uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Zebra heel veel sterkte!

2. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Zebra hoe is t nou?? Sterkte!!

Hier alles eigenlijk goed! Weinig te klagen! Al merk ik wel dat het na een dagje uit wat vermoeiender word. Gister dehele dag weg geweest, gelopen, en rond 20:00 thuis! Dan ben ik toch wel moe!

Hier ook een lage bloeddruk, 85/50 en een laag Hb 6.3 en vind het lastig dit omhoog te krijgen. Heb floradix gehaald maar man o man wat vind ik dat goor zeg!!!
    Volgende week de laatste groei echo, ben benieuwd!

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Mamvk, pfoe das een lage bloeddruk! Geen last van?!

Zebra, ben ook erg benieuwd hoe het met jullie gaat....

4. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Mamavk, dat is een lage bloeddruk zeg. Ipv floradix heb ik nu roosvicee ferro is iets beter te drinken. Mocht de floradix door de jus d'orange mengen maar nog...
    Nu dus de ferro erdoor, proef alleen de ijzersmaak.
    Als mijn hb laag blijft mag ik de tabletjes gaan slikken.

Zebra, heftig hoor. Hopelijk blijft de ecg nu goed, deze zorgen zijn niet prettig om te hebben. Hoe gaat het nu met jou en partner? Hopelijk heb je wat kunnen slapen.

Wij hebben gisteren de babykamer helemaal in orde gemaakt.
    Ook opgedekt, niet goed maar anders was het zo kaal. Zal van de week een foto plaatsen. Dl wilde een knuffel uitzoeken voor de baby uit haar eigen collectie, ze is er 2 uur mee bezig geweest en baby heeft nog geen knuffel. ;)
    Nu begint ze het wel meer te beseffen.

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mamvk, appelstroop schijnt ook veel ijzer te bevatten. Maar ik heb geen idee of je het daarmee op peil kunt krijgen? Roosvicee ferro idd ook beter te doen.

Mopke: wat lief van je dochter, hihi. En waarom bedje nog niet opdekken? Ik wilde het deze week ook gaan doen nl. ?

Zebra, hopelijk gaat t met jullie?

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier geen nieuws, ctg gisteravond was hetzelfde.
    naar huis met de opdracht om de 3 uur beweging voelen anders terug.
    maar dat is bijna geen doen.
    ze beweegt normaal ook voornamelijk savonds en overdag weinig, dusja t is lastig
    en erg zwaar, voornamelijk emotioneel.
    voor mijn gevoel moet ik nog heel lang ( 10wk is natuurlijk ook nog een hele tijd ) en vind het ook zo sneu voor dochter, ze snapt er niks meer van en het is zo lastig om steeds oppas te vinden

7. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zebra: Echt vervelend! Ik duim hard voor je dat je de kleine volop gaat voelen. Iedere dag terug naar het ziekenhuis is ook een emotionele bedoeling! Rustig aan!

@ Mamvk: Jeej wat een lage bloeddruk! Heb je daar nooit last van?

HB: Hier ook 6,4. Moet zorgen dat hij niet verder zakt, want vorige keer was hij 8,2. Vandaag ook maar eens de roosvicee Ferro in huis halen. Hopelijk is het een beetje te drinken...

Bedje: Hier ook opgedekt, maar puur voor de gezelligheid, want alles moet nog gewassen worden, haha!
    Twijfel alleen over Robijn Zwitsal of neutral...

Over de ligging van de kleine hebben ze bij mij nog niet heel veel gezegd, voel ook echt niet of ze al naar beneden ligt. Het enige wat ik weet is dat ze bij mij voornamelijk rechts ligt.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    #4188 nijntje11, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    Lieveke: voor de geur hoef je de Zwitsal niet per aan te schaffen hoor, die is maar heeeeeel mild aanwezig (ik heb m zelf ook), dan kun je volgend mij beter zo'n geurbuiltje tussen de was leggen.

Zebra: wat naar. Ik zou er ook erg onzeker van worden. En inderdaad, hoe moet je dat steeds regelen met je dochter? Hopelijk heb je een goed netwerk. Zou voor mij echt een probleem zijn. Maar gewoon hopen dat se vanaf nu goed aanwezig is.

9. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Nijntje, puur omdat ik alles toch weer opnieuw ga wassen. Moet iets te doen hebben. :)

Appelstroop bevat ook veel ijzer, maar dat gaat er nu echt niet in bij me.

Zebra, dan is het erg moeilijk inschatten inderdaad als ze al zo weinig beweegt.
    En dan is het erg moeilijk met oppas op deze manier.

Lieveke, ik gebruik geen speciale wasmiddelen. Gewoon met de gewone was mee.

10. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Jawel merk soms wel dat ik er naar van word... Je doet er alleen zo weinig aan!
    Roosvicee ferro vind ik ook echt walgelijke ranja... Misschien moet ik dat eens mengen in de jus d'orange oid. Ben bang als ik aan de ijzertabletten ga dat ik helemaal niet meer naar het toilet kan.

Wie heeft ook al melkproductie?
    En wie heeft ook last v brandend maagzuur?

Zebra hoe is t vandaag???

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Maagzuur: check! Gelukkig maar heel soms een klein beetje en Rennies helpen dan nog redelijk
    Melkproductie niet, heb ik bij de vorige zwangerschapppen ook niet echt last van gehad.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    geen veranderingen vandaag, hetzelfde als gister

maagzuur, hier erg veel last zodra ik savonds in bed ga liggen. rennies helpen ook niet.
    melkproductie heel weinig maar af en toe voel ik wel al wat nattigheid

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Vraag je HA om omeprazol dat helpt heel goed tegen maagzuur... ik neem 1 tablet per dag en nergens meer last van zo fijn! En veilig te gebruiken tijdens zwangerschap.
    het is onnodig om zoveel laat van maagzuur te hebben.

14. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ferro ook gewoon mengen in jus d'orange, als ranja is het echt niet te drinken.

Maagzuur, ja weleens last van niet dagelijks gelukkig.
    Melkproductie niet, bij vorige zw ook niet. Had pas stuwing op dag 8.
    Wel nog 3 maanden gelekt.

15. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik heb niet zoveel last van maagzuur af en toe. Glas melk helpt dan nog

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dat heb ik idd vaker gelezen, maar ik wil zo min mogelijk slikken tijdens de zwangerschap ook al is het veilig te gebruiken.

melk werkt hier trouwens helemaal niet, word het nog veel erger

17. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier heeel af en toe wat maagzuur als ik prik drink.

Vanille vla hielp bij mn zoon heel erg, maar bij hem had ik het dan ook al voor de 12de week. Nu misschien 1x in de 3 weken eventjes..

18. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ja hier helpt een schaaltje yoghurt vaak ook nog wel... Heb bij de apotheek ook een drankje gehaald (smaakt naar pepermunt, weet zo ff de naam niet) maar kan niet zeggen dat dat helpt.. Helaas!

Hier sinds vandaag dat ik wat melkproductie zag, had ik bij mijn zoon wel veel eerder al.

Voor moeders van zonen die nu een dochter krijgen (of andersom ;) )
    Merken jullie verschil in zwangerschap?? En dan ook qua aankomen en qua dragen enzo?

19. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    #4199 Moon77, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    Pffff veel gelezen en weinig blijven hangen ;):(.

@zebra: wat naar meis :(! Het is idd een hoop geregel lijkt me. Zijn de afspraken gepland tijdens slaaptijden van dl? Gaan ze de baby niet eerder halen dan? Sterkte!

@pasta: hoe was vakantie?

@mamvk: hier nog geen melkproductie (geen gewone lekkage iig en verder check ik het niet hihi). Vorige zwangerschap al met 23 wk lekkende boobs.

@lieveke: hier ook geen speciaal wasmiddel hoor. Idd wat Nijntje zegt...eventueel een geurbuiltje in kast leggen.

@mopke: haha wat lief :). En fijn dat jullie zover klaar zijn. Hier nog weinig vooruitgang geboekt :(. De slaapkamers zijn nog niet opgeruimd en wat geklust moet worden is ook nog niet gebeurd :(:x:(. Tijd begint toch wel een beetje te dringen nu vind ik ;).

@controle: donderdag weer geweest en alles goed. Pijn van vorige week vrijdag was waarschijnlijk indaling (deels). Bolletje ligt beneden en ik heb nu onderin veel last. Ook vaak druk op onderkant als ik op de wc zit ;):). Alsof baby eruit wil :$.

Verder veel problemen met dl 's avonds. Veel rekken en eenmaal in bed dan nog blijven roepen. Ook weer nachten dat ze roept...gebroken nachten en slecht slapen => niet fijn pffff.

20. KimV85

KimV85 Actief lid

29 nov 2012
    175
    0
    0
    Noord-Brabant
    @mamavk : heb een zoontje en nu krijgen we een dochtertje maar moet zeggen dat beide zwangerschappen erg op elkaar lijken. Weinig ziek geweest, weinig kwaaltjes gehad. Draag nu ook naar voor net als bij mn zoontje.

Was er in het begin ook erg van overtuigd dat het weer een jongen zou worden dus wij waren erg verrast met de geslachtsbepaling! :p

Deel Deze Pagina