uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Gefeliciteerd, eerste kindje dan neem ik aan ? al een mooie echo gehad bij de vk/gyn ?

2. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Wat een lief kamertje zag ik voorbij komen :)

Hier deze ronde geen kamertje, we hebben geen kamer over... Dus wordt shoppen voor een mooie wieg :)

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oei boeffie, dat is schrikken....

Mus, wat een leuke meubels! Lief!

Qua kamertje kunnen we nog niet veel omdat de kids straks een kamer gaan delen maar wil na de geslachtsbepaling (10 mei) de cosleeper gaan klaarmaken.

Ff wat anders: Hier ben ik in 2011 afgestudeerd en sindsdien werkloos, op af en toe een bijbaantje na. En nu... mag ik as maandag op mijn tweede gesprek ooit! Dus eerste bij dit bedrijf. Shock! Heb met heeeeel veel moeite oppas kunnen regelen, maar gelukkig is het gelukt. Vind het zo spannend! Nog tips? Ik zal nog maar niet vertellen over mini he? Moet eerst maar aangenomen worden.... en hoe lullig ook, ik kan het wel heel goed gebruiken om in ieder geval een paar weken maar liever een half jaar te werken - dan heb je volgens mij recht op ww toch? Zou wel erg fijn zijn.... heb nu nl nergens recht op.

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ahh.. thanks voor de complimenten!! Ben er ook zo blij mee.. Mijn 4 vierkante metertjes, wordt toch nog wat! Haha! Als jullie ook zover zijn, posten jullie ook wel een fotootje toch?Superleuk!!

Gefeliciteerd Louisa, welkom!!

5. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Woooww Spannend Yupgup! Alvast gefeliciteerd met deze overwinning! Want dat is het toch zeker.. je hebt iig iets goed gedaan!!! Tips.. uhmm... wat voor soort bedrijf is het, om wat voor baan gaat het?

6. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Hallo lieve dames,

Mag ik me hier nog aansluiten?
    Tot en met vandaag was het niet helemaal duidelijk wanneer ik uitgerekend zou zijn (eind oktober of begin november), maar na een mooie termijnecho vandaag bleek ik 11.4 w zwanger en ben ik uitgerekend op 24 oktober :)

Ik zal zo snel mogelijk alles teruglezen, iedereen nog van harte gefeliciteerd!

7. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Gezellig, 2ekindjewelkom... Welkom! :)

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ja, maar ik snap niet wat haha. Ik had juist een 'ach wat kan mij het schelen' moment toen ik de brief schreef en ben zéér informeel geweest ;):) ik ben helemaal verbaasd dat ik ben uitgenodigd...

Non-profit in de sportwereld, een communicatiefunctie
    (let niet op mijn spelling en typen op ZP hé, hier mag ik slordig zijn ;)).

9. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Leuk kamertje!!
    Wij gaan donderdag de kamer ophalen.
    En het kleine kamertje leeg halen.
    Is al helemaal geverfd en klaar, meubels kunnen er zo in. En dan afwachten naar het geslacht en dan kan ik
    Verder shoppen..

10. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @yupgup

Ik werk sinds drie weken voor een nieuwe baas (eerst hielp ik vriend in eigen bedrijf en studeerde) maar ik heb het juist wel meteen verteld na eerste goede echo ben ik meteen die middag op gesprek geweest. Ik was toen 8 weken....

De reactie van nu mijn leidinggevende was zo tof en heb ipv half jaar een jaarcontract gekregen. Hebben alleen wel afgesproken dat ik 70% van mijn salaris krijg tijdens verlof dus gewoon wat UWV vergoed zodat zij gewoon iemand anders kunnen inzetten en daar voor kunnen betalen!

Ik denk dat eerlijkheid het langste duurt dan weten ze ook meteen hoe je bent en je moet gewoon naar voren schuiven dat met het verlof wel wat te regelen valt dus dat je 70% krijgt daar betaald je baas namelijk niets voor..

Ik zou me als baas beetje in de maling genomen voelen als je dan na 4 weken opeens gaat zeggen ohja moet nog wat vertellen ben wel zwanger...
    Het mag geen probleem zijn, maar voor veel werkgevers is dat wel zo en in deze tijd kan ik dat wel begrijpen omdat bedrijven hun hoofd maar net boven water houden in deze moeilijk tijd weet ik uit eigen ervaring.

Als je het niet verteld is het je eigen keus en je goed recht want het hoeft niet maar persoonlijk zou ik dat niet doen zeker vanwege mijn positieve ervaring van een paar weken terug!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    yupgup , wat goed van je gesprek! ik zou het wel meteen vertellen. want je hebt natuurlijk nog een proeftijd, en wat als dan het een en ander duidelijk word? dan zullen ze je (denk ik) niet laten blijven, alleen al omdat je het niet verteld hebt.
    er is zeker een kans dat ze je hierom niet zullen aannemen, dat hou je altijd maar ik zou toch voor de eerlijkheid gaan.
    hoe het zit met ww weet ik eigenlijk niet moet je dan niet een x aantal maanden gewerkt hebben voor je daar recht op hebt ?

zal ik vanmiddag een foto posten van ons kamertje :D ik wil het eigenlijk voor mezelf houden ( hahaha hormonen sorry :p ) maar vind het ook leuk om te delen!

