Wat heerlijk Joycey! Dat je toch naar de beurs kon!! Is jullie kleine al weer wat opgeknapt? Ik weet dat kruidvat etc. Ook middeltjes heeft tegen schimmelinfectie, maar die zijn punt 1 gruwelijk duur, en punt twee weet ik niet of je die mag gebruiken tijdens zwangerschap. Ik heb het wel overwogen om zo'n middeltje te halen hoor, maar vond de overweging toch iets te zwaar. Ik ben zoo blij dat ik niet met blote doos daar voor die huisarts hoefde te gaan liggen! (Andere optie was geweest dat ik zou vragen of mijn verloskundige mocht kijken, en evt. Iets voorschrijven. Maakt het niet minder onprettig, maar misschien wel iets vertrouwder) Middel die ik nu heb werkt wel zeg
@madivi, jeetje wat spannend zeg. Ik hoop dat je het nog even volhoud. Pas goed op jezelf hoor en neem op tijd je rust! En mochten ze toch moeten gaan ingrijpen dan ligt het echt niet aan jou. Je doet enorm je best! Wij zijn afgelopen donderdag naar de negen maanden beurs geweest. Persoonlijk vond ik het eerlijk gezegd toch wel tegen vallen. Ten eerste vond ik het belachelijk duur zowel de entree prijzen maar schrokken nog meer van de parkeerkosten (20) en dan rijden we nog gratis met de auto van het werk. Om de in totaal 59 euro er een beetje uit te kunnen halen, moet je wel echt met een lijstje gaan van wat "grotere" wensen en dan daar kopen. Verder vond ik het klein! Niet als je de hhb mee telt, maar daar gingen wij niet voor. Hhb heeft me nooit getrokken en zou ik nooit vrijwillig heen gaan en dat hebben we nu dus ook niet gedaan. Dan blijven er maar 2 zaaltjes over. Qua stands, nou dat vond ik vooral een commerciële bedoeling. Weinig give a ways en als je al iets kreeg, moest je er eerst iets voor doen... Bijv inschrijven, iets online ter plekke bestellen (veel al via wehkamp, die zo een groot aandeel op de beurs had) of een give a way zak kopen voor een klein bedrag van een paar euro. Een andere truc, schrijf je nu in en maak kans op of raad de hoeveelheid enz.... Vond dat er vooral veel aan marketing werd gedaan, vooral bij de grote stands van de grotere merken. Verder staat er veel te eten en te drinken (ook op de negen maanden beurs deel) wat al (in mijn beleving) 1/4 van de ruimte weg nam. Dat stoten me ook een beetje tegen de borst aangezien ik werkelijk niets van dat spul mag hebben nu en in elke hoek of bocht staat wel iets en ik kom daar niet voor 60 euro binnen om me vol te eten maar voor beurs standjes afsnuffelen. Wat me ook erg tegen viel... Of misschien had ik er echt een verkeerd idee bij... Was dat er geen "nieuwe" snufjes waren. Waarvan je zegt, owh dat heb ik nog niet eerder gezien of jeetje dat is slim, dat we daar niet eerder aangebracht hebben of gewoon nieuwe producten die nog op de markt moeten komen, die je al kan uitproberen (op de nieuwe stokke draagzak na dan). Ik ging met een volle lijst met producten waar we voor wilde gaan kijken maar heb uiteindelijk 6 dingen kunnen afstrepen wat we daadwerkelijk hebben gekocht. Het enige ding waar ik echt blij mee ben is dat we een babyfoon hebben gevonden en gekocht (en ook wel met een goede beurs korting). De andere dingen zijn " bijzaken" die je overal kunt kopen maar nu net iets voordeliger waren. De meeste dingen die ik op mijn lijst had staan (die je dus niet in de gewone baby winkels kunt vinden) en waar ik echt op hoopte op de beurs te vinden, waren ook niet op de beurs te verkrijgen en zal dus echt nog flink op internet moeten gaan speuren om die spulletjes te gaan vinden. Al met al hebben we ons wel vermaakt in de 3 uurtjes dat we geweest zijn maar voor ons absoluut geen tweede keer meer!
