Ik hoop dat je je emoties en ook kwijt kunt bij iemand. En jij en je partner veel steun hebben aan elkaar. Liefss
Wauw ZJ, gefeliciteerd!! Ik ben super blij voor jullie dat ze het naar omstandigheden super goed doen! Nu even herstellen. Zowel lichamelijk als geestelijk, want dit is natuurlijk een behoorlijke rollercoaster geweest voor jullie! Ik hoop dat jullie kleintjes het goed blijven doen, en dat jullie heel snel lekker met zijn vijven kunnen gaan genieten!!
Gedelicteerd met je kindjes! Wat fijn dat ze een goede start hebben gemaakt. Maar het is zeker niet niks. Zo vroeg al geboren.. Blijft heftig hoor. Succes verder en geniet ervan.
Wow, allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd, ZJ! Wat heftig voor jullie zo ineens. Maar wel fijn dat het tot zoverre allemaal goed gaat. Ik hoop dat dat ook zo blijft en jullie allemaal in goede gezondheid blijven. Wat een leuke namen ook Tof! Sterkte de komende tijd met het herstel en vooral ook het verwerken van de afgelopen weken en de onzekerheid die je had.
Gefeliciteerd Zj, je bent de eerste Alhoewel het natuurlijk wel hartstikke spannend en moeilijk was. Logisch dat je even tijd nodig hebt om het te verwerken, het was niet niks! Wel fijn dat ze het goed doen naar omstandigheden. Sterkte met het verwerken en ik hoop dat je ook toch kan genieten.
Zj84, jeetje wat een kleintjes, gefeliciteerd meid. Ik kan mw goed voorstellen dat de afgelopen weken er stevig in hakken, gelukkig doen ze het naar omstandigheden goed! In deze hectische tijd is dit misschien nog iets voor jullie om later toch een aantal mooie tastbare herinneringen te hebben: Stichting Earlybirds Fotografie — Speciaal voor prematuurkindjes Heel veel sterkte met je herstel en hou ons op de hoogte van je kleintjes!
Wow ZJ, gefeliciteerd. Daar zijn ze dan toch ineens. Wat een leuke namen zeg! Fijn te lezen dat ze een goede start hebben gemaakt. Ik hoop zo voor jullie dat ze de komende tijd op die weg door gaan. Wat is het voor jullie de afgelopen weken spannend geweest en wat ongelooflijk knap dat jij je er zo doorheen hebt weten te knokken. Ook de komende tijd zal nog erg intensief en spannend zijn denk ik... Ineens 2 van die hele kleine hummeltjes die nog zoveel zorg en aandacht nodig hebben. Hopelijk blijft alles nu op de goede weg en kunnen jullie naast alle zware momenten verwerken, ook al een beetje genieten!
Lieve ZJ, Als eerste gefeliciteerd met je sterke kindjes, Roef en Fiene. Wat een prachtige namen van 2 krachtige ieniemienie mensjes. Ik ben blij om te horen dat ze zo'n goede start hebben gemaakt en blijf nog altijd hard voor je duimen, maar nu natuurlijk dat ze die goede start voort blijven zetten en op mogen groeien tot 2 kanjers! Het is niet meer dan logisch dat de tijd van verwerking een keer gaat komen. Belangrijkste tip, blijf erover praten. Met je man, artsen, vriendinnen en geef je emotie de vrijheid en geef het ook de tijd. Heel veel sterkte met het verwerken en geniet van je kleintjes. Dikke knuffel meid!
Woow wat een nieuws!! Van harte gefeliciteerd met je twee wondertjes!! Zo'n gek idee dat er al iemand van ons bevallen is.. het lijkt nog zo ver weg! Ik ben super trots op jou dat je ze toch nog wat weekjes in je buik hebt kunnen houden en vind het super fijn dat ze het zo goed doen! Heel veel sterkte de komende tijd en dat je kleintjes nog maar goed verder mogen groeien en over twee/drie maandjes ook lekker met jullie mee naar huis mogen! 😙
Wauw ZJ wat bijzonder. Gefeliciteerd met je 2 mooie kindjes. Fijn dat het na omstandigheden goed met jullie allemaal gaat. Hopenlijk knap je snel op zodat je het emotioneel ook beter aan kan. Ik hoop dat je wel kan genieten van deze bijzondere tijd.
