Leuk zeg, al die bolle buiken! Ik lig momenteel op de bank met migraine Vriendlief is rond 14:00 uur thuis. Ik wil naar bed...
Oh mooie buikjes dames! Ik ben morgen 3o weken maar de meeste van jullie hebben al meer buik dan ik :s
Leuk al die buik foto's, zo verschillend! Fenne, fijn dat je wat minder mag gaan prikken. Ik hoop voor je dat je schildklier netjes is, want dat kan je er ook niet bij gebruiken... Hier voor de zoveelste avond weer vreselijk maagzuur, net ook weer overgegeven. Ben bang dat echt tot het einde zal blijven. Merk ook dat de babies hard groeien nu, t wordt echt zwaarder fysiek.. Maar voel ze ook lekker rondtrappelen. Da's dan weer heel schattig, daar doen we t allemaal voor!
Vervelend Madivi! Maar zeker mooi om ze zo te voelen trappelen! Hier savonds ook maagzuur vooral liggend in bed. Gelukkig niet met overgeven... Mijn baby girl groeit ook aardig goed. Vandaag groeiecho gehad en ze is geschat op 1230 gram!
Hier ook maagzuur... mijn pillen waren op dus ik heb de hele nacht wakker gelegen. Nu al voor de 2de keer deze week een migraine aanval...
Oh dames, vervelend dat jullie ook zo'n last hebben, maar ook geruststellend te horen dat het er nou eenmaal bijhoort blijkbaar... Kreeg net bericht binnen dat m'n tweelingwagen en de maxicosis over 2 weken bezorgd worden, joepie! Hoe ver zijn jullie met kamertje etc?
Leuk, Madivi! Onze kinderwagen komt in de eerste week van maart De babykamer kan ik verder niks aan doen. Onze oudste zoon slaapt daar nog steeds, en daar komt de baby tzt. Bij te liggen. We kunnen een box en wiegje lenen van iemand. Dat willen we ook rond half maart al in huis hebben, zodat dat alvast mooi op zijn plekje kan Overige spulletjes die ik nog nodig heb, koop ik in Maart-April. Hoe zitten jullie met de namencrisis? Zijn jullie er al uit? Wij vinden het maar moeilijk hoor we hadden een naam, maar nog niet helemaal overtuigd. Nu ineens duikt hij overal op! opnieuw twijfels dus.
Bijna klaar met de babykamer Alleen de ombouw nog verven en dan de meubeltjes erin en aankleden! Verder hebben wij alles in huis Alleen nog wat kledingsetjes enzo. Maar dat vullen wij aan op de 9maandenbeurs. Babynaam zijn wij ook helemaal uit! Moet ook wel zeggen dat ik het voor een meisje vrij makkelijk vind Voor een jongen was bij ons ook lastig geweest. Onze naam verder nog niet gehoord
Zal ik ook even updaten dan. Babykamer is bijna klaar. Commode staat, maar plankje moet er nog boven gehangen worden. Wiegje staat in in elkaar, met mooie sluier, maar matrasje moet ik nog laten maken, en wiegje komt eerste maanden op mijn slaapkamer. Voordeel is dat ik toch geen vriend heb die er dan wakker van wordt.. en ik moet er toch uit voor de voeding. Kleertjes al helemaal klaar, op maat gesorteerd, gewassen in de kast. Genoeg luiers voor 2 weken, net zoals de billendoekjes, billenzalf, thermometer, baby badschuim en baby olie. Badspulletjes krijg ik voor m'n baby shower, en paar laatste items zoals babyfoon en muziek mobiel. Box staat, wandelwagen heb ik, andere spulletjes zoals wipstoeltje en maxicosi staan nu nog op de baby kamer, totdat de katten weg zijn. Dan kan ik beneden een plekje zoeken. Ik moet alleen nog plek maken voor de