uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Dat hoopte ik vorige keer ook :). Helaas heb ik wel een vaginale bevalling gehad, die erg traumatisch is geweest (bijna 2 jaar erover gedaan om het een plaats te geven) en zie er nu ook wel weer beetje tegenop ;). Ze zeggen dat een tweede vaak makkelijker etc gaat en dat hoop ik ook, maar soms denk ik toch stiekem aan een keizersnede :). Zitten natuurlijk ook nadelen aan...maar toch.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb er een EMDR therapie voor gevolgd, dus iedere bevalling kan tegenzitten natuurlijk. Maar het gevoel komt toch weer wat terug net als bij jullie.

Ik heb sinds vanavond enorme pijn aan mijn schaambeen. :(
    Lijkt net of er iemand met een mes aan het snijden is.
    Kan moeilijk lopen, zitten, liggen.
    Gaan morgen nog wel naar een familiepark toe, dat wordt afzien ben ik bang.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wat lang een jaar herstel! Hier een geplande gehad dus misschien idd heel anders..na 3 weken deed ik alles weer zelf en was het alsof ik nooit een operatie gehad heb
    dat het zo kan verschillen he!

4. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik moet er juist niet aan denken, een keizersnede.
    Het idee dat je achter zo'n doek ligt er een kind omhoog word getild dat je even kunt bekijken en dan lig je daar maar..
    En dan ook nog die ruggenprik waardoor je niks voelt. Voor mijn gevoel is dat geen bevalling.
    Bij mijn zoon was ik op de 3 de dag helemaal de oude geen pijn meer helemaal niks, na 7 dagen was ik alweer aan het winkelen. Kan me niet voorstellen dat je bij een keizersnede zo snel weer op de been bent ( kan het mis hebben hoor ).
    Al is het natuurlijk mooi dat het er is, want anders hadden heel veel een probleem.
    Maar ik hoop nog steeds dat het gewoon weer een natuurlijke bevalling zonder pijnverlichting word. Lukt dat niet heb ik er wel vrede mee met een keizersnede maar voor nu wil ik daar nog niet aandenken.

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Il heb al 2 bevallingen achter de rug en heb daar een lichte blaasverzakking aan over gehouden. Ik beperk de schade liever tot een gebied zeg maar. Hihihi.

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik ben als de dood voor een normale bevalling, maar hoop er wel op. Nog ruim 8 weken en we zullen het zien

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Valt best mee! Probeer niet teveel naar negatieve verhalen te kijken. Ik vond bevallen uiteindelijk heel erg meevallen. Ook al duurde het dertig uur enzo ;) ik had me gek laten maken door de juf van de pufcursus, die het alleen over pijn opvangen had. Maar uiteindelijk.... pijn.... nee. Alsof er een wervelstorm door je lichaam raast. Bij mij was het een dof, heftig, krampgevoel waar je niks tegen kunt doen. Dus je vecht ertegen of geeft je er aan over. Op een gegeven moment neemt je lichaam het wel over en heb je geen keus meer haha. Dat vond ik zelf lastig. Wil graag de controle houden. Maar bevallen = loslaten. Wat ik dus wil zeggen.... niet alleen tegen jou. Focus je niet op 'pijn'. Uiteindelijk regelt je lichaam het wel en maakt natuurlijke pijnstillers aan. Áls je er tenminste niet tegen vecht..... (en dat duurde bij mij zo'n 27 vd 30 uur ;))

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik vind bevallen ook goed te doen hoor. Maar liever geen stuitbevalling...

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Nuhuh..... zoon lag altijd braaf met koppie naar beneden. Maar deze meid die koprolt wat af. Om zenuwachtig van te worden!

10. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Een vrouwenlichaam is gemaakt om te bevallen dus dat komt echt wel goed hoor!
    Je kunt je gewoon niet voorbereiden omdat elke vrouw het anders beleeft, de 1 trekt het na een half uur weeen al niet meer, en de ander hoor je amper klagen.

Ik zeg nu maar telkens tegen mezelf, ze moet er toch hoe dan ook uit, en als ik het dan voor het zeggen heb toch liever zonder poespas op de normale manier.:)

11. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Na de keizersnede kon ik na 3 dagen net de trap op, de gehele kraamweek weinig kunnen doen. Op de laatste dag, had langer ivm keizersnede heb ik de kleine voor het eerst kunnen verschonen en in bad kunnen doen.
    Ik heb echt een jaar flink last gehad van litteken, iedere maand met ongesteldheid was het raak. Enorme pijn en pijnscheuten, pas toen ik geen last meer had voor een 2e na gaan denken. Op het begin weer die pijn aan het litteken, maar is nu echt minder gelukkig.
    Ik wilde ook geen pijnbestrijding maar als het infuus zo hoog wordt gezet dat je persdrang krijgt en ontsluiting niet vordert wil je op een gegeven moment wel pijnstilling. Althans, ik wel.

