Maagzuur, bah. Heb vriend twee maanden geleden een megapak rennies laten halen, (bij zoon 2-3 verbruikt) en sindsdien.... nauwelijks last! Haha! Ze ligt nu anders geloof ik, zoon had de voeten veel hoger, zij ligt wat lager. Ik pak ook altijd eerst melk als ik wel last heb. En merk dat regelmatig/voldoende eten goed helpt... Melk, vanaf het begin al regelmatig wat 'prut' aan de tepels maar geen vloeibaar. MamVK, nee niet echt. Wel qua gevoel -ik wist zeker dat het een meid was- en qua vergeetachtigheid (minder) en misselijkheid, ben bijna niet misselijk geweest nu! Ze ligt anders dus draag wat lager, maar nog steeds alleen naar voren. Qua kilo's ook geen verschil. Met zoon was ik nu 6/7 kilo aangekomen vanaf laagste gewicht, nu ook 6 dacht ik. Ben nu ook zelf wat kilo's zwaarder dus hoef er ook niet zoveel meer bij hopelijk blijf ik onder de 90.... ben nu 85,nogwat, nog 11 weken te gaan, denk niet dat het haalbaar is...
Moon, ik vond ook dat de tijd begon te dringen en ml zag het ook gelukkig. Hopelijk ziet ml het ook snel in. Dat pijnlijke gevoel en druk heb ik ook gehad. Bij mij ligt het hoofdje echt op het bekken voel het er soms in, soms uit of zo'n gevoel het hoofdje ligt in ieder geval los. Vervelend dat je dochter veel rekt, hier ook het geval hoor, hier hielp duidelijke grenzen stellen die ze begrijpt. En daarnaast hebben we de middagslaapjes eraf gehaald, ze mag slapen als ze erom vraagt maar niet standaard. Soms slaapt ze heel even op de bank en soms moet ik haar wakker maken. Ik laat haar niet langer dan een uur slapen anders stuitert ze 's avonds nog rond terwijl het voor mij bedtijd is.. Mijn zwangerschappen verschillen weinig, wel minder snel last van misselijkheid gehad en maar een kortere periode erg heftig. Geslacht weten we pas bij de geboorte, maar heb echt het idee dat we een dochter krijgen.
Hier ook soms wat melkproductie, zie het terug in mijn beha's Hier heel erg soms last van maagzuur, als bijvoorbeeld het eten erg lekker was en ik teveel heb gegeten. Daar houd ik nu heel erg rekening mee, dat ik dat dus niet doe en dat lijkt bij mij te helpen. Moon, wat lastig zeg, dat je dochter begint te rekken in de avond. Herken het van neefjes en nichtjes en die sloegen dan inderdaad hun middagdutje over. En fijn dat je weet wat de pijn is geweest, maar voorlopig maar benen over elkaar want moet er nog lang niet uit. @hier, wakker omdat mijn neus helemaal vol zit... Heb al een week otrivin gebruikt dus dat mag niet meer. Dus hoop dat met rechtop zitten het weggaat. Overdag heb ik namelijk nergens last van, in de loop van de nacht loop ik vol. Wel otrivin zoutoplossing gebruikt, maar helpt niet genoeg, ben er maar uit gegaan om ml niet wakker te maken met mijn gewoel. Straks weer opnieuw proberen..