flesjes, hydrofiele luiers, spuugdoekjes enz. Maar ook die zijn in huis. Ja, ben al redelijk ver klaar. Naam heb ik ook al bedacht, ik vond het ook echt heel moeilijk. Voor een jongen had ik niets kunnen bedenken. Gelukkig is het een meisje! Ook ga ik haar vernoemen naar mijn opa, een mooie variatie op die naam. Dat heb ik echt pas laatst maanden bedacht, nooit van te voren bedacht dat ik haar wil vernoemen of meerdere namen wil geven. Maar ik vind het echt een hele mooie naam, ik noem de baby al maanden bij haar naam
Ik ben even gestopt met het kamertje. Volgens mij hebben we alles wat broodnodig is en is de rest alleen maar extra. Ik heb eerst maar eens corrigerend ondergoed en stevige buikbanden voor mezelf besteld. Ik was namelijk vandaag aan het fietsen en het was een flink stuk bergopwaarts (helling van 20% ofzoiets) en ik kreeg toch een last van bandenpijn. Ik fiets het normaal gesproken elke dag om mijn kereltje op te halen van de kinderopvang en neem dan een lichtere langere route terug; maar vandaag bracht ik hem via die route en dacht ik: dat kan wel. Nou mooi niet dus, niet zonder slag of stoot, haha. Ik viel bijna om van de pijn. Moest afstappen, even stil blijven staan en daarna ben ik maar langzaam naar boven toe gelopen. Note to self; met je kind achterop kom je de brug al fietsend niet meer op! Dat gaan we dus niet meer doen. En voortaan die route fietsen met versteviging - dan weet ik tenminste zeker dat ik er weer tegenaan kan Ik wil mijn best doen om zo lang mogelijk door te blijven fietsen!
@ annerose hier ook. Ons mannetje moet eerst Door naar zijn andere kamer voor we aan de babykamer kunnen beginnen. Het wachten hier is nog op het matras voor zijn Peuterbed en de rolgordijnen. Dan kunnen we eindelijk beginnen met de babykamer. Volgens mij ben ik al wel compleet qua uitzet en heb ik alles verder. Qua kleertjes blijf ik kopen. Zie zoveel leuks dus nu maar even een stop op gezet. Heb in maat 56 al 14 setjes kleding wat ze aan kan Qua naam zijn we er al uit. Manlief heeft een mooie naam gevonden en die is zo moeilijk met Namen dus dat vond ik al heel wat. Ik vind het zelf ook wel een leuke naam en het matcht met de naam van ons zoontje. We willen haar ook vernoemen naar beide moeders in de doopnamen dus die heb ik gekozen. De naam zelf is niet heel uniek maar dat vind ik niet erg. Madivi ben benriuwd naar jouw naam als je die verder nog nooit hebt gehoord @ lonelywolf lekker dat je alles al zover klaar hebt, geeft ook wel een stukje rust denk. We hebben niet zo'n grote huiskamer dus de box staat er bij ons pas echt op het laatst in.
Fijn dat jullie de namen al hebben! Ik vind het zooo lastig! We hadden eerst Milan. Maar die kom ik u eens overal tegen. Nu ben ik een beetje aan het vallen voor een naam met een christelijk tintje. Zowel mijn vriend, ik, en onze zoon (Daniël) hebben een naam die terug te leiden zijn uit de bijbel. Dat vind ik wel mooi om door te voeren maar ja Milan past daar niet bij... Ik zit nu met: Noah (vind vriendlief niet echt mooi) Matthias Lukas/Luca Lastig lastig... namen als: Alex, Michael, Matthijs, Ruben, Nathan zijn in onze familie/vriendenkring al in gebruik. Vriendlief komt trouwens vrijwel nergens mee...
