Floor, hihi sorry. Zal wat slaap jou kant opsturen voor vannacht.Ook ik heb enorme pijn in mijn lies, dit vooral na een autoritje. Moon, ben het met je verwoording eens.
Ik ga bewust voor kraambezoek, wil echt geen feest waarbij de kids overprikkeld worden. Liever alles op eigen tempo en ja sommige kraambezoek moet nu bij dl nog komen.
@mopke: dank je ! Ja hier ook nog niet iedereen geweest . Over dat overprikkelen ben ik ook met jou eens....maar heb het idee dat dat elk bezoek hier het geval was (dl was snel overprikkeld en dat zegt niets over nr 2 natuurlijk ) en dat kraampresentje misschien maar 1x is en dan klaar. Maar weet het echt niet.....
Kraamfeest! Vorige keer zijn er ook heel veel mensen niét gekomen (familie van vriend die op 1,5 uur rijden wonen). Dat vond ik zo ontzettend lullig voor vriend. Maar als wij een datum noemen dan moeten ze wel, ghaha. Aan de andere kant kwam mijn familie wel terwijl die 2,5 uur moesten rijden en die bleven dan maar een uurtje Echt superlief maar ik voelde me zo schuldig. Nu gewoon een feestje van 14.00-16.00 ofzo, echte vrienden/familie blijven toch wel hangen. We doen het bij mijn ouders, dan kunnen wij zelf ook weg als de kleine er helemaal overprikkeld van raakt Kan ik ook ff rustig boven voeden enzo. We wonen zelf in een appartement en daar kun je je moeilijk terugtrekken.
Kraamvisite! ik ken mezelf en wil dan alles zelf regelen en alles moet dan tot in de puntjes goed geregeld zijn.. Daar heb ik echt geen zin in na een bevalling. We hebben wel héél veel geschrapt op de lijst voor geboortekaartjes, sommigen namen nog niet de moeite een kaartje te sturen dus die hoeven nu ook geen meer te verwachten. Hier stel ik wel een paar regels op! Sowieso géén visite door de weeks, vriend werkt tot laat en zoon ligt ook voor 19.00 uur in bed omdat hij gewoon naar school moet. Vrijdags s'avonds, zaterdag s'avonds en zondagmiddag kunnen ze komen. Bij m'n zoon kwamen ze (ongevraagd) na 2 dagen al op visite! Hier gaan we dus ook duidelijk op het kaartje zetten dat ze tussen 19.00 uur en 21.00 uur kunnen komen. Tuurlijk, goede vrienden ( en diegene weten dat ook wel ) mogen echt wel langer blijven zitten. Maar bij onze zoon bleven ze soms tot 23.00 uur hangen terwijl je ogen bijna dicht vielen. Dus dat hoeft voor mij niet meer. Snap sowieso niet waarom mensen zolang blijven zitten, 2 uur vind ik lang zat!
2 uur vind ik al echt te lang MH....! Met voedingen op verzoek om de 1-1,5 uur zag ik dat echt niet zitten!
Wij hebben ook grof gesneden in het aantal mensen dat een geboortekaartje gaat krijgen. En inderdaad bij de tweede al het heft in handen genomen wat betreft bezoek. Bij de eerste hingen sommige mensen die je normaal amper ziet binnen enkele uren na de bevalling al boven mijn ziekenhuisbed en dat vond ik helemaal niet fijn!
hier ook kraambezoek. eerste dagen niemand ( alleen ouders/schoonouders ) daarna op afgesproken datum en tijdstip zodat we zelf kunnen inplannen welke dagen en tijden we er wel of geen zin in hebben
Hier wordt idd de ks gepland met 35 weken... Of ja, 34+6 Ik denk dat we de datum voor ons gaan houden, behalve dan voor mijn ouders want die moeten onze zoon opvangen en voor mijn schoonouders... Hier kraamvisite helaas ik wou eigenlijk dit keer heel graag een kraamfeest, maar mijn vriend helaas niet hij vindt het te onpersoonlijk... Ik wil wél duidelijk gaan vermelden op het kaartje dat er tussen bepaalde tijden gekomen gaat worden.. Maar dat vind ik lastig!! Vorige keer bij onze zoon bleven ze ook ooit uuuuren zitten, tot 23:00 bijv , en ze kwamen ontelbare keren... Vermoeiend!!! Ik wil nu na 20:00 sowieso geen bezoek ivm onze zoon die normaliter rond 19:00/19:30 naar zn bed gaat.