Goede nacht allemaal Even een nachtelijke update van mij. Gisteren morgen (vrijdag) was het mijn beurt voor de uitgebreide suiker test voor zwangerschap diabetes. Omdat mijn moeder in beide zwangerschappen, zwangerschap diabetes heeft gehad, loop ik een verhoogd risico, vandaar dat ik het uitgebreide onderzoek kreeg. Moest om 8.00 uur nuchter binnen zijn voor de eerste prik om daarna een 300ml suiker drankje te nemen en dan 2 uur wachten zonder inspanning en dan de herhaal prik om de waardes te kunnen meten.... Oké ik zag er best tegen op en het is geen pretje dat lange wachten maar het viel me eigenlijk erg mee achteraf. Ik zou aanstaande woensdag de uitslag krijgen bij de vk als ik daar ben voor controle... Als ik zelf niet zo lang zou kunnen wachten kon ik ook aanstaande maandag even bellen om te horen of de uitslag binnen was... Ik zei nog lachwekkend, ach ik heb wel geduld hoor en als het echt niet goed zit, weten ze me vast wel te vinden En toen ging 7 uur later (vrijdagavond) de telefoon.... De verloskundige.... Oeps daar had ik geen rekening mee gehouden. Ze hadden de uitslag al binnen en ik kon wel raden als ze mij er s avonds nog voor gaan bellen dat er iets niet goed was..... De waarde nuchter was prima maar de waarde na het suiker drankje was te hoog (9.3). Ze waren al zo vrij geweest om dus een afspraak in het ziekenhuis te maken voor mij... Daar moet ik aanstaande dinsdag naar toe. Dan krijg ik een gesprek met een arts die vervolgens een plan gaat opstellen. Hoe of wat daarover kon de verloskundige zo niet zeggen, maar ik moest me er in elk geval maar op in gaan stellen dat ik zwangerschap diabetes heb en dus een traject in ga.... Dat komt toch wel even binnen.... Ik heb nu al wekelijks en soms meerdere malen per week wel ergens een afspraak staan in het ziekenhuis, sinds ik zwanger ben en dit komt er weer even boven op.... Ik heb geen idee hoe hoog 9.3 is maar las wel ergens dat 6.3 de maximale grens was waar je onder moest blijven? Geen idee of het betrouwbare info is hoor...ik vind het zelf best hoog klinken.. Ik zie nu toch wel op tegen dinsdag. Ik hoop zo dat het mee valt... Ik zit nu sinds een paar maanden op een streng dieet omdat ze vermoeden dat ik een volledige lactose intolerantie heb en daar zijn we dus al druk mee ( met hulp van een diëtiste) dat nog meer uitbannen en vervangen langzaam een flinke puzzel aan het woorden is. Maar goed, ik wacht het maar even af wat nu het plan gaat worden.... Ondanks de uitslag zijn we toch gaan carnavallen hihi .. Waar je zin in hebt met een bolle buik midden in een mega drukke kroeg maar moet zeggen, het was toch wel erg gezellig en ontspannend.... Alleen nu (vriend ligt nu "dronken" te snurken ) begint alles weer te malen, moet de uitslag duidelijk nog even verwerken voor mezelf
Hey Fenne, Ik geloof dat je met je suiker beneden de 7,0 moet zitten Dus het valt op zich nog best mee. Alhoewel is het natuurlijk wel te hoog. Maar het is niet 'superhoog'. Mijn vader was diabetespatiënt en zijn suikerwaardes zaten soms wel tot de 33! Ik geloof dat je met 35 een hyper kunt krijgen en met beneden de 3 een hypo (of andersom; hypo/hyper haal ik altijd door elkaar). Dan gaan ze gestrekt of de hippy hippy shake doen. Mijn vader kreeg altijd trilhanden. Als je dan niet direct handelt door óf suiker óf insuline te geven kunnen ze in het ergste