Moon, dochter slaapt smiddags nog maar n uurtje dus ze is meestal wakker als ik oppas nodig heb. helaas mag ik haar ook niet meenemen, ook wel logisch natuurlijk maar zou soms wel stukken makkelijker zijn. hier ook een periode van dat dochter minder goed slaapt, vaak snachts wakker. en ineens moet de deur open en de lamp op de gang aan anders blijft ze huilen. dus ik herken de gebroken nachten helaas ook Over de baby eerder halen is nog niet gesproken. wel dat elke dag extra er weer 1 is maar dat zeggen ze volgens mij altijd wel. donderdag heb ik een afspraak voor weer een uitgebreide groeiecho met flowmeting etc. en daarna bespreken met de gyn. dus misschien dat ik dan wat meer informatie krijg zolang ik elke dag naar huis mag na de ctg probeer ik maar positief te blijven. mag er straks om 9.00 weer naartoe
Sterkte Zebra! Hier is de echte nesteldrang begonnen! Het laatst kitten is gister naar zijn nieuwe huis gegaan, mijn vader , dus de grote schoonmaak kan beginnen! Gelukkig is de temperatuur erg gedaald, en waait het lekker vandaag, dus het is ook goed te doen! Vanaf vandaag wordt er dus ook niet meer gerookt in huis! Ik begon er al erg last van te krijgen, en alleen mijn vriend rookte in huis. (anderen gaan wel netjes naar buiten) Vanmiddag ook weer controle bij de VK. Gisteren had ik een zelf gekochte zwangerschapsbroek aan, en die begon al losjes te zitten. Dus ben benieuwd Oke! Ik ga beginnen! Fijne dag allemaal!
Succes met schoonmaken, mees, hier nog niet begonnen de nesteldrang .. Ik houd trouwens inmiddels ook minder vocht vast, weeg meteen een halve kilo minder dan bij de verloskundig afgelopen donderdag, dus dat is wel lekker.
Hier nu eindelijk iets verder met het kamertje, stond er net nog in en werd gewoon emotioneel! Alleen de gedachte dat er over ongeveer 10 weken zo'n klein minimensje van ons tweetjes komt. Stond bijna te huilen. Wil de rest van deze week het kamertje verder klaarmaken, kleertjes wassen en alle accessoires ophangen. Vandaag alweer 30 weken!
ctg was goed! hartslag zag er netjes uit, nog steeds geen beweging te voelen en op de ctg ook niet heel veel geregistreerd maar de hartslag was netjes dus mocht naar huis en woensdag ''pas'' weer terug, tenzij ik het niet vertrouw of morgen ook helemaal niets voel. sorry geen reactie op alle berichten, lees het wel allemaal bij maar het is op het moment even zwaar, vooral ook emotioneel dus ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen
@ Moon: Balen dat vl nog niet zo gemotiveerd is... duurde hier wat mij betreft ook veel te lang. Geluk was wel dat, toen hij eenmaal begonnen was, het toen ook echt zo snel mogelijk af moest (van hem). Nu rust dus hier! Maagzuur: ook hier meer last van. Drink minder sap en prik en meer ranja, moet zeggen dat dat wel helpt. Wil rennies zo lang mogelijk uitstellen! Melkproductie: Gelukkig nog geen last van *klopt af*. Alleen soms een heel klein inimini beetje! Wasmiddel: Doelde meer op wel of geen neutral wasmiddel. Zeggen dat dat beter is omdat daar geen parfum in zit. En blijkbaar wordt dat meestal ook aangeraden door de kraamhulp. Heb de robijn zwitsal al wel in huis, denk dat ik deze dan ook maar gewoon ga gebruiken. Als de kleine er last van krijgt kan ik altijd nog op neutral over gaan. Keuzes! Kindjes: Wat vervelend dat net nu al jullie kinders hun slaappatroon gaan doorbreken. Hoop dat er gauw bij iedereen rust gecreëerd kan worden.
