uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier ook pijntjes en steken in de buik en net boven mijn schaambot.
    Zal er wel bij horen :)
    Gisteren ook enorm veel moeten plassen. Had in 1 dag 2 kannen van MvM vol!!

2. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Rauwe vleeswaren (filet américain, ossenworst, theeworst, boerenmetworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat)

Dat mag je niet eten, wist dat helemaal niet van cervelaat.. Zag het op voedingscentrum.nl ..

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik eet gewoon salami en coburger ham gerookt.... volgens mijn vk/gyn (was al tijdens 1e zwangerschap) is dat wel bewerkt en kan dat dus geen kwaad...
    Ze verzinnen elke keer weer meer dingen erbij wat niet mag ;)
    Je mag nu ook niet meer op je rug slapen want dan knel je dingen af ofzoiets.... net of ik daar in mijn slaap iets aan kan doen hihi

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dat slapen op je rug is met name aan het einde van de zwangerschap. Maar als je inderdaad iets afknelt, dan draai je je vanzelf wel om hoor.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    HUH mag boerenmetworst niet ? ik eet elke dag 2 broodjes.. dacht dat dat niet rauw was..

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Zo idd de lijst wordt steeds langer. Schoonmoeder schrok ook al toen ik mijn broodje met leverworst aan het smeren was. Nou daar mag je iedere dag 1 boterham mee dus als ik dat 1 keer per week zou doen (wat ik al niet red) zou dat niet echt erg zijn.
    Wordt er een beetje gek van. Of elke keer dat ik een Franse kaas (gepasteuriseerd) eet alle commotie, nou kun je beter niet doen enz enz
    Maargoed sommige dingen moet je idd niet eten. cervelaat choriza is idd bewerkt, dus wist niet dat dat niet mocht.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja ik word er ook gek van. zoveel wat niet mag
    ik hou het alleen bij rosbief, biefstuk en dingen met rauw ei
    filet american lust ik toch al niet. koffie drink ik niet , en ik rook en drink zoiezo al niet dus ben best gezond ;)
    en verder tja eet ik eigenlijk gewoon wat lekker is
    ik kan het ook niet echt meer bijhouden wat wel en niet mag

8. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Lijst wordt inderdaad langer en langer...9 jaar geleden mocht je salami etc allemaal nog eten. Dus deze zwangerschap maar niet gedaan.
    Al heb ik laatst een bifi worstje op en dat mag wel weer...pfff
    Kaneel wist ik nog van 9 jaar terug. Blijkt slecht te zijn voor het zenuwstelsel van je kindje. Vandaar met mate.
    Leverworst heb ik zo een zin in, maar sla ik gewoon over. Zit aardig wat vit A in.

9. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Rauwe ham is niet rauw hoor, hartstikke gerookt dus ik weet niet hoe je daarbij komt??

10. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hier nog iemand met pijnlijke banden....ik zet mezelf schrap wanneer ik moet niezen...van de week schoot het erin...auww!

11. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    New miracle hier ook last bij niezen, hoesten enz. Mijn buik is ook redelijk aan het groeien.

Dingen wel en niet eten is zo lastig ik eet geen rood vlees, tonijn en kaasjes. Maar verder doe ik niet al te moeilijk.

12. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    tonijn uit blik mag wel weer..... daarom elke keer verandert het weer en is geen pijl meer op te trekken maar ik denk dat de meesten van ons toch wel weten wat ECHT niet mag....

13. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0

Vanaf deze week groeit me buik ineens! Kan hem niet meer inhouden :D
    Wel weer erg leuk!

Savonds voel ik de kleine lekker trappelen:)

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Pfft, wat een gedoe het met die etenswaren. Ik hou het bij geen alcohol en niet (zichtbaar) rauw, en verder logisch nadenken.

Waar het om gaat bij die etenswaren is besmetting. Bij listeria is het zo dat de bacterie goed gedijt in een vochtige omgeving. Dus zachte ongepasteuriseerde kazen zijn een risico. Harde kazen zijne echter zo 'droog' dat de bacterie er niet in kan overleven. Parmezaanse kaas bijv is vaak ongepasteuriseerd maar zo knoeihard dat daar niks in kan zitten. Zelf houd ik de stelregel aan: kan ik de ongepasteuriseerde kaas van buitenaf indrukken, dan eet ik hem niet.

De meeste gedroogde worsten en salami's etc zijn voorgekookt en/of gerookt. Volgens mij hoort het erop te staan als het rauw is. 'rauwe ham' is ook gerookt en daarna gedroogd. Maar koop je dus in de supermarkt je broodbeleg en je gaat niet voor super-exclusieve aparte onverpakte worsten zonder etiket.... dan zit je goed. De slager hoort ook te weten of iets bereid is of niet.
    EDIT: enne, als je twijfelt over je vlees: paar dagen in de diepvries en de parasiet is dood, dus dan kun je het gewoon eten.

Wbt de kaneel: wat ik overal hoor en lees, is dat het bij normaal gebruik geen probleem is. Coumarine is voor iedereen 'gevaarlijk'. Zolang je niet ineens 20 ontbijtkoeken en 10 kaneelstokken per dag wegwerkt zal het wel loslopen...

Smeerleverworst op brood: HEERLIJK! Zwangeren hebben een verhoogde behoefte aan vitamine A (800 microgram per dag). Waar je dan nog wel op kunt letten is dat er aan de meeste halvarine's en blue band ed vitamine A is toegevoegd. Dus als je daar veel boterhammen mee besmeert zou ik ff de verpakking nalezen hoeveel erin zit. Een alternatief is dan om gewone (room)boter te gebruiken.

15. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    #2735 New miracle, 25 apr 2014
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
    Even aanvulling over vit A...zijn twee soorten. Die in bijvoorbeeld lever zit en de stoffen die je lichaam omzet naar vit A.
    De vit A soort in lever is schadelijk wanneer je die vaker in de week eet.

Het lichaam maakt ook zelf vitamine A aan uit carotenoïden uit plantaardige producten. De belangrijkste provitamine A carotenoïde is bètacaroteen. Provitamine A zit in groenten, zoals worteltjes, bloemkool, spitskool en fruit, zoals sinaasappels, mandarijnen en bananen. Andere provitamine A-carotenoïden zijn alfacaroteen en bètacryptoxanthine. Ook deze provitamines zet het lichaam om in vitamine A.

16. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    . Tijdens de zwangerschap kan een teveel aan vitamine A bij daarvoor gevoelige personen de vrucht beschadigen. Daarom wordt het gebruik van lever tijdens de zwangerschap afgeraden. Lever bevat per 100 gram namelijk al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag.

17. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Dit heb ik gekopieerd van wat er op voedingcentrum staat dus ik kom daar niet zomaar bij..

Maargoed iedereen moet eten wat ie wil, ik neem geen risico, er is nog genoeg eten wat wel kan dus ik eet het over een half jaar wel weer..

18. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Eten jullie softijs?

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ja....... mag dat nou ook weer niet, dan?

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik eet softijs waar het er allemaal schoon uitziet en als ik niet het idee heb dat de softijs al een week in het apparaat zit , dus eigenlijk alleen op drukke zonnige dagen dat ik weet dat het goed vers is.
    maar dat doe ik ook als ik niet zwanger ben aangezien ik al eens goed ziek ben geweest van softijs wat blijkbaar niet helemaal goed was ( was trouwens bij de grote gele M )

Deel Deze Pagina