Wintersun wat fijn dat de echo goed is! Gefeliciteerd! Leuk he bezig zijn. Ik ben echt van alles aan het kopen al hihi kamertje kunnen we pas na alle vrbouwingen doen. Daar slapen we zelf nog op.
Fijn de goede echo's! Wij hebben hem morgenavond, hier mogen kinderen jonger dan 6 jaar er niet bij aanwezig zijn. Ik vind het toch opeens wel erg spannend, is alles wel goed etc. Mijn buik is ook ineens enorm gegroeid en die pijnlijke bandenpijn is alles behalve leuk. Gisteren controle bij de vk gehad, alles was goed. Dl was mee geweest en die vond het erg leuk.
Yeahhh ons mannetje is ook goedgekeurd. Wat was het super om hem weer te zien. Hij was lekker actief en duwde tegen echoapparaat haha... Onze zoon van 8 jaar mocht er gewoon bij zijn
Hoi meiden, Fijn al die goede echo's. Hier gisteren ook een goede twintig weken echo gehad en nog steeds n jongetje. Ons dochtertje van bijna twee was er ook gewoon bij en ze vond t geen enkel probleem. Ook begint mijn buik nu flink te groeien. En hebben jullie nog steeds zo'n last van extreme vermoeidheid? Oh ik word er niet goed van zo moe als ik telkens ben. Nu op t werk maar kan al vanaf tien uur mijn ogen amper open houden... Wordt een lange dag... Danes met aankomende echo's heel veel succes gewenst en bijna allemaal op de helft. Wat gaat t snel hè! Ik kan me de positieve test nog als de dag van gisteren herinneren. Voor je t weet hebben we onze uk in de armen! Liefs Lola
Fijn dat alle 20 weken echo's en guo's goed zijn ....het blijft toch even spannend. Hier gaat het weer redelijk. Heb de kleine op Moederdag eindelijk gevoeld, wel lichtjes. Dus sindsdien voel ik wat, maar het blijft weinig en heel lichtjes. Voorheen (vanaf week 18 iig duidelijk) als vl luisterde met zijn oor dan voelden we namelijk beiden wel geglibber etc. Vl heeft dinsdagavond trouwens het ook met zijn hand kunnen voelen . En dl heeft nu ook echt interesse in mijn buik en wil sinds maandag de baby aaien en kusjes geven....aahhhh zo lief!! Ik voelde dl met 16 weekjes al en met 18 weken echt duidelijk, toen lag de placenta aan zij- en rugzijde. Nu dus pas met ruim week 19, maar placenta ligt voor. Hoe zit het met jullie buikpijn? Bij dl had ik vanaf een half uur na de positieve test tot het einde toe eigenlijk bijna non-stop buikpijn. En nu eigenlijk helemaal niet of amper . Vind het wel fijn, want die pijn was nou ook geen pretje, maar ergens maakt dit me dan wel weer onzeker . Mijn buik groeit wel hoor, dus..... Pffff...dl maar weer uit bed gaan halen. Het is weer gedaan met de rust . Ik merk dat ik het toch best pittig vind als er al een druifje rondloopt, wat ook nog eens geëntertaind e.d. moet worden....pffff. En dan dit warme weer erbij...insmeren met zonnebrandcrème (plakt zo lekker) en dan in de zandbak willen...bah . Welke zonnebrandcrème gebruiken jullie? Ik heb van die plakzooi en geeft gele (niet uitwasbare :x) vlekken op (witte) kleding...
@moon, ik heb voor J nivea. En buikpijn, heb ik nooit gehad, behalve als ik last van mijn darmen heb. Ik heb gelukkig een mannetje wat zichzelf heel goed kan entertainen en alleen af en toe een knuffel komt halen. Maar ook ik merk wel dat het pittig is hoor. Vooral het gespring op mijn buik @moeheid, het gaat hier eigenlijk een stuk beter, toevallig heb ik vandaag ff 3 uurtjes gepakt maar dat was voor het eerst sinds een week of 2. @iedereen die een goede echo heeft gehad, gefeliciteerd! Ik moet zeggen dat het hier sowieso een stuk beter gaat, als ik het maar rustig aan doe. Alleen is dat rustig aan doen wel een dingetje, ik kan dat niet. Maandag een kast van kamer gewisseld en een andere kast in elkaar gezet, en ingeruimd en alles uitgezocht/weggegooid. Dinsdag wezen winkelen met mams, woensdag mijn oude kledingkast uit elkaar gehaald, naar beneden getild, spullen onder het logeerbed vandaan gehaald (niet makkelijk met bolle buik) en uitgezocht. Vandaag naar de stort/kringloop geweest om alles weg te brengen. Daar wel de hulpeloze zwangere vrouw uitgehangen, dus hoefde niet te tillen. Zometeen ml ophalen van zijn BHV cursus, meteen door naar de meubelboulevard om een bestelling bij leen bakker op te halen en behang halen bij de kwantum. Het liefst zet ik dan vanavond ook nog dat kastje inelkaar. Morgen wil ik als J slaapt de zolder opruimen. Last van nesteldrang? Wie? Ik? Heb vanmorgen al op mijn kop gekregen van ml dat ik het rustig aan moet doen.
