♥ Zwangerschapslijst Oktober 2014 Mama's ♥ 01/10: Raglottie - 38 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 14/05: 20 weken echo + gyn 02/10: Ramona1982 - 32 - 2e kindje - ziekenhuis - FV Mamvk - 29 - 2e kindje - Ziekenhuis - FV 08/05: 20 weken echo Moon77 -37 - 2e kindje - ziekenhuis - BV 15/05: 20 weken echo 03/10: Nijntje11 - 34 - 3e kindje - Ziekenhuis - FV 15/05 GUO Popke87 - 27 - 1e kindje - Kraamhotel/Ziekenhuis - FV Mira2014 - 26 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 02/06: 20 weken echo 04/10: Sarsin - 25 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 20/05: 20-wekenecho 06/10: bar20 - 20 2 de kindje ziekenhuis borstvoeding Saar82 - 31 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 22/05: 20-wekenecho Meiske28 - 29- 1e kindje - Twijfelt waar te bevallen - BV 07/10: Mus - 31 - 2de kindje - thuis - FV 22/05 : GUO Wintersun - 29 - 2e kindje - ?? - ?? 08/10: Sitalita - ?? - 2e kindje - ?? - ?? Kleinduimpje- 30 - 2e kindje - Ziekenhuis - FV Sarah294 - ?? - ?? kindje - thuis - BV 09/10: mosa14 - 28 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV mopke - 27 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 22/5 20 weken echo mienma - 35 - 2e kindje - Ziekenhuis - FV 10/10: Marlijn82 - 26 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV poppy14 - ? - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 11/10: leco1980 - 33 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 12/10: New Miracle - 31 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV Flojo - 32 - 3e kindje - Thuis - BV Kunikos28 - 29 - 2e kindje - Thuis - BV 13/10: Esje - 27 - 2e kindje - twijfelt waar te bevallen - BV Mees90 - 23 - 1e kindje - Thuis - BV 26/05: 20-wekenecho 14/10: Baby27 - 32 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV nijma - 32 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 28/05: GUO Floor32 - 33 - 1e kindje - Weet niet - BV 22/05: GUO Emjay - 28 - 2e kindje - Thuis - BV 15/10: lola28 - 30 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 21/05: 20-wekenecho 16/10: Januari - 30 - 2e kindje - Thuis - twijfelt BV of FV 0Zebra0 - 26 - 2e kindje - Ziekenhuis - FV 10/05: Pretecho + geslachtsbepaling 23/05: 20weken echo 17/10: Emma86 - 27 - 1e kindje - Twijfel waar te bevallen - BV 06/06: 20 weken echo Satire - 29 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV JFelice - 30 - 1e kindje - ziekenhuis - BV 30/05: 20 weken echo Esrefa - 34 - 2e kindje - Ziekenhuis - ?? 02/06: 20 weken echo 18/10: Jootjekadootje - 32 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV Lente1988 - 25 - 1e kindje - Ziekenhuis - FV Boeffie2011 - 33 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 10/06: GUO 19/10: Singa - 32- 2e kindje - Ziekenhuis - BV 20/10: Friend77 - 36 - 2e kindje - Thuis - BV 02/06: 20 weken echo Vrauwke - 34 - 1e kindje - Ziekenhuis - BV 03/06: 20 weken echo Lautje - 31 - 2e kindje - Ziekenhuis - BV 28/05: 20 weken echo Zwangels - 31 - 1e kindje -Ziekenhuis - BV 22/05: 20 weken echo 02/06: controle vk 21/10: Tikske - 32- 4e kindje - Ziekenhuis - BV loenaa - 26 - 1e kindje - Thuis - BV Rxy88 - 25 - 2e kindje - Thuis - BV 16/05: geslachtsbepaling 22/10: MH1113 - 23 - 2e kindje - Ziekenhuis - FV 23/10: Pluizje - 27 - 1e kindje - Kraamhotel/Ziekenhuis - BV Hoek - 27 - ?? - ?? - ?? 11/07: 20-wekenecho 24/10: Mamadraakje- 26- 2e kindje - twijfelt - twijfelt BV of FV Lieveke1 - 28 - 1e kindje - ziekenhuis - twijfelt BV of FV 06/06: 20 weken echo 25/10: Wenda - 20 - 1e kindje - ?? - ?? 26/10: Fizzy - 23 - 1e kindje - Ziekenhuis - Weet nog niet FV/BV Yupgup - 26- 2e kindje - Thuis- BV 12/06: VK 13/06: 20-wekenecho 27/10: Evira - 33 - 1e kindje - Ziekenhuis - weet nog niet FV/BV KimV85 - 28 - 2e kindje - Ziekenhuis/kraamhotel - FV 15/05: Geslachtsbepaling 12/06: 20 weken echo Vlindertje126 - 22- 1e kindje - Ziekenhuis - BV 29/10: ZoGraag - 34 - 2e kindje - ziekenhuis - twijfelt FV of BV 30/10: Juf1985 - 28 - 1e kindje - Weet nog niet - BV Misslinnie1984 - ?? - 1e kindje - ?? - ?? ?: ASM - ? - ? - ? - ? ?: Butterfly2388 - ?? - 1e kindje - ziekenhuis - flesvoeding ?: Pasta - 1e kindje - ? - ? ?: roosviceetje - 26 - 2e kindje - ?? - ?? Jongen(7) - Meisje(15) - Verrassing(6) Als je wijzigingen hebt zet het dan in een felle kleur in je berichtje, dan passen we het aan! (Of doe het zelf als je weet hoe