Wij hebben ook niet veel kaartjes gestuurd, nu iets meer ivm nieuwe vrienden. Nu zetten we op het kaartje dat ze ons moeten bellen/appen voor een afspraak. Ik kreeg op bet begin alleen visite die ik wilde, wel moeilijk om weg te sturen maar het moet. Overprikkelen geen last van, gewoon laten slapen als ze sliep. Mochten heel stil weleens kijken. Ze had enorme reflux dus mocht niet van hand naar hand. Nu gaat ukkie gewoon in een draagdoek, probleem opgelost. En daarnaast met voeden wil ik rust, dus visite mag dan echt gaan. Mamavk, niet dat je hem hier hoeft te delen hoor gewoon benieuwd. Idee om maatjes af te spreken die elkaar op de hoogte houden voor de bevalling? Of geen behoefte?
♥ zwangerschapslijst oktober 2014 mama's ♥ 01/10: raglottie - 38 - 1e kindje - ziekenhuis - bv 02/10: ramona1982 - 32 - 2e kindje - ziekenhuis - fv mamvk - 29 - 2e kindje - ziekenhuis - fv moon77 -37 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 03/10: nijntje11 - 34 - 3e kindje - ziekenhuis - fv popke87 - 27 - 1e kindje - kraamhotel/ziekenhuis - fv mira2014 - 26 - 1e kindje - ziekenhuis - bv 04/10: sarsin - 25 - 1e kindje - ziekenhuis - bv 06/10: bar20 - 20 2 de kindje ziekenhuis borstvoeding saar82 - 31 - 1e kindje - ziekenhuis - bv meiske28 - 29- 1e kindje - twijfelt waar te bevallen - bv 07/10: mus - 31 - 2de kindje - thuis - fv wintersun - 29 - 2e kindje - ziekenhuis - twijfelt tussen bv of fv 08/10: sitalita - ?? - 2e kindje - ?? - ?? kleinduimpje- 30 - 2e kindje - ziekenhuis - fv sarah294 - ?? - ?? Kindje - thuis - bv 09/10: mosa14 - 28 - 1e kindje - ziekenhuis - bv mopke - 27 - 2e kindje - ziekenhuis - bv mienma - 35 - 2e kindje - ziekenhuis - fv poppy14 - ? - 2e kindje - ziekenhuis - bv 10/10: pasta - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11/10: leco1980 - 33 - 1e kindje - ziekenhuis - bv 12/10: new miracle - 31 - 2e kindje - ziekenhuis - bv flojo - 32 - 3e kindje - thuis - bv kunikos28 - 29 - 2e kindje - thuis - bv 13/10: esje - 27 - 2e kindje - twijfelt waar te bevallen - bv mees90 - 23 - 1e kindje - thuis - bv 14/10: baby27 - 32 - 1e kindje - ziekenhuis - bv nijma - 32 - 2e kindje - ziekenhuis - bv floor32 - 33 - 1e kindje - weet niet - bv emjay - 28 - 2e kindje - thuis - bv 15/10: lola28 - 30 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 16/10: januari - 30 - 2e kindje - thuis - twijfelt bv of fv 0zebra0 - 26 - 2e kindje - ziekenhuis - fv 17/10: satire - 29 - 2e kindje - ziekenhuis - bv jfelice - 30 - 1e kindje - ziekenhuis - bv esrefa - 34 - 2e kindje - ziekenhuis - ?? 18/10: jootjekadootje - 32 - 1e kindje - ziekenhuis - bv lente1988 - 25 - 1e kindje - ziekenhuis - fv boeffie2011 - 33 - 2e kindje - ziekenhuis - bv emma86 - 27 - 1e kindje - twijfel waar te bevallen - bv 19/10: singa - 32- 2e kindje - ziekenhuis - bv 20/10: friend77 - 36 - 2e kindje - thuis - bv vrauwke - 34 - 1e kindje - ziekenhuis - bv lautje - 31 - 2e kindje - ziekenhuis - bv zwangels - 31 - 1e kindje -ziekenhuis - bv 21/10: tikske - 32- 4e kindje - ziekenhuis - bv loenaa - 26 - 1e kindje - thuis - bv rxy88 - 25 - 2e kindje - thuis - bv 22/10: mh1113 - 23 - 2e kindje - ziekenhuis - fv 23/10: pluizje - 27 - 1e kindje - kraamhotel/ziekenhuis - bv hoek - 27 - ?? - ?? - ?? 24/10: mamadraakje- 26- 2e kindje - twijfelt - twijfelt bv of fv lieveke1 - 28 - 1e kindje - ziekenhuis - twijfelt bv of fv 25/10: wenda - 20 - 1e kindje - ?? - ?? 26/10: fizzy - 23 - 1e kindje - ziekenhuis - weet nog niet fv/bv yupgup - 26- 2e kindje - thuis- bv fenske - 35 - 2e kindje - ? - bv 27/10: evira - 33 - 1e kindje - ziekenhuis - weet nog niet fv/bv kimv85 - 28 - 2e kindje - ziekenhuis/kraamhotel - fv vlindertje126 - 22- 1e kindje - ziekenhuis - bv 29/10: zograag - 34 - 2e kindje - ziekenhuis - twijfelt fv of bv 30/10: juf1985 - 28 - 1e kindje - weet nog niet - bv misslinnie1984 - ?? - 1e kindje - ?? - ?? ?: Asm - ? - ? - ? - ? ?: Butterfly2388 - ?? - 1e kindje - ziekenhuis - flesvoeding ?: Roosviceetje - 26 - 2e kindje - ?? - ?? jongen(9) - meisje(19) - verrassing(7) als je wijzigingen hebt zet het dan in een felle kleur in je berichtje, dan passen we het aan! (of doe het zelf als je weet hoe
Zo lijstje even opgezocht, was van juni. Geen idee of dit de recente is data weggehaald waren allemaal van 20 weken echo's. Er zijn er nog maar weinig die meepraten, vooral lezers denk ik.
