Ook dit is niet zo. Ik vind het ook niet zo aardig klinken wat je zegt (maar misschien zijn dat mijn hormonen hoor) Hier kun je helaas alleen onder kantooruren terecht in het ziekenhuis. Mijn man heeft sinds februari een nieuwe baan via een uitzendbureau, en dus nog nauwelijks vakantiedagen (en we gaan volgende week al een weekje weg) dus hij kon gewoonweg niet steeds vrij krijgen. Hij is zeker wel betrokken hoor. Oké, nu mijn nieuws: alles was goed bij de 20wekenecho en het onmogelijke is geschied: HET IS EEN MEISJE!
Wat een goede berichten allemaal en wat veel meisjes! Super Wat betreft meegaan, heeft mijn vriend de luxe dat hij wisselende diensten heeft en ik ook. Wij kunnen dus de echo plannen op de dag dat we beide kunnen. Bij controles doen we dat niet. En tja, vrijdag controle en ook een echo gehad. Hihi maar heel kort. Wat kan dat kan en anders niet.
Wauw een meisjes explosie hihi leuk!!! Gefeliciteerd meiden!! En hier valt er ook niet altijd maar 'goed' te plannen hoor... Kwam idd niet heel aardig over je berichtje... Alsof wanneer je man niet meegaat hij niet betrokken zou zijn.
Mijn man is wel mee geweest naar de eerste echo en de intake van de vk (al stelde dat weinig voor, zonde van die vrije dag). Combinatietest was hij niet mee. Eerstvolgende controle bij de vk dan toevallig wel weer omdat hij dan sowieso vrij neemt die dag. 20 weken echo gaat hij ook mee. Verder hoeft het voor mij ook niet, hij moet er telkens vrij voor nemen. Heb liever dat hij vrij neemt na de bevalling. Betrokken is hij wel hoor, ik moet na elke controle DIRECT bellen of alles goed was. @Kim Gefeliciteerd! @nijntje Gefeliciteerd! @raglottie Gefeliciteerd!
Net op controle geweest bij de verloskundige. We kregen gewoon een echo. Heerlijk om die prachtige kleine even te kunnen zien!!! Alles is goed. Bloeddruk een beetje aan de hoge kant, maar niks om druk over te maken. Ze kon het geslacht zien, maar we wilden het niet weten. Ben wel nieuwsgierig haha.
Hier gaat mijn man mee tijdens echo's, alleen bij de nekplooimeting is hij er niet bijgeweest. Onze dochter gaat ook overal mee naartoe, ze is heel betrokken overal bij Ik heb nu medicijnen voor de misselijkheid, maar ik krijg er volgens mij andere klachten van, niet fijn. Verder maak ik me een beetje druk over de baby. Ik voelde de baby al heel vroeg en nu voel ik niet zoveel meer. Alleen als ik op bed lig en mijn handen op mijn buik leg krijg ik die harde bal zeg maar, alleen is dat ook niet altijd. Maak me zorgen over mijn gewicht, ik kom gewoon niks aan. Deze zwangerschap is echt het tegenovergestelde van mijn eerste en ik zal eerlijk gezegd blij zijn als het oktober is en ik weer een beetje mezelf kan worden. Volgende week dinsdag weer controle en zal mijn zorgen eens bespreekbaar maken met de vk. Zo klaagmodus weer uit! Ik wilde nog wel even alle dames met een goeie echo feliciteren, fijn als alles goed blijkt te zijn.
Hier ligt de placenta trouwens voor en daardoor voel ik dus weinig beweging . Sinds zondag (Moederdag ) wel heel lichtjes en sporadisch wat en niet alleen meer als vriend luistert . Tijdens de echo zag je echt dat ze met 2 voeten behoorlijk aan het afzetten was om een koprol te kunnen maken.....en ik voelde er he-le-maal niets van zucht .
Je kunt toch de vk bellen en aangeven dat je weinig beweging voelt en je zorgen maakt?? Heb je al aan je man gevraagd of hij wil luisteren? Hier doet vriend dat (vorige zwangerschap ook) en hij kan de hartslag horen...is toch voor mij een geruststelling altijd. Mijn eigen angelsound . Welke medicatie heb je gekregen? Wat zijn de bijwerkingen?
Ik heb zelf een angelsound en luister daar ook wel mee, maar ik maak me toch nog zorgen over de groei van de baby. De hartslag zegt ook niet altijd alles over de groei natuurlijk Ik trek niet zo snel aan de bel, dat zit niet in me en volgende week heb ik toch controle. Ik heb emesafene zetpillen gekregen en de klachten die ik heb staan er niet in. Er staat wel in dat je op moet passen met dit medicijn als je problemen hebt met je schildklier en de klachten die ik heb komen wel voor bij schildklierproblemen, terwijl ik vroeger weleens geprikt ben op mijn schildklier, maar er komt nooit iets uit. Ik vraag het volgende week wel na en voor nu pas ik gewoon op met die medicijnen.
Je baby kan ook in een groeispurt zitten; dat je het daardoor even minder voelt. Dat in combi met de placenta voor verklaart al wel wat denk ik? Hier hetzelfde.. Ook de placenta voor en voel haar echt stukken minder goed en stukken minder vaak als destijds mijn zoontje.
Ik weet niet of mijn placenta voor ligt, dat was Moon volgens mij. Ik voelde de kleine al tussen de 9 en 11 weken zoiets en daarna werd dat steeds duidelijker. Dat was wel steeds helemaal onderin en nu heeft het meer ruimte natuurlijk. Op de echo's die ik gehad heb lag het ook vrijwel altijd stil en moest ze echt porren met de doptone om er beweging in te krijgen, terwijl ik het dus zelf vaak wel voelde. Als je het vergelijkt met mijn dochtertje die altijd in beweging was is dat wel een vreemde gewaarwording. Afwachten maar, misschien idd groeispurt, ik hoop het! Dankjewel voor het reageren dames, dat waardeer ik zeer!
Jep, daar kwam niet een heel hoog risico uit maar echo's lieten groeiachterstand zien. Moet er maar niet teveel aan blijven denken.
Evira, zo bij mij is de euro ook gevallen... Wow, ik kan het ook opeens begrijpen. Super voor de goede echo's en geslachten, meisjes zijn nu wel heel goed vertegenwoordigd Man mee naar vk, hier bij intake en de echo's gaat hij mee. De meeste controles kan hij mee als het met mijn rooster uitkomt en ik in de avond of einde middag af kan spreken. Maar hij krijgt echt niet voor alles vrij. Vakantie in oktober staat al wel vast afhankelijk vd geboorte. Hij pakt namelijk pas na de kraamweek vrij. Friend, ik voel het ukkie ook nog niet super goed. Vergeleken met eerst regelmatig. Bespreek het iid met je vk, kan nooit kwaad jij moet je zeker voelen.
Ik ben vandaag 19 weken , en voel ons meisje ook nauwelijks ! Soms maakt het me zorgen , maar vorige week ook ongerust naar de vk geweest en dan blijkt toch alles goed. Ik ga er maar van uit dat de placenta voor ligt ofzo . 26e 20 weken echo. Blijft spannend
Ik heb de placenta achter maar ik voel haar ook nog niet. 2 weken geleden dacht ik haar een paar keer te voelen maar dat was denk ik niet de baby want daarna niks meer net afspraak gemaakt voor 3d echo op 21 juni en in juli wil ik nog een 4d hd echo