uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Lastige situatie Pasta. Ben benieuwd wat het uitstapje jullie brengt.

Mopke, rustig aan en goed op jullie zelf letten inderdaad.

Ik heb het kraampakket ook al, vind het altijd een beetje eng, al die grote verbanden. Brrrrrrr...

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Nijntje, haha inderdaad. Daar wordt ik liever nog niet aan herinnerd..

Bij mij zat er weer een boek bij van Pauline Oud, nu baby's eerste jaar, een knuffel en een stoffen opbergmand.
    Verder heb ik hem in de kast gezet, ga nog wel kotex verband bijhalen en netbroekjes extra voor de eerste dagen.

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb nog wat hele fijne broekjes uit het ziekenhuis van mijn eerste bevalling, datzijn meer een soort boxertjes, heel fijn. En vandaag mijn eerste extra pak zwarte Kotex gekocht toevallig. Hoeveel extra haal jij er? Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoeveel pakken ik er de vorige keer doorheen gejaagd heb?? Ik verschoon wel echt veel de eerste dagen.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja, een babyboek! Moeten wij ook nog kopen.
    Leuk cadeau trouwens. Ik had een heel dun speelkleedje en een knuffellap. Leuk hoor dat je sowieso iets krijgt, maar zo'n boek had ik echt gaaf gevonden.

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Wij hadden hem voor onze dochter gekocht maar nu bij fbto verzekerd en al 9 maanden dagboek gekregen en nu dus dit boek. Ga nog wel het boek van de kraambezoek halen, zo leuk om later aan je zoon/dochter te geven.

Boxertjes is ook wel een idee inderdaad.
    Ik weet het ook niet meer om eerlijk te zij , maar ga zeker 4/5 pakken halen. Heb de vorige keer 6 weken flink gevloeid voordat het eindelijk minder werd. En ook veel verschoond, vind verbanden zoiezo al vies.
    Weet niet echt of ik het kraampakket volledig ga gebruiken hoogstens die hele grote voor het begin, de rest gaan naar stichting baby hope.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje, ben zelf nog helemaal niet bezig met kraamverbanden e.d. :D
    Maar wil in de komende weken wel zoveel mogelijk alles in huis halen. Begin nu te merken dat alles toch wat zwaarder wordt.

Wanneer komt bij jullie de kraamzorg voor een intake?

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Bij mij zijn ze 3 weken geleden al geweest.

Ik probeer ook langzaam maar zeker alles te verzamelen,zodat ik niet op het laatst alles nog in huis moet halen. Nu ook nog iets meer bewegingsvrijheid met de oudste op school. Die heeft vanaf vrijdag ook vakantie. En ik merk gewoon dat ik nu na een uurtje of anderhalf lopen echt al last kan krijgen van mijn spataderen. Dus alles maar een beetje bij beetje..

8. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu maar alles om mij heen aan het verzamelen en inslaan. Gister zijn bij ons de meubels van babykamer bezorgd! En schoonvader en oom hebben het gelijk in elkaar gezet echt super lief!

Vraagje; welke luiers gebruiken jullie gewoon pampers of van een ander merk? Kruidvat of iets dergelijks?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,7 KB
      Weergaven:
      0
  9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben voor weinig dingen merkvast, maar koop zelf bijna altijd pampers. Vind ik toch het fijnste.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wij hadden voor de kleinste maatjes Kruidvat, daarna over op pampers en vanaf maat 3 geloof ik weer Kruidvat.
    de pampers zijn wel zachter maar ik vind ze zo snel gaan stinken bij een klein plasje ?
    en ik verschoon toch altijd heel erg snel, maar bij pampers rook ik vaak een plas luchtje en dan ging ik verschonen en was de luier nog vrijwel droog.

het is ook net wat goed past bij je kindje, de maten en advies qua gewicht vond ik totaal niet passen. dus misschien heeft dit kindje wel weer iets anders nodig wat goed zit qua pasvorm

heb ook Etos geprobeerd maar die lekte altijd door

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    o en de zwarte kotex pakken, volgens mij had ik er wel 15 pakken nodig.
    terwijl ik niet eens heel veel bloedverlies had ( keizersnede , dus veel al weg kunnen halen ) maar ik vond het zo vies
    ik was de hele dag verband aan het verwisselen.
    verschrikkelijk.
    en het zit voor geen meter die grote lappen tussen je benen

12. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier komt de kraamzorg maandag.
    Ik heb van de vgz nog geen kraampakket ontvangen. Staat hier toch nog maar in de weg.

