uitgerekend mei 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lietjuh, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik baal even flink. Mijn peuter heeft een milde longontsteking. De huisarts wist niet zeker of het nou wel of niet een longontsteking was, maar heeft wel besloten om het zo te behandelen; met een antibioticakuur en uitzieken. Als het erger wordt moeten we natuurlijk aan de bel trekken en terug; donderdag even bellen met een statusupdate van hoe het gaat. Sowieso volgende week terug om te luisteren hoe de longen dan klinken. Ze verwacht dat hij wel weer snel opknapt. En om eerlijk te zijn verwacht ik dat ook. Maarrrrr....

Waar ik dan ook zo van baal is de negenmaandenbeurs vrijdag. Want ja, je gaat zo'n klein mannetje dat nog niet is opgeknapt niet meenemen daar naartoe; daar wordt hij echt niet beter van. En oma - die normaal gesproken de oppas is - zou met me mee gaan. En zijn vader moet natuurlijk werken. Dus nu moet ik maar even stilletjes wennen aan het idee van niet gaan. Wat dubbel rot is; aangezien ik mezelf er zo op verheugd had en het 'deze zwangerschap' helemaal anders wilde doen en er intens van wilde genieten, verwacht al geen babyshower of enigszins ergens vriendinnen-met-babytalk en blablabla. Just business as usual; maar dan met een uitje hier en daar om het voor mezelf leuk te maken en om maar een fractie van een roze wolk te voelen.

Alles voor mijn kinderen natuurlijk; die hebben de hoogste prioriteit. Maar ik mag er best van balen, vind ik zelf. Dus dat doe ik ondertussen even ;) Terwijl ik mijn leuke uitje maar loslaat en uit mijn hoofd zet. Net zoals elke andere taak die ik vandaag én de rest van de week op de planning had staan omdat mijn kind mij harder nodig heeft. Ik hield hem vanochtend in mijn armen en hij werd zo naar. Ik herkende hem niet meer. Ik heb gelijk de dokter gebeld en zo doende.

Ik heb ook weer een aanvaring gehad met mijn partner. Een eeuwenoude discussie over wie de man in huis is, laaide weer op. Gisteren moest ik ons knulletje al ophalen bij de gastouder (kwartiertje fietsen heen, half uurtje terug omdat ik die hoge brug niet meer op kwam) en hij begon erg benauwd te raken, volop te hoesten en moest overgeven van de benauwdheid. Hij raakte gewoon echt gigantisch ziek van de koude lucht en stevige wind. Ik moest naar de dokter - die ook een kwartiertje fietsen verderop zit. Ik vroeg het dus aan mijn partner (die een kleine 20 minuten verderop werkt en de auto heeft) of hij de rest van de middag vrij kon nemen omdat ons kind zo beroerd en ziek werd en dat ik hem niet op de fiets wilde vervoeren juist omdat hij al zo ziek is en omdat ik het idee had dat het dusdanig ernstig was, dat we misschien wel door zouden kunnen naar het ziekenhuis.

Zijn baas vond het onzin dat mijn partner mee naar de dokter ging omdat hij vond dat mijn partner de kostwinner is en het vrouwtje dat braaf thuis zit met zeeën van tijd het wel op moest lossen - 'zijn vrouw had nooit gebeld'. Wat helemaal verder prima is in hun relatie (al vraag ik me af wanneer de scheiding wordt ingezet met zo'n houding); maar a. mijn partner is zeker en vooral NIET de kostwinner, b. ik heb een studie, een beroep en met moeder-de-vrouw erbij zelfs drie banen; zeeën van tijd heeft hij vast daar op zijn kantoor om zulke onzin uit te kramen c. de loyaliteit van mijn partner hoort hier bij het gezin te liggen en niet of ze daar in het bedrijf hun taken wel afkrijgen. Dan delft hij serieus het onderspit. Wat een mafklapper; en ik vind dat mijn partner daar best iets tegenin had kunnen brengen. Alleen omdat ik IETS flexibeler ben, wil niet zeggen dat ik altijd en overal maar voor alles op kan gaan lopen draaien :x

Ik ben de man in huis; ik betaal meer dan de helft van de rekeningen en wanneer er shit gaande is en ik heb je nodig, dan heb ik je nodig en dan kom je stand pede hier heen - punt. Ik maak geen grappen wat dat betreft. Ik dacht dat ik deze keer echt eens geen macho-partner had. Maar schijn bedriegt. Zet er een macho-baas bij en ze steken elkaar aan. Maar mijn partner is ondertussen nadat hij ons gehaald heeft, mee naar de dokter en apotheek is geweest, afgezet heeft weer terug gaan werken. Gelukkig maar, want ik heb er zo geen zin in. Dattie het maar even uitzoekt, en zijn baas erbij.

2. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    He, wat vervelend allemaal Joycey.
    Als eerste vind ik ook dat je mag balen, omdat je uitje niet doorgaat. Tijd voor jezelf is ook echt belangrijk, en als er dan iets niet door kan gaan is dat altijd balen. Ook al is het een goede reden, je had je er wel op verheugt.
    Kun je zelf niet iets anders leuks gaan plannen? Want denk dat het goed is om leuke dingen te blijven doen.

Het is dat ik jarig ben, en zelf mijn verjaardag omgedoopt heb tot baby shower, anders zou ik die ook niet krijgen hoor.
    Ze zeggen tegen mij van nu kan je genieten. Maar dan zit ik thuis, en zit de beeb op een vervelende plek te schoppen, euhm hoe doe ik dat, genieten? Ik weet het niet.

Ook vervelend van de baas van je man. Heb er niet zoveel ervaring mee, dus ook niet veel tips. Kan alleen maar zeggen dat ik je begrijp en dat het ook echt niet leuk is als iemand zoiets durft te zeggen!

Ik wou graag nog wat kwijt / vragen.
    Ik moest vandaag spulletjes ophalen bij iemand thuis. En er werd daar flink gerookt in huis. Nu ben ik zelf al best wel anti rook. Zeker nu ik zwanger ben wil ik er kilometers uit de buurt blijven. Maarja, ik moest die spullen halen. En er was nog iemand mee, en die bleven maar kletsen. Ik zat daar een half uur binnen. Maar, terwijl ik daar zat, en ze wisten dat ik zwanger ben, steekt ze gewoon nog een paar sigaretten op!
    Als eerste vind ik dat eigenlijk best wel asociaal. Ik zou nooit naast een zwangere gaan roken, ik snap dat niet echt. Ook niet bij mijn kinderen, nu rook ik natuurlijk niet. Maar ik zie het zo vaak, en ik snap het niet.
    Goed, helaas ben ik gewoon erg verlegen, en ik durfde eigenlijk niets te zeggen. En nu thuis denk ik, stomkop, ik had gewoon wel wat moeten zeggen. Gaat toch om de gezondheid van m'n kind! Ik heb thuis al mijn kleding gelijk in de was gedaan. M'n jas en tas hangen buiten. En ik zit voor het open raam, want ik ruik die vieze rook nu nog.
    Maar voel me ook zo schuldig, een half uurtje, kan dat veel kwaad?
    Ik wou soms dat ik gewoon een grote bek kon geven aan mensen, dat maakt sommige dingen een stuk makkelijker. Maar zo ben ik niet :(
    Maak me nu gewoon een beetje zorgen. Het eten ging al niet zo goed, en nu nog die vieze rook.
    Naja, kan in elk geval vanaaf weer sporten. Dat is dan wel weer goed hoop ik.

3. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Madivi, wat ontzettend spannend allemaal... Heb het vertrouwen in jezelf dat jij er alles aan doet om je kindjes nu te geven wat ze nodig hebben, daar moet je niet aan twijfelen. En de artsen gaan jou en je kindjes ook de beste zorg geven. Ze zullen niks doen wat jouw kindjes in gevaar gaat brengen. Ik hoop dat je ze nog even bij je mag dragen. Sterkte meid!

Joycey, wat een hufterige baas zeg! Hoe durft ie!
    Ik snap je teleurstelling heel goed wanneer je niet naar de 9 maanden beurs zou kunnen. Ik leef er ook al weken naartoe, heb er zo'n zin in dus kan me heel goed voorstellen hoe je je dan zou voelen wanneer je toch niet kunt... Beterschap met je mannetje. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

Lonelywolf, wat een asociale mensen zeg! Stel dat ik een roker was geweest, dan had ik rekening gehouden met een zwangere vrouw in mijn huis. Gelukkig ben ik geen roker (meer. Al 3,5 jaar gestopt :) )
    Jammer dat je dan op zo'n moment niet voor jezelf op durft te komen. Ik zou in jouw situatie gezegd hebben dat ik wel even buiten ga wachten in de frisse lucht. Dat zou de roker misschien op het idee gebracht hebben om niet te gaan roken of eventueel de persoon met wie je was zou niet zo lang blijven kletsen. Ik heb geen idee hoe schadelijk een half uurtje in de rook van een ander zitten is, maar weet wel dat meeroken bijna net zo erg is als zelf roken...