geval in coma raken. Maar ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel dat ze gestrekt gingen, trouwens. Een goede vriendin van de middelbare school had ook diabetes en eveneens mijn zus momenteel. Ook een jongetje van de kinderopvang dat telkens geprikt wordt door de wijkverpleegkundige. Dus ik ben eigenlijk al niet anders gewend. Het is allemaal best behandelbaar!!! No worries Ook tijdens de zwangerschap komt het helemaal goed wanneer je let op wat je eet (dus geen halve vlaai ofzo, hahaha) en wat extra controles; en eventueel langs een diëtiste. Ik heb een tijdje geleden nog gelezen dat ze zwangere vrouwen het liefst GEEN insuline toe willen dienen omdat de gevolgen op de langere duur voor de baby en voor jou niet bekend zijn. Nou ja, ik weet ook niet zo goed wat er van klopt, maar ik denk dat als ze jouw suiker onder controle hebben, dat er verder weinig gaat gebeuren. Mijn zus had ruim 16 jaar geleden ook zwangerschapsdiabetes en bij haar is er eigenlijk helemaal niks gebeurd of gedaan. Haar kind zou groot zijn met de bevalling, maar hij zat zelfs nog iets onder het gemiddelde. Ik ben niet zo onder de indruk van medici op dit gebied. Natuurlijk is het niet leuk en had je het liever niet, maar ach; het is ook niet het einde van de wereld. Komt vast helemaal goed. Het fijne van zwangerschapsdiabetes is toch wel dat het na de zwangerschap vrijwel direct over is
Hoi Fenne, wat balen dat de test niet ok was. Een paar week terug had ik ook die schrik. Nóg meer ziekenhuis, terwijl ik er al zoveel kom. Je mag na de test niet boven de 7.8 uitkomen, dus dat is idd wel wat te hoog. Ik moest ook gelijk de dag erop naar de diëtiste en diabetesverpleegkundige. Ze leggen je daar uit wat je wel en niet mag eten en je krijgt een glucosemetertje mee. Ik moest de eerste twee week elke dag 4x prikken (nuchter en 1,5 uur na ontbijt, lunch en diner) en het dieet volgen. Nuchter mag ik niet boven 5.3, na het eten niet boven 6.9 (bij zwangerschap zijn ze wat strenger dan bij normale diabetes). Ik kon alles telefonisch doorgeven. Als de waarden met dieet niet in orde zijn moet je langs komen om insuline te leren spuiten, zijn ze in orde dan hoef je steeds minder te prikken (ik nu 2x per week en bij afwijkende maaltijden, slechts bij uitzondering is het bij mij iets te hoog geweest). Ik heb dus ook geen afspraken meer in persoon gehad, ik mail alleen mijn waarden door. Het dieet valt mij eerlijk gezegd erg mee, het is eigenlijk gewoon gezonder eten. Ik eet nu wel koolhydraat-arm brood en crackers (van AH en Atkins), kaas en vlees mag gewoon, kwark en yoghurt zonder toegevoegde suikers ook, fruit beperkt. Enige wat ik nu wel laat staan: koek, snoep, fruitsap, frisdrank, pannenkoeken, pizza. Verder beperkt: aardappel, rijst, pasta (1 a 2 aardappels/lepels bij het avondeten). Ik eet nu als avondeten vaak groente en sla met vis/vlees. De foute dingen is toch beetje uitproberen hoe het gaat, ik kan prima een bakje chips eten (waarde 6.2), maar witte pistolets gaat absoluut niet (dat was 8.3). Hopelijk stelt je dit iets gerust. Stel je er wel op in dat het de rest van de zwangerschap wel gecontroleerd wordt, het kan gaandeweg ineens slechter gaan (alvleesklier krijgt het steeds zwaarder). Het ergste vind ik nog dat ze na de geboorte de babies extra gaan prikken om hun suiker te checken, arme kleintjes!
