Voor de lijst: 17-07 controle gyn + Rhesus c- bloedprikken , 08-08 controle gyn + groeiecho , 21-08 controle gyn , 04-09 groeiecho + verpleegkundig spreekuur + controle gyn @hier Stijn is weer lekker verkouden en loopt nu al 4 nachten te hoesten/spoken. Zo zielig voor het manneke!! Afgelopen zaterdag naar de Efteling geweest met een hele groep en stijn vond het geweldig!!! Hij is zelfs mee in de piranha geweest met iedereen (behalve ik) en had leedvermaak toen zijn papa zeiknat werd
Ik heb gisteren lekker geloerd op marktplaats en een kinderwagen gekocht een mutsy slider. Verder ben ik ook een beetje verkouden. Heb last van mijn keel en af en toe hoesten. Verder voel ik me top! Vandaag doe ik lekker een dagje rustig aan
wie het leuk vind https://www.facebook.com/groups/776647389047353/787134114665347/?notif_t=group_comment
Pffft, het laatste trimester komt er aan en ja hoor, naast spataderen nu ook aambeien Al meer gelukkigen hier? Bahbahbah.
Vooral in het begin... toen mijn darmen zo overhoop lagen. Kun je ook moeilijk naar de wc? Ik heb wat van de huisarts om de ontlasting zachter te maken, werkt goed. Na de bevalling van mijn zoontje heb ik Curanol gebruikt, pillen + zalf, dat hielp ook wel wat. Volgens mij mag dat ook tijdens de zwangerschap.
Nee, dat valt wel mee. Maar ik heb er last van gekregen maanden na mijn eerste bevalling, na de tweede weer na maanden en nu speelt het dus al op. Het zit inwendig, dus gaat kapot bij de grote boodschap (auwww) en bloedt dan ook. Verder brandt het vooral. Ik heb al Curanol in huis, maar op de tabletten staat alleen gebruiken de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Dus ik heb even de vk gebeld en die raadde de tabletten af tot na de bevalling. Dus nu maar hopen dat alleen de zalf ook werkt. De combi deed het goed bij mij. En ik ga maar weer in de Badedas zitten
Vervelend die kwaaltjes. Hier gelukkig weinig klachten. Gisteren via marktplaats een kamertje gekocht. Nu nog regelen dat we hem kunnen gaan halen. Morgen controle bij de vk. En komende week een rondleiding en voorlichting over bevalleninhet ziekenhuis. Dus ik ben benieuwd.
Wat vervelend Nijntje! Hoop dat de zalf helpt voor je. Hier geen rare klachten gelukkig, wel ook ontzettend neusverkouden, zou wel een combinatie zijn met hooikoorts en slijmvliezen die wat dikker kunnen zijn tijdens zwangerschap. Vandaag weer goedgekeurd, hartje gehoord en ook duidelijk de bewegingen van de kleine gehoord. Inmiddels 6 kilo aangekomen, gaat in ene toch wat harder dan ik dacht . Hoop dat het de komende tijd niet te hard zal gaan, aangezien ik straks lekker lang zomervakantie heb. Goed blijven opletten met eten dus,
Controle vk was helemaal goed. Nog ff de kleine kunnen zien, omdat ze de hartslag niet konden vinden. Nu over drie weken weer ogtt suikertest en ook bloed prikken ivm rhesusfactor C negatief. De week daarop de uitslag en een groeiecho bij de gyn.
Ik ben zojuist de trotse bezitster geworden van 2 steunpanty's... Het aantrekken vond ik vreselijk, het valt me nu nog mee hoe het zit. Dat wordt wat naarmate de zwangershap vordert... Maar goed, hopelijk helpt het wat voor de spataderen. Ik heb gisteren de kast met kleertjes ingericht, helemaal leuk! Ik heb dus ook alles al gewassen in de kast liggen nu op enkele dingetjes na. Ik had even behoefte aan iets leuks na de ellende met de kwaaltjes van de afgelopen dagen. Morgen weer naar de vk, kijk er niet echt naar uit eigenlijk. Ik kom ook echt snel aan nu, terwijl ik heel goed op mijn eten let. Ik weet dat ik er verder weinig aan kan doen, maar ik was al behoorlijk aan de maat en voel me nu al echt Bumba zeg maar En dan is die weegschaal ook altijd nog erg confronterend..