@mopke: ja, ik ben ook bang dat het met het middagslaapje te maken heeft. Ze valt 's avonds ook later in slaap. Zie er alleen heel erg tegenop om haar nu (mn tijdens zwangerschap nog) uit bed te houden. Ze slaapt ook ongeveer max een uurtje ivm lang genoeg wakker 's middags. Maar dat uurtje doe ik ook echt niets ...zitten of zelf proberen wat te slapen. Dl wordt ook zo dwars en steeg als ze moe is, dus...... @zebra: vervelend dat je haar niet nee mag nemen, zou idd het makkelijkste zijn. Reageert de baby niet op bijv muziek (muziekknuffeltje oid) tegen je buik? Op en neer springen? Erg vervelend dat ze zo weinig beweegt. Nu al een eigenwijsje dus . @yupgup: voel jij je al beter inmiddels? Slaap jij toevallig slecht, of korte nachten? @juf: je kunt ook zoogkompressen gebruiken hè!? En dat is vrij normaal hoor, dus je hoeft je niet te en hihi. @lieveke: wat je ook kunt doen, is de babywas nog een keertje extra spoelen. En neutral....tja ik heb het nooit gekocht/gebruikt en de kraamhulp heeft het ook niet geadviseerd. @mees: succes met de schoonmaak. Kun je hier ook niet ff langswippen??! @zwangels: haha...mooi toch?! Het kan ook eerder, maar ook later zijn hè ! @overtijd/te vroeg: hebben jullie een gevoel qua wanneer jullie gaan bevallen? Vorige zwangerschap dacht ik echt het einde niet te halen. Nou, bevalling begon met 40+1 en 40+3 was ze er eindelijk. Nu hoop ik het einde niet te halen ....ben er al beetje klaar mee eigenlijk. Toch gaat het ontzettend snel, maar wil gewoon mijn lichaam terug en ook weer 100% er voor mijn dochter kunnen zijn . Mijn moeder denkt ook dat ik eerder beval. En van het weekend zei iemand, nou duurt geen 8 weken maar 6 weken hoor. We gaan het zien .
Wat fijn dat je naar huis mag zebra! Sta je er zelf achter? Neutral: nee, doen we niet aan. Zijn wel wat zuiniger met de wasverzachter, maar zoon heeft nooit op wasmiddel gereageerd dus ook nu niks speciaals. Waar wel wel op letten is om de baby niet dagelijks in bad te doen de eerste maanden en weinig zeep gebruiken. Veel beter voor het huidje. Vroeg/laat bevallen: ik hoop op een weekje eerder, ofzo! Bij zoon braken de vliezen met 39+4 en 39+6 bevallen. Maar hij was erg groot dus als deze meid de ruimte heeft kan het zo langer gaan duren.... pffft. We zien het wel. Weet nog wel dat ik het toen vanaf 36/37 wk al behoorlijk zat was.... @Moon77: jawel wbt slapen en nee wbt beter voelen. Vooral slecht, zoon die meerdere malen per nacht wakker is en s avonds pas laat slaapt. En ik moet zelf nog weleens plassen s nachts...
Ik heb al sinds vorige zwangerschap dat ik sterretjes zie. Als ik de trap oploop eerst gaan zitten, omdat ik anders knock-out ga. Nu dus ook weer makkelijk sterretjes en amper een stap kunnen zetten. Ik ben er inmiddels wel achter dat het erger is (of aanwezig is) als ik slecht of kort geslapen heb. Bij jou dus misschien ook het geval?! Het blijft vervelend iig . Heb het ook bij ha aangekaart (meerdere malen) en uiteindelijk wordt er gezegd kan hormoonhuishouding zijn. En jij zit echt in hetzelfde schuitje met zl als ik met dl....pffff. Gaat ml er dan ook wel eens uit, of wil zl ook alleen maar mama??
2 jaar en 3 maanden. Hij heeft nooit geweldig geslapen hoor.... als we een keer doorslapen zijn we verbaasd, haha! Vriend gaat er wel uit, maar ik ben meestal sneller... als ik wacht tot hij wakker is, is zoon al een minuut aan het krijsen en ben ik ook klaarwakker, kan ik er net zo goed zelf uit Ja, zou best kunnen. Ook een combinatie: hormonen, slaaptekort, HB, bloeddruk, en genoeg gezond eten én drinken. Als ik aan de snoep ga weet ik dat ik inkak, dus eet deze zwangerschap vrij gezond. Je sterretjes zien is dus niet weggegaan tussen zwangerschappen door? Eng lijkt me dat. En wordt het door sporten niet beter? Versteviging vd vaten, betere bloedsomloop enz?
