Lola, niet echt een goed bericht dus. wat vervelend dat je nu ook het weekend nog moet afwachten om te horen wanneer je terecht kunt. sterkte
@ Zebra: Ik voel de kleine al weken lang dagelijks en net als Boeffie, op gezette tijden. Als ik haar voel kan ik er vanuit gaan dat het rond 3, 6, 9 of 12 uur is Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de vk even bellen hoor!!! @ Moon: Bij ons is het de eerste dus een ander geval, maar merk dat wij ook een stuk onaardiger tegen elkaar zijn dan voor de zwangerschap. Mijn vriend is ook net voordat we wisten dat we zwanger waren gestopt met roken en dat in combinatie met mijn hormonen zal denk ik bij ons de oorzaak zijn. Hoop dat jullie er samen uitkomen en dl er geen last van hoeft te hebben. Succes! @ lola: Spannend hoor. Duim dat jullie snel terecht kunnen en dus ook snel meer duidelijkheid hebben. Onzekerheid is zo vervelend! Leuke namen zie ik voorbij komen! Leuk om mee bezig te zijn he! Wij zijn er nog niet 100% uit, wel een naam die het waarschijnlijk gaat worden. We moeten ook nog een reservenaam bedenken, want mijn schoonzusje en broer zijn 5 weken na ons uitgerekend. Zul je net zien dat zij eerder gaat bevallen en ook nog is dezelfde naam hebben (als het ook een meid is) haha!
Lola spannend hoor! Wel schrikken als je dat hoort. Hier nog geen naam, oftewle ik heb er wel een, maar vl vind het niet de naam... De namen die hij noemt zijn echt walgelijk... haha Maargoed nog 15 weken de tijd als het goed is.
Lola wat een onzekere tijd zo. Sterkte! Hoe zijn jullie er zelf onder? Moon wat een lastig parket. Ruzie of onenigheid is rot, maar nooit en te nimmer in het bijzijn van een kind, dat doet meer schade dan de meesten zouden denken. Hier ook niet echt koek en ei, aangezien ik er naar alle waarschijnlijkheid na de bevalling alleen voor sta (zijn nu ook niet meer onder 1 dak samen). De papa wil wel graag voor zijn dochter gaan zorgen en zijn best doen een goede vader te zijn maar hoe we dat vorm moeten gaan geven??? Soms twijfel ik er zelfs aan of ik hem haar wel wil laten erkennen. Maar dat zijn vast de hormonen. (het idee dat ze dan bijv op bepaalde dagen bij hem zal zijn en niet bij mij..... kan dat nú al niet aan. Maar ja kind heeft recht op twee ouders) Zebra heb je de beeb vandaag wel al gevoeld of de vk gebeld? Ik had het laatst ook dat ik haar twee dagen niet voelde. werd er helemaal onrustig van. Had wel een heeeele drukke dag gehad en daarna een rustdag, maar toch.. Verder erg druk hier. Eionde schooljaar en werk op een school waarbij we ook nog eens met een verhuizing zitten (twee lokaties worden 1) en de gehele infrastructuur van ons netwerk wordt veranderd..... pffff je kunt niet bij je gegevens en we hebben wel oudergesprekken en overdrachten. Maar goed. Wat ik al zei, nog éven, dan hebben we de vakantie echt weer dubbel en dwars verdiend
Lola, heel veel sterkte. Wat een onzekerheid! Pasta, wat naar dat juist nu je relatie stuk loopt. Lijkt me vreselijk. Ik ben een kind van heftig ruziënde ouders. Ik vond dat zwaar! Dacht altijd dat het mijn schuld was. Probeer alsjeblieft het respect op te brengen naar jullie kindje om niet in haar bijzijn ruzie te maken. Gelukkig brengt onze zwangerschap mijn vrouw en mij juist dichter bij elkaar. We hadden al een geweldige relatie, maar dat verdiept alleen maar.
Tja evira, is idd lastig. Relatie was ook nog te pril, en na 8 jaar 'proberen' met ex en al in de overgang te zijn (bloedwaardes gaven dat aan) was dit een klein wonder. (dit is dus een andere man dan ex, en ja.. inmiddels ook wel een ex ja) De glans is er wat vanaf maar het heeft zo moeten zijn. Gelukkig zijn de meeste stellen wél samen zwanger en samen blij
Pasta, ik heb altijd begrepen dat je door te laten erkennen juist meer 'macht' geeft - rechten, en een vaderlijke naam op het geboortebewijs van je kind. Pas als je na de bevalling bij de rechter vraagt om de vader ook ouderlijke machten te geven, krijgt hij ook invloed.... zoiets. Ik zou het in ieder geval even gaan uitzoeken, maar heb dus begrepen dat erkennen alleen maar beter is voor je kind. EDIT: Dit vond ik op judex.nl: Wat zijn de gevolgen van de erkenning voor een kind? Het erkennen van een kind heeft een aantal juridische gevolgen. Deze gevolgen hebben betrekking op: Wettelijk erfrecht. Kinderen zijn de wettelijke erfgenamen van hun ouders. De ouder kan ook wettelijk erfgenaam van het kind zijn, bijvoorbeeld in het geval dat het kind zelf geen nakomelingen of echtgenoot achterlaat. Financieel onderhoud van het kind. De biologische vader heeft de verplichting om het kind financieel te onderhouden (lees:kinderalimentatie) De keuze voor de achternaam van de moeder of vader. De keuze van de achternaam vindt plaats bij de erkenning. Mogelijk de nationaliteit van de vader. Dit is afhankelijk van het recht van het land waarvan de vader de nationaliteit heeft. Het is overigens een misverstand dat een biologische vader pas recht op omgang heeft als hij een kind erkent. De biologische vader kan ook recht op omgang met het kind hebben als omgang tussen hem en het kind in het belang van het kind is. Dat is bijvoorbeeld het geval als er al een persoonlijke band tussen de biologische vader en het kind bestaat.
