uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ook weer ff gauw alles gelezen.
    Geniet van mijn vakantie! We gaan toch nog een paar dagen weg, heerlijk :)
    Vanmiddag kwart voor 5 de pretecho, echt zin in en kan bijna niet meer wachten.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    #4022 mopke, 29 jul 2014
    Laatst bewerkt: 29 jul 2014
    Lieveke, schot in de roos! :D ;) Bekend, dan moet ik uit gaan kijken. :p
    Wel fijn dat bij jou vl actief is met klussen.

Floor, gewicht is moeilijk inschatten maar ach lekker bolle wangetjes is ook leuk!
    Gewicht aankomen vind ik ook meevallen, kan altijd erger hoor!
    Maar alles wat erbij komt is natuurlijk voor jezelf veel.
    Rustiger aandoen is nodig, ik vind het termijn nog meevallen ik moet het al 5 weken....

Yupgup, zo dat zijn behoorlijke kosten. Kan wel begrijpen dat als het niet noodzakelijk is dat je zelf moet betalen, maar met jou voorgeschiedenis leek mij dat wel apart.
    Wel hele goede tweede optie inderdaad, geef je groot gelijk.

Ik moet echt mijn urinepotje niet vergeten morgen, heb al een herinnering in mijn telefoon staan. Voel me verder goed, dus alles zal wel gewoon goed zijn.
    Maar nu bij iedere controle doen ze standaard de urine controleren op evt. eiwitten wat een zwangerschapsergiftiging aan zou kunnen kondigen.

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Mopke, dat vind ik goed van jouw VK, dat ze urine checken! Vind ze hier af en toe wat laks in die dingen...

Zwangels, veel plezier NU! :D wel foto's spammen straks he?

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Nou we zitten in de auto naar huis.
    De kleine uk was erg eigenwijs en was aan het slapen. Het lag zo dat het met het gezicht naar mijn rug keek. Dus erg lastig om een gezichtsprofiel te krijgen. Dus op mijn linkerzij liggen en nog op mijn rechterzij. Ook nog even staan maar hielp weinig. Toch uiteindelijk op mijn linkerzij wat kunnen zien.
    Ook kon ze wel zien dat het al een mooi bosje haar heeft.
    Foto plaats ik later nog wel.
    Het was leuk maar zou het niet gauw weer doen.

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik ben er ook erg blij mee yupgup, ze zijn erg alert op alles.

Zwangels, wel even kunnen spieken maar jammer dat het tegenviel.
    Als ukkie niet goed ligt is het gewoon ook erg moeilijk te zien.
    En geniet van je dagen weg, heerlijk!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dat is jammer Zwangels.. Had ik bij de laatste echo ook (maar dat was een groeiecho, dus dat is nog heel anders dan). Alleen maar zicht op de rug en achterhoofdje. Kan me voorstellen dat het bij een speciale pretecho een beetje een tegenvaller is. Geniet van je vakantie!

7. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Uiteindelijk zijn dit de mooiste foto's, heb ze niet in kleur. Dat is alleen op de dvd.
    De baby weegt nu 1307 gr werd er berekend.

Bijgevoegde bestanden:

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Bood ze niet aan dat je mocht terugkomen? Veel echoscopisten bieden dat wel aan, als ze het niet goed kunnen zien....

edit: waar ben je geweest? Baby in beeld?

9. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Zo... daar ben ik ook weer even.. even om het hoekie kijken.. en wat zie ik daar een leuke pretecho! How cute!! Jeetje meiden.. echt aftellen nu he!! :)

10. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mopke: heb inderdaad iemand in de familie die ook bij stichting Maasduinen werkt ;)

@ yupyup: Goed dat je het zegt, ik moet morgen op controle en moet ook eens even navragen hoe het zit met al die echo's. Zag bij mijn verzekering dat er maar 2 vergoed worden, maar heb er al 3 gehad en zou er nog 2 moeten krijgen...

Bij mij wordt trouwens ook iedere controle de urine gecontroleerd, fijn idee!

11. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek

Nee dat bood ze helaas niet aan....maar ach we hebben uiteindelijk toch het gezichtje mogen zien.
    We zijn in Emmen geweest bij InVision dit omdat een vriendin bij Baby in beeld is geweest en bij haar hebben ze zich versproken over het geslacht terwijl dat ook een verrassing moest blijven.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Schattig snoetje op je laatste foto Zwangels :)

13. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Lieveke, hah ok! Er zijn er genoeg zwanger. :)
    Toevallig dezelfde vk? ;)

Zwangels, mooi gezichtje op de tweede foto.