Hey dames, Ja mijn kereltje knapt langzaam maar fijn op. Hij heeft nog wel af en toe een flinke hoestbui waar je voor moet oppassen want dan zit er slijm vast en dan kan hij er wel eens even flink in blijven hangen. Ook hoest hij soms zo hard dat hij bloed ophoest. Het hoort erbij, kan geen kwaad en we hebben het bij de dokter gecheckt, maar je schrikt er wel enorm van. Verder is hij weer speels, levendig, koortsvrij en eet hij ook weer normaal. Ik zou dus zeggen dat de antibioticakuur goed aanslaat. Maar we doen voor de zekerheid nog wel een tijdje voorzichtig met hem. Vooral nu dat slijm dus los komt en hij kan stikken. Ik blijf dat een eng idee vinden, dus hij slaapt stiekem nog wel bij mij en de babyfoon heb ik altijd bij me wanneer hij overdags slaapt. Op de negenmaandenbeurs heb ik zoveel dingen gekocht. Ik ben wel 200 euro in totaal kwijt, haha. Zoveel leuke spulletjes met flinke korting! Ik vond juist dat ze mooie beursaanbiedingen hadden. Ik zal straks wel een lijstje maken, we moeten zo de deur uit.
Ben je trouwens wel op het innovatie plein geweest eigenlijk? Omdat je zegt dat ze volgens jou niks nieuws hadden? Hier gekocht/meegenomen: Een ledikantdeken van little Dutch (30% korting), een extra luvion babyfoon camera voor nummer 2 straks (10 euro korting), een knuffel konijn van little Dutch (30% korting), een muziekknuffeltje (50% korting), 2x een beurstas van de kruidvat van 3 euro (slabbetjes, verschoningsmatjes, kam en borsteltje, sokjes, zinkzalf, lipgloss, luierdoekjes, zeep, dextrose, fruithapjes en lepeltjes), de gratis kruidvat antilekbeker, een Tommy tippee fles (50% korting), 2 difrax spenen en een speenpopje voor mijn peuter (3 euro korting), een extra nutriciabeertje omdat hij er gehecht aan is (nu zijn ze er nog; maar hij is wel ernstig misvormd zag ik toen ik thuis kwam, hahahaha), 3 nestlepakketten (pakket A: 2x pyjamapapjes die aangemaakt moeten worden voor 2 euro met 2 gratis papschaaltjes erbij, pakket b: 5 pyjamapapjes kant en klaar voor 2 euro. Pakket d: 2 knijpfruitjes en 2 yogholino's voor 2 euro met een schroeflepel erbij), 2 spenen voor de kleine van 9-14 maanden (de eerste paar maanden heb ik al liggen; 50% korting), 2 gesigneerde boeken van Pauline oud en 2 kleine gratis boekjes erbij (beurskorting tot wel 10 euro), een pak gratis tijdschriften en een verjaardagskalender. En dan hebben we ook nog een make over gehad op de HHB zelf met naturel make up die zo naturel was; dat ik het verschil compleeeet niet zag. Ja mooi hoor, echt, super. 35 euro per flesje? Wow, nou, gaaf zeg! *loopt gauw door* Bedankt voor het aanbrengen van een cremepje op mijn gezicht
@joycey, We hebben idd ook het innovatie "plein" gezien. Maar of ze het een plein moeten noemen? Het is niet groter dan een gemiddelde stand. Wij (maar das echt heel persoonlijk uiteraard) vonden het veelste klein voor het geen wat ze je doen laten verwachten, de reclame die er voor gemaakt word en wat ze als entree + parkeren vragen. Dan kun je echt veel beter naar een grotere baby zaak gaan en daar wat spullen kopen met kortingsdagen/ of meerdere dingen in 1 koop waardoor je vaak korting krijgt. Ik weet zeker dat je dan meer goede info en voorlichting krijgt dan op zo'n beurs en sterker nog, zelfs een breder aanbod hebt. Op oa onze koeka ledikant dekens hadden wij bij de baby zaak ook 15% korting gehad in een speciaal kortings weekend en voor onze earosleep hebben wij dezelfde prijs betaald als waar ze nu mee op de beurs staan dmv een aanbieding. Alleen op onze babyfoon hebben we nu echt wel op "bespaard". Op o.a. de pampers die op de beurs staan met hun aanbieding, geldt voor iedereen of je op de beurs bent of niet. Iedereen kan die nu tot 28-2 bestellen voor de beurs prijs bij de wehkamp met thuisbezorging! 2 pakken pampers voor 9.95.
