uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het eerste setje kleding gekocht;77euro bij de Prenatal DOING.

De meeste kleding van ons dochtertje heb ik weggedaan, wil toch ander spul voor onze kleine monster.
    Babykamer is zo goed als klaar:) Nu alleen nog weer wat kleine dingen kopen zoals hydrofiele luiers etc.
    Buikje is echt gegroeid:) Lekker stretch spul aan en het valt extra mooi op. Ik heb veel gewone stretch dingen van de H&M zoals jurkjes/extra long shirts/tops een legging eronder en het scheelt een hoop geld.

Wie denkt mee met tips voor elkaar? Ben benieuwd wat jullie handig vinden.

Tips voor 1e keer mamas:

- Persoonlijk vond ik een tummytub handiger dan een badje, al kwam ik daar zelf pas veeeel te laat achter. Neemt ook minder ruimte in beslag, is makkelijker met aan- en afvoer water.
    - Rompertjes met envelop schoudertjes. De meeste rompers hebben dat ook. Zo kan je bij poepluiers/rompers de romper omlaag doen i.p.v. over het hoofd en alle poep dus uit te smeren.
    - Haal voor de zekerheid (ook al wil je BV geven) 1 pak kunstvoeding in huis (of leen desnoods een beetje van iemand)
    - Kijk of je een kolf alvast in huis kan halen/lenen/huren. Mocht BV niet vlotten dan kan je het daarmee op gang helpen.
    -Dooky is erg handig om aan te schaffen voor in de kinderwagen. Handiger dan een parasolletje. Je hebt ook rolluiken voor de maxi-cosi ook tegen de zon en wind.

2. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tips ben ik het helemaal mee eens aanvulling van mij:
    - voor in het begin kleding en rompers met overslag dan hoeft het niet elke keer over het hoofdje heen. Helemaal eerste dagen is dat gevoelig bij baby's
    - blijf de eerste twee dagen lekker in bed en laat ( niet teveel) mensen aan je bed komen. Dan hebben ze de kleine gezien ben je zelf niet te moe ( zitten doet pijn) en blijven ze niet te lang 😋.
    - koop veel meer dan die 12 geadviseerde hydrofiele daar had ik de eerste dag al niet genoeg aan. Heb er nog 12 bij laten halen.

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wauw €77 voor een setje kleding!!! Wat heb je gekocht?
    Hier een setje gekocht deze week bij de prenatal voor €17

Bijgevoegde bestanden:

4. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwengels wat een super leuk setje ga ook eens kijken deze is namelijk helemaal lekker

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zwangels, is het je eerste? Of al ervaring met Nijntje kleding? Ik vond bij mijn zoontje Nijntje nl vaak erg (absurd) breed vallen. Alles zakte van zijn kont en zag er pofferig uit en da's niet mooi bij slanke baby's. Zijn eerste pakje was trouwens ook van nijntje- dat was dan wel weer heel erg schattig...

Wbt de tips van Kunikos en Lautje...
    - ik denk dat kunstvoeding in huis halen het erg (te) makkelijk maakt om over te stappen naar KV, zeker tijdens een emotionele kraamweek. Wij hebben daarom bewust geen KV in huis gehaald. In geval van nood zijn er nachtwinkels en de kraamverzorgster en verloskundige hebben het ook vrijwel altijd bij zich.
    - overslagrompers voor kleintjes zijn wij ook erg fan van! Zeker voor babies met bevallings-hoofdpijn vond ik het zo sneu om alles over het koppie te moeten doen... en een gepriegel... met overslagrompers en -shirtjes hoef je je kind alleen op zij te rollen, het armpje er alleen in te steken, romper bij het ruggetje verzamelen en kind op andere zij te rollen, arm erin alles dicht en klaar :) heeft hier heel wat gepriegel bespaard...
    - sommige mama's vinden boxpakjes of broeken met voetjes eraan verschrikkelijk, ik vond ze heeeeerlijk. Geen gedoe met uitvallende sokjes en koude kuiten....

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ja is onze eerste kindje. Ik vind het er net zo uitzien als andere kleding die ik heb gekocht.
    Nijntje is nu 3=2 bij prenatal. Goedkoopste is dan gratis.

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    kleding ik heb echt zoveel gekregen dat ik niets hoef te kopen hahaha heb wel een heel mooi roze noppies pakje gezien, die ga ik kopen voor haar.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb helemaal niets meer van dochter ( wel het eerste pakje en slofjes/mutsje etc. in haar baby bewaardoos )

dus koop alles nieuw.