Hier vanmorgen ook weer op controle geweest! Ze trapte mooi tegen de doptone aan haha! Bloeddruk was ook weer goed, 110/68 en 75 kilo! 10 kilo precies aangekomen dus, nouja bij zoon waren dat er met dit termijn al 15 dus maak me er niet druk om. Over 3 weken de groeiecho, en een week later alweer de pretecho! Kan niet wachten om haar weer te zien, zo benieuwd hoe ze er nu in 3d/4d uitziet!
ik mag morgen ook weer op controle bij de vk , wel fijn want voel de kleine nog steeds minder dan de afgelopen tijd het geval was. ben ook wel benieuwd of ik nog een groeiecho ga krijgen heb er niks over gehoord nog terwijl ik bij dochter wel 6 groeiecho's gehad heb ivm achterliggen op groei
@Zebra Vervelend die onzekerheid. Krijg je niet sowieso nog een echo? Lijkt me, ook gezien je geschiedenis wel zo fijn (en verstandig maar ik ben geen vk). Hier nog geen kwaaltjes in de zin van spataderen of aambeien. Maagzuur komt nu wel weer terug en af en toe even aan het snotteren. Owww, en ik moest gisteren bukken om een slot vast te maken van een fiets. Jas zit vrij strak al. Drukte mijn telefoon (zat in mijn zak) even vreselijk hard in mijn buik, precies waar ik last heb van mijn banden/spieren. Kon wel door de grond zakken van de pijn. Kamertje wordt deze week behangen. Whoohoo!
Geen leuke kwaaltjes ik heb een ienie minie net erbuiten. Geen last van, gaat dat weg? Zebra, je voelt ze dat is al heel geruststellend lijkt me. Je gaat ze snel genoeg meer voelen, ze worden alleen maar groter nu. Weer fijn die goede controles, altijd fijn om het hartje te horen. Mijn harde buiken en steken worden helaas niet minder nu ik weer werk. Heb een bekkenband, die geeft wat ondersteuning maar zodra ik in de zorg sta krijg ik meteen harde buiken. Maandag mag ik naar de arbo arts toe.
Vervelend dames al die klachten. Hier nog geen aambeien gezien gelukkig. Met het kamertje bezig, lijkt me heerlijk. Helaas is de verbouwing nog niet zover hier.
Ik heb tijdens de zwangerschap van mn zoon op mn onderbeen een lelijke spatader gekregen, en merk/zie dat hij nu wat dikker word aaaah, zo lelijk! Ik ga vanmiddag beginnen de kamer leeg te halen, de meubels gaan er vrijdag uit omdat zaterdagochtend een klussenbedrijf komt. Hoop zo dat het in 1 dag lukt ( muur eruit, op een andere plek muur erin ) en dat we begin deze week kunnen gaan verven! Hebben gisteren dan eindelijk de kleur uitgekozen, vloer is ook uitgekozen maar halen we pas als het ook erin kan. En moet 2 rolgordijnen bestellen, ledikantje in elkaar en de meubels terug de kamer in! Kan niet wachten om het in te richten enzo!
Goed in de gaten houden hoor. Dat was het bij mij ook en nu zit hij in mijn kuit en loopt naar mijn bovenbeen door, dus nu moet ik een steunpanty aan. Een kous lijkt me minder erg.
Pfoe. Hier gisteren twee ikeakasten in elkaar gezet. Met hulp van mijn moeder,,maar voornamelijk zelf. Dus de eerste harde buiken al te pakken.... irts teveel gedaan, oeps. Ben ze nu aan het inruimen, wel ff lastig, want wat is nou handig? En wat hebben we een veel zoooooi verzameld in de afgelopen twee jaar, schaam schaam!
Gaat snel he troep verzamelen! Haha hier ook. Moet ook veel uit zieke . Van de slaapkamer af al 5 vuilniszakken. Waarvan drie kleding
Poe wat zijn jullie allemaal al ver en druk met klussen/voorbereidingen. Hier nog steeds niets ...buiten wat kleertjes gekocht vorige week . We zijn echt veel lakser dan bij de eerste....te erg gewoon. Vandaag weer op controle geweest en alles goed. Bloeddruk 130/70 en hb 7,1 (vingerprik) dus . Nu in afwachting van de uitslag van rhesus D negatief..... @zebra: voel je haar inmiddels al wat meer? Kan vriend/man het hartje niet horen als hij zijn oor tegen je buik drukt? Hier wel, dus dat is altijd een geruststelling voor me. @aambeien: pffff...van de vorige bevalling wel wat overgehouden door het ruim 2 uur persen, zonder resultaat....nou iig geen baby wel genoeg andere dingen :x:x:x.