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Weet je wat het is, ik heb in de zwangerschap van zoontje wel een aantal keer in soll gesprekken verteld dat ik zwanger was en dat liep niet zo leuk af. Ik ben toen zelfs twee keer (ontzettend bot) midden in een gesprek naar huis gestuurd.

Denk dat ik het in het tweede gesprek zou vertellen, als dat er komt. Dan weet in ieder geval of ik op mijn kwaliteiten of mijn zwangerschap beoordeeld ben als ik in het eerste gesprek word afgewezen...

13. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Yup: super zeg!!! Spannend. Ik zou het zelf ook gewoon zeggen denk ik. Maar snap dat je er een rot gevoel bij hebt. Bij het tweede gesprek is dan een goed alternatief.

Welkom nieuwe dames!

2dekindje: lastig is dat heen en weer geschuif. Ik stond eerst op 17, toen 20 en nu 14.. Ben benieuwd wat het volgende week weer wordt ahaha Maar welkom hier.

Zo iedereen in mijn omgeving weet het nu, hele leuke reacties gehad. Super.
    Op naar 14april de volgende echo, kan niet wachten! helemaal top

14. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    In het tweede gesprek.. ja.. lijkt mij een goed idee. Laat ze eerst even bezinken wat en wie jij bent.. en dan moet dit nieuws eigenlijk nog peanuts zijn. Ik heb zelf net verlenging van een half jaar gekregen (na een half jaar te hebben gehad). Voordat ik die kreeg, heb ik het ook meteen verteld zodra ik het wist. Werkt toch ook het prettigste voor jezelf..

Maar informeel! Nou, there.. dan ben je er al.. Gewoon netjes gedragen, geen gekke sjieke taal uitslaan..uhm.. Ach weet je.. wees jezelf! Eigenlijk kun je niks geks doen in een gesprek. Het moet gewoon klikken.. Je weet iig dat je niet met een driedelig pak hoeft aan te komen! ;) Verdiep je iig in het bedrijf, hoeveel medewerkers het heeft, wat het doet, wie de 'klanten' zijn etc. Stel iig geen vragen die je zelf thuis al uit kunt zoeken. Bereid je ook voor op vragen als: Wat zijn je sterke en zwakke punten (..gaap..) uhh.. hoe zie jij jezelf over 5 jaar, en bedenk een sterk verhaal omtrent je arbeidsverleden.. ZO! Mijn tips zover.. haha!! (Ik weet nog donders goed hoe dat is, in het sollicitatieproces..)

15. KimV85

KimV85 Actief lid

29 nov 2012
    175
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier net een goede termijn echo gehad! Lekker aan het trappelen en zwaaien:D

Volgende week de combinatie test...

16. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Gefeliciteerd kim!!!!! Geniet ervan.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd!

Ik heb mezelf een verbod opgelegd om nu nog verder te lezen over NIPT en combinatietesten. Ik lees de meest vervelende dingen en ik word er alleen maar onzeker van terwijl ik een prachtige uitslag had gisteren (van de combinatietest).

Net vk even gebeld omdat ik al een paar dagen buikpijn heb, maar dat kan erbij horen door de groei van de baarmoeder en ook door de echo die ik had. Morgen voor de zekerheid urine laten controleren.

18. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Mus, wat lief dat je eraan denkt. De kuur slaat erg goed aan, pijn is zo goed als weg ook tijdens plassen. Dus durf nu ook meer te drinken.

Kim, goed zeg goede echo!

Yupgup, op het tweede gesprek zou ik ook eerlijk zijn. Ook deel ik de mening verdiepen in het bedrijf, je kwaliteiten benoemen en jezelf als persoon eerlijk beschrijven. Ik kreeg ook altijd de vraag, wat is je ideale baan, natuurlijk de functie waarop je solliciteert. ;)

Ik snap je keuze wel als je bot behandeld bent, maar ik zou het als baas niet leuk vinden dat je achteraf hoort dat je binnen een half jaar je medewerker waarin je investeert weer moet missen en vervanging voor moet zorgen.

19. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Straks me 3e echo alweer😊..

En dan doorgeven dat wij geen combinatie test doen.
    Ik ben net 25, en bij mijn zoontje ook niet gedaan. Daar integen wil mijn vriend het niet.
    En het lijkt om mijn heen wel een hele hype om zo jong een
    Combinatie test te doen.

Al begrijp ik dat als je de 30 gepasseerd ben je dan een risico groep ben of als het in de Fam voor komt.

Fijne dag iedereen!

20. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Idd iedereen om mij heen doet de test. Maar ook wij gaat em niet doen ook al ben ik 33. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Ik wordt gek van het plassen snachts. Soms wel drie tot vier keer en overdag bijna niet de drang. Nam gisteren een bad en dacht dit is echt weer veel te heet. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen. Het bad was overigens niet te heet hoot, had em zelfs kouder gezet. Maar voor mij nu even geen badje.

Deel Deze Pagina