Hier had ik vanmorgen controle bij de VK. Kreeg ook de uitslag van het bloedonderzoek met 12 weken. Glucose (niet nuchter) was 4. HB waren ze vergeten... (zucht) dus binnenkort vingerprik bij de VK. Bloeddruk 103/65. Ik voel me regelmatig wat licht in het hoofd, slap, dus denk dat het de combi glucose/bloeddruk is? Wie heeft er ervaring mee? Verder heb ik gevraagd om een groei-echo op het einde van de zwangerschap, zodat ik kan bepalen of ik het thuis bevallen aandurf. Zoon werd op een geboortegewicht van 3200-3400 gram geschat. Eenmaal geboren was hij 4040, 56 cm en een hoofddoorsnede van 12 cm (dus WAT NOU volledige ontsluiting bij 10 cm?!) We waren toen gedwongen met 8/9 cm naar het ziekenhuis gereden omdat de vliezen langdurig gebroken waren, de weeën niet sterk genoeg en hij er als sterrenkijker voor lag, dus ze dachten niet dat ik hem eruit zou kunnen krijgen.... Nu wil ik in zo'n soortgelijke situatie bij deze bevalling ook zélf kunnen beslissen om eerder naar het zkh te gaan! Vond de autorit toen echt hell. De VK is niet overtuigd maar gaat het met haar collega's bespreken..... to be continued dus......
Wij krijgen een meisje (als t goed is) Is al vaker gezegd maar oktober wordt echt een meidenmaand.... de vrouw vd echo zei dat ook al dat momenteel bijna al haar geslachtsbepalingen meisjes zijn....
Echt waar? Oh haha, nou ben heel benieuwd dan. Is 1 grote ROZE wolk hier dus Valt me trouwens op aan de lijst dat verreweg het grootste deel voor een ziekenhuisbevalling gaat (iets dat ik sommige gevallen goed begrijp als ik de verhalen lees). Ik neig nu toch meer naar thuis bevallen. Lekker in mijn eigen, vertrouwde omgeving.
Ik moest bevallen in het zh ivm mijn overgewicht bij de 1e en bleek ook nog zwangerschapssuiker en vanaf 36 wk zwangerschapsvergiftiging te hebben. Nu met de 2e wil ik het zelf ook erg graag omdat ik vorig jaar een hevige operatie gehad heb en dat zelf erg spannend vind van hoe het zal gaan.
Mijn afspraak van 2 juni mag weg want dan zijn wij op vakantie, en mag er nieuw op 10 juni afspraak verloskundige. Hier bevallen in het ziekenhuis op medische indicatie ivm mijn overgewicht. Volgende week ga ik naar een informatieavond in het ziekenhuis, over zwangerschap en bevalling. Krijg dan waarschijnlijk ook een rondleiding bij de verloskamers.
ik heb 27 mei de 20 weken echo. Ik beval ook in het zh op medische indicatie ivm overgewicht. Voor de rest nog steeds erg moe, voel af en toe de baby bewegen, wat een heerlijk gevoel! Op het moment geen zin meer om te werken (heb een contract voor onbepaalde tijd en wordt ontslagen, weet dat dit niet mag de vakbond is er al mee bezig). Gelukkig werk ik maar halve dagen dus dat is zo voorbij!
Leuk zeg nog meer meisjes! Vorige bevalking eindigde in keizersnede, dus ik moet in het zkh bevallen. Achteraf was ik erg blij dat ik daar was want dl werd klein geschat en hartslag viel steeds weg en de weeënstorm zorgde niet voor voldoende ontsluiting.
Leuk nog meer meisjes . Hier morgen de 20 weken echo dus en zie er tegenop . @nijntje: succes morgen! Hopen op goed nieuws. @tips: het plastic zeiltje uit het kraampakket (wat op tijd op je matras moet ivm breken vliezen) kraakt, zweet en schuift makkelijk heb ik vorige keer begrepen, dus het alternatief hier was een waterdichte molton. Ik heb hem destijds bij a.ction gekocht. De h.ema verkoopt ze ook, geloof ik, maar dat is weer een andere prijsklasse . Ook is de molton na de bevalling nog erg makkelijk (voor het vloeien of lekken vd borsten ).