Wie heeft er het ouderlijk gezag over een kind? In Nederland staan alle minderjarigen volgens de wet onder gezag. Minderjarig is iedereen onder de 18 jaar. Het gezag over het kind ligt in principe bij de ouders van wie het kind afstamt (de moeder en biologische vader). Dit noemt men het ouderlijk gezag. Een ouder kan ook samen met een niet-ouder het gezag over een kind hebben, dat wordt gezamenlijk gezag genoemd. Wie heeft / hebben (ouderlijk) gezag over een kind? De wet bepaalt wie het (ouderlijk) gezag over een kind hebben. Er zijn in feite drie mogelijkheden: 2. Kinderen van ongehuwde ouders / niet geregistreerde partners Als de ouders niet zijn getrouwd of geen geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, krijgt alleen de moeder het ouderlijk gezag. Wil de vader (erkenner) ook het gezag, dan moet hij hiervoor samen met de moeder een verzoek indienen bij de rechtbank. De griffier van de rechtbank (een soort secretaris) wordt dan verzocht om een aantekening te plaatsen in het gezagregister dat zij beiden het gezag uitoefenen. Als de ouders na de geboorte van het kind in het huwelijk treden, krijgt de vader ook automatisch het gezag. De vader moet het kind dan wel erkend hebben. Als de ouders na de geboorte van het kind een geregistreerd partnerschap aangaan, krijgt de vader niet automatisch het ouderlijk gezag. De vader (erkenner) moet daarvoor een verzoek indienen bij de griffier van de rechtbank. Vanaf 15 juli 2013 is het mogelijk om het gezamenlijk gezagdigitaal aan te vragen.
Erkenning en gezag staan dus geheel los van elkaar. Had me er nog niet helemaal in verdiept. Ik twijfel zelf nog. Alimentatie is geen must voor mij. Dat zou ook geenreden voor erkenning zijn. Wat ik wel begrepen heb is dat wanneer de vader een band heeft met het kind de rechter een evt gezag en erkenning (mocht dat zo ver komen) niet zal weigeren. Ukje verdient een vader, maar of een vader die in paniek raakt bij het idee van een baby de juiste is..... is voor nu nog even de vraag.
Gezag zal een rechter toch niet toewijzen wanneer moeder dat niet wil? Enkel erkenning toewijzen is mogelijk, maak ik uit deze tekst op... Zou hier een hulplijn voor bestaan om te bellen? Persoonlijk, zou ik erkenning wel altijd doen. Al is het maar voor je kind. En voor jezelf: wellicht is alimentatie nu geen must voor je, maar over tien jaar wel? Schrijf het een niet gelijk af omdat je het ander niet wilt.... Ik weet dat ik niet in jouw schoenen sta. Maar zoals je zelf schrijft: iets met euhhh..... hormonen?!
Hahaha ja... hormonen, kunnen ook behoorlijk in de weg zitten he Zomaar dingen uitsluiten is idd weinig verstandig. Het is in elk geval nog geen oktober. Geen overhaaste beslissingen hier
Hahaha ja herkenbaar hoor. Denk er wel ff om dat het 'erkenning ongeboren vrucht' heet, dus bij voorkeur op tijd doen....
Hier, wordt morgen onze babykamer opgehaald. Ja je leest het goed, opgehaald Zoon en dochter gaan tzt de kamer delen, maar we komen nu al kastruimte tekort. Dus babykamer eruit en grote ikea-kast erin. Die wordt woensdag geleverd. Zó'n zin in. Heb echt enorme nesteldrang, alles moet schoon, opgeruimd en af, aaaargh. Word gek van mezelf! Maargoed, hopelijk heb ik vanaf woensdag weer wat meer rust...
yupgup hier ook heel veel last van nesteldrang! ik stond vanmiddag bijna op het punt om alles al te gaan wassen *ik heb mezelf kunnen inhouden*
Je kan bellen met bureau rechtshulp voor die soort vragen. Die helpen je gratis. Wij hebben als twee vrouwen met een donor ook aardig wat uit moeten zoeken omtrent erkennen e.d Goede hulp gehad van rechtshulp. Het is gratis.