uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Denk dat ik deze keer iets actievers ga doen. Vorige keer vooral informatief met een sport/bekken(bodem)training erin, deed me goed ivm bekkenklachten. Was vooral ook fijn om ff met andere zwangeren te kletsen.

2. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is ook de reden dat ik samen bevallen nog wil doen na zwanger fit. Van het laatste is het vooral lichamelijk actief en wat oefeningen voor bekken en ademhaling. Af en toe is er een extra kwartier voor uitleg e.d. Het is ook inloop, dus vanaf je 16e week kun je meedoen tot je bevalt. Het lijkt mij juist leuk om ook met een aantal dames iets te doen die dichtbij je uitgerekende datum zitten.

3. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hier k geen cursus. Heb er ook geen verzekering voor die het vergoedt.. Vorige keer Samen Fit Bevallen of zoiets gedaan (??), maar vond het maar raar. Wel leuk om wat medezwangeren te spreken, maar uiteindelijk geen dagelijkse/wekelijkse of zelfs maandelijkse contacten aan overgehouden.

4. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier ook niet aan een cursus gedaan en nu ook niet..

Elke keer als de weeen heftiger werden deed de vk het puffen even weer voor en toen ging ik daar mee verder. Vind een cursus dus niet nodig.

5. Friend77

Friend77 Lid

4 jun 2008
    70
    0
    6
    Hier de cursus Zwanger & Fit gedaan, maar daar heb ik helemaal niks mee.
    Daarna de cursus Samen Bevallen en die vond ik wel heel erg fijn, heb er ook wel veel aan gehad en leuke contacten aan overgehouden :)
    Dit keer wil ik een cursus gaan doen bij een Mensendieck therapeut, met name omdat ik Ischias heb.
    Verder een borstvoedingscursus, omdat ik de vorige keer bijna niks meer mocht eten door haar darmkrampen en ik niet meer wist wat ik dan wel mocht, waardoor mijn voeding terugliep.
    Ook zou ik erg graag na de bevalling voor een cursus babymassage gaan.

Gisteren hebben we het kamertje gehaald en het staat ook al helemaal in elkaar.
    Raar hoor om ineens weer een babykamer in huis te hebben haha

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik ben aan het kijken voor een zwanger fit cursus. Maar dat is meer omdat ik nu al vrij snel last van mijn rug en billen heb.

Zijn er nog echo's deze week? Ik mag donderdag!

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wij rijden vrijdag naar jan koning!! Hoor trouwens wel steeds vaker dat het een eikel is.... haha

8. Esrefa

Esrefa Lid

22 feb 2014
    63
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook geen cursus heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan en vind het nu dus ook niet nodig.
    Verder sport ik nog veel en geef ook nog lessen dus zwanger fit genoeg ;)
    Vind het trouwens wel weer lang wachten op de volgende echo 2 juni pas bleh! Ik wil iedere dag wel even kijken...

9. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hahaha Yupgup.. een eikel?? Why??

10. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Met hoeveel weken voelde jullie je kindje voor het eerst? (als je het al gevoelt hebt )

Ik ben nu 14.5 weken en twijfel of ik af en toe iets voel, bij mijn zoon met 15 weken voor het eerst de duidelijke plopjes gevoelt.

Ben benieuwd wanneer ik haar ga voelen!

11. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog niets gevoeld, helaas!

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Sinds 16 weken ongeveer. Dat is trouwens eerder dan bij mijn vorige 2 zwangerschappen.

13. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds vandaag voel ik schopjes. Moet me nog wel focussen als ik het door wil hebben.

Vanavond echo voor geslachtsbepaling, ben benieuwd!
    Vandaag 16 weekjes.
    Beide moeders en mijn oma's gaan mee, volle bak dus!

14. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Aaah spannend! Heb je een voorgevoel?? :)

15. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Leuk!! echo's hahaha
    Ben erg benieuwd!

Ik voel soms wel plopjes, maar of dat echt het kindje is???

Heb ook het idee dat ik meer last van mijn stuit heb. Bah vandaag veel gezeten op mijn werk en is vandaag wel heel erg. Straks even rusten thuis, want heb daarna nog een feestje.

16. Friend77

Friend77 Lid

4 jun 2008
    70
    0
    6
    Tussen de 9 en 10 weken voelde ik voor het eerst wat.
    Twijfelde toen nog, maar weet nu zeker dat het de kleine was, omdat ik het nu steeds vaker voel ;)

Veel plezier bij de echo's!

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vandaag pijnlijke steekjes in mijn buik. Zit nou toch te twijfelen of mijn broek en ondergoed niet te strak zitten want zodra ik de druk daarvan weg haal is het over :(
    Ik voel hier nog niks. Vrijdag eerst weer controle bij de vk.

Voor de meiden die een echo hebben om het geslacht te bepalen: veel plezier!

18. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik verbeeld me het kindje te voelen, maar omdat dit mijn eerste zwangerschap is, weet ik het niet zeker. De toekomst zal uitwijzen of wat ik voel ook echt het kindje is!

Vandaag weer hartje geluisterd met de doptone. Ik zei hardop tegen het kindje: als je je nu snel laat horen, is het snel over. Binnen seconde hoorde we het hartje!!! Meteen ook weer uitgedaan. Maar wat is het heerlijk om weer even zeker te weten dat het kindje nog leeft. En wat is hij/zij gehoorzaam he? hahaha

@cursus, ik ga geloof ik niet voor de fit cursus en zo, maar wel voor een pufcursus.
    Rond de 20 weken hebben we een afspraak bij mijn haptonome. Dan gaat mijn partner ook contact (leren) maken met het kindje.

19. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    Ik ga ook geen cursus doen, vorige keer yoga gedaan maar niets aan gehad eigenlijk en ook geen contacten aan overgehouden wel jammer.

Misselijkheid is hier helemaal weg op af en toe kokhalzen bij erge geurtjes na :)

Vandaag geslachtsbepaling gehad en overduidelijk een jongen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      7
  20. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Leuk nijma, gefeliciteerd!

We zijn in de minderheid die het niet willen weten haha.

Veel plezier met verdere echo's!

Deel Deze Pagina