Moon, qua buikpijn: viel mij ook al op. Bij zoon ook heel veel, en nu alleen vorige week wat. Zonnebrand: P20 of L'oreal. Vorige zomer hadden we Nivea maar hebben heel veel kleren kunnen weggooien door de gele vlekken. Zo zonde....
Iedereen met een goede 20-wk echo: gefeliciteerd! Super dat alles in orde is. Hier pas over 2 weken de echo, nog eventjes geduld dus!
Hier ook goede 20 weken echo gehad! Ben zo ontzettend blij en opgelucht! En helemaal verliefd op ons ukje, fantastisch om te zien! *zucht*
Ooh wat leuk dat iedereen de echo's alweer heeft! Ik moet nog een paar dagen wachten. We gaan eerst nog even naar Limburg voor een feestje. Maandagmorgen racen we terug naar het noorden waar ik om half 12 mijn echo heb! Ik heb er ontzettend veel zin in! Heb zo naar die dag uitgekeken Niet te geloven dat er dan alweer 20 weken voorbij zijn!
@wintersun: euhm...ik ben al blij als ik de vaatwasser uit- en inruim op een dag haha . Je bent inderdaad wel een bezig bijtje hihi. Je man heeft wel gelijk...je moet wel goed op jezelf passen. Geeft die nivea geen vlekken dan? @yupgup: Misschien dat onze banden etc al gewoon uit/opgerekt zijn dan?? Blij dat ik niet de enige ben in ieder geval . Geven p20 en l'oreal geen vlekken?? Ja, hier dus vorig jaar ook een aantal leuke kledingstukken verpest . Maar met zowel nivea als etos had ik het. Hier word ik zo langzaam aan wel gek van dl. Al 2 weken besluit ze om 's avonds als ze al in bed ligt te poepen, wat als gevolg heeft dat ze niet in slaap valt voordat ze gepoept heeft en dan daarna ook nog een lang wakker ligt :x. Nu weer een spelletje ervan maken door onder de deken te gaan liggen en rustig een kwartier volhouden en de hele tijd roepen :x. Ze ligt er nu ook al bijna 1,5 uur in en slaapt nog steeds niet. Al een keer teruggeweest ivm poep (gelukkig vrij snel na het in bed leggen) en uiteindelijk ook vanwege het dekengebeuren....het is warm op d'r kamertje. En natuurlijk is het morgenochtend kdv ochtend dus is ze waarschijnlijk moe, omdat ze laat in slaap valt :x. En ik wil gewoon rust en avond!!!! Weet het gewoon ff niet meer...ligt het ook aan het middagslaapje??
Hier ook een goede echo, zo opgelucht! Alleen we moeten terugkomen omdat ze het rechterarmpje niet goed konden zien. Helemaal niet erg, kunnen we weer even spieken. En ik heb vakantie!!! Huis is al versierd want dl is morgen jarig.
Hier ook een dl dat aan het spoken is met haar avondslaapje Ze is dan ook druk bezig met zindelijkheid en er is een nieuw kiesje helemaal door en ach zo zijn er altijd wel redenen te bedenken. Het is een fase Wel vervelend omdat ik me i.i.g. altijd erg verheug op 19.00 en dan het momentje rust dus. Middagslaapje hebben we ingekort en er ook eens afgehaald. Het resultaat is wisselend. Zometeen de 20-weken echo. Spannend, heb er wel zin in. Eindelijk de kleine weer zien, nu hopen dat alles goed is. Maak me meer zorgen dan toen bij de eerste.
Hier ook geklier met slaapje, maar we zijn het gewend... s middags heeft hij zijn slaapje nog echt nodig. Hoe hij s avonds in slaap valt is afhankelijk van zijn middagslaap. Was die te kort, dan lijkt het alsof hij zijn prikkels niet heeft kunnen verwerken en slaapt hij dus s avonds moeilijk in. Meestal slaapt hij s middags nog 2-3 uur. Zit hij tegen de 4 uur aan tsja... dan wordt het s avonds wat later. Vind ik niet erg. We leggen hem er tussen 20-20.30 h in en meestal slaapt ie dan direct. Maar als hij moeite heeft dan wordt het zo 21.30-22.00. Dan baal ik ook wel....
@moon Het is een fase Zl sliep gisteren om 21.45 nog niet Zl slaapt nog ongeveer 1 tot max 1.5 uur tussen de middag (wat hij echt nog nodig heeft) en gaat rond 19.45 naar bed. Normaal gesproken gaat dat goed maar soms is hij te hyper lijkt het @buikpijn Ik heb dat nu dus best wel veel. Met name vanaf mijn middel naar voren toe (moeilijk uit te leggen) en ik denk dat het komt door een groeispurtje Heb ook wat vaker last van mijn darmen nu (met name winderigheid die dan loopt te vervelen) dus kan ook nog daarvan komen