uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow een jongen! Gefeliciteerd! :D Leuk om dat te horen, dan weet je weer waar je het allemaal voor doet!

*nu even klaagmodus*

Ben net terug van mijn zoektocht naar Suprimal. Nergens te vinden dat spul, maar het zou helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Denk dat ik het maar online bestel. Ook seabands gekocht, ik probeer alles. Want ik word knet-ter-gek van die permanente buikgriep hier.

En qua toiletbezoek is het OF diarree, OF het tegenovergestelde. Iets daar tussenin bestaat niet meer.

Het tweede trimester lijkt zoooooooooooooooooo ver weg!

*einde klaagmodus*

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zeg, ff heel wat anders...

Ik vond de echo wat pijnlijk! Geen inwendige maar een "gewone". Sprong nou niet direct gillend van de bank af en was niet heel erg maar toch een paar keer mijn gezicht vertrokken en was blij dat het ding weer van mijn buik af was. Dat ze moeten drukken om wat te zien snap ik (beeb ligt nog deels achter schaambot natuurlijk en ik vergeet ook mijn eigen vetlaag niet) maar ik lees altijd dat het helemaal geen pijn doet.
    Of zou het kunnen dat mijn onderbuik/baarmoeder wat gevoeliger is? Van begin af aan al gemerkt dat ik mijn onderbuik goed voel. De eerste weken voelde ik echt elk hobbeltje wanneer ik op de fiets zat. Zou dat het kunnen zijn? Meer die dat hebben?

4. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma, ik herken het wel een beetje. Kan me dat wel herinneren van toen, dat ik het soms best vervelend vond. Ik denk dat ik gewoon geirriteerde darmen of blaas had. Er gebeurt ook nogal wat daarbinnen, dus ik zou er niet gek van opkijken.

5. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees wel regelmatig maar ben zo moe en misselijk dat ik zo goed als niet reageer.

Ik zag een mooie nipt. Gefeliciteerd!

Hier maandag een echo gehad en naar 11 weken rond gezet toen dus nu 11.2. Klopt mijn idee toch beter dan die van de vk 3 weken terug.

Wij hebben besloten toch een combi. Test te doen vandaag bloed afgegeven en dan volgende week woensdag de echo. Toch wel eng moet ik zeggen.

Verder ook erg misselijk en begin er een beetje van te balen. Gelukkig buurt het nog een maand of 6 max.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ok heb ook hoofdpijn sinds een paar dagen :(

7. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Meiden, omdat ik ineens veel minder klachten had hebben we vandaag een extra (pret)echo laten maken. Ik was zoooo bezorgd om ons kindje! Maar het was nergens voor nodig gelukkig. Kindje groeit precies volgens plan en kan zelfs al springen (ja echt, springen haha).

Wat een zalige opluchting! Volgende week donderdag de officiele termijnecho in het ziekenhuis. Nu een stuk minder spannend!

8. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Emma, dat van die pijnlijke echo herken ik wel hoor! Mijn buik is ook een stuk gevoeliger dan normaal, en daar kwam ook nog bij dat ons ukje vorige week niet stil wilde blijven liggen (goed teken natuurlijk, lekker beweeglijk). Resultaat was dat ze wat harder op mijn buik moest drukken, en ik had ook naderhand een kleine blauwe plek (was wel snel weg, dus maak me daar niet echt zorgen over)...

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh, als ik niet net mini voelde dan ben ik gek! Wat een heerlijk gevoel weer!

Wbt hoofdpijn: hier ook. Maar mijn lenzen zitten ook wat raar, ik denk dat mijn ogen (sterkte) weer aan het veranderen zijn en dat het daardoor komt.. Was bij zoon ook.....

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Oh, Yupgup, voel je echt al wat? Wat vroeg! Ben zo nieuwsgierig hoe het voelt!! Kan niet wachten tot ik ons kuikentje ook ga voelen!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    yupgup wat leuk dat je al wat voelt!! :)

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ben 'blij' niet de enige te zijn die het heeft dus (al had ik geen blauwe plek).
    Die van ons wilde ook niet stil liggen ;)

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ja, ik twijfelde nog wel afgelopen week, maar nu was het echt duidelijk te herkennen :D met zoon dacht ik vanaf 9/10 wk ook 'drukte' in mijn onderbuik te voelen maar dan wordt je verteld dat het niet kan.... dus toen het met 14 wk ook van buitenaf voelbaar was geloofde bijv mijn moeder me pas echt, en ik het zelf ook.

