@ emma86: Fijn dat ik niet de enige ben die "nog 2 nachtjes moet slapen" tot de echo! Haha! Ook wij moeten nog heel wat doen voor het kamertje. Nu zit de trap naar de zolder in de babykamer, maar dit vinden wij niet prettig. Daarom gaan we nog een muurtje zetten om de kinderkamer te maken en een aparte overloop met de trap naar de zolder. Het kamertje wordt dus wel wat kleiner, maar dat is niet zo erg. Verder inderdaad erg vervelend, die ziektewet, maar ja, het is niet anders... @ vrauwke: Respect, de echo verzet. Ik ben nou zou aan het aftellen dat ik dat echt niet zou kunnen hebben, haha! @ allemaal: Succes met de echo's en suikertesten en verder vooral allemaal genieten van de mooie momenten en hopelijk ook bij jullie al het heerlijke geschop in je buik!
Ja, was best smerig. Maar wel te doen hoor: kwestie van in een keer door drinken, en geen kleine slokjes. Ik krijg mijn uitslag pas tijdens mijn volgende afspraak bij de vk, maar als er iets dringends nemen ze eerder contact met me op.
Sorry ik heb wel bijgelezen maar kan niet op alles reageren; zijn een week naar Turkije geweest.... Heeeeerlijk genoten!! Las alleen dat iemand afscheid nam van t clubje door geen reactie... Wat jammer! Maar desalniettemin een fijne zwangerschap gewenst natuurlijk. Hier voor de vakantie toch nog even langs de huisarts gegaan ivm de keelpijn... Was idd een angina maar een milde die al op zijn retour leek te gaan dus hebben besloten niks te doen! Had ook 2 ontstoken ogen, fijn! Kreeg alleen toen 'chlooramfenicol' mee... Nou ik heb de bijsluiters zitten lezen en werd daar niet echt blij mee in combi met zwangerschap! Niet gebruikt dus... Nu leek op vakantie allebei de ontstekingen weg te zijn maar nu zijn ze, denk ik, allebei terug! Bahbahbah!! wil iemand mijn lijstje aanvullen? 12 juni vk en 18 juni gynaecoloog. De laatste moet ik heen om mijn bevalling te gaan bespreken... Ben benieuwd!
Hier ook suikertest ivm overgewicht en zwangerschapsdiabetes bij de vorige zwangerschap. Weet alleen nog niet precies wanneer... Ik reageer ook niet veel maar lees wel altijd mee ben zelfs op internet verlegen Zal morgen even de lijst weer naar voren halen en aanpassen als ik de laptop weer heb! Nog een weekje tot de 20 weken echo, maar lijkt wel eens eeuwigheid te duren
vandaag controle. Ook hier de suikertest ivm over gewicht... 30juni gaat die plaats vinden, daarna meteen de uitslag. Ook mag ik bij de gyn blijven ipv terug naar de Vk. Beval in het ziekenhuis op medische indicatie. En krijg meerdere echo's om de groei in de gaten te houden.buiten alle voorzorgsmaatregelen, was het met ons meisje goed. Goed gegroeit, mooie hartslag etc. Mocht even hartje luisteren via echo altijd leuk!
Heeey dames , hier ook even de boel terug gelezen , maar ga ook niet overal op reageren word lekker geklets. Hier nu 22 weken zwanger !! WAUW wat gaat het snel bij de 2e. Toch ben ik teleurgesteld dat ik men meisje niet veel voel , heel af en toe eenmalig een ploep , of dat het aan 1 kant van mijn buik opeens zwaar word. Volgens de 20 weken echo ligt ze een week achter op groei, dus hou maar in mijn hoofd dat het een kleine petite meisje is , met nog niet zoveel kracht , en dat daarbij de placenta voor ligt. Toch had ik liever flinke schoppen van aanwezigheid , die ik bij mijn zoontje met 16w al voelde . Ook zal stress misschien een oorzaak zijn ? Huis gekocht , en wachten op bericht van de bank , wachten duurd laaaaang en tijd dringt . Family isseus . Qua werk wel rustiger van af nu , dat is heel lekker , maar dan moet je financieel natuurlijk wel weer wat meer erover nadenken. En hormoontjes ..... In elk geval zo even weer van me af te schrijven. Andere meiden die de baby nog niet veel voelen met 22 weken? Ook zo iets , in begin van de zwangerschap was de uitgerekende datum 11 okt. Later in de zwangerschap 10 okt . En nu ist 9 okt. !, dus als iemand nog met de lijst aan de gang gaat ! Hihihi Fijne dag mama's
@Poppie14 dit is mijn eerste kindje en ik voel af en toe een soort van klotsen water/ trillend spiertje in me buik. Niet echt duidelijk schoppen ofzo, placenta ligt achter en hij zit goed op groei en is druk in me buik (volgens de vk). Ach ik wacht geduldig af, wil gewoon graag dat vl het ook kan voelen met ze hand maar dat duurt nog wel even denk ik.