Ik vond Nijntje juist heel fijn , idd wel wat ruim maar vond ik wel fijn dat het wat losjes zat
    ik ben niet zo van de leggings of spijkerbroekjes bij die kleintjes.

overslag dingen vond ik vreselijk,
    maar pakjes met voetjes super fijn! geen gedoe met sokjes
    ook voor snachts vooral , warmere voetjes :)

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ok! Hopelijk valt het mee dan :)

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Spijkerbroekjes hou ik ook niet van, maar vond bijv h&m en hema hier veeeel beter zitten. Hema zit nog weleens verschil in trouwens, maar de meeste basis zachte newborn broekjes zaten super.

Ook weleens jogginsbroekjes van frendz (v&d) gekocht/gekregen maar die zou zoon nu pas aan kunnen met zijn maat 98.... en het waren maat 50/56. Zó breed, echt heel raar!

11. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Welke, foto? Noppies is zo leuk! Voor jongens iig. Ben benieuwd wat er voor meisjes aan leuks is.... Hebben de meisjesmama's nog tips?

12. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Heb ik ook, vooral spijkerbroekjes/ broekjes of rokjes met knoopjes heb ik mijn dochter niet aangedaan, ziet er zo oncomfortabel uit. Misschien zit het heerlijk, geen idee. Ik vind Hema spul echt super! Goede tip trouwens van prenatal sale, ik ga zeker kijken!

13. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor meisjes ben ik dol op:
    Z8, babylove, bfc en hema.

Ik heb ook alleen maar zachte dingen bij mijn dochter aangetrokken tot maat 62. Ook niets met een muts ze liggen er al die tijd op en dat is zeker niet lekker.

Broekjes met sokken eraan vond ik niets mijn dochter was heel klein en het paste niet op een of andere manier. Koop het nu ook niet meer moet ik zeggen.

14. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik vond nijtje ook wat breed vallen, ziet er minder mooi uit, maar misschien zit het voor de baby lekkerder, geen idee.
    Goede tips trouwens allemaal! Zelfs voor een tweede keer mama!
    Wat ik ook erg handig vond is alvast een tube tepelcreme van medela van de apotheek. Ik had die dag 1 al nodig en heeft mij door de eerste twee pijnlijke borstvoedings weken gesleept waardoor ik het goed heb volgehouden!
    Overslag rompers zijn echt super!
    Na maand 3 hadden wij stretch rompers van Hema, bio katoen, geweldig- ik gebruik ze nu nog!

15. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    En.. als ik dan ook een duit in het zakje mag doen: camerababyfoon.. ik kan niet meer zonder. Altijd even spieken hoe de kleine ligt.

16. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Hihi, hoe kom ik erbij... Denk autocorrect, want nr 46 gebruik ik weleens is nl. het nummer van mijn favo motorcoureur... ;)

Idd de tips:
    -overslagrompers en shirts, onze dame hadden ze geraakt met de keizersnede bij haar slaap. Dus was erg prettig voor haar.
    - nijntje en zoiezo prental valt erg breed, wat erg smal valt is mexx, noppies, z8, lief en bfc. (Daar heb ik veel van geshopt iig)
    -hydrofiele luiers, slabbers en spuugdoekjes heb ik veeeel nodig gehad, zeker bij een reflux kindje
    -boxpakjes pastte ze pas later, dus op het begin veel de sock-ons gebruikt, geen verdwaalde sokjes
    - niet een hele set met bepaalde flesjes aanschaffen, want begon met avent vanuit kraamzorg (had er twee) maar speen was te breed dus over gegaan op difrax

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja mus de babyfoon met camera! Die komt zeker

18. Friend77

Friend77 Lid

4 jun 2008
    70
    0
    6
    Tummytub hebben wij één keer gebruikt, mijn dochter vond er niks aan.
    Die hebben we nu dus zeker niet meer.

Verder zie ik goeie tips voorbij komen.
    Vooral ook de tip voor de crème bij borstvoeding.

19. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Wij hebben er ook één vanaf dag 1 in gebruik. En ik moet zeggen...heeft zijn voor- en nadelen. Ik zie echt alles, dus ook als ze bijv niet slaapt en je dus precies weet hoe lang je kindje slaapt/geslapen heeft (kan ook handig zijn ;)) en tot frustraties leiden ;).
    Ik ben zo gewend aan dat ding, dat het erg lastig is als de monitor het van het ene op het andere moment begeeft :$. Geen beeld en geen geluid meer.....en dan :(. Ook dat levert dan extra stress op ;).
    Gebruik jij hem nog steeds? Ik heb geen idee tot welke leeftijd je een babyfoon of camera gebruikt. Op d'r 16e vindt ze het vast niet goed meer :p.

Ik weet niet of ik het iemand zou aanraden om er één te nemen...gezien mijn eigen frustraties etc die me anders bespaard hadden gebleven. Achteraf weet ik ook niet of ik het, als ik het over mocht doen, nu weer zou doen....

Deel Deze Pagina