Denk dat het wel lastig te herkennen is als het de eerste is. Het voelt ook voor iedereen anders. Reken op 25 wk en dan kan het alleen maar meevallen :p

14. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Haha, hoopte eigenlijk meer op rond de 20 weken... Maar we merken het vanzelf. Drukte in mijn onderbuik herken ik wel, maar dat zijn bij mij volgens mij vooral mijn darmen op dit moment...

15. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Jaaa nu al... fijn zeg!! Zoon voelde ik met 14 weken voor het eerst. Drie kleine plopjes helemaal onderin.. maar met de echo van deze zwangerschap lag deze mini zo rustig met de armpjes onder het hoofdje te chillen.. Zal nog wel ff duren.. haha!!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    misschien weten jullie dit..
    zat gisteravond te praten met mijn zus over de zwangerschap etc. kwamen we op dat ik bijvoorbeeld de maxi cosi nog heb van dochter en die weer ga gebruiken
    nou ze keek me aan alsof ik gek was ,
    materiaal zou verouderen en zou niet meer 100% veilig zijn om deze opnieuw te gebruiken :(
    ik zei dat ze zelf gek was maar ja hormonen.... haha nu zit ik er toch steeds aan te denken ;)
    dus ben benieuwd of jullie dit vreemde verhaal ook ooit gehoord hebben :D

o en er is natuurlijk nooit een aanrijding oid mee geweest , dochter heeft m gebruikt van 0 tot ongeveer 15 maanden geloof ik

17. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nooit gehoord. Wel na een aanrijding niet meer gebruiken. Wij lenen de Maxi-Cosi van mijn broer en hij heeft deze toentertijd van een collega gekocht. Wordt een dure bedoening dan, als je die dingen weg kunt gooien na een jaar of 2 à 3!

18. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Vind ik een goede vraag... wij zitten met hetzelfde ;)
    En met matrasjes?? Van de ene hoor ik dat het belangrijk is om een nieuw ledikant matrasje aan te schaffen maar aan de andere kant wij hebben zo'n aerosleepmatras + bijbehoren dan zou ik eerder de hoes willen vervangen..... maar is het nodig en waarom??

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Maxi cosi: nee dat is onzin.

Matrasjes: als een matrasje lang (vochtig) opgeslagen heeft gelegen of als het een oud matrasje is zou ik het niet doen. Maar komt hij gewoon van een iets ouder kindje, is hij nog stevig en fris, ja hoor. Matrasjes van MP worden vaak afgeraden omdat je niet weet wat er mee gebeurd is.

Ons matrasje is 14 mnd gebruikt, er zijn geen grote ongelukjes mee gebeurd, en het tijk is wasbaar, geen haar op mn hoofd die eraan denkt weer een nieuwe te gaan kopen!

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoeveel jaar kan ik een autozitje gebruiken en is een ouder zitje nog veilig?
    Het wordt afgeraden veiligheidsautozitjes langer dan 5/6 jaar na de aankoopdatum te gebruiken. Door een langzame veroudering van de kunststof (o.a. door zonlicht) kunnen de eigenschappen van het product onmerkbaar veranderen en achteruit gaan. Dit heeft gevolgen voor de veiligheid. Kinderautozitjes, van betrouwbare bron afkomstig, zijn altijd voorzien van, z.g. productieklokjes. Hierbij kun je op alle kunststof onderdelen aflezen hoe oud een product is. Gebruik in ieder geval geen zitjes met oranje ECE keurmerken, die eerder op de markt kwamen dan zitjes met de toelating ECE R44/03. Deze R44/03 norm dateert al van 1 september 1994 en een zitje ouder dan dat, bijv. R44/02 of R44/01 is in de huidige autos absoluut niet meer veilig te installeren. Dus gevaarlijk.
    Aldus Veelgestelde vragen | Kinderstoeltje.nl

Matrasje zou ik bij een 2e (of 3e/4e) gewoon weer gebruiken als er geen gekke dingen mee gebeurd zijn. Volgens mij wordt het alleen afgeraden matrasjes van jaaaren oud te gebruiken (oma die nog een matrasje van 25 jaar oud heeft liggen van haar eigen kinderen) omdat dat vaak heel lang heeft liggen verstoffen en huisstofmijt e.d. de kans heeft gekregen om erin te gaan zitten.

*Zucht* wat moet je toch ook veel hebben he, kost bakken met geld.

Deel Deze Pagina