uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, gefeliciteerd allemaal! Mag ik ook meeschrijven? :D Wij zijn na 2.5 jaar zwanger van de 1e.. 32 en 37 jaar jong..Vorig jaar alle vruchtbaarheidsonderzoeken gehad.. en daar kwam niets uit.. 8 mei j.l. getrouwd, een prachtige huwelijksreis gehad en nu een droom die in vervulling gaat.. Ik voel me een rijk en dankbaar mens.. Ook nog geen last van kwaaltjes behalve moe, soort van menstruatiepijn, vollere borsten en veel plassen. Geen spoor van misselijkheid nog. Ik ben nu 5 wkn en 1 dag, 22 sept. de intake en eerste echo.. Onzeker ben ik bij momenten maar overall voel ik me vooral heel sterk en gelukkig.. is dit herkenbaar? Ben zodra ik de positieve test had gestopt met roken, dit zorgt af en toe voor flinke chagerijnigheid.. nog meer rokers (al dan wel of niet gestopt nu) onder ons die dat herkennen? Overigens weten ouders en beste vrienden het al, wij zijn allebei te open om ons mond te houden en ook als het mis zou gaan zouden we ze hard nodig hebben. Bovendien wist iedereen hoe gewenst dit kindje is. Hoe hebben jullie het verteld?

2. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ook net kilo's kwijt, maar mijn buik lijkt dikker dan voorheen.
    Het geeft in ieder geval een goed gevoel stiekem kan ik niet wachten tot ik een mooie grote ronde buik heb.
    Van het weekend maar even kijken voor een positiebroek, niks zit me nu lekker kijk ik meteen even voor nieuwe bh's iemand daar tips voor?
    Ik heb nu allemaal van die voorgevormde bh's, maar ze zitten veelte strak en het jeukt gigantisch dat ik af en toe geen eens een bh aantrek.

3. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vooral in de avond een dikke buik, en ook hier sinds 8 maanden 15 kilo lichter.. Was trots op mijn platte buik terwijl ik nu niet meer kan wachten tot ie bol wordt ;)

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom! Wat bijzonder he trouwen en dan in verwachting!
    Wij waren ook ruim een jaar bezig, 1 augustus getrouwd en 28 augustus had ik een positieve test in mijn handen. Er is niks wat je dan gelukkiger maakt.
    En wat super dat het gelukt is om te stoppen met roken!
    Ik heb nooit gerookt maar hoor natuurlijk vaak genoeg hoe moeilijk het is om te stoppen, vind het echt super dat je dat doet voor je kindje!

Bij ons weten een heleboel mensen het al, het is ook zo moeilijk om voor je te houden.
    Voorheen zat ik er altijd over te fantaseren over hoe wij het nieuws gingen brengen maar daar is niks van terecht gekomen we hebben het gewoon verteld en iedereen reageert super positief zelfs de mensen waarvan we het niet zo snel zouden verwachten!

5. Anna Love

Anna Love Actief lid

14 feb 2014
    144
    74
    28
    Vrouw
    Interieur ontwerper
    Nijmegen Lent

Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen maar ik heb dus ook al een buikje. Was vanaf de bevruchting al enorm opgeblazen en gingen mijn broeken steeds meer knellen in mijn buik wat dus absoluut niet prettig zat. Ik heb afgelopen maandag 2 positielegging/broeken bij de h&m gehaald en echt wat een verademing! Wel heel gek, want toen ik aan het passen was kwam er een meisje naast me staan en die zei: he wat leuk jij ook! Ik zo ehhh ja.. maar nog heel pril hoor.. zegt ze ja ik ook (amper iets te zien bij haar.) Hoor ik haar later tegen een vriendin zeggen dat ze 18 weken is... Ik dacht ze moest eens weten, kom ik aan met mijn 5 weken hahaha! Heel gek, vriendin zei ook van wow, misschien wel een meerling als het nu al zo'n bol buikje is! Of gewoon nog heel erg opgezet. 5 oktober weten we meer.. geduld..

@ Wondertjem: Wat leuk! ik ben ook 26 en ook ons eerste kindje! <3

6. 101984

101984 Lid

4 aug 2015
    47
    0
    0
    Gefeliciteerd allemaal! En wat fijn dat sommigen na zo'n lange tijd nu zwanger zijn!