AnneRose, Noah vind ik erg mooi. Mochten wij ooit nog een jongetje krijgen, wordt het waarschijnlijk ook Noah. Namen voor jongens hadden we al, maar we krijgen weer een meisje. En daar een naam voor verzinnen was toch iets lastiger. Maar het is ons gelukt. Haar 2e naam wordt een combinatie van de eerste letters van onze namen en de 3e naam vinden we daar gewoon mooi bij. Babykamer hoeven we niet mee bezig, want die laten we zo als die is. Emma gaat naar een andere kamer en die hebben we geverfd en daar moest nog een kast in. Dus kast, bed en nachtkastje besteld en dat staat allemaal klaar. Maar zolang de baby bij ons op de kamer slaapt, kan Emma nog in het ledikantje. Babykleertjes hebben we ook allemaal nog, maar wil wel een aantal nieuwe dingen gaan halen. Wie weet vind ik iets op de 9 maandenbeurs. Tja, Box staat ook nog. We hebben wel een nieuwe kinderwagen en Maxi-Cosi gekocht, dat staat op zolder. En bij Emma hadden we een wieg, maar ik wil nu graag een co-sleeper, maar die moet ik nog bestellen. Sinds vorige week hebben we ook een andere auto, omdat we met 2 kinderen de hond niet meer mee konden nemen. En als we het onderstel van de duowagen er in moeten doen, kon er bijna niks meer bij. Dus nu een Ford Focus Stationwagen. Mijn man heeft met pijn in zijn hart afstand gedaan van zijn geliefde BMW
Bij ons is de babykamer zo goed als klaar. Nog een paar kleine details zoals de lamp ophangen, de gordijnenrails en gordijnen enz ( wat allemaal al wel in huis is) muur stickers zijn grotendeels af ( zit nog te twijfelen of ik het zo laat), plankje aan de muur, bedje is opgemaakt en alle extra beddengoed is ruim voldoende op voorraad ( ja opgemaakt staat gewoon leuker maar moet straks allemaal nog gewassen worden uiteraard) commode is ver ingeruimd, badje staat klaar, kinderwagen is gepakt en gezakt met alles erop en eraan, earosleep voor zowel het ledikantje als in een wiegje/kinderwagen, maxicosi, wipstoeltje, box, luieremmer, luiers, billendoekjes, draagbaar nachtlampje, enz enz alles is in huis. Ook de basis aan kleertjes e.d. is er inmiddels voldoende, al kan daar echt nog wel wat bij Het enige wat we nog moeten is een babyfoon ( dat is nog een flinke puzzel omdat we iets willen wat niet echt te vinden is) ... We moeten nog flesjes en sterilisator maar ook dat vinden we lastig omdat het zo verschillend kan zijn wat een kindje prettig vind. En dan nog wat spulletjes zoals baby olie enz maar dat is zo last minute nog te halen. Een aanschuift wiegje voor bij ons op de slaapkamer willen we waarschijnlijk gaan huren, zoals ik er nu over denk. Zo lang zullen we het mogelijk niet gebruiken en met huren zit er ook meteen al het linnengoed bij, dan hoeven we niet alles dubbel te kopen voor die hele korte tijd dat het bij ons ligt. Dusja volgens mij lopen we keurig op schema Qua namen pff dat vind ik nog lastig. We hebben 2 namen waarvan we denken dat wij die leuk genoeg vinden maar zelf ben ik er nog niet helemaal uit. Ik denk dat ik gewoon een paar namen in mijn hoofd houdt en dat we beslissen op moment van geboorte wat we echt bij hem vinden passen. Voor een meisje waren we er helemaal uit, maar nu we een jongetje krijgen is het toch wel moeilijk vind ik.