Rotnieuws gehad, bah.
    Nu een gejaagd gevoel en niet kunnen slapen.
    Mag er door omstandigheden niets over zeggen.

14. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mopke, rotnieuws is nooit fijn! Hoop dat het gauw zakt en je goed kunt slapen. En dat het in positief opzicht iets aan kan veranderen, als dat mogelijk is tenminste... In ieder geval sterkte ermee.
    Geen idee of we dezelfde vk hebben, ik zit in Tilburg... ;)

15. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Lieveke, helaas kunnen we er niets aan veranderen... Kon dat maar.
    Ha, nee niet in Tilburg misschien wel van terra?

16. vrauwke

vrauwke Actief lid

9 jun 2013
    302
    124
    43
    Vrouw
    venray
    Vanmorgen bij de gyn geweest. Uitslag van ogtt was wederom goed.
    Geen suiker dus. Ook groeiecho gehad en de kleine lag mooi op schema. En ook al met hoofd beneden. Nu over 3 weken weer controle en over 5 weken nogmaals groeiecho😉 Wel besproken dat werken met de hitte wel zwaar word. Nu moet ik in overleg met de arbo arts om minder te gaan werken. Ze proberen me daar komende week ertussen te plaatsen, de vraag is of dat gaat lukken. Zolang ik daar niet geweest ben, nog geen aangepaste tijden. Afwachten dus...

17. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yupyup: Ik snap ook niks meer van die vergoedingen voor de echo's.
    Vandaag navraag gedaan bij de vk, die zegt dat ze gewoon allemaal vergoed worden en alleen voor bloedonderzoek oid eigen risico betaald moet worden. Ik ga het voor de zekerheid maar even bij mijn verzekering navragen, niet dat ik straks dikke rekeningen op de mat heb liggen omdat ik meer echo's heb gehad dan dat ik vergoed krijg...

@ mopke: Nee geen Terra ;)
    Balen dat er niks aan het nieuws te doen is. Wat het dan ook is... rustig aan en sterkte!

@ vrauwke: Hoop dat je gauw terecht kan bij de Arbo-arts! Niet fijn als je door moet gaan als het eigenlijk niet (meer) lukt!

18. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    hier vond de teamleider het niet nodig om naar de arboarts te gaan. Aangezien ik zoveel last had van mijn rug en krampen in mijn benen was het niet meer verantwoord om alleen te staan.
    Dus met verlof nu.. wel raar, merk ook dat ik het moeilijk vind. Ook om tegen mensen te zeggen. Wel goed, want het is gewoon teveel. Het ergste vind ik eigenlijk ook dat dit betekend dat ik overal mee rustig aan moet doen. Twee wassen weg werken kost me al moeite of met de hond wandelen.
    Nouja, nu proberen rustig aan te doen en genieten van het vele getrappel in mijn buik

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Zo, kraampakket van CZ is hier ook binnen. En hij valt me tegen. Er zit (veel) minder bruikbaar spul in dan destijds bij VGZ.... jammer!

20. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Vrauwke, fijn weer goede controle en geen diabetes.
    Wat apart dat je tijden nog niet aangepast worden, arbo is om de situatie mee in te schatten maar werkgever kan al wel iets voorstellen. Hopelijk kun je snel terecht.

Lieveke, dankjewel.

Floor, kan het me voorstellen nu al thuis. Werkgever wil iig geen risico nemen, ieder zijn eigen werkwijze. En als er geen mogelijkheid tot vervangend werk is, is de keuze alleen maar volledig ziekgemeld staan.

Yupgup, ook weer klaar dus. Jammer dat dat soms zo verschilt.

Gisteren alles goed met de controle, bloeddruk was nog netjes ondanks de stress.
    Kleine ligt al goed met bolleke naar beneden en drukt op mijn bekken, wat erg pijnlijk is.
    Vandaag de groei echo gehad, alles ligt onder gemiddeld net als bij dl.
    Geschat gewicht nu 1300gr. en omdat het hoofdje volgens de metingen zelfs onder de grafiek valt moet ik doorgestuurd worden naar de gyn.
    Waarschijnlijk niets aan de hand maar moet volgens de richtlijnen dus maandag weer een echo.

Deel Deze Pagina