Ik rookte tot twee weken geleden ook, maar na mijn positieve test geen sigaret meer aangeraakt. Soms wel lastig, maar zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis is met het kindje (of dat nou wel of niet door het roken komt) en ik heb gerookt tijdens de zwangerschap.

Hier weten ook de naaste familie en goede vrienden het al.. Ik kan echt niet liegen, en niet meer roken valt natuurlijk meteen op ;)

Vandaag intake gehad met Moeders voor Moeders:

Bijgevoegde bestanden:

7. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,mag ik hier ook mee babbelen.
    Ik zie hier dat een hoop meiden lang hebben moeten wachten. Iig van harte.
    Ik mocht het geluk hebben dat ik nu tot 3x toe gelijk zwanger was, alleen helaas me vorige zwangerschap helaas moeten afbreken. Ons meisje was niet levensvatbaar. Nu dus totaal niet relax. Ook omdat me man en ik afgesproken hebben dat we t niemand vertellen tot 12w en we weten dat dit kindje iig niet dezelfde afwijking heeft. Via forums kan ik iig me verhaal kwijt.

8. Tilburg

Tilburg Actief lid

27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    Houden jullie erg rekening met koffie of thee drinken?

9. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook meteen gestopt met roken. Dus heb al vragen gehad 'jij niet roken en wat drinken'? (was kermis bij ons) ik heb geregeld blaasontsteking dus daar heb ik het op kunnen gooien. En gestopt met roken. Dat zou ik na de bouwvak toch gaan doen;).

10. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, herkenbaar.. Ik aan de water.. niet rokend op een feestje... is nog nooit voorgekomen (a) Nou ja, water wel als ik de bob was.. maar die sigaret...

Voor de baby in wording ben ik gestopt / schuldgevoel wanneer ik het wel zou doen en de kleine zou wat mankeren... maar damn! Wat een lastige momentjes heb je dan nog hoor.. het is een kwestie van hem niet opsteken, dat doe ik ook niet.. maar ik denk er vandaag al 4 uur non stop aan.. blij dat ik morgen weer mag werken en afleiding heb :) Hoeveel uur werken jullie en gaan jullie ook minder werken straks? We hebben wel echt een prachtige maand uitgekozen...

Oja koffie.. smaakt me nog steeds goed (nou ja de senseo dan). Probeer het bij max 3 kopjes te houden, en denk dat ik caffeine vrij in huis ga halen...

11. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Hier ook gestopt met roken voor de baby, ik kreeg ook steeds weer een schuldgevoel als ik er een wilde opsteken, eigenlijk dezelfde dag als ik de test deed gestopt.

Nu ben ik super verkouden geworden blehh.
    Ik werk 20 u in de zorg vaste dagen. Dit zal zo blijven.

12. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat de groep steeds groter wordt. Gefeliciteerd allemaal.

13. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik mag 22 september naar de vk zal dan ook 7 weken zijn. Kwam nu eenmaal zo uit en was geen probleem zij ze..
    Vandaag merkte ik dat mijn broek die normaal al strak is echt met moeite dicht gaat. . Heb het idee dat het ook echt al zichtbaar is maar dat komt denk ik omdat ik van mezelf vrij plat ben. . Dan valt zoon klein bobbeltje wel op.
    Zondag ga ik het aan mijn ouders vertellen en mijn collega's wil ik het na de 1e echo vertellen.
    Waarschijnlijk zal ik mijn team leider wel binnenkort op de hoogte brengen gezien mijn beroep (zorg )

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had gister snel een berichtje gepost. Maar ik ben 31 en kom uit midden limburg. IK heb al een zoontje van 4. Vorig jaar heb ik een gastric bypass gehad en ben ruim 62 kilo afgevallen. Sinds december had ik toestemming van de arts om weer opnieuw voor een tweede kindje te gaan. In april zijn we weer gestart met hormoonbehandelingen, dit omdat we na ons zoontje 3 maanden anticonceptie hebben gebruikt en er dus eigenlijk niets gebeurde en ik nog steeds pco heb. Gelukkig is dat dit keer dus veel sneller gelukt dan bij nummer 1.

Ben nu vooral erg moe, mijn vakantie was deze week afgelopen en het is dan wel weer erg zwaar om na 6 weken vrij weer fulltime time aan de slag te gaan (ben docent)

Wij hebben het de ouders afgelopen weekend verteld. Schoonouders door het dolle en mijn ouders zien het niet zitten. Vinden dat wij het goed hadden en snappen niet wat we ons op de hals halen ( ben zelf enigkind), best lastig dus, misschien moet het groeien het gevoel...