13. Esrefa

Esrefa Lid

22 feb 2014
    63
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben verzekerd bij Interpolis een kraam pakket is niet standaard maar wel te bestellen.
    Ik vraag me alleen af of ik het wel nodig heb aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen.

Hier nog niks gehoord van de kraamhulp.
    Verder met de zwangerschap alles prima!

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier is de intake van de kraamzorg telefonisch omdat het een tweede kindje is, en is in week 32/33
    Ik vind telefonisch helemaal niet zo prettig eigenlijk
    heb toch het idee dat alles dan minder duidelijk kan overkomen.

alhoewel zoveel valt er ook weer niet te vertellen.
    wij kiezen voor het minimale aantal uren ( 3 per dag geloof ik ) en dat vind ik nog veel :p

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    kraampakket bij VGZ komt blijkbaar tussen 28-32 weken.
    @Esrefa
    Ookal beval je in het ziekenhuis heb je bepaalde zaken toch wel nodig is mij verteld. Ook het zeiltje en de verbanden die erin zitten zijn fijn om wel in huis te hebben

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik heb bij de vorige het hele kraampakken niet eens aangekeken, niks nodig gehad. maar was ook een geplande keizersnede

ik vraag me ook af wat je bij een ziekenhuis bevalling nodig zou kunnen hebben uit het kraampakket. volgens mij hebben ze daar alles bij de hand en hoef je niks mee te nemen.

misschien de kraamverbanden en het zeiltje voor in bed als je vliezen daar breken. maar ik vond dat zeiltje 10x niks
    had een waterdichte molton van de Action op bed liggen.

ik blijf het gek vinden dat ik nu waarschijnlijk vaginaal kan bevallen, thuis wachten tot het gaat beginnen.
    ''snel'' oppas voor dochter in huis laten komen en niet weten hoelang het nog gaat duren.

dan was de geplande afspraak op tijdstip toch wel erg fijn ;) ik hou van duidelijkheid hahah

17. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @zebra

mag ik vragen waarom je het minimale aan kraamzorguren hebt gekozen??
    Wij krijgen 49 uur verdeelt over 8 dagen en ik ben daar eerlijk gezegd erg blij mee! Hebben met Stijn een hele lieve maar doorpakkende kraamverzorgster gehad. Ik durfde na de 1e dag thuis niet meer de fles te geven omdat hij zich savonds heel erg verslikt had en stopte met ademhalen!! Toen ik dat in de ochtend vertelde heeft zij mij aangepakt en me het toch laten doen omdat ik het anders helemaal niet meer zou durven :)

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb dat bij dochter ook gehad en vond het al teveel. Het enige handige was dat ze een keer liet zien hoe je een kindje het beste in bad doet en de controles van de wond van de keizersnede. Verder heeft ze de andere 2 uur op de rand van het bed gezeten om de 3 uurtjes uit te zitten.

Als ik voor 1 uur per dag kon kiezen zou ik dat doen. Het is fijn dat ze je goed in de gaten houden qua wondverzorging etc maar verder liep alles prima. Wij hadden weinig vragen en dochter deed het goed dus ja dan heb je weinig te doen als kraamzorg aangezien ze van mij toch niet mogen poetsen of wassen etc

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    O, echt? Ik vond het heerlijk dat mijn laatste kraamverzorgster er was. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest, hihihi. Ze heeft mij heerlijk vertroeteld en kon ook heel goed overweg met mijn oudste, dus ze deed ook veel samen met hem, van bed verschonen tot spelletjes tot naar de psz brengen (mijn man moest na 2 dagen weer gaan werken). Van mij had ze bij ons in mogen trekken, ik heb gejankt toen ze weg ging :)
    Dus wij hebben het verzoek ingediend of zij weer kan komen en zij heeft dit ook bij haar baas aangevraagd (we hebben nog steeds contact). Ik hoop het zooo..

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja dat lees ik vaker maar helaas heb ik dat totaal niet haha
    ik ben ook echt een zeikerd want ik ben een beetje doorgeslagen in schoonmaken en hygiëne
    ik vind het namelijk al vies als andere mensen mijn was doen of het bed opmaken omdat ik huidschilfers vreselijk smerig vind:)

* en nu hoor ik jullie denken, wat een raar wijf :D *
    tja... beetje misschien hahah
    ik heb echt een obsessie voor schoonmaken etc dus dan is een vreemde in huis meer een last dan luxe

Deel Deze Pagina