelde haar ook wel wat diep binnen in had ik het idee. Ik maakte mij zorgen en ging het hartje horen met de angelsound. Dat klonk heel goed. Na die 3 dagen was ze ineens weer heel druk! En nu nog dus waarschijnlijk heeft ze een groeispurt gehad of anders gaan liggen had ik gelezen. M'n buik is de laatste tijd wel heel hard gegroeid iig!

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie lieve woorden

Voelen pfff ze zijn hier zo druk dat ik daar weer harde buiken van krijg en blijven maar draaien en doen.
    Maar wanneer je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Precies; dat is ook mijn advies. Je kunt het beter iets te vaak laten checken dan te weinig. Als jij het niet vertrouwd, zou ik bellen. Misschien anders een angelsound erop zetten? Dan kun je in elk geval de hartslag beluisteren. Dat zegt nog niets qua algemene gezondheid, maar kan misschien voor jou wel een geruststelling zijn dat je kindje er nog is, zeg maar. Klinkt een beetje cru, maar zo is het niet bedoelt. Meer als geruststelling dat het niet 'gigantisch' mis is ofzo.

Ik heb hem boven liggen en luister ook 1x per zoveel tijd. Ik vind het heerlijk om dat geluid te horen.

Maar hier is het trappelen soms 's ochtends of juist heel laat in de avond. Gedurende de dag waarbij ik zelf in beweging ben voel ik hem eigenlijk bijna niet. Ik denk dat er gewoon periodes zijn waarbij het kindje flink bezig is met groeien en zijn energie ergens anders voor nodig heeft :)

15. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Ik mag een Angelsound lenen van een vriendin, dus dat is wel fijn!
    Verder ben ik niet echt bang dat het 'gigantisch' mis is, omdat ik hem wel zo nu en dan voel. Idd, misschien is hij gedraaid!
    Onze zoon is ziekjes vandaag. Gisteravond met koorts naar bed gegaan. Hij lag net lekker bij me op de bank onder een dekentje (ik ben een koukleum hihi) :p
    Hij had zijn muzieksoosje bij zich, en plantte die op mijn buik. "Dan kan het baby'tje luisteren!" Zei hij. Nou... Dat deed hij! Ik zag mijn hele buik bewegen, echt zo heerlijk! :D

Dus ik maak me kennelijk zorgen om niks ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh gelukkig maar :)

Beter dat je je onnodig ongerust maakt dan dat er ook nog een reden voor is ;)

Ik moet een rem vinden voor het aanschaffen van de babyuitzet. Ik heb een boxmobile besteld en nog wat kleertjes. *tikt zichzelf op de vingers* EN NU IS HET GEWOON EVEN KLAAR! Ik kan er niet zoveel aan doen, lijkt wel. Maar ik moet stoppen :p Dit gaat veel te ver. Het kind zou in principe volgende week al mogen komen als het op de spullen aan komt. Dus even flink afremmen, anders ga ik me de komende maanden rotvervelen omdat ik niets meer kan doen (en geen geld meer heb). Het lijkt haast wel een dwangneurose worden; babystuffshopping.

17. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Haha ik herken het helemaal Joycey!
    Ik heb ook een superleuke website gevonden met babykleertjes... Pfff ik zou zo die hele site leeg kopen als ik er het geld voor had!
    Language Change Confirmation

18. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hmm hij heeft de link wel apart weer, maar als je erop klikt kom je wel bij de juiste website ;)

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh NextDirect :D

Daar heb ik het eerste pakje al besteld 2 weken geleden, haha.

Language Change Confirmation

Ik wil dat boxpakje met die sterretjes als eerste pakje doen; met daarbij het bijbehorende mutsje en sokjes, hahaha. Die had ik al gevonden; maar bedankt :D

Ik heb 10.000 uur besteed aan het googelen naar 'het perfecte boxmobile', en kwam uiteindelijk uit bij een boxmobile van 90 euro. Pffffff. Wel superleuk, maar wat een prijs. Ik heb hem dus nu via Ebay gekocht en daar was hij 30 euro goedkoper. Dat vind ik toch echt wel een groot verschil. Misschien ook een handige tip voor de rest.

20. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Mijn beebje voel ik maar een paar keer per dag. Meestal savonds wel. Of na de body balance, laatste 10 minuten is meditatie, en dan voel ik haar wel wakker worden :)
    En als ik met de Angelsound luister dan is ze echt super actief... Dat is toch ook wel fijn om te voelen hoor.

Ik vind kleertjes shoppen ook echt heel erg leuk. Volgende week mag ik nog een keer. Dan ga ik nog wat laatste kleine spulletjes halen. En eigenlijk ben ik dan al klaar. De rest vraag ik voor mijn babyshower. Dus hoef niets meer voor de beeb te kopen. Op een matrasje en autostoeltje na. Daar heb ik me ook weer helemaal in verdiept, wat een keus..

En ik ben niet echt bang om me te vervelen. Moet nog geboortekaartjes maken. Wiegje moet nog steeds in elkaar, matrasje moet ik dan nog wel laten maken. Moet nog ruimte maken in huis voor al het baby spul.
    Ik heb nog borstvoedinginfo avond. En ga in 2 ziekenhuizen kijken voor de bevalling.
    Moet nog wat zakelijke dingen regelen. Vaatwasser wil ik ook kopen, die moet dan ook nog aangesloten worden. Joh, ik heb echt genoeg te doen. Wil eigenlijk graag de laatste paar maanden niets te doen hebben. Rust nemen, want dat ga ik daarna niet veel meer krijgen :)

@joycey, wat is volgens jou dan een perfecte mobile? :)
    Ik koop gewoon een simpele voor 30 euro.. Heb alleen gehoord dat er niet te veel toeters en bellen op hoeft te zitten (geeft veel prikkels).

Deel Deze Pagina