Bevallen wil ik dan het liefst natuurlijk, inleiden mag niet. En ben ik best blij om omdat het toen ik beviel super druk was op de afdeling. Dit heeft denk ik het verloop tot gevolg gehad.

Dus daarom blijf ik er wel bij iedere bevalling is anders. ;)

12. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Moon77 nee herken het totaal niet van mijn vorige zwangerschap.. Maar toen is mijn zoontje ook nooit ingedaald geweest. Ik vraag mezelf ook af of dit voortekenen zijn dat ze eventueel wel al eerder zou kunnen gaan komen! Maar volgens mij is dat niet zo...
    En 'gelukkig' nog iemand zonder naam ;) hahaha! Hebben jullie wel al enig idee of?

0zebra0 oh nee hoor! Ik ga ook voor de ks, de gedachten aan een vaginale bevalling bezorgen me echt de bibbers. Ben echt bang na de eerste keer.

Mopke een jaar herstellen na ks? Wat dan??

Hier na 26 uur weeën ook een spoed ks gehad. Het herstel is niét leuk, maar dat is herstel na een natuurlijke bevalling ook niet.
    Ik heb 2 dagen in t ziekenhuis gelegen, en liep na een week ook buiten met de kinderwagen...

13. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb me echt aan de 6 weken regel gehouden, maar heb er echt een jaar naweeën van gehad. Beide is niet prettig natuurlijk, hou me echt maar aan de voorschriften om verdere lichamelijke klachten te voorkomen.
    Heb er ook nog lang voor bij de gyn gelopen en vele zware pijnstillers geslikt.

Nu ben ik ervan overtuigd dat iedere bevalling anders verloopt dus dat komt wel goed. Wil alles wel goed doorspreken. Ik ga er verder blind in, want ukkie komt wanneer hij/zij er klaar voor is en niet ik.

14. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Dat sowieso! Het komt zoals het komt... Maar ik ga volgende week wel een datum afspreken :)

15. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Spannend lijkt me een datum vastleggen. En dat houden jullie voor je?

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat fijn dat je al een datum mag afspreken mamvk. Ik weet niet meer precies met hoeveel weken dat hier de vorige keer was..volgens mij pas met n week of 35

17. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik zie aan de banner dat mamavk al bijna 34 weken is, dus dat lijkt me dan wel een redelijk termijn om af te spreken.
    Dus waarschijnlijk een datum in september ipv 2 oktober.

Op dit moment slaap ik erg goed 's nachts, hoor dl zowaar niet wakker worden. Normaal altijd, dus ml mopperde vanmorgen dat ik maar bleef slapen.
    Heb het nodig denk ik.

18. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Oh heerlijk mopke! Ik zou ook graag een nacht doorslapen. Hahah

Ik heb iets ontdekt. Als ik lang heb gezeten heb ik enorm pijn in mijn liezen. Nu vanmorgen voelde ik een bobbelige sliert. Spatader... dam. Schok me dood, maar het komt regelmatig voor las ik. Weer wat geleerd

19. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik had vanaf het begin een weeënstorm en een ontsluiting die niet vorderde. Dus uiteindelijk (na 15 uur storm) een ruggeprik gekregen en wat was dat een verademing :). Is wel een andere dan met ks, maar toch....
    Ontsluiting vorderde nog steeds niet ondanks opwekkers. Ben uiteindelijk wel vaginaal bevallen, maar mijn herstel heeft ook maanden geduurd. Kon baby ook niet zelf verzorgen, dat deed vl in de kraamweek. Toen ze 3 weken oud was, ben ik pas voor het eerst, en ook met haar, naar buiten geweest. Heb langer kraamhulp gehad vanwege mijn situatie en daarna nog 3 weken hulp van mijn moeder.

Heel fijn dat jij zo snel pijnvrij en hersteld was :) (hoop ik nu ook), maar dat is helaas geen garantie bij een vaginale bevalling ;). Net zoals anderen natuurlijk ook met een ks, de ene kan heel snel weer alles en de ander heeft veel meer tijd nodig ;).

20. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @mamvk: je hebt pb ;).

Gaan jullie voor gewoon bezoek of een kraamborrel/feest? Ik weet het niet...nav vorige keer neig ik naar kraamborrel/feest. Wil niet tot maaaaaanden na de geboorte nog met visite zitten etc...

Deel Deze Pagina