Meer meelezers idd Maatjes zijn idd misschien wel leuk om af te spreken? Al is iedereen nu natuurlijk redelijk snel actief met mobieltjs enz
Ik ga ook voor een kraamfeest. Met mijn dochter werd ik gek van al die vol geplande avonden en weekenden.
hier ging ik tijdens voedingen ook altijd naar boven als er kraambezoek was, of soms ; sorry maar ze moet eten dus misschien kun je een andere keer nog eens terug komen vooral bij de mensen die inderdaad ook veel te lang blijven zitten. vind het fijn dat mensen op bezoek willen komen hoor, dat zeker maar sommige bleven 3uur hangen en dat was gewoon te vermoeiend. hier is dochter trouwens nauwelijks in de handen van het kraambezoek geweest. ze was vrij snel overprikkeld en dan was het erg moeilijk daarna met drinken en dus ook slapen dat we weer uren bezig waren. kreeg er trouwens heel veel scheve gezichten en negatieve reacties op dat ik haar ''niet wilde geven'' :x
Er wordt hier veel gekletst! Probeer alles mee te lezen maar ben nog veel aan het werk. Hier alles goed. De schoolvakantie is hier voorbij wat voor mij betekend dat ik ook nog als gastouder aan het werk ben. Nu liggen die kindjes nog lekker te slapen. Nog 5 weken werken en dan verlof. Hoop deze week wel het telefoontje van de kraamzorg te krijgen voor het intakegesprek bij on thuis.
@zwangels leuk!! Ik ben ook gastouder !!! Na volgende week eindelijk verlof !!!! Wij doen ook gewoon kraambezoekjes , ik vind het juist leuk dat er aandacht is voor onze new born! En ik vind het leuk aandacht te hebben voor de visite met een kraamfeest lijkt me dat een stuk minder. Wel hebben we onze lijst van mensen die een geboortekaartje krijgen (wat ik een beetje zie als uitnodiging voor een kraambezoekje zie) flink uitgedund, en dat bevalt me prima .. Mijn instelling is heel erg veranderd daarin . Doen waar wij ons goed bij voelen!!!! Het klussen in ons nieuwe huis schiet op , zoonlief zijn stoere kamer is zga af!! En van het weekend mag ik eindelijk los in mijn babykamer !!! Heerlijk is dat en zooooo leuk!! Zo komt het toch allemaal dichter bij , spannend he .. GeboortekAartjes ontwerp heb ik 100% af Draagdoeken zijn besteld en binnen . Hihihihih nesteldrang ???
Gisteren ook voor het eerst gewerkt aan het ontwerp voor het geboortekaartje. Éindelijk, dat geeft weer wat rust, al is het nog niet af hoor. Ik begin het ook op mijn heupen te krijgen nu. Komt ook door al die mailtjes van Pampers, Wij en al dat soort bedrijven die allemaal beginnen over vluchttassen, kaartjes, klossen, enz. Manlief moet de buitenkant nog maken, die gaat hij zelf tekenen/schilderen.
Pfft ja Zebra. Toen mijn (schoon)ouders enkele uren na de bevalling in het ziekenhuis stonden, vonden ze het ook maar raar dat er maar twee mensen hem mochten vasthouden (vond ik eigenlijk al teveel, maar vriend zei dat ik het niet kon maken om hem bij me te houden). Nou, als ik dan toch al scheve gezichten ga krijgen.... dan ben ik deze keer ook gewoon de tijgermama die ik wil zijn!! Lekker bij me houden dus. Arme kind heeft niks aan dat gehijg boven z'n hoofd.