uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Veel plezier Mh! Slapen in een ander bed vind ik nu ook niets meer.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vreselijke last van nesteldrang.... jullie ook?

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    verschrikkelijk!

ik wil alles nieuw, alles schilderen
    maar mijn bekken en rug werken niet mee dus ik zit me heel vaak op te vreten

4. lief83

lief83 Lid

24 jun 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    Ik ben inmiddels 28 weken zwanger van een prachtige dochter mijn tweede kindje. En kan niet slapen vandaar dat ik hier eens kom kijken. Als jullie dat goed vinden natuurlijk ;).
    Ik heb inmiddels ook enorme nesteldrang. alle kasten zijn uitgeruimd. en moet mezelf bedwingen met aankopen. Helaas moet ik wachten op de wintercollectie. heb al teveel gekocht vooral fluor en bedacht me toen oeps dat is nu leuk maar misschien niet meer zo in oktober-december haha.
    allemaal een mooie zwangerschap
    dikke kus

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hoe is het met iedereen in de buurt van de Efteling?
    Wij zijn al bijna overstroomd... Het water in de wc begint zelfs te stijgen. En er schijnt nog veel meer regen aan te komen??

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Erg he ;)

Dat schilderen zou ik ook wel willen (slaapkamer, woonkamer) maar daar is op dit moment het geld en de tijd niet voor en ik heb geen zin om nu alles weer over de kop te hebben (net verbouwing op zolder afgerond en de babykamer is net behangen). Was ook graag eerder begonnen met de grote schoonmaak.

Maar ow ow, heb besloten dat ALLE kleding gewassen moet worden die in onze kasten ligt. Sommige dingen worden zo weinig gedragen dat ze muf/stoffig ruiken en ik wil alles fris. Dus wasmachine draait overuren.
    Deze week staat de 1e verdieping op het programma om te poetsen en dan volgende week de keuken maar eens aanpakken.

Hier overigens mooi weer (Groningen) en mijn was hangt lekker buiten. Vanochtend vroeg wel een stortbui gehad.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn man moet ook nog de keuken schilderen van mij :)
    Alle kasten al uitgeruimd, woonkamer geverfd, enz. Hoezo neseldrang :)
    We hebben zelfs een to do list gemaakt van wat er allemaal nog moet. Volgende week is de badkamer aan de beurt.

8. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nesteldrang: Pffff, klinkt heel bekend! Vriend werd helemaal stapelgek van mijn gezeur dat het muurtje bij het kamertje toch echt wel gezet moest gaan worden. :D Het heeft wel geholpen, hij is er dit weekend mee begonnen. Nu dus een grote troep hier, Blergh...!

Kastjes ruimen ed heb ik ook erg veel last van, alles moet op een nieuwe plek zodat er spulletjes voor ukkie bij kunnen, haha!

echo: Wij hebben, net zoals de meeste denk ik, met 32 weken een groei-echo en met 36 weken een liggings-echo. Nog 2 keer naar ukkie spieken. Mijn buik maakt nou weer een groeispurt (helaas de kilo's ook). Hoeveel zijn jullie nu aangekomen?

@ Nijntje: Volgens mij hebben we het voorlopig even gehad, maar ook hier is het flink tekeer gegaan, gelukkig geen water binnen of wc water wat omhoog komt oid. Wat een weer... maar wel heeeeeerlijk dat het een beetje afkoelt!

Wij hadden behang besteld, dat niet meer te leveren is, balen! Nu op zoek naar iets anders, maar denk dat we er al weer wel uit zijn.

9. Mees90

Mees90 Actief lid

29 feb 2012
    175
    0
    16
    Hier is het heerlijk weer! Geen regen gezien vandaag. Was hangt lekker buiten en is ook lekker snel droog! (Maar oh wat een werk, moet tussen alle wasjes door wel even zitten!)
    Nesteldrang begint hier ook te komen! Vloer voor de babykamer hebben we vorige week opgehaald. En kameraad van ons helpt ons daarbij, maar ja wanneer? Hahah als die vloer ligt kan de kettingreactie aan opruimen en inrichten beginnen. Heb er zin in!
    Heb volgende week (30) een groeiecho bij de vk. En met 34 week nog eens:)
    Ik ben begonnen met 93 kg en woog vorige week 98 kg. Het zal nu wel wat harder gaan. Vorige week suikertest gedaan en nog niks over gehoord. Dan zal de uitslag wel goed zijn toch?

10. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @lief: welkom :)!

@ nesteldrang: valt op zich mee. Ik wil het gewoon opgeruimd en schoon hebben (zodat het daarna bijgehouden kan worden, want nu is bom ontploft ;)) en dat is het nog steeds niet. Vl is net week thuis geweest om mee te helpen en te klussen aan babykamer en nieuwe slaapkamer dl....nou er is amper wat gebeurd :x. Ook door de warme dagen, maar grrrr. Er is wel wat geklust, maar dat had totaaaaal geen prioriteit :x. En ik kan gewoon zelf nu niet veel....door buik, dl en gewoon hoe ik me voel :(. Baal er echt van :(. Ook als ik zeg: met 37 weken mag baby mee naar huis, dus vk en kraamhulp ontvangen etc....geeft blijkbaar niet genoeg druk/stress........

@regen: hier ook behoorlijk wat gevallen, maar nog niets overstroomd gelukkig. Inderdaad wat afgekoeld, maar kamer dl blijft warm :(.