Pffff......is effe kijken: - er doorheen zitten: check - geen energie/puf hebben: check - verdrietig zijn om alles (mn omdat het niet gaat zoals ik wil/zou moeten): check - dl die niet luistert...grrr: check - slaaptekort: check Ben het al aardig beu aan het raken eigenlijk . Ik wil me energiek voelen...de hele wereld aankunnen. Nou ja, in ieder geval genoeg om mijn huis en huishouden op orde te krijgen . @goede echo's: Jeej gefeliciteerd! @suikertest: Ik kreeg met de intake te horen dat ik met 24 weken een suikertest moet doen. Was nieuw protocol. Zoals toen werd gezegd zou ik een apparaatje oid meekrijgen en uitleg . Verder niets meer over gehoord en volgende week donderdag (12 juni) moet ik weer voor controle en ben ik 24 weken, dus ben benieuwd!??!
Zo... dat was een extra controle bij de vk. Bloeddruk was 130/90, band gevoel om mijn borst, misselijk en hoofdpijn. Urinecheck gehad bij de vk, die is in orde Zwangerschapstechnisch is alles in orde en ik hen waarschijnlijk een griepje of ik maak me te druk.
Héél herkenbaar! Onze zoon voelde ik ook veel eerder, veel meer en veel duidelijker! Ons meisje nu voel ik ook maar soms... En als ik haar voel lang niet zo sterk. Nu inderdaad ook de placenta voor, vorige keer achter. En hou mezelf idd ook maar voor dat het mss ook wel verschil jongen/meisje is?
Moon, hele dikke knuffel. Ik voel me eindelijk weer fitter. Dus hopelijk bij jou ook snel. Poppy, ja ik ook! We gaan gelijk op, ook qua groei. Weten het geslacht niet, maar heb het idee dat er weer een dame onderweg is. Ik voel de kleine vooral onderin, wel best vaak op een dag, maar nog erg licht. Roep niet te vroeg, straks trapt ze je helemaal beurs. Evira, mooi buikje!
Ik voel ukje ook onderin en niet heel erg vaak of heel erg sterk maar ik voel haar wel. Toevallig nu al drie dagen achter elkaar wanneer ik naar mijn werk fiets lijkt ze mee te fietsen aan de binnenkant.
Ben gelukkig niet de enige ! Straks naar dr vk , toch fijn ff weer hartje luisteren. Daarna een weekendje kamperen met manlief en zoon! Zin in het word heerlijk weer! Jullie ook een zomers weekend dames !!
Nou, het drankje van de suikertest zit er in. Viel me mee, al gingen beker 2 en 3 toch wel tegenstaan. Nu hier wachten de komende uren.. Mooie buikjes allemaal hier. Ik voel ons meisje juist veel meer en vroeger dan de jongens tijdens de zwangerschap. Maar zowel de echoscopiste als de vk waren al onder de indruk van hoe een druktemaker ze was. Dat belooft wat...
Yep.. had ik de vorige zwangerschap ook en mijn vriendin ook. Ik kreeg bijvoorbeeld ook ineens allemaal moedervlekken rond mijn tepels??? Sommige daarvan zijn daarna ook weer verdwenen trouwens..