Vind het allemaal wel heel spannend. Ons zoontje is spontaan geboren met 34.5 weken en heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen en had best een lastige start de eerste jaar. Hoop nu eigenlijk op een langere zwangerschap met wel zelf je kindje vasthouden na geboorte en niet pas na 4 uur voor het eerst zien

15. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed dat jullie allemaal zijn gestopt met roken!

Koffie drink ik nooit, thee af en toe denk hooguit 1 kopje in de week.
    Ik drink nu vooral sapjes en water, frisdrank laat ik liever staan.

Inderdaad leuk dat de groep steeds groter wordt en het ook bij te houden is, kletste eerst ook mee in het andere topic maar die gaat mij toch wat te hard.

ZJ84 wat jammer die reactie van je ouders, maar misschien moet het inderdaad gewoon even wennen voor hun?
    Mijn moeder was ook door het dolle heen, maar van mijn vader (gescheiden) kreeg ik de reactie dat hij het nog even moest laten bezinken en verder heb ik ook niks meer van hem vernomen maar ik kan er niet mee zitten wij zijn hartstikke gelukkig en gelukkig krijgen we ook genoeg leuke reacties.
    Hoop voor jullie dat je nu de zwangerschap helemaal mag uitzitten, kan mij voorstellen hoe naar het is om je kindje niet gelijk bij je te hebben en achter te moeten laten in het ziekenhuis.
    Ik ben zelf ook geboren als premituur, als ik door mijn baby-album blader hoop ik het zelf niet mee te hoeven maken.

16. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Zj84- heftig verhaal meis je hoop toch op Z'n minste dat je ouders ook super blij zijn...

Ik heb vandaag ook de vk gebeld.. Mag 28sept komen en dan ben ik 8 weken zwanger
    Een paar mensen weten t nu op m'n werk wat collega's en 2 vriendinnen, een tante, en m'n schoonzus. Haha!
    Ik kan niet wachten om t m'n schoonouders te vertellen hebben altijd gezegd dat we er ma 1 wouden dus ben benieuwd na hun reactie..

Hopelijk gaat de tijd snel!
    Nu lekker slapen morgen weer werken en dan lekker weekend! Lekker rustig aan...

Bij mijn zitten de broeken ook al strak heel vervelend had normaal ook wel een flubber buikje ma t word nu al wat strakker!

Finne avond allemaal

17. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Zo! Wat is er alweer veel geschreven ;) was aan het werk (koopavond) en nu echt gesloopt.
    M'n energielevel is toch een stuk lager, vooral 's avonds...

Gelukkig ben ik al een paar jaar gestopt met roken, heel af en toe drink ik nog koffie en voor de rest veel water en kruidenthee (liefst brandnetelthee)

18. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh dat is inderdaad niet leuk wanneer ouders niet leuk reageren :(
    Bij mij weten ondertussen ook al wat mensen het. Ouders, schoonouders, schoonzusje, 3 vriendinnen (waarvan 1 m'n directe collega is) en mijn leidinggevende.
    Vooral ook doordat het al meerdere keren is misgegaan zijn dit ook de mensen die enorm met ons meeleven en ons heel erg hebben gesteund.

19. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd nieuwe dames

Hier druk gehad met werk en moe zijn haha.
    Ik ben na de test ook meteen met roken gestopt.
    Drink heel weinig koffie en als ik dat dan drink is het Nescafé vanille.

Verder erge keelpijn en last van verkoudheid.
    Even twee dagen rustig met kwaaltjes en heb ik het nog nog verder niemand verteld buiten mij beste vriendin.

Hebben jullie ook minder last van kwaaltjes? Even kqaaltjes pauze? Haha..

20. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Goedemorgen allemaal en welkom en gefeliciteerd nieuwe dames,

Wie heeft zich ook aangemeld voor moeders voor moeders? Ik heb vorige week vrijdag al het contact formulier op internet ingevuld, maar nog steeds niks gehoord. De vorige keer werd ik een dag later al gebeld. Zal er zo zelf maar achteraan bellen...

Kwaaltjes zijn wel elke dag weer anders. De vermoeidheid is wel elke dag erg afwezig en m'n borsten blijven ook enorm ;) af en toe weeïg in m'n maag en duizelig, maar gelukkig niet de hele tijd...

Deel Deze Pagina