Oh ik heb echt heerlijk geshopt op de negenmaandenbeurs! Ben woensdag geweest, had m'n kaartje 'gratis' en treinkaartje voor 18 retour. Had tijd geleden een keer een pakket gekocht voor 49,95 en dat pakket had een waarde van 249. Hier zat ook dat kaartje voor de negenmaandenbeurs bij in. Vond woensdag ook de perfecte dag, want het was wel drukjes, maar niet mega druk! Ik had een mega weekend tas met wieltjes en een 'trekhaak' mee en die zat bom!vol
Hahahaha, heerlijk! Ja, wat betreft de entree en de reiskosten - ik heb gratis reizen in verband met mijn studie dus ik had verder geen reiskosten. Ook gaat het OV bijna van deur tot deur. Ik werd door mijn partner naar het station gebracht (is in principe tien minuten lopen; maar hee, lekker luxe ). Vervolgens stond ik een kleine 38 minuten later bij de Rai voor de deur na de trein en metro. Op de terugweg net zo. En werd door mijn zwager opgehaald... Hemels. Ook de entree was 15 euro en dat had ik er wel voor over, dat had ik met 2 aankopen al terugverdiend; dus het ligt er maar net aan wat je nodig had. Ik snap wel dat het niet loont als je al flinke kortingen hebt gehad in de winkel. Als je van ver moet komen en met pendelbussen of parkeergeld moet werken is het waarschijnlijk wel een stuk beroerder! Mja, ik heb ruim 6 jaar in Amsterdam gewoond, zit er vlakbij en kom er nog steeds een aantal keer per week; dus ik ken alles op mijn duimpje en weet hoe het zit. Ik denk dat ik ook niet naar een negenmaandenbeurs in Maastricht of Groningen ofzo was gegaan.
Ik kom vanuit Drachten, maar vond het ook prima te doen hoor je kon via internet nml een speciaal kaartje boeken voor de trein voor maar 18 retour en vl heeft me naar Heerenveen (station) gebracht en 's avonds weer opgehaald.
Owh nou het is niet vervelend geweest hoor ofzo maar het viel ons gewoon wat tegen. Het voldeed gewoon niet aan onze verwachtingen maar misschien ligt dat meer aan ons wat wij hadden verwacht dan aan de beurs Wij zaten lang te twijfelen of we zouden gaan ivm mijn diabetes enz of ik me uberhaupt goed genoeg zou voelen of niet. Dus echt pas donderdag besloten om wel te gaan. Daardoor waren we alleen te laat om goedkoper de kaartjes te bestellen en dus de volle pond aan de kassa betaald van 19.50pp en dan nog 20 euro voor het parkeren. Dan zit je dus al voor je binnen bent aan de 59 euro voor 2 personen met auto. Dan kijk je gewoon met andere ogen naar zo'n beurs denk ik. Mede door de babyfoon en nog wat "bijzaak" spullen die we nog wel nodig hadden, hebben we wel aan kortingen onze "kosten" eruit gehaald maar als we bij een gewone winkel het hadden gekocht zonder de extra korting, maar ook zonder eerst die 59 euro uit te geven, zouden we mogelijk op hetzelfde ongeveer zijn uitgekomen Wil je het financieel echt laten lonen moet je gewoon wel aankopen gaan doen daar. Vind je het gewoon leuk om naar zo'n beurs te gaan als zijnde een dagje uit zoals naar bijv een pretpark of dierentuin, dan maakt het natuurlijk helemaal niets uit als je niet met "winst" thuis komt Ik baalde vooral dat ik een behoorlijke lijst had met specifieke dingen om voor te gaan kijken en dat het niet op de beurs te vinden was, waar ik wel op hoopte omdat het ook niet in de fysieke winkels te koop is. Gelukkig woont mijn zus met haar gezin vlakbij Amsterdam ( zij heeft ook jaren in Amsterdam gewoond) en hebben we de beurs lekker gecombineerd met een bezoekje aan hun en zo toch een hele lange en geslaagde dag op pad geweest
Wat leuk om al die ervaringen te lezen. Ik twijfelde enrom om te gaan. Ben niet gegaan omdat ik niet goed tegen drukte kan. Hoe vonden jullie de drukte? En het kost ook wel wat, gezien ik niet van plan was om veel te kopen daar. Lange reistijd. En weinig gratis goodies speelde ook wel mee Te veel nadelen voor mij persoonlijk. Als ik het zo lees van Joycey is het eigenlijk ook nog wel leuk als je een wat oudere kleine hebt. Dan is het miss nog meer de moeite waard om te gaan.
