uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Wij gaan ons kleintje ook vernoemen, wordt niet gedoopt maar wel vernoemd.
    Dl hebben wij vernoemd naar mijn opa die helaas 3 jaar geleden is overleden.
    Nu vernoemen we naar mijn mans familie en naar mijn vader.
    Nu nog een manier om het te vertellen.
    Vorige keer niet op het geboortekaartje gezet, nu gaan we dit wel doen.

Liva, leuke naam hier in de buurt heet er ook een meisje zo.

Mijn man en zwager hadden er het laatst over, als we maar niet dezelfde naam kiezen, maar hopen dat dit idd niet zo is. Maar ik denk haast van niet.

Wij hadden al een meisjesnaam nadat onze dochter geboren was.
    Jongensnaam waren we net uit voordat bleek dat ik zwanger was, alleen moeten denken over het vernoemen.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Het zijn wel allemaal korte namen tegenwoordig valt me op.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wij waren het gelukkig snel eens over de naam.
    1 naam en geen vernoemingen.
    zelfde als bij dochter. eigenlijk heb ik gekozen en was man het er mee eens ( whats new :p )

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij dopen ook niet, maar vernoemen inderdaad wel.

Onze naam zal ook kort worden, de jongens hebben ook een korte naam.

Zebra: wauw, ik wou dat mijn man zo gemakkelijk was :)

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Zebra, wat een makkelijke man.

Mijn man vond namen als Jayden leuk, sorry als iemand zo'n naam heeft maar ik vind hem verschrikkelijk. Dus heb ik daarin gewonnen. :p

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Wij hebben 1 meisjesnaam. Daar moet er nog een bij, want we willen graag twee namen.

De jongensnaam moet nog helemaal.

Moeilijk hoor! We werken ook nog beide in het onderwijs, dus kennen HEEL veel kinderen. Met elke naam hebben we wel een associatie haha.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hahah ja mijn man is in veel dingen makkelijk maar om hem een makkelijke man te noemen... hmmm nee dat helaas echt niet :D

ik heb zo'n nesteldrang pfffff zou het liefst een heel nieuw huis willen

8. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Evira, dan is dat inderdaad moeilijk!

Hihi Zebra, om veel dingen wel dat is al een aanwinst. :D
    En een heel nieuw huis, dat is groots. ;)

Ik kan erg weinig en zoveel op de planning, vind ik ook erg lastig.
    Nu maar beneden aan de gang, zeker nu dl op de psz is. Kan ik tenminste dweilen.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja erg he, hele huis staat me ineens tegen.
    ik zie de kleinste dingen wat in mijn ogen niet goed is.
    de bank zit niet meer lekker. de keukenkastjes zijn elke dag vies ;)
    en zo nog 20 dingen op een dag

10. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Erg herkenbaar!
    Vooral leuk als ml de moeite niet neemt om zijn koffiekopje gewoon in de vaatwasser te zetten omdat ik de keuken aan het poetsen ben.
    Ach, zegt hij dan, je bent toch bezig..... *zucht*

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Leuke namen :D. Een aantal komen er in onze omgeving voor, dus vallen bij ons af. Maar welke naam dan wel????? Geen idee nog :(.

Vanmorgen de 3D echo gehad en gelukkig een goed beeld ondanks dat de placenta voor ligt :). Hadden alleen niet langer moeten wachten zei ze, anders dan geen goed zicht gehad.

Ben zó verdrietig :(. Vriend en ik hebben tijdens de vorige zwangerschap eigenlijk regelmatig ruzie gekregen (heb me vaak afgevraagd waarom ik überhaupt zwanger was ;):() en dat is eigenlijk nog steeds zo. Kunnen lelijk doen tegen elkaar om de kleinste dingen, wel vaak omtrent verzorging/opvoeding dl. Maar het gebeurt dus 99% dus ook in haar bijzijn....dat doet mij zo'n pijn en verdriet :(.
    Nu tijdens deze zwangerschap lijkt het ook weer toe te nemen. En net dus ook weer een uitbarsting gehad (dl lag net op bed, maar hij sprak al lelijk over mij tegen haar voordat hij beneden kwam) en dus weer tranen met tuiten hier :(. Vriend is weer gaan werken dus heeft dat niet meegekregen (gelukkig).
    Herkent iemand dit?

Sorry voor mijn egobericht :(.

12. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Nee hier niet echt herkenbaar... Maar lijkt me echt heel rot :( heb je enig idee waarom het tijdens zwangerschap zo is? Of is het altijd zo maar trek je het jezelf nu gewoon allemaal wat meer aan?

13. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik vond Livia ook heel mooi! Maar vond hem te lang. Onze zoon heet 2 lettergrepen en dat wilde ik nu ook.
    Mijn vriend was gelukkig makkelijk.. Ik had de naam al voor ik de laatste miskraam kreeg. Toen we eindelijk goed zwanger waren vroeg ik hem 'als het een meisje is noemen we haar dan Liva? ' En gelukkig vond hij hem ook mooi en was het al snel duidelijk dat we die naam kunnen gaan gebruiken! :)

14. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Nee, echt tijdens vorige zwangerschap begonnen. Hij deed dan ook echt lelijker dan daarvoor....zelf ook toegegeven, dus niet dat ik dat gevoel had ivm hormonen ofzo ;). Maar inderdaad erg vervelend en word er niet gelukkiger van. Het is dus na de zwangerschap ook niet echt gestopt :(:(:(. Hebben ook al zo vaak gezegd dat we zo niet willen doen en al zeker niet in bijzijn van dl, maar het verandert dus niet echt :(.

15. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Moon, fijn van je mooie echo!

Maar ook ik herken het gedrag niet van vriend.
    Jullie zijn het duidelijk niet eens over de opvoeding, hebben jullie wel hetzelfde standpunt. Hoe was dit vroeger?
    Er kan veel meespelen, lastig om zo te beoordelen.
    Lijkt ook wat angst bij te zitten omdat jullie een nieuwe fase ingingen en ingaan.
    Maar in bijzijn van dochter is erg verdrietig idd, geen situatie die je beide wenst.
    Kun je hier rustig over praten?

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    voelen jullie de kleine nu dagelijks bewegen ?
    gister en vandaag heb ik haar helaas niet gevoeld (normaal altijd wel duidelijk, placenta achterkant )
    dus ik hoop vandaag toch wel weer wat te voelen want begin toch ongerust te worden.
    op t boekje van de vk staat vanaf 26wk dagelijks leven voelen dus daar zit ik nog onder.
    maar vroeg me af of jullie ook wel eens dagen niks voelen ?

17. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Zebra
    Ik voel haar elke dag en eigenlijk al wel op redelijk vaste tijden! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de VK bellen hoor!!!

@Moon
    Wat vervelend zeg. Wij hebben ook wel zo'n periode gehad dat het minder lekker ging. Misschien zijn jullie na de eerste zwangerschap in jullie rol van papa/mama gaan zitten en moeten jullie meer ook tijd maken voor vriend/vriendin te kunnen zijn. Het is erg lastig als je kwa opvoeding niet op 1 lijn zit (is niet erg op zich maar voor je kindj moet je wel 1 front vormen) maar het is erg vervelend als hij dat dan ook nog naar je kindje toe zegt dat mama bijv dom is of in die trant. Hij ondermijnd jou tov je kind en dat is nooit goed!!! Ik zou een keer hierover goed praten en rustig proberen te blijven!! Als dit nu zo gaat dan wordt het straks nog erger want met een 2e op komst zal er nog meer druk komen. En anders relatietherapie opperen (deed bij ons wonderen)
    succes en sterkt in ieder geval en je hoeft het niet te pikken!!!!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Moon wat vervelend en een lastige situatie :(

19. lola28

lola28 Lid

19 jun 2011
    63
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat leuk al die namen voorbij zien komen! Hier zijn we er nog steeds niet uit... En ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden.

Gisterenavond wel niet echt een goede echo gehad helaas.
    Ik moest terug naar de gynaecoloog omdat ze de vorige keer niet alles goed had beoordeeld. Baby lag verkeerd. Maar nu denkt ze iets te zien bij het hartje naar ze weet niet wat. Nu dus doorgestuurd naar Maastricht. Hoor maandag wanneer we daar volgende week heen moeten. Zal een spannende week worden!
    Liefs Lola

20. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Lola
    Gets wat vervelend!! Hopen dat er volgende week gewoon niks aan de hand is!! Sterkte!!!

@hier
    Ik heb GEEN zwangerschapssuiker!!!! WHOEHOEEE kon gisteren wel een vreugdedansje doen (heb ik stiekum ook gedaan hihi)
    Was er bang voor want heb ondanks mijn gewichtsverlies nog steeds overgewicht. Was ook bang voor wat het zou betekenen nl inleiding voor nr 2 en dat hoeft dus niet zo te zijn nu!!
    Ook ben ik in totaal nu 3 kg aangekomen in bijna 24 weken (1 kg van week 16 tot 24) dus ook erg netjes.
    Mijn bloeddruk was 82/142 en was iets aan de hoge kant maar nog ruim binnen de lijnen. En ja wat wil je ik was op van de zenuwen voor de uitslag vd test!

Deel Deze Pagina