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Joycey, wat vervelend dat je waarschijnlijk niet naar de beurs kunt. Een uitje voor jezelf is af en toe gewoon even nodig. Beterschap met je zoontje. En wat een hork van een baas. Ik kan echt niet tegen dat soort mensen. Mijn zwager is ook zo'n hork. Doet echt helemaal niks qua huishouden en opvoeding van de kids, want 'dat is de taak van de vrouw'. Het is dat hij dat niet gezegd heeft waar ik bij was, want ik was woest toen ik dat hoorde.

LonelyWolf, ik vind dat ook asociaal, maar ik ben ook te verlegen om er iets van te zeggen. Ik denk trouwens niet dat een half uurtje echt kwaad kan, maar ik vind dat je best rekening kunt houden met andere mensen.

Voor zover ik weet krijg ik ook geen babyshower. Mijn schoonzusje wel en in het begin was ik daar best jaloers op. Maar toen ik erover na ging denken, hoefde ik niet eens een babyshower. Veel vriendinnen heb ik niet. En met mijn zussen wil ik niet eens een babyshower. Ik ben nu 26 weken zwanger en alleen op verjaardagen vragen ze hoe het gaat. Ze zullen nooit eens bellen of appen. En dan te bedenken dat wij via FB moesten lezen dat mijn zus bevallen was, omdat er geen interesse getoond werd (terwijl ik elke keer vroeg hoe het bij de VK of gyn was). Het is dat ik niet tot haar niveau wil zakken, maar anders had ik ze straks na de bevalling gewoon een kaartje gestuurd en niet eens gebeld. Ze hoeven dit keer in ieder geval niet na 1,5 maand nog op kraamvisite te komen.

Sorry, dat was even een ego berichtje:)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Lief van jullie, dames! Bedankt voor de beterschapswensen. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, want het is zo sneu om hem zo te zien. Er zit bijna geen leven meer in. Dat terwijl hij normaal gesproken echt een wervelwind is. Ach, ik ga inderdaad wel weer iets anders doen dat wel leuk is. Misschien is hij vrijdag wel dusdanig opgeknapt dat hij naar de opvang kan - al moet hij dan wel enorm zijn verbeterd, want hoe hij nu is, durf ik dat echt niet aan. Niet dat ze daar niet goed voor hem zorgen, hoor, dat helemaal niet - anders zou ik hem daar in eerste instantie niet achterlaten - maar ik ben zelf van mening dat een ziek kind gewoon thuis hoort of bij directe familie waarmee er een hechte band is (opa, oma etc.). Nou ja, ach, tis maar een beurs. Whatever... Misschien wil mijn partner vrij nemen en zo niet; heb ik dik pech en ben ik er maar niet bij.

Dat roken vind ik echt asociaal, eigenlijk. Ik snap wel dat je er niks van durfde te zeggen; je kunt mensen moeilijk verbieden om te roken in hun eigen huis. Maar ik zou het ook niet leuk vinden en waarschijnlijk met een rotsmoes opstappen zonder gevoelens te krenken. Goed dat je thuis gelijk alles in de was hebt gegooid; dat zou ook mijn eerste ingeving zijn, haha. Dat half uurtje rook kan verder geen kwaad op je zwangerschap. Je hebt de rook dan wel ingeademd, maar het zit niet echt in schadelijke hoeveelheden in je lichaam; en ook lang niet alles wordt doorgegeven via de navelstreng - en zelfs al zou dat wel zo zijn is het ook weer een minimaal iets waardoor je baby mogelijk risico zou kunnen lopen. Kortom; ik zou me daar niet druk om maken. Vroeger rookten er helaas heel veel moeders; en daarbij zijn de meeste kinderen allemaal nog gezond gebleven. Om eerlijk te zijn; ik werd onverwachts zwanger van mijn peuter en ik rookte toen ook nog. Pas toen ik doorkreeg dat ik zwanger was heb ik met man en macht geprobeerd te stoppen. Dat is uiteindelijk maar veel moeite gelukt. Eerst deed ik het voor mijn kind, daarna ook voor mezelf. Pas na een jaar verdween de trek in een sigaret en als ik het nu ruik word ik gewoon ontzettend misselijk en beroerd. Ik kom daarom ook bijna niet bij mensen thuis die roken.