AnneRose, als Milan echt jullie naam is zou ik me daar niet door laten tegenhouden hoor. Zó gebruikelijk vind ik m niet! Waarschijnlijk ben je er onderbewust nu ook meer op gefocust? Wij hadden al een top 10 lijstje, ik heb er 3 als favoriet staan, hoop m'n ex er toch wat in te kunnen betrekken de komende tijd.... Langley, ik ben heel benieuwd hoe je de 9mbeurs gaat vinden, enerzijds is dit hét moment om dat een keer mee te maken, maar ik ga die drukte echt niet meer trekken. Maak je een verslagje achteraf? LW, dat klinkt wel als meer dan redelijk op weg, super hoor! En zo leuk, vernoemen naar opa. Ik had wel naar een opa willen vernoemen, maar zijn naam is een rare naam waar niet veel van te maken valt (L.ammer.t). Joycey, doe je voorzichtig. Die stekende pijn is echt funest hè? Ik ben erg blij met m'n Cariwell band, die helpt toch op die paar dagen dat ik net iets meer doe of wat langer in de auto moet. Sarax, hoe vindt peuter het dat alles gaat veranderen voor de komst van de baby? Het gaat iig een modebewuste baby worden haha! Elsa, das wel heel fijn van twee van hetzelfde geslacht, zoveel spullen om her te gebruiken! Ik heb onlangs ook mn auto moeten omruilen ivm de kindjes. Dag sexy, hallo functioneel... :X Fenne, wat zijn jullie wensen qua babyfoon? Misschien kunnen we hier meedenken erover? Ik heb dankzij lieve vrienden nu eindelijk de kastenwand op orde en alles wat gekocht is, is gewassen, nu een logische indeling bedenken! Hier ook alleen nog wat losse dingen als boxkleed voor de tweelingbox etc. Ik heb een voedingskussen voor tweelingen gehaald en een nieuw één Avent starterssetje voor flesvoeding. Ik hoop borstvoeding te kunnen geven, maar wil ook een blik in huis hebben voor als het snachts echt niet zou lukken. Na de bevalling schaf ik dan pas de rest aan voor de soort voeding... Oh en voor ik het vergeet, vandaag en morgen 50% korting op Pampers bij de Etos, voor wie vast een voorraadje wil inslaan!
Qua wensen voor een babyfoon hihi lang verhaal maar probeer het kort te houden whahaha... Ik zal eerst iets meer vertellen over hoe we erop komen.... Ik heb een eigen Kitten opvang in huis (ja alles erop en eraan, eigen vereniging, sponsoren ingeschreven bij de KVK, ambi acceptatie enz... Als flessen/sondevoeding kittens, verwilderde kittens, zieke kittens, drachtige poezen enz hier de eerste weken in quarantaine gaan hebben wij daar o.a. camera's hangen om ze dag en nacht te kunnen volgen. Deze staan dan o.a. ook weer live gestreamd op onze website zodat iedereen ze mee kan volgen Dat is echt zo fijn, zeker bij verwilderde of zieke kittens en drachtige poezen. Die hebben hun rust nodig maar ook hun observatie om alles goed in de gaten te houden. Dan wil je niet elk half uur alleen even de deur open doen om te kijken of het goed gaat, want dat geeft te veel onrust en camera's zijn echt ideaal daarbij. Voor ons kindje zoeken we eigenlijk een babyfoon met camera functie. Niet om hem live te gaan streamen uiteraard, maar wel voor ons zelf dat we hem kunnen zien en niet hoeven te storen als hij bijv lekker ligt te slapen.... Maar op de babyfoon moet ook goed geluid zitten! En dat hoeft voor de katten niet. Nou zijn er genoeg babyfoons met camera functie en apart station ( dus niet die waar je alleen met je smartfoon kunt kijken) maar daar lees je toch bij veel dat het geluid dan minder is (vervormd klinkt). Al kun je dat heel misschien nog wel vinden, kosten wel duur wil je een goede.... Maar dan hebben wij nog punt en die combi erbij lijkt tot nu toe onvindbaar ( of misschien onbetaalbaar hihi) we willen wel dat hij afgeschermd met internet verbinding kan maken, zodat je ook buiten deur mee kunt kijken onder zware inlog beveiliging. Dat kunnen die gewone camera's wel die we nu gebruiken bij de katten maar die hebben weer geen geluid... We hadden ook al bedacht om dan een losse camera op te hangen die we meerdere hebben en een losse babyfoon voor het geluid... Maar de camera staat dan dag en nacht "aan" oftewel die springen niet aan bij geluid of beweging (zoals een babyfoon) maar staan altijd aan. Wij weten niet wat voor invloed dit heeft op een kindje... (Infrarood enz) .... Dusja we zijn er echt nog niet uit. Mochten we het echt niet kunnen vinden word het een babyfoon met enkel geluid denk ik.