ja ctg controle weer. Pas volgende week donderdag weer groeiecho leef nu wel n beetje van echo naar echo
Ik mag morgen weer voor een groeiecho en ik vind het toch echt wel spannend zo met al die verhalen in ons groepje!! Probeer me niet te druk te maken maar ben er veel mee bezig merk ik
Mopke gefeliciteerd. Ben benieuwd hoe nu verder. Het liggen lijkt me ook vreselijk. Ik zei laatst tegen vl als je nu zoet wat er allemaal gebeurt in de groep dan besef je dat het allemaal dichtbij aan het komen is. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan en doen wat je kunt doen. Je weet het toch nooit. Hier weer vier keer wakker vannacht. Kan dan gewoon niet meer in slaap komen. Wordt wakker om te plassen en lig danig een half uur te staren.
Zebra, ah ook fijn om het hartje weer te horen. Kan ik begrijpen, iedere week is er een... Boeffie, dat snap ik! Het komt dan opeens erg dichtbij hoor. Maar echt wij zijn uitzonderingen. Nijntje, dat is fijn. Hier schijnt de zon volop maar wel fris denk ik. Floor, ik ook lig te wachten op de arts. Ecg controle was goed. En mijn infuus die alleen preventief was gezet begint te irriteren dus ze ging overleggen of hij eruit mag. Het liggen is verschrikkelijk, alles doet zeer nu. Idd, niet teveel bij stil blijven staan. Vind het moeilijk om te delen voor jullie, maar heb ook veel steun zo en kan even mijn hart luchten. Wie weet lopen jullie wel allemaal over tijd. Hier ook veel moeten plassen maar slaap steeds beter gelukkig.
@ Mopke: Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! Wel vervelend dat je zo weinig mag/kan, maar wat positief om te horen dat je je niet verveeld! goed bezig! Hoop dat ukkie nog lekker even blijft zitten! En voel je niet bezwaard om je verhaal te doen!!! Voor jou een goede uitlaatklep en hopelijk kunnen wij je daar wat in steunen! Daar zijn we voor toch?! @ tis druk met onze groep in het ez ziekenhuis, vandaag en morgen nijntje en boefje, volgende week vrijdag mag ik weer @ Hier: beetje aan het twijfelen wat ik in huis zal halen... Krijg geen kraampakket van de verzekering. Hoeveel kraamverband moet ik in huis halen? Heb in ieder geval kotex nachtmaandverband al in huis (las dat ze dat in sommige ziekenhuizen ook als kraamverband gebruiken!?) Blergh, nu al zo geen zin in die verbanden, maar waarschijnlijk vergeet je dat allemaal als je de kleine in je armen hebt Zijn jullie ook allemaal al ver klaar met kamertje, wassen, naam, geboortekaartje, enz?
Het feit dat ik het spannend vind wil echt niet zeggen dat je je hart niet kunt/mag luchten he..... Gewoon doen hoor want daarvoor zitten we ook in dit groepje!!! XXX
Lieveke, ik merk ook dat ik niet zoveel kan. Want na 5 minuten douchen krijg ik al flink last van harde buiken. Dus moet het echt rustig aan doen. Druk in het EZ en ik hou ze in TS bezig. Je kan ipv een volledig kraampakket zeker matjes halen, watten, desinfectans, gaasjes en alcohol. Verband, ik heb er heel wat pakken doorheen verbruikt de vorige keer. Zeker 8 weken gevloeid. Heb hier nu alleen met vruchtwater al een pak per dag en dat zijn grote pakken hier. Jullie zijn zeker een fijne steun, ben er erg blij mee. Maar kan jullie spanningen echt wel begrijpen. Arts is weer geweest, er was niets uit de kweek gekomen. Dus waarom de vliezen braken... Kleine wil de buitenwereld al zien denk ik. Krijg nu geen remmers meer, dit omdat de longrijpers hun werking hebben gedaan. Verder rust blijven houden ivm dat het hoofdje nog niet is ingedaald. Nu rommelt het weer lekker in mijn buik na het douchen dus maar even goed rusten. Krijg zo bezoek dus wat afleiding.