Wat betreft de babyshower; ik heb geen (contact met mijn) familie, ik heb te weinig vrienden en de vrienden die ik heb zitten versprokkeld over het land en kennen elkaar niet. Ik ben ook niet heel erg close met één specifiek iemand; je weet wel, waarmee je letterlijk alles kunt bespreken (en dat ook doet). Dat heb ik allemaal niet en ik denk dat niemand zich geroepen voelt om iets te organiseren of om die moeite voor mij te doen. In de eerste zwangerschap had ik die vriendinnen overigens nog wel; maar zij deden het niet, iets wat best wel een teleurstelling was toentertijd. Maar nu heb ik zoiets van: oké, dan niet, dan maak ik zelf een feestje van de zwangerschap! In mijn uppie ook wel, want mijn partner vind het ook allemaal niet zo heel erg boeiend. De beurs was er onderdeel van - maar dan moet ik maar gewoon iets anders cools verzinnen ;)

@Elsa; ik zou het ook gewoon op Facebook mededelen :) Lekker boeiend voor haar, haha. Ik kan daar zo niet mee zitten.

6. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    tsja, ik heb van die schoonouders die roken. We hebben er al wat van gezegd maar ze maken er dan een grapje van en zeggen ja we zijn toch in ons eigen huis dus niet zeuren.
    Gezien de fragiele band die we met ze hebben durf ik er verder niet veel van te zeggen. Ik kom er ook haast niet meer.
    Helaas moeten we er zaterdag wel heen voor een etentje met kennissen erbij. En ook die roken. Denk dat we snel weer weg zijn ik ga echt niet de hele avond in die vieze rooklucht zitten.
    Ja belachelijk he dat mensen er geen rekening mee houden.
    Ik vind het ook zo smerig, ik doe ook altijd oude kleding aan als ik daar heen ga. Bah die vieze lucht trekt ook helemaal je kleding en haren in. Dat wordt dus eerst douchen voordat ik zaterdagavond mijn bed in ga.
    Bleegghhh dus ik ben het met je eens hoor.

7. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Joyce, zielig voor je ventje, hopelijk knapt hij gauw op. Kan me voorstellen dat je baalt van die reactie van zijn baas, helaas komt het erg veel voor tegenwoordig. M'n vorige baas zei letterlijk tegen een paar vrouwelijke collega's dat het onze eigen keus en dus óók ons eigen probleem was dat we kinderen willen (collega moest onverwacht eerder weg omdat dr kleine ziek op kdv werd en dat werd niet gewaardeerd).

LW, ik denk ook niet dat jij of de kleine er direct schade van hebben opgelopen, maar het is wel heel naar als mensen zich zo lomp gedragen... Had je er achteraf gezien wel graag wat van willen zeggen?

Elsa, wat jammer dat je zussen zo weinig betrokken zijn. Goed van je dat je niet mee gaat in hun rare gedrag.

Lietjuh, kan je man er niet iets van zeggen? Het gaat ook om zijn kindje en het zijn zijn ouders. Het kan wel fijn zijn om voor de komst van de kleine duidelijk te maken hoe serieus jullie bezwaren zijn tegen roken. Je kunt ze niet verbieden, maar zo zullen ze jullie weinig over de vloer krijgen, dat lijkt me ook niet wat ze willen...

Hier morgen weer gesprekje met de gyn, ben benieuwd.

8. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Hallo dames, daar ben ik weet even. Heb het echt mega druk, en dat heeft zo zijn weerslag op mijn lichaam.

Allereerst: Joycey, beterschap met je kleine ventje! Ik snap heel goed dat je baalt omdat je niet naar de negenmaandenbeurs kan. Is je man ook beide dagen in het weekeind aan het werk? Dan is de beurs er ook nog..