Ik vond de drukte wel meevallen, behalve dan op het station en nog voor de entree. Eenmaal binnen vond ik het heel erg meevallen, maar was er ook op woensdag en dat was volgens de prognose de meest rustige dag
Ik ben al een aantal jaren niet geweest. Afgelopen donderdag toch maar weer een keer gegaan. Ik vond de drukte meevallen Andere jaren dat ik geweest was, was het veeeeel drukker. Destijds was de negen maanden beurs ook veel kleiner tov de Huishoudbeurs. Ik vond et nu juist andersom. Negen maanden beurs was veel uitgebreider dan vroeger. Het is nog steeds wel een vermoeiend en duur uitstapje
Ik heb ook een leuke dag gehad op de hhb. Wij zijn van 10.30-20 uur geweest, iedereen wilde voor een lange dag gaan dus ik wit dat. En ik was zo bang dat ik last van mn rug zou krijgen maar ik hè tot geen last van de pijn bovenin mijn rug gehad. Zijn wel 2x in zo'n stoel met Massage apparaat gaan zitten dat was echt heerlijk! Verder op het gemak overal heen en omdat we met zn 6en waren kom je in elke hal omdat iedereen wat wilde kijken. Ik ben 2 jaar geleden ook geweest toen was mijn zoontje een paar maanden oud en dat vond ik leuker omdat ik toen echt met hapjes en papjes begon en dar heb je nu niet veel aan. Verder heb ik niet veel gekocht omdat ik eigenlijk het meeste al hèb. Wel een super schattig haarbandje en wat haarknipjes vast voor straks Verder wat dingen op de hhb zelf. Mijn schoonmoeder heeft een grote auto dus die tijd en betaald de benzine altijd en het parkeergeld. Daar staat ze op en wij hadden de kaartjes in de voorverkoop voor 10 euro dus ik vond het voor die 10 euro een leuke geslaagde dag. Heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben nu ik fulltime thuis zit met zoontje ivm geen werk. Het gaat echt hard vind ik deze zwangerschap. Deze week ben ik al 30 weken zwanger! Nog maar 10 weken (hoop ik!!) Maar gezien ons mannetje pas met 41.3 kwam na 3 x strippen en uiteindelijk inleiding ben ik toch weer bang dat ik over tijd zal lopen. Maar hoop het echt niet, hoop dat deze dame toch wat vlotter is, en natuurlijk word het steeds zwaarder deze weken maar het idee dat ik er al 30 weken op hebben zitten vind ik heerlijk! ! Deze week komen de rolgordijnen binnen en kan zoontje definitief over naar zijn nieuwe kamer dus ben heel benieuwd hoe dat gaat en kan ik eindelijk de babykamer gaan verven en inrichten . Heb er zo'n zin in!! En joycey fijn dat het met je mannetje weer wat beter gaat! Hoop dat hij snel weer de oude is!
Fijn dat jij ook een geslaagde dag hebt gehad ! Heb je nog wat gekocht? Hij lijkt weer helemaal de oude! Hij hoest af en toe nog wel even wat slijm op (maar op zich valt het mee), is sinds donderdag koortsvrij en hij is gelukkig weer helemaal zichzelf in alle vormen (( NEE-fase!)). Hij eet, drinkt, speelt en raast weer door het huis heen, dus dat is echt een wereld van verschil met het dode vogeltje van verleden week. Ik denk dus dat de antibiotica enorm heeft geholpen. Morgenavond de laatste dosis; hij krijgt 3x per dag 4 ml, en dan is het klaar. Donderdag nog even naar de huisarts om te controleren of zijn longen 'schoon' zijn, en dan denk ik dat hij er gewoon van af is. Het zal nog wel even duren voordat het helemaal 100% oké is, maar je kunt hem moeilijk 8 weken binnen houden Hij is in overleg vandaag gewoon naar de opvang gegaan en ik werk vandaag vanuit huis (voor het geval dat...) Verder gaat het goed met het andere kleine mannetje. Ik werd vannacht wel een paar keer wakker van het getrappel. Wordt er bij jullie ook zo hard geschopt?????
