uitgerekend oktober 2014

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by popke87, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Grrr, even een hormonenmomentje, even klagen hoor:

Gisteren was mijn moeder hier. Uiteraard ging het weer over de baby, spulletjes, enz.
    Ineens roept ze een paar keer: een jongen!
    Dus ik kijk haar wat vreemd aan en vraag of ze denkt dat het een jongen is.

Nouuuu, zei ze, volgens mij weet jij wel wat het wordt! (met een raar lachje op haar gezicht)
    Ze gelooft dus gewoon niet dat mijn man en ik het écht niet weten :x Nou lekker dan, je eigen moeder gelooft je niet eens! Wie weet komt het door de hormonen maar daar kan ik nu dus echt niet tegen. En dan straks zeker roepen, na de geboorte, dat ze het wel wist wat het werd omdat ze het aan me kon zien ofzo. Bah!

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Emma, inderdaad niet leuk zo nee, maar ik denk ook vooral hormonen. Ik heb dat hier dus met de naam, dat iedereen steeds aan dochter vraagt; hoe heet je zusje ?? hoe heet de baby in mama's buik ??

nu weet ze het niet en kan dus niks vertellen maar vind het gewoon irritant dat het zo gaat. kan me voorstellen dat dat voor jou ook het geval is nu met het geslacht.

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh ja Zebra. Hier ook ergernis nr 1. Ik heb ze nu maar gezegd dat ik het HEN kwalijk neem als zoon het verklapt en dan behoorlijk boos op ze ben. We willen zoon wel voorbereiden en zou het niet leuk vinden als zij daar misbruik van maken.

Ik was/ben aardig fel, maar volgens mij was ik duidelijk ;)

Nu gaat ons meisje Amber heten en kan zoon dat ook nog niet makkelijk uitspreken/klinkt het nog niet. Dus mocht hij het er tussendoor een keer uitflappen dan zullen ze het niet eens doorhebben denk ik....

4. Lieveke1

Lieveke1 Lid

Feb 21, 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zebra: Wat fijn dat je wat minder vaak naar het ziekenhuis hoeft! Hopelijk gaat kleine uk nog even flink groeien! Allerbelangrijkste is dat je goed je rust pakt!

@ velen: Hier ook veel emo- en irritatiemomentjes, kan me om alles zo ontzetten opnaaien! Haha! :$:x

JEUJJJJJJ! 30 weken vandaag! :D Nu gaat het aftellen echt beginnen! Wat een cliche, het vliegt echt voorbij!

5. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Oh wat herkenbaar! Ik kan af en toe ook onredelijk zijn haha!

Hier trouwens nog wel in namen crisis! We weten het gewoon niet!!!

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

Sep 18, 2012
    2,188
    150
    63
    Wij zijn er wel uit. Gelukkig. Haha sommige mensen hebben het al geraden. Niet dat ze het nu weten. Maar ze noemde de op.

Hier nog druk bezig met alles klaar maken en verbouwen. Baal er soms van dat ik dan niet zoveel kan. Maar het is niet anders.

7. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Hier weet onze zoon ook de naam, maar praat er niet over. Hij is dan ook al 4 jaar dus ook wel makkelijker om uit te leggen dat het ons geheimpje is haha! :p

De naam waren we al voor de 12 weken over uit. Had hem al gezien bij de laatste miskraam en hij bleef me altijd bij. Rond 10 of 11 weken hadden we het over de namen en toen zei ik de naam tegen m'n vriend, en als het een meisje was we haar dan zo zouden noemen. Gelukkig vond hij hem ook mooi en was ( is) het ook nog een meisje! :)

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik weet het niet zeker, maar anderhalve week terug lag ze dwars in mijn buik zeg maar. Ik heb niet het idee dat ze gedraaid is sindsdien...

9. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Emma, heel irritant! Maar kunnen ook wat hormonen in meespelen idd.
    Iedereen vraagt het aan ons, ze gaan er gewoon vanuit en ook dat je het met iedereen wilt delen. Zo stom.

Zebra, hier vragen ze het ook aan dl. De ene dag is het een broertje de andere dag een zusje. :D De namen hebben we wel genoemd maar ze herhaald ze niet, heel af en toe wel als ze tegen haar poppen praat.

Yupgup, zo duidelijk zijn is weleens nodig.

Lieveke, ja!! Aftellen is nu wel leuk!