Over roken:
    Er wordt hier standaard rekening mee gehouden dat ik Atsma patiënt ben, dus als ik bij schoonfamilie ben dat rookt, dan doen ze dat standaard in de keuken met de afzuigkap aan. (Alsnog ruik je die rooklucht hoor...) En als ze hier zijn, gaan ze buiten staan.
    Mijn schoonvader is een verknocht roker. hij rookt echt veel. Het klinkt misschien heel lullig, maar we dragen nooit mooie/nieuwe kleding als we naar hem toe gaan. Onze kleding stinkt altijd naar rook als we terugkomen...
    Hij heeft zelf een zoontje van 5, die, als hij bij hem is, ook bij zijn moeder en stiefvader thuis, dagelijks in de rooklucht zit. Ik vind dit zo slecht! Maar ja daar kan ik niets van zeggen..
    Ik ben ik elk geval blij dat hij toch wel rekening houdt met zijn kleinkinderen (en mij)

Hier ook geen babyshower. Ben dat ook niet gewend in mijn familie/vriendenkring. Gewoon kraamvisite als de kleine er is. :) vind ik zelf ook wel fijner, want aangezien niemand weet dat wij een jongetje verwachten, kunnen ze op dit moment niets anders dan neutrale spulletjes kopen. En die zijn toch wat minder leuk vind ik :p

@hier: zoals gezegd heb ik het druk. Maandagavond toneel uitvoering gehad, en morgen en overmorgen weer.
    Ik merk echt dat het mij lichamelijk zwaar valt. Heb vandaag al de hele dag hoofdpijn, echt achter mijn ogen/voorhoofd. Was ook misselijk vandaag... :( even geslapen, maar het trekt niet weg.

Trouwens nog een vraagje, herkennen jullie dit?
    Ik heb soms dat ik op mijn buik druk met mijn vingertoppen. Zo ter hoogte van mijn navel. En soms zit daar een plek dat echt gemeen zeer doet als ik erop druk! Alsof er een blauwe plek onder zit... Vriendlief zegt: tja dan moet je daar niet drukken he! :p grapjas hihi
    Maar ik vraag me wel af wat het is. Het zit niet altijd op dezelfde plek, en het gebeurt ook soms dat het het ene moment pijnlijk is, en een uur later niet meer...
    Herkenbaar voor iemand? :(

9. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Hier word er gelukkig niet gerookt in mijn bijzijn.
    Iedereen gaat altijd buiten staan😊
    Vind het ook heel vies!

Babyshower werd voor mij wel gepland maar heb aangegeven dat ik dat niet wilde.
    Ik vier pas feest als baby lief gezond en wel op de wereld is. Blijf t stiekem toch allemaal spannend vinden of alles goed blijft gaan...

Annerose misschien een beurs plekje van de schopjes van baby boy?

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dan kan mijn schoonmoeder niet, haha. Maar volgens mij heb ik dik vet mazzel. Mijn partner gaat een snipperdag opnemen. Ik kan toch wel gaan, denk ik. Nog even vingers gekruist houden.

@Madivi; ik zou echt zo een andere werkgever gaan zoeken. Je kunt ook met zijn allen ervoor kiezen om geen kinderen meer te krijgen, maar dan gaat het wel erg hard met de vergrijzing. Dat toekomstperspectief lijkt me nu al zo somber eruit zien in de zorg - wie is er dan voor jouw werkgever later als hij dement zit te wezen in een tehuis. Nou ja, het is een ander onderwerp en ik zal er verder niet te diep op door blijven gaan, maar deze meneer had een verkeerde aan mij gehad. Dat je een bepaalde werkethiek hebt; he-le-maal prima, hartstikke top, goed zo, ga zo door - maar iedereen weet dat je tegenwoordig zo vervangen bent voor een negentienjarig meisje dat roze bubblegum kauwt alleen al omdat ze goedkoper is. Het is geven en nemen in een werkrelatie; van beide kanten.

En succes morgen bij de gyn!

@AnneRose; inderdaad misschien de baby die flink schopt. De mijne schopt ook al behoorlijk en soms heeft hij me ook flink te pakken. Misschien heeft hij je pijn gedaan? Of anders is het misschien wat van je buikspieren die opgerekt zijn?