Nee, sterretjes zijn gebleven helaas. Sporten doe ik niet, dus weet ik niet haha . Maar van kleine inspanning komt het al, dus denk dan niet zo snel aan sporten . Zout of dextrose helpt iig dan ook niet hoor. Dl heeft wel goed geslapen 's nachts (vanaf 8 wk oud al door) en sinds 2 weken nu echt vaak wakker. Voorheen ook wel eens, maar vrij sporadisch.
Lastig idd je rust nemen als de slaapjes eraf gaan, is voor mij ook zwaar zit nu te knikkebollen dus afleiding zoeken. Maar zo slaapt ze echt beter 's nachts, na een drukke dag logisch niet, maar echt veel verbetering hoor. Zebra, fijn dat je nu naar huis mag. Maar eeg lastig die bewegingen inschatten, wie weet helpt muziek of haptonomie iets? Vroeg/laat bevallen, ik heb het idee dat dit kleintje wel weer eerder gaat komen. Dl kwam ook lekker eigenwijs eerder, 38+6, heb nu ook dit gevoel. Maarja dat is ook afhankelijk vanuit de gyn en de groei vd kleine. Erg, ik wilde nog meerdere dingen zeggen maar weet het niet meer.
Stijn is nu drie en heeft nog steeds behoefte aan ten minste een uurtje tussen de middag in bed. Heb soms het gevoel dat hij alleen maar wat tut maar soms moet ik hem ook wakker maken
Sommige kindjes hebben daar gewoon meer behoefte aan dan de ander, niets mis mee. Hier een nachtbrakertje, dus zitten te wachten om weg te gaan...
@Zebra Veel sterkte ermee, het zal niet makkelijk zijn. @andere meiden met klachten Jullie ook veel sterkte. Je niet goed voelen, bijna flauwvallen en sterretjes zien is gewoon niet leuk. Kan alleen als tip geven wat dropjes en Dextro ofzo bij de hand te hebben. En verder: lekker rustig aan doen. Zelf (nog) geen klachten. Merk wel dat ik niet alles meer achter elkaar kan maar ja, dat hoort erbij. Maagzuur af en toe even last van. Optimel helpt dan wel. In bed leg ik een extra kussen onder mijn hoofd zodat ik net wat hoger lig, dat helpt ook wel een beetje. Hier ook flink last van nesteldrang hoor Alles moet gesopt worden. Zelfs alle kleding van manlief en mij wordt gewassen zodat alles schoon en fris is. Morgen komen het kamertje, de box en kinderwagen
Hier ook last van nesteldrang haha! Van't weekend de grote schuur helemaal opgeruimd, dingen naar de stort gebracht ( nouja vriend hihi) , gisteren de garage helemaal uitgeruimd en opnieuw in geruimd en schoongemaakt. Alle kleertjes, beddengoed etc allemaal gewassen en gestreken netjes in de kast en commode. Babykamer is zo goed als af gisteravond de elctricen geweest omdat we nog geen verlichting op de kamer hadden en extra stopcontacten omdat we aan de baby haar kant geen stopcontact hadden, wel zo makkelijk met een babyfoon of lampje. Gisteravond weer op controle geweest, ijzer was goed 7.1, bloeddruk 112/65 en gewicht staat nu op 79 kilo. 14 kilo aangekomen gekomen voor mijn gevoel valt het wel mee maar las op een andere site dat de meesten met 30 weken veeeeel minder zijn aangekomen.. en dat terwijl ik niet bepaald veel snoep ofzo en kan het eerlijk gezegt ook niet aan m'n lichaam zien , ja m'n buik is grooot nouja gaat er wel weer af.