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ook hier last van de regen... brandweer ambu hoor je door de straten. Net bij het bedrijf al het personeel ontruimd haha we zitten er weer, maar in een gedeelte kwam het plafond naar beneden en liters water.

gewicht veel teveel... moet vandaag weer op de weegschaal staan bij de controle, ik hou mijn hart vast..

nesteldrang, heel erg, maar door verbouwing loop ik alleen mijzelf te frustreren. en het gaat er niet sneller op.

12. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha zo te horen is vriendlief niet de enige die het niet zo nodig vindt vaart achter het verbouwen te zetten. Frustratie loopt bij ons op en die mannen denken er niet eens bij na ;) Volgens mij is het kwartje hier nou wel gevallen, want vanavond na zijn werk wil hij weer verder aan de gang... Jeuj!

@ Moon, helemaal frustrerend, een week thuis en dan nog niks gebeurd.

@ kilo's: Ik ben nu 27+3 en ben van 50 kg naar 57,2 kg gegaan. Gaat wel hard vind ik, maarja, ik kan soms ook niet ophouden met eten :$

13. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Wij hebben geluk gehad, in de gehele omgeving stond er veel blank.
    Zelfs een woonzorgcentrum van onze stichting, zo sneu.
    Bij mijn ouders kon dl haar lol op, 20cm in de schuur en voor alles blank.
    Dus de laarsjes liepen van boven vol en een lol dat ze had samen met de buurmeisjes.

Kan jullie wel begrijpen met de verbouwingen en klaar willen zijn.

Hier heeft het opruimen ook vanwege het weer lage prioriteit gehad.
    Maar het blijft warm op zolder pfff.

Kilo's, hier tot nu toe +3 maar wel eerst -5.

Woensdag mag ik weer op controle dus dan ga ik de ogtt test navragen en de bloeduitslag.

Kleintje is nu al paar dagen minder beweeglijk, maar wat wil je met veel harde buiken...

14. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier vandaag de eerste groei echo gehad! Was allemaal prima in orde, ze weegt nu 1535 gram.

Verder nog steeds een erg lage bloeddruk, maar nu ook een grensgeval Hb van 6.3.
    Iemand tips?? Behalve Floradix?

15. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Roosvicee Ferro, veel vitamine C, abrikozen, noten, rood vlees, groene groentes.... Bij mij was hij 6.2 en laatste keer al 6.9 na een maand braaf bovenstaand dieet volgen én mijn zwangerschapsvitamines maar weer eens uit de kast te hebben getrokken ;) ik vergat ze erg vaak. Vandaag is er bloed afgenomen, de vorige keren waren een vingerprik, dus ik ben benieuwd wat hij nu is. Weet je ook wat je MCV is?

16. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Appelstroop helpt ook, vond het heerlijk vorige zwangerschap en nu lust ik het niet... ;)

17. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb donderdag de echo, ben benieuwd. :)

18. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mopke werkt bij stichting Maasduinen? ;)

hahahah appelstroop vind ik normaal gesproken heerlijk, maar krijg er nu geen hap van door mijn keel!

Vriendlief heeft de smaak te pakken wat klussen betreft, kan mijn geluk niet op, haha! :D

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hier gisteren controle gehad. Nu zo'n 10 eraan best veel vind ik, al vind de gyn dat niet. Bloeddruk van mij en de navelstreng was goed. Meisje weegt 1650gr en loopt een week voor op groei haha nouja klein zal ze niet zijn.

Mooie echo gehad ook super.
    Moet het wel rustiger aan gaan doen, ivm rug, bekkenpijn en beginnende spataders en krampen. Lekker vroeg al. Baal er wel van. Rustig aan is niet mijn sterkste kant

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier ook gisteren controle gehad. Volgens de VK nog niks erbij, volgens mezelf 4/5 kg (was in het begin afgevallen).
    Baby lag tot eergisteren in stuit, eergisteravond heb ik de handstand gedaan en gistermorgen lag ze braaf met koppie naar beneden :D Ik vinnut zo grappig, hahaha

Ik heb trouwens een groeiecho aangevraagd omdat zoon vrij groot (lang) was, en ze zeggen dat een tweede kind meestal dik een halve kilo zwaarder zal zijn. Mijn beslissing om al dan niet thuis te bevallen hangt dan van de groeiecho af: ik heb geen zin om met gillende sirenes of weer met 8 cm ontsluiting naar het ZKH te moeten gaan. (En ja, ik weet dat een groeiecho ook geen garanties geeft, maar zoon schatten ze handmatig op een 'kleintje' en MAX 3400 gram).

Nu geeft de VK aan dat een groeiecho onder het eigen risico gaat vallen; ik moet er voor naar het ziekenhuis en het tarief vd gynaecoloog wordt dan berekend a ongeveer 200-300 euro :$:$

Heeft iemand dit ook al van zijn/haar VK gehoord? Ik vind het zo vreemd.... Hoe dan ook hebben we nu besloten om voor 25 euro een 'snelle' groeiecho te doen bij Jan Koning, die heeft er ook veel ervaring mee en zit op 20 min rijden hier vandaan, net zo ver als het ziekenhuis ;)

Dus rond de 36 weken kunnen wij nog even naar ons meisje gluren :D

Deel Deze Pagina