Hier vanavond nog even een keertje naar de huisartsenpost geweest met mijn mannetje. Hij deed het zooo slecht dat ik er gewoon bang van werd. Hij had een bloedneus (de DERDE die dag), hij kreeg het benauwd en stikte bijna van het hoesten en werd helemaal naar. Mijn partner schrok er ook best wel van en zei dat hij gisteren 'beter' was en het nu alleen maar slechter leek te gaan. Nou, dat vond ik dus ook!!! En als hij dat ziet, is dat toch wel alarmerend want hij ziet in mijn ogen nooit wat ;)

Dus ik de HAP gebeld en we mochten na een uurtje langskomen. Het is een kwartiertje rijden; dus mijn partner zei: ik ga nog wel even met hem onder de douche om te stomen en die bloedneus weg te werken... Komt ons mannetje onder de douche vandaan - lijkt hij helemaal te zijn opgeknapt. Als nog naar de HAP geweest, maar de dokter vond het een beetje overdreven. Ik was de overbezorgde moeder en hij mankeerde praktisch niets. Zelfs de longontsteking was niet goed te horen bij zijn longetjes. Hoe dat zat met die bloedneuzen? Dat wist hij ook niet; er zal wel een vaatje geknapt zijn in zijn neus OFZO. Pfffffff. Nou, ik had er dus geen klap aan en voelde me vooral stom.

Zegt mijn partner ook nog: ja, ik wist wel dat we niet moesten gaan; maar ik kan het je toch niet uit je hoofd praten en er iets tegenin brengen. Tjongejongejonge. Het is hier trouwens echt een ziekenboeg. Ik slaap met hem in één bed, ik moet hem drinken aangeven, eten, medicijnen, speentje, knuffels, aaien over zijn bolletje, wel/niet de televisie voor hem aanzetten, mag vooral niet weggaan en 24-7 zorg bieden. Best wel intens, maar tegelijkertijd ook veel onderuit gezakt zitten en 'bijstand' verlenen. Lichamelijk gezien dus best wel prettig; ik ben flink uitgeslapen. Ik zou alleen willen dat ik het zelf had; ik kan er echt niet goed tegen dat hij zo ziek is. Hij is echt zichzelf niet. De arme schat.

Hier een combi; mijn kerel én mijn zwangere buik ;)

11. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Thnx voor de reacties. Wel jammer dat er toch zoveel mensen bijven roken he. Mijn neus is nog steeds wat gevoeliger, dus ruik het ook veel sterker. Denk dat ik volgende keer wel zeg dat ik er misselijk van wordt. Houd ik het wel bij mezelf, en ga ik gewoon weg.

Elsa, wat naar van je zussen, dat is ook niet leuk. :(

Klinkt eigenlijk ook een beetje eenzaam Joycey. Heb ook niet echt 1 beste vriendin, maar wel 1 hele lieve. Die komt op de beebshower, en dan nog 1 andere vriendin die ook ver weg woont. En meer ook niet. Familie is ook niet veel. Maar als ik het zo lees, mag ik blij zijn met die paar mensen die wel blij voor me zijn.
    En idd er gewoon zelf maar een feestje van maken, doe ik ook vaak :)
    Ik hoop dat je alsnog wel kunt gaan naar de beurs!

Wat een nare reactie van de dokter zeg! Als ik het zo lees, lijkt het me ook helemaal niet goed. 3 bloedneuzen op een dag is ook niet goed hoor. Denk dat je vooral naar je moeder-instinct moet luisteren en als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de dokter gaan. Beter te veel gaan en dan maar een overbezorgde moeder zijn. Als dat er straks echt wat ernstigs aan de hand is.
    Hoop dat het snel weer beter gaat.
    Wel hele lieve foto hoor :)

@madivi, ja ik had er achteraf wel wat van willen zeggen. Maar dat heb ik altijd achteraf. Zo stond ik ooit in een overvolle apotheek, en toen er plek aan de balie was, en we moesten vragen wie er als eerste was. Ging er iemand die bijna als laatste binnenkwam gewoon naar de balie lopen. Hoe asociaal is dat. Ik had daar ook graag wat van willen zeggen. Maargoed, in die overvolle apotheek was er ook niemand anders die wat zei. Dus ben niet de enige daarin.
    Of ja, in de bios als mensen zitten te praten, durf ik ook niet altijd wat te zeggen..