Mamavk, hopelijk komen jullie er snel uit. Ik was uiteindelijk erg blij dat dl dus een meisje was omdat ik het niet eens was met de jongensnaam...
    Nu hebben we wel een mooie jongensnaam voor ons gevonden dus geeft echt wel rust.

Floor, dat jij je gezicht dan in de plooi kan houden. Ml kan dat namelijk totaal niet, dan weet gewoon iedereen het al. Succes met de verbouwing etc. Snap dat je ervan baalt doe ik ook, alles moet in etappes daardoor ipv dat je vol mee kan helpen.

MH, fijn dat jullie een mooie naam hebben. En erg knap van je zoon, zal de leeftijd zijn maar super dat hij dat zo goed geheim houdt.

Ben blij dat ik nog maar een weekje (4 dagen) te werken heb.
    Ben echt wel toe aan wat rust en nog de laatste weken met zijn vieren (incl. hond) te genieten. Dl gaat dan weer naar de psz dus kan haar zelf steeds halen en brengen. Gaan toch maar echt een proefdruk van ons geboortekaartje laten maken. Wil het voor de vakantie in huis hebben en we gaan over 2 weken. Anders wordt het wel erg laat als we dit pas doen als we terugkomen.

10. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Een twijfelaartje dus :p

Kan me je zorgen wel begrijpen, wanneer moet je weer op controle?

11. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Ons meisje ligt ook nog steeds met het hoofdje boven, rug en kontje links, en voeten onder.
    Afgelopen maandag bij de controle lag ze nog net zo maar dan ipv links aan de rechter kant!

Mijn vk zegt dat het niks uit maakt bij een 2de omdat die zelfs tijdens de bevalling nog kunnen indalen, maar heb toch liever dat ze binnenkort toch wel netjes met het hoofd naar beneden gaat al is het gewoon voor de geruststelling haha!
    Ik hoop net als bij mijn zoon gewoon op de normale manier zonder pijnverlichting te gaan bevallen.

12. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    MH, goh daar vertel je me iets nieuws. Dat wist ik echt niet dat dit bij een 2e zo kon veranderen. Ik heb bij de 1e nooit volledige ontsluiting gehad, geen idee of dit ook verschil maakt.

Wij hebben een gillende keukenmeid in huis, ze vind het erg leuk om te gillen tegenwoordig. Heerlijk voor de trommelvliezen. :)

13. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Zoals mijn vk zei, komt het doordat er al een kindje langs die weg naar buiten is gegaan, en daardoor kan een 2de veel makkelijker de uitgang vinden en hoeft het niet per se ingedaald te zijn.

Maar toch denk ik dan aan keizersnedes, en dat hoop ik natuurlijk echt niet. Liever op de normale manier. Maar wie weet draait ze nog, we hebben dan ook nog 10 weekjes dus kan er veel veranderen! :p

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant

Woensdag bij de vk, donderdag groeiecho.

15. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige

Keizersnede is echt niet prettig idd, dus hopelijk heeft de vk gelijk. En 10 weken (nog) de tijd idd. Zeeën van tijd. :p

16. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige

Ok, even afwachten maar gelukkig wel deze week.

17. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    @mamvk: herken jij het van je vorige zwangerschap? Ik denk dat het toch door/van indalen is...is namelijk al beetje zei vk vorige week. Maar kan me dat gevoel wat ik nu heb niet herinneren :(. Zou het een voorbode zijn dat de baby misschien ook eerder komt?
    Hier ook nog steeds geen naam :(....

18. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ben dus niet de enige die zich aan anderen ergert, gelukkig! :p

Vandaag weer controle gehad en alles was goed. Onze kleine ligt ook met het hoofdje naar boven. Is nu nog niet erg, kan nog alle kanten op.
    Binnenkort weer bloedprikken, bleh.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ben ik de enige die stiekem hoopt dat t kindje niet gaat draaien en dus in stuit blijft en ik weer een geplande keizersnede zal krijgen. Ik zie juist erg op tegen een vaginale bevalling

20. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb echt een vreselijke spoedsectio gehad die ik nooit iemand toewens, dus geen idee hoe het gepland zal gaan.
    Alhoewel de gyn wel een geplande vluchtig benoemde ivm geen vorderende ontsluiting en weer kleintje die weeën wellicht niet prettig vind.
    Dan ben je wel zo goed als zeker en kun je hulp in huis halen voor na de bevalling want heb echt een jaar moeten herstellen.

Share This Page