Hoe is het nu met jou Mopke ? Is het niet zo dat met gebroken vliezen je kindje binnen zoveel uur geboren moet worden ?
aaaah zal dat het zijn!!! , als men buik nog maar wel ff +- 2 weken zo mooi blijft .. dan gaan we hem gipsen ! hihihihi
Geen weeën wel pijn aan schaambeen zeker bij lopen dus zou indaling kunnen zijn denk ik. Bij mijn geval even niet ivm de longrijpers. En ik slik preventief antibiotica zodra ik koorts krijg veranderd de boel natuurlijk. Maar temp is nu steeds 37,3.
@mamvk, check! Hier ook slechte nachten. Nu had ik vannacht een redelijke nacht, zet mijn vriend zijn wekker een half uur eerder omdat hij er zo moeilijk uit kon komen gister. Serieus, kan hem nu echt wel achter het behang plakken. Ik ben ook benieuwd naar mopke.
Vannacht weer harde buiken en aan ecg gelegen. Kindje maakt het prima. Alles is afgezwakt en met pcm heb ik kunnen slapen, voel me nu wat beter en minder moe. We hebben gisteren gesprek gehad over de neonatologie, met rooming in etc. Verhelderend gesprek, fijne prorocollen hebben ze hier, ze doen video interactieve begeleiding dus filmen eerste moment dat kindje op mijn borst wordt gelegd. En komen na een paar dagen hierop terug. Zo filmen ze meerdere dingen.
mopke, klinkt als een fijne en duidelijke begeleiding. Hopelijk kun je het nog even zo volhouden. wel spannend zeg. is het te doen de hele dag in het ziekenhuis, ook omdat je al een kindje thuis hebt, trek je het allemaal een beetje ?
Ik vind het verschrikkelijk dat liggen, ben het nu al beu. en steeds na beweging wordt alles geprikkeld dus wil eigenlijk niet te veel lopen. Ik mis mijn dochter enorm, die is gisteren op bezoek geweest en je zag aan haar snoetje dat ze schrok van mijn infuus. Verder heeft ze veel bij me gelegen en gezeten. Ik wordt vaak emotioneel om alles had liever nog wat langer de 'gewone' zorgen gehad omtrent dat ons kindje klein zou worden bij geboorte. Alle onzekerheid is niet prettig maar dit overkomt terwijl je het echt niet wil. Spijt van, had ik maar naar huis gegaan die dag ipv mijn uren uit te zitten met wat pijn. Maar dat moet ik mezelf niet verwijten want dit hadden we niet kunnen voorzien. Ik hoop zo dat het hoofdje eigenlijk niet ingedaald is maarja als de bevalling begint overkomt het me maar. Dat we een prematuur kindje krijgen staat vast maar al die zorgen maken je onzeker.
Och Mopke, je moet jezelf niks verwijten. Ik denk niet dat je dit had kunnen voorkomen hoor, het overkomt je gewoon. Ik heb echt met je te doen. Kan het met zo goed voorstellen, de onzekerheid.. en dan nog je andere ukkie die je moet missen. Dat lijkt me ook heftig. Hier ook een slechte nacht. Maagzuur, misselijk en als klapper heeft mijn spatader op de schaamlip zich nog even lekker vergroot en zit nu ook in mijn lies. En dat doet pijnnn. Maar goed, vergeleken bij Mopke mag ik niet te hard klagen denk ik dan maar weer.
Hier ook slechte nachten. Vooral door JEUK. Om gek van te worden. Verder mag ik geloof ik in mijn handjes knijpen!
Nijntje, ik weet het. Maar toch piekeren in een ziekenhuisbed doet veel met je. Pijnlijk zeg die spatader! En ja dames ook jullie mogen klagen!! Evira, las laatst hier een topic over jeuk. Weet niet in welke mate je het hebt en waar. Maar sommigen hebben afwijkende bloedwaardes en mbv medicatie is het onder controle. Wie weet heb jij dat helemaal niet in die mate, maar je kan het topic raadplegen evt.
@ Mopke: Fijn om te lezen dat het onder controle blijft en dat je zo'n goede begeleiding krijgt! Verwijt jezelf niks! Probeer jezelf bezig te houden, zodat je je zo min mogelijk zorgen maakt (makkelijk gezegd, want als je niks kan of mag, ga je makkelijker tobben). Je doet het super! Gezellig allemaal in het Elizabeth bevallen!!! Haha! Bevallen jullie in het ziekenhuis zelf of in het kraamhotel? Ik woon in Rijen btw. Voor alle andere met klachten, succes! En dat niet slapen is zo vervelend, hoop dat daar verandering in komt! Bij mij is het ook erg wisselend. Hier weer een babywasje in de wasmachine zitten, kon er niet meer mee wachten! Haha!
Ik in het ziekenhuis zelf omdat ik de optie voor ruggenprik wilde hebben en toch een medische indicatie heb door mijn maagverkleining. Ohh ik heb vannacht ook zo slecht geslapen!! Zoonlief kwam om 0.44 de kamer binnen dat hij moest plassen (overdag is hij nu droog maar in de nacht nog luier maar soms komt hij dan toch omdat hij moet plassen) en toen heb ik het 4 uur zien worden!!! Vervolgens ging ml's wekker om 06.00 uur dus ik ook weer wakker. Uiteindelijk schrok ik wakker om 08.00 uur terwijl ik om 08.15 zoontje naar mijn moeder moest brengen .... oeps! @mopke Ik hoop dat alles goed blijft gaan kwa temp en harde buiken etc. En zoals al velen hier zeiden probeer jezelf niks te verwijten want je kunt er niks aan doen....ja wat als je die dag beter naar je eigen lichaam geluisterd had is dat een zekerheid dat het dan niet was gebeurt?? Nee dat is het niet!!!! Het had ook kunnen gebeuren terwijl je lekker op de bank had gelegen de hele dag! Kan me wel voorstellen dat het voor je dochtertje ook erg vervelend is om mama zo te zien maar fijn dat je lekker kunt knuffelen met haar! Ook hier niet teveel in na gaan denken want je kunt hier niks aan doen en je doet je best! Dat is hetgeen dat telt!!! XXX
Boeffie, bedankt. Ik doe mijn best en ontvang af en toe wat bezoek voor afleiding. Vanavond zie ik mijn dochtertje weer, kan niet wachten!
Geniet van je tijd samen met je dochtertje vanavond en lekker knuffelen!!!! Ik moet er ook niet aan denken hoor dat ik in het zh zou liggen en zoontje thuis/bij ouders is maar goed het is nu niet anders! Ik hoop dat je beebje nog zo lang mogelijk blijft zitten en als je eens bezoek tekort komt laat maar weten in een pb dan kom ik je wel opbeuren
Dat komt wel goed. Wat lief van het aanbod, voorlopig genoeg aanloop. Wat ik goed verdeel maar ik ben er voorlopig nog wel even. Dus zal het onthouden.