Hij schopt, hij draait, hij drukt. Ik word dan vooral wakker door brandend maagzuur omdat hij zo tegen m'n maag drukt... Zal vanmiddag de vk vragen of ze kan voelen hoe hij ligt. Vorige keer lag hij met z'n kontje diep beneden in m'n buik en z'n hoofdje rechts van m'n navel. Heb het idee dat er wel wat veranderd is... Omdat de vk vorige keer niet kon voelen hoe hij lag, heeft ze een echo gemaakt, dus hoop daar deze keer ook weer een beetje op
Leuk om alle ervaringen van de beurs te lezen. Het was voor mij écht geen optie geweest, dat lopen en staan de hele dag! AnneRose, zijn je klachten inmiddels weg? Joycey, fijn dat je zoon weer opgeknapt is. Fenne, hoe gaat het met je suiker waarden? Lukt het een beetje om een werkbaar dieet te maken? SaraX, jeetje das idd wel een heel lange zwangerschap geweest zeg! Nouja als jij en je kleintje het goed doen, dan is het natuurlijk wel een heel sterk kindje als het eenmaal komt! Sterretje, succes bij de verloskundige, hopelijk krijg je een echo! Hier vandaag ook bezoek aan de gyn, met de hele rits van echo, urine, bloeddruk controles. Toch wel spannend, heb de afgelopen dagen volledige rust gehouden, ik hoop dat dat hielp! De babies stunten er beide lekker op los dus dat stelt wel gerust.
Spannend madivi. Ik hoop zo dat de uitslagen vandaag gunstig zullen uitvallen voor je... Je hebt al zoveel voor je kiezen gehad. Lief dat je naar mijn suiker waardes vraagt. Dat je daar nu ook nog aan denkt, ondanks je eigen zorgen! Ik heb het afgelopen week erg moeilijk gehad. Opzich mocht ik nu 2 weken mijn waardes prikken en dan pas weer bellen met de diabetes verpleegkundige maar ik ga haar straks al bellen voor overleg. Mijn waardes schommelen erg en ik houdt me zeer strikt aan het dieet en prik tijden ( prik over het algemeen zelf meer dan nodig. Toch schiet hij de laatste 10 dagen bijna bij elke prik dag wel over de marge heen (tot een 8.5) en dan eet ik enkel 1 mini matze cracker met bijv kalkoenfilet. Ik word er momenteel erg depri van en heb al menig traantje gelaten de afgelopen dagen (iets wat ik deze zwangerschap nog helemaal niet heb gedaan en ook eigenlijk niets voor mij is). Ik eet echt te weinig, maar als ik te hoog prik durf ik gewoon niet meer te gaan eten tot het gezakt is. Ik moet elke 2 uur na de maaltijd prikken en dan is hij gewoon te hoog, 4 uur na de maaltijd is hij meestal netjes gezakt naar prima waardes maar dan eet ik niets meer in die 4 uur. Ik heb sterk het idee dat ik aan het afvallen ben (mijn buikje groeit wel maar teer in op de rest voor mijn gevoel), wij hebben alleen geen betrouwbare weegschaal in huis. Kan het thuis dus niet controleren. Ik maak me langzaam dus toch echt wel zorgen of alles nog wel goed gaat. Misschien ben ik wel veelste streng en schikt de diabetes verpleegkundige er helemaal niet van (daar hoop ik zo antwoord op te krijgen) maar ik doe dat wel steeds. Ik ben bang dat het voor mij anders toch insuline spuiten gaat worden als het zo vordert, want het lijkt de laatste anderhalve week gestaagd achteruit te gaan. Mijn vingers vinden het prikken trouwens niet zo leuk meer, worden echt blauw van het prikken inmiddels en blijven dagen pijnlijk.... Maarja het is wel noodzakelijk dus dat nemen we maar op de koop toe Ons mannetje lijkt overigens gewoon goed te gaan. Hij kan soms echt stuiteren in mijn buik, dan voel je echt aan alle kanten en van boven tot onder bewegingen, schopjes, stootjes, draaiingen en gekronkeld
