Is die Jan Koning echt zo goed??? Las dat ie in Ochten zit?? Is dat de Ochten naast Tiel? Want ik werk in Tiel, zou mooi makkelijk zijn Hier trouwens vorige week twee positiebroeken gekocht. Gewone broeken zaten vervelend bij mijn buik, en deze zitten heerlijk! Morgen alweer 13 weken... ondanks dat de tijd zo langzaam gaat.
Vandaag (na lang zoeken, was nog ff spannend) voor het eerst het hartje gehoord bij de vk. Zó mooi <3 Ik krijg volgende week een consult met echo bij de gyn voor de cyste bij mijn eierstok. Spannend toch...
Vandaag tweede echo gehad. Kwamen binnen en toen zei VK al dat de echo eigenlijk een week later ingepland had moeten worden... dus nu moest hij alsnog vaginaal en gaan we 10 april weer terug voor de echte termijnecho. Dan vanaf 14 april (moeten we nog inplannen) de combinatietest, rond de 16 wk waarschijnlijk geslachtsbepaling, en dan zitten we met 20 wk alweer op de 6e echo. Shock!! Wel fijn hoor, maar ben het niet 'gewend' haha.
Waarom inwendig? Ik heb met 9+5 een uitwendige termijnecho gehad. Dacht toen zelf 9+3 te zijn. Leuk dat je dan een geslachtsbepaling hebt. Wij moeten nog 7 weken wachten. Zullen het bij de 20 wekenecho zien.
Mijn termijnecho was ook inwendig bij 11+2. Eerst via de buik geprobeerd en dat was opzich wel goed te zien, maar lag steeds niet goed om te meten en uit de metingen bleek dat ik al 12+2 was.. Mijn echo met 8 weken was wel gewoon via de buik, dus hangt er maar net vanaf allemaal. Hoe voelt iedereen zich, morgen 13 weken en de laatste twee weken ben ik echt een dweil! Erg moe en om 21.00 sluiten de ogen en die gaan pas om 5.30 open als de wekker gaat! Ook begin je echt al een buikje te zien, dat vind ik wel leuk haha ben er gewoon trots op om zwanger te zijn!
Ook erg moe, maar dat lees ik ook in een ander topic. Ik heb nog steeds last van misselijkheid en sinds deze week paar keer overgegeven. Van de gyn de tip gehad om de dag te beginnen met crackers en een snelle suiker en dan deze te verbranden. Dus zit nu aan de crackers met ranja .
Omdat het protocol schijnbaar is dat je echo's onder de 10 wk inwendig moet doen, anders mag er geen termijnbepaling aan worden gekoppeld. Ik ken het ook niet van mijn vorige zwangerschap. Volgens mij zei ze dat het vanuit Esperance was bepaald (=samenwerking tussen vk's/gyns/echoscopisten uit de regio?).
Ohjee, 13 wk en misselijkheid/moeheid nog niet minder? Dan vrees ik er ook ff voor... gehoopt dat het met een week of 2 wel minder zou worden....
Bijzonder yupgup! Ik neem aan dat dit bij jou al termijn bepaling was? Ik kreeg het laatst uitwendig, kindje was goed te zien. Termijnecho duurt nog even, maar hoop dat die ook uitwendig is.
Andere regio, andere protocollen blijkbaar. Ik heb toen wel gevraagd of het inwendig moest, maar ze zei we proberen eerst uitwendig en alleen als dat niet lukt, doen we inwendig. Het was uitwendig ook goed te zien gelukkig. Apart is dat he, dat het dus gewoon kan schelen waar je woont.
Ja dat ook zo. Maar dat heb je met echo's ook. Nog een weekje wachten voor ik de kleine jongen of meisje weer zie!! kan niet wachten.
Mijn termijnecho was ook inwendig. Mijn darmen zaten ervoor dus was echt niet goed te zien. Ik voel me ook nog erg zwak en misselijk, blaasontsteking en nog steeds verkouden en veel hoesten.... Ben na twee weken steeds 's nachts benauwd zijn van het hoesten beu, dus vanmiddag mag ik bij de huisarts komen. Was eigenlijk maandag maar assistente heeft het naar vandaag verzet omdat ik op zie tegen nog zo'n weekend. Erg ego, sorry dames! Vanavond controle bij de vk. Dl gaat mee, want mag vanuit de huisarts meteen door.
Was wel de bedoeling, maar mini lag er niet goed voor dus 10 april terug! @mopke, vervelend joh beterschap!
Wauw! Net het hartje gehoord met de Angel sound die ik nog had liggen. Vanwege de weinige kwaaltjes en de volgende echo die pas over 1,5 week is werd ik toch nieuwsgierig Had em snel gevonden en maar heel even geluisterd maar het was echt een locomotiefje Ga dit trouwens niet te vaak doen want de baby's schijnen het niet zo prettig te vinden, maar mama is weer opgelucht iig!
Gisteravond hadden we de termijnecho gepland.. maar ooohh wat voelde ik me beroerd! Zat blijkbaar helemaal verstopt! Gelukkig knapte ik alweer wat op vlak voor we eg moesten en ja hoor.. hele mooie echo weer gehad! Kleintje dronk al lekker van het vruchtwater en lag er echt relaxed bij.. armpjes onder het hoofdje enzo.. beentjes lang gestrekt.. hihi!! Zo mooi om te zien! Termijn klopt precies.. dus Keep on going strong!! Yahoo!!
Super mooi al die echo's ik mag maandag weer heb er super veel zin in. Ik wil ook graag een angelsound had hem tijdens mijn vorige zwangerschap van iemand nu ben ik op marktplaats aan het zoeken. Weet iemand een winkel waar je hem ook gewoon kunt lopen en dan niet online?
Ik wil er ook een, maar lees ook overal dat het niet gezond is voor de baby.. Zeker in een vroeg stadium niet. Ik ga het eerst aan de gyn vragen. Zoek er dan wel eentje via MP, want lees ook overal dat je het bijna niet meer gebruikt als je het kindje voelt. Nieuw vind ik dan sonde.
Mijn vk heeft er niks over gezegd hoor, de Angelsound. Ze vond het wel heel bijzonder dat ik het al met 9 weken had gehoord, omdat dit eigenlijk niet voorkomt. Erg sterk kindje blijkbaar Ik denk dat als je je gezonde verstand gebruikt en niet ieder uur van de dag gaat zoeken met dat ding tot het een obsessie wordt, het echt geen kwaad kan! Hier gisteren de termijnecho gehad en precies zoals ik al dacht, 20 oktober uitgerekend. Het was goed gegroeid, beentjes, armpjes, sterke hartslag en een goed ontwikkeld neusbotje. Dat kan een eerste indicatie zijn dat het geen kindje is met Down Verder is mijn cyste weer geslonken, dus allemaal goed nieuws.
Oja, ik krijg de NIPT in Nederland vergoed omdat ik 36 ben. Je krijgt alleen een NIPT als je een verhoogde kans hebt bij de combinatietest en als de nekplooimeting niet te ernstig verdikt is. In dat laatste geval krijg je toch altijd nog een vruchtwaterpunctie, zo heeft ze mij uitgelegd.