@annerose, ging het wel goed de toneeluitvoering? Geniet je er ook van :) ?
    Lijkt me wel heel leuk hoor, maar ook wel zwaar nu. Ik had veel last van hoofdpijnen en ben toen naar de fysio gegaan, nek en schouders gemasseerd. Dat hielp ook wel. Maar kan vele oorzaken hebben.
    Pijnlijk plekje herken ik niet, maar miss idd plekje waar de baby altijd tegen aan zit?

12. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    @Joycey: pfff wat een gedoe met die HaP! Die artsen daar zetten je al vrij snel neer als een overbezorgde miep hoor, is mijn ervaring. Sneu dat je mannetje zich zo ziek voelde! Ik zou ook gegaan zijn hoor!
    Hopelijk knapt hij snel verder op!

Toneel uitvoering is leuk! Vanavond en morgenavond weer. Vind het wel weer spannend hoor ;) en ik ben ook benieuwd hoe mijn lichaam zich gaat gedragen, wanneer ik 2 avonden achter elkaar zo druk ben.

Ik heb vanmorgen even al mijn moed bij elkaar geschraapt... Ik heb al enige tijd jeuk daar vanonder. Niet continue aanwezig, maar het wordt wel steeds erger. Branderig, pijn, opgezwollen... De drempel om daarmee naar de huisarts te gaan is voor mij erg hoog. Ik wil dus absoluut GEEN inwendig onderzoek! :( :(
    Maar die jeuk, ik word er gek van!! Dus toch maar even gebeld...
    Assistente heeft telefonisch mijn klachten aangehoord... Klinkt als een schimmelinfectie! Er ligt vanmiddag iets voor je klaar bij de apotheek! :D Jeej! :D als ik wist dat het zo makkelijk ging, had ik veel eerder aan de bel getrokken!

Oh nog iets: op dit moment ligt er een goede vriendin van me op de operatietafel (of in afwachting tot ze aan de beurt is) voor haar keizersnede! Hun kleine man gaat vandaag geboren worden, ik ben zo benieuwd! :D

13. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Anne Rose, goed dat je naar de dokter gebeld hebt en zalf krijgt. T is ook belangrijk dat daar geen infectie zit als de baby erlangs moet, dat helpt mss ook om volgende keer eerder aan de bel te trekken!

LW, kan me voorstellen dat je er graag iets van gezegd had. Ik vind je strategie voor volgende keer een goede. Niet jezelf of je kindje blootstellen aan iets dat niet goed voelt!

Hier terug van de gyn, helaas kan het allemaal nog wat minder, mijn bloeddruk was voor het eerst te hoog (behoorlijk ook). Heb al even last van vocht en tinteling in mn vingers snachts. Moest urine inleveren, gelukkig geen eiwitten, maar maandag weer echo, gyn, controle urine... Indien niet ok, dan volgt ws opname...

Zit nu thuis en heb me voorgenomen om echt niets meer dan het minimale te doen nog. Maar zit me toch zorgen te maken om alles, heb wel even weer moeten huilen, het is wel veel allemaal...

14. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Oppassen voor zwangerschapsvergiftiging! Beterschap...

15. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ik moet even klagen hoor!.
    Mijn schoonzusje is nog geen half jaar bezig voor een kindje en ik hoorde net dat ze al naar het ziekenhuis is gesprint voor onderzoeken en hulp!
    Aangezien ik en vriendinnen van mij wel echt hulp nodig hebben met zwanger raken. ( zij knokken nog steeds) en ik weet hoeveel verdriet het met zich mee brengt word ik hier zo boos om!
    Ze is helemaal gezond maar wilt gewoon zo snel mogelijk de eerstvolgende zijn.
    Ligt het aan mij of is dit gewoon belachelijk?
    Ik wou dat ik geen medicatie en hulp nodig had.
    Zij ziet het echt als lekker makkelijk zo

16. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Lijkt me inderdaad een vreemde, overhaaste stap, en ik begrijp heel goed dat het jou snijdt!
    Maar... Zullen artsen niet hetzelfde zeggen? Dat ze eerst een jaar zelf geprobeerd moeten hebben, voordat ze in aanmerking komt voor onderzoek en hulp? (Het brengt altijd kosten met zich mee, dus dat zullen ze lijkt mij niet aan gezonde mensen aanbieden)

Ik begrijp heel goed dat je boos bent. Haar reden om naar een arts te stappen (de eerstvolgende zwangere willen zijn) vind ik zelf ook niet bepaald gegrond genoeg om zoiets te beslissen. Maar sommige mensen denken hierbij niet na hoe het voor iemand voelt die noodgedwongen in de medische malle molen zit...

17. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ze heeft al een doorverwijzing gekregen van haar huisarts. ( deze huisarts deeld zoiezo medicijnen uit alsof het snoepjes zijn) nu heeft ze al afspraken staan in het ziekenhuis voor bloedonderzoek.

18. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Nou, verbaast me idd wel dat ze (dokters enz) dat nu al doen.

Na een half jaar ben ik ook naar de dokter gegaan hoor. Maar vooral veel onzekerheid had ik. Dat zal iedereen hebben. Ik had toevallig gehoord dat je idd eerst een jaar zelf moet proberen, maar voor (zelf)inseminatie willen ze nog wel eens een uitzending maken. Sommige stelletje doen miss maar wat (weet ik niet) op de gok.
    Ik had maar 1 kans per maand, dus volop aan de ovu testen, temperaturen, en grafiekjes en tabellen. Schijnt dat dat toch wel iets beter werkt als 'op de gok'. En dus sneller zwanger zou kunnen zijn (heb ik ook maar van horen zeggen). Maarja, ik weet niet hoe andere stelletjes dat doen :)
    Dokter wilde me niet heel veel helpen, ik moest ook maar een jaar wachten. Maar hij heeft wel bloedonderzoek gedaan, om te zien of dat ik in elk geval de juiste hormonen aanmaakte. Wilde graag ook weten hoe en wat als, wat dan, als het straks neit lukt enz. Gewoon beetje geruststelling.

Je staat er idd niet bij stil dat het voor sommige een moeten is, en eigenlijk helemaal niet leuk. Maar ik snap wel dat als je die keuze gemaakt hebt, je graag zwanger wilt zijn. Achteraf ben ik ook gewoon te ongeduldig geweest. Maar je bent dan (was ik dan) te veel met jezelf bezig.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hey meiden, ik heb even snel bij gelezen (maar niet alles even goed).

Voor een schimmelinfectie kun je ook iets bij de kruidvat/Etos kopen; in principe hoef je er niet voor naar de dokter. Al heb ik dat ook gedaan in 2013 en moest ik me wel uitkleden; beetje gênant, maar ach. Beter dan ermee rond blijven lopen, dacht ik toen. Maar voortaan ga ik eerst naar de kruidvat ;)

Inderdaad raar dat je als eerste zwanger wil worden. Ik wil meestal zwanger worden omdat ik graag een kindje zou willen hebben; niet om de eretitel van de 'eerst volgende'. Dan ben je sowieso niet goed snik als je daarop gaat zitten letten, lijkt me. Who cares? Zolang je kindje maar gezond, gelukkig en levendig mag zijn, maakt het wat dat betreft geen ruk uit of je nou de eerste bent of de twintigste. Vrouwen bevallen al eeuwen.

Mijn partner heeft vandaag vrij genomen! Ik ben naar de negenmaandenbeurs geweest en het was zooo leuk! Ik heb me echt vermaakt van begin tot eind (oké, van 11 tot 17). Ik val nu alleen wel bijna uit elkaar van ellende, whahahaha. We waren daar en gingen shoppen, om 13.30 stonden we nog alleen maar in hal 8. Toen moesten we hal 7, 9, 10, 11 etc. nog. Wooow. Helemaal leuk! De HHB hebben we dus een beetje in sneltreinvaart genomen, want mijn schoonmoeder moest vanavond nog naar een theatervoorstelling en dus bijtijds naar huis. Eerst vond ik dat jammer - maar als je mij nu ziet lopen zou je haar dankbaar zijn! Wow.

Ik heb trouwens overal pijn be-hal-ve van bandenpijn. Ik had corrigerend ondergoed aan en een buikband. Misschien voortaan maar een corrigerend harnas aan - alles loopt scheef, los bekken, zere voeten en gebrekkig :-D Maar oh wat een heerlijke dag!!!!

20. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Ojee ik moet ook nog:p
    Heb zelf ook maar corrigerend ondergoed en buikband besteld. Komt morgen binnen. Kan ik het zondag goed gebruiken!:D

Fijn dat je toch nog gegaan bent. En nu heerlijk uitpuffen op de bank?

Hoe is het met je kleine man?

Deel Deze Pagina