Jij ook succes! Hopelijk allemaal goed nieuws morgen. Ben ook gespannen, pffffft.. Over de moltons: klopt, ik heb ze bij Leenbakker gehaald, die heeft ze ook. Maar ik vind niks er onder toch fijner, maar ja, tegen hey einde toch maar de molton er onder.. bij mij gaan ze toch kreukelen en ik vind het warm.
Dank je! Fingers crossed!! Hier altijd een molton onder het hoeslaken, dus ben het gewend haha. Alleen op tijd overschakelen dus .
Welke maat bed hebben jullie? Ik heb dus altijd hoeslakens die gewoon niet passen! Ons bed is 180x200 maar doordat we er een topmatras op hebben zie je altijd stukken matras omdat ze qua formaat wel passen maar de zijkant zijn te kort zeg maar..
Een gewone molton heb ik er ook onder hoor. Daar heb ik geen last van. En wij hebben een bed van 140x200, maar ook met topmatras en Wii hebben dat probleem ook. Er schijnen speciale hoeslakens te zijn voor een boxspring, maar ik vind het een te duur grapje om alles nieuw te kopen en deze weg te doen. Dan maar wat duwen en trekken links en rechts, hihi.
Hier destijds ook de action waterafstotende (of ie echt waterdicht is, betwijfel ik) molton gebruikt. Sliep prima, kraakte niet ons bed is 180x220 en heb gewoon een 90x200 gebruikt. Pastte net! Wbt ander gewoon beddengoed: er bestaan hoeslakens voor extra dikke matrassen. Volgens mij heeft oa Cinderella ze en de V&D dacht ik ook.... of dat waren die van Cinderella...
Ik heb een molton van de hema, deze tip de vorige zw gekregen. Ik kon er eerst moeilijk aan wennen, nu slaap ik er nog steeds mee. Toch extra bescherming. Succes met de echo's. Vandaag slecht bericht gehad over een collega mbt haar zw. Vertel het maar niet, maar voel me er meteen weer onzeker door.
Sterkte voor iedereen die echo heeft vandaag!! Hebben jullie al een idee wat jullie gaan doen w.b opvoeding, als straks de baby er is? Gaan jullie op gevoel, volgen jullie een boek of hou je je aan een andere regel? Ik ben pedagoog, dus ken en weet veel over opvoedingsland. Maar nu komt er een eigen kindje....ga je toch anders kijken naar dingen!
Ik had met zl ook nog het boek van Oei Ik groei wat ik er wel eens bij opensloeg maar verder het merendeel op gevoel gedaan. Adviezen zijn welkom maar uiteindelijk moet je toch doen wat voor jou goed voelt. Bijv de hele discussie van kindje meteen op de eigen kamer en laten huilen want het kan zijn dat hij/zij dat nodig heeft om in slaap te komen.... Dat heb ik nooit gedaan. Zl wou alleen maar bij ons in de armen slapen en huilde heel erg veel. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik nooit mijn kind bij mij in bed zou nemen maar dat heb ik de eerste 6mnd wel gedaan omdat je wel moet als je zelf wat wil slapen. Veel kritiek hierop gehad en moest hem maar laten huilen want met een paar dagen zou het over zijn..... Heb het een uurtje geprobeerd en me nog nooit zooooo slecht gevoeld!!! Nu met de tweede weet ik wat ik wil en kan verwachten..... En doe het dus op gevoel
Lastig he? Ik dacht dat ik erg 'van de oude stempel' was, kind in eigen bed, moet doen wat wij zeggen, etc.... maar blijk me veel beter te kunnen vinden in AP. Gewoon omdat daar meer uitleg wordt gegeven over de belevingswereld van het kind. Omdat ik me dan kan inleven en me dat rust geeft. En omdat de oude stempel voor strijd en 'opstandigheid' zorgt en AP voor harmonie (nouja, meestal) een blij kind en een blije mama Ik volg meestal mijn gevoel, maar als ik er écht niet uitkom, kom ik toch erg vaak na googelen op AP-gerelateerde sites terecht.... haha!
Ah ja, het laten huilen verhaal.... zooooooo sneu. Heb ik een paar keer tien minuten geprobeerd, omdat ik zelf gillend gek werd en iedereen riep dat dat dé oplossing was.... maar achteraf werd ik er alleen maar gekker van. Ik had veel eerder een draagdoek moeten kopen en hem gewoon lekker bij me moeten houden. Maarja, je denkt dat je omgeving -ervaringsdeskundigen- het wel weten, he....