Hoi madivi, Bedankt voor je informatie. Fijn te lezen dat het bij jou mee valt in het dagelijkse eten en drinken. Ik ben erg benieuwd dinsdag, lees gelukkig dat het redelijk mee kan vallen, al blijft het een extra aanpassing. Ik hoop maar dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft en idd bijspuiten niet nodig is. Met mijn lactose intolerantie kan het nog wel eens lastig worden. Ik mag niets eten of drinken waar melk of melksporen inzitten. En dat zit stiekem in zoveel producten (zelfs in veel chips en andere dingen die je niet zo snel linkt met zuivel) de zuivel vervangers (melk, yoguht, toetje, kwark, boter, kaas enz) van o.a. minusL zitten weer behoorlijk veel suikers in. Het is denk ik behoorlijk lastig om straks van alle belangrijke voedingsstoffen genoeg binnen te krijgen en op lactose en op suiker te letten. Ik hoop dat de diëtiste daar echt bij kan helpen uitzoeken. Ik ben vandaag in elk geval begonnen met suiker uit mijn drinken te mijden, ik drink normaal veel zoete dranken. Las dat bijv een beetje rivella wel mocht bevat weinig suiker, echter blijkt daar dan weer melk sporen in te zitten maarja dat kan nooit zoveel zijn lijkt me... Dus toch maar aan het proberen.. Ik heb ook 4 smaken slimpie siroop ingeslagen. Een suikervrije limonadesiroop. Die moet ik nog gaan proeven Ik let nu gewoon even op met wat ik eet en drink. Verder pas ik nog maar niet te veel aan tot dinsdag. Dan zal het mogelijk allemaal een beetje duidelijker worden.
Ik kan me voorstellen dat die combi het net even extra compliceert. Misschien dat je voor calcium etc een extra voedingssupplement zou moeten nemen oid. De grootste winst zit al in suikerige drank, snoep/koek en high carb gerechten. Hoop dat de diëtiste je goede tips geeft, ik moest een gemiddelde dag beschrijven en kreeg veel informatie mee. Ik drink zelf alleen water en thee, maar light frisdrank en siroop mag ook (niet teveel ivm aspartaam). Ik vind het ook nog steeds wel jammer hoor, de extra stempel die de test heeft opgeleverd en het gedoe eromheen. Ik bedenk maar dat het sowieso gezond is om bewust met suikers om te gaan...
Balen Fenne! Hoop dat het allemaal mee zal vallen. Ik heb ook lactose intolerantie. Nou kan ik daar prima mee leven want lust toch geen choco en toetjes en taart enzz. Maar hoop dat het in combinatie met suiker te doen is! Kan zelf zo genieten van cola! Moet mezelf op me vingers tikken om van de frisdrank af te blijven
Door alle verhalen die ik erover hoor, vind ik de suikertest toch best spannend... Zal donderdag naar het ziekenhuis. M'n moeder heeft diabetes type 2 en m'n oom had een veel zwaardere vorm en is zelfs z'n beide onderbenen verloren (dan wel door verwaarlozing van z'n diabetes) Hoop dat ik een goede uitslag krijg, want ben dol op alle soorten eten en drinken (frisdrank dan weer niet )
Goedmeorgen allemaal, Allereerst beterschap voor iedereen die momenteel loopt te sukkelen met diabetes, lactose intolerantie andere kwaaltjes Ik was al weer bijna vergeten hoe het was om 's ochtends misselijk wakker te worden... Nou mijn lichaam heeft me daar weer even fijn aan herinnerd vanmorgen Bah ik word volgens mij ziek... zoonlief loopt ook al dagen te hoesten en te snotteren.. Mijn kop zit ook vol slijm, en de drukkende hoofdpijn is niet weg te krijgen Zo, en nu weer klaar met klagen Kleine stuiterbal groeit goed! Afgelopen dinsdag weer even controle gehad en het hartje mogen horen. Hij ligt momenteel in de lengte. Of zijn hoofdje boven of onder zit, weet ze zo niet. Ik heb van een vriendin een Doppler mogen lenen, dus we kunnen nu hartje luisteren wanneer we maar willen Mijn uitzetlijst begint langzaam een eind te krijgen. (Wat hou ik toch van shoppen) Iedereen een goed weekeind gehad?