@Joycey, fijn dat je mannetje weer is opgeknapt! @Fenne, pfoeh het lijkt me behoorlijk lastig, dat gedoe met suiker en prikken enz... Ik snap heel goed dat je er een beetje moedeloos van wordt soms. Heb je al met de vk gepraat over het feit dat je, na het prikken van een te hoge waarde, niets durft te eten? Het lijkt in mijn ogen een hele logische reactie, maar erg goed kan het niet zijn dat je nu te weinig binnen krijgt... Mijn klachten mbt. Candida infectie zijn helemaal verdwenen echt een verademing! Voor de rest denk ik dat de (over)vermoeidheid begint toe te slaan omdat ik afgelopen week zo druk was. Koppijn, vanmorgen weer eens ouderwets gezellig boven de pot gehangen, laat van mijn buik, en verder het gevoel alsof ik ben aangereden door een bus Ik hoop dat ik snel een beetje opknap... De kleine man is wel aan het stuiteren hierbinnen, en trappelt vrolijk rond. Gisteren voelde ik echt een voet tegen mijn ribben aandrukken. Ik kon met mijn hand zelfs wat tegendruk op die plek geven, en toen voelde ik duidelijk dat het een voetje was dat vrolijk terug aan het duwen was Momentjes om van te genieten dus Ik heb wel heel veel harde buiken, ook in rust. Ze voelen soms echt ongemakkelijk aan. Morgen weer controle bij de vk (geen echo helaas)
AnneRose, fijn dat het beter gaat! En schattig hè, die lichaamsdelen overal hihi. Ik kan niet echt goed voelen wát het precies is, maar bijv vanochtend had baby A de hik, zo lollig! Fenne, meid wat vervelend dat het zo tegenvalt! Als brood eet ik nu verlaagd koolhydraten brood van AH of Atkins, zou je dat mogen? Lijkt me idd goed om even met haar te overleggen... Insuline prikken zou niet leuk zijn, maar ook geen ramp, het zal je iig wat meer vrijheid geven om normaler te kunnen eten. Er is hier nog ergens een zw.diabetes topic, misschien vind je het fijn om ervaringen van anderen te lezen? Veel sterkte hoor! Ik laat zo horen hoe het gegaan is!
@annerose, Fijn dat de candida helemaal verdwenen is! Wel balen dat je je even minder voelt maar rust doet soms al wonderen Neem die echt op tijd hoor! Ik heb net met de diabetes verpleegkundige overlegd En ik moet nu 3 dagen "normaal" gaan eten, wel rekening houden met het dieet (dus geen mac, liters cola drinken of kilos snoep in slaan ) maar wel mijn lactosevrije zuivel pakken, brood bij de lunch enz en even die 3 dagen prikken erbij. Om te kijken wat de suiker doet bij normale hoeveelheden eten. Want nu eet ik te weinig, zijn de waarde metingen met te weinig eten geprikt en is eventueel instellen op insuline niet realistisch te meten. Mocht mijn suiker dan idd 3 dagen buiten de marge gaan, dan word het insuline spuiten en gaat ze kijken hoeveel en welke opties mogelijk nodig zijn. Want ik moet niet mijn hoeveelheid eten aanpassen op de suiker waarde die ik prik maar de suiker waarde gaan aanpassen op het hoeveelheid eten dat ik nodig heb om gezond zwanger te zijn. Ze zei: je zwangerschap duurt nog te lang om zo streng op dieet te gaan zitten zoals wat ik nu doe en dat is schadelijker dan eventueel je suiker te gaan regelen met insuline. Ik ben dus blij dat ik gebeld heb, al vrees ik wel voor het moment dat ik toch insuline nodig heb... Maarja das pas op zijn vroegst eind deze week om me zorgen over te maken