@ Mopke Sterkte met alles. Kan me goed voorstellen dat het liggen pijn doet nu. Hopelijk blijft je kindje nog even zitten. En als je wat kwijt wil, even lekker wil klagen en schelden dan mag dat hier hoor! Daarvoor zijn we er toch @ Zebra Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan. Logisch dat je van echo naar echo leeft nu. @ Lieveke Bij Baby-Dump hebben ze ook kraampakketten staan. Ik weet niet wat je allemaal al in huis hebt maar in een kraampakket zit meer dan alleen kraamverband. Bij mij zat er er o.a. een navelklem en een flesje alcohol en nog veel meer in (heb nog even geen zin om me daar veel in te verdiepen ). Misschien handig om gewoon een pakket te kopen. Overigens raadde de kraamzorg wel aan om nog extra kraamverband in huis te halen. Er mag geen plastic plaklaag bij zitten (zoals maandverband). Dat gaat broeien. Ik heb bij de kv gehaald, zat in een roze verpakking. Wassen ben ik druk mee bezig. Ik ga straks in september nog een keer wassen. Die nieuwe lucht in nog niet helemaal uit de kleding en veel mensen die in de babykamer laat zien beginnen gelijk in de kast te graaien (kijk toch hoe klein en schattig). Namen en geboortekaartjes zijn uitgezocht, alleen de tekst zijn we nog niet uit. Kamertje staat, alleen wandplank moet nog opgehangen worden. @ rest Sterkte met eventuele klachten een kwaaltjes. Die laatste loodjes breken nu aan he.... Hier gaat het nog erg goed maar ben zo nu en dan wel benauwd zeg! Baby was gisteravond bijzonder druk. Overal voel ik dan wel wat Gisteren ook bloed geprikt, zal wel goed zijn denk ik. Tijdens laatste controle lag baby ook met het hoofdje boven maar zolang de vk zich niet druk maakt doe ik dat ook niet. Kleine heeft nog wat weekjes om te draaien ten slotte.
@Mopke: Pffff dan kun je echt weinig! Goed dat je zoveel afleiding hebt! Lees ik het goed dat het nu gewoon rust houden is en als de kleine zin heeft om te komen, dan houden ze het niet meer tegen (omdat ze gestopt zijn met remmers en de longrijpers zijn werk hebben gedaan)? @ Zebra: Kan me goed voorstellen dat je nu van echo naar echo leeft. Blijft een lastige en spannende situatie! @Emma: Het meeste heb ik in huis. Heb alleen nog kraamverband en alcohol nodig. De rest had ik al in huis of meegekregen van mijn zus die het over had na haar kraamtijd. Bedoel jij het kraamverband van het kruidvat? Scheelt een hoop in prijs met die van heltiq of natalis oid. Is die van het kruidvat je goed bevallen? Haha het wassen heb ik inderdaad dezelfde gedachte. Misschien later nog een keer wassen. Maarja... nu MOEST het ook gewassen worden (heerlijk die nesteldrang ) Een hoop kleertjes geleend van iemand anders en die geur wil ik niet in mijn kast hebben, dat moet wel "onze" geur zijn, haha! Tekst op het geboortekaartje vonden wij ook heel lastig... keuzes keuzes en nog eens keuzes.
Emma, daarom mogen ze bij mij niet in de kast kijken. Maar wassen, dat laat ik mijn moeder maar doen, ml doet letterlijk alles bij elkaar en in de droger. Dan zijn ze al verwassen voordat de kleine ze aankrijgt. Verder zijn jullie al ver, heerlijk zo die voorbereidingen. Ukkies zijn nog lekker druk in de buik gaan echt nog alle kanten op, die van mij niet meer omdat hij/zij niet meer kan zwemmen in het vele water. Maar dat is ook niets hoor, ga je je alleen maar druk maken. Maar zonder pardon kan ik het vragen en controleren ze even. Er rende net een vader in paniek achter bed van echtgenote aan, moest naar de verloskamers toe dochter op de arm. Zo medelijden met die vaders.
Ik heb maar 1,5 gevloeid, eerste 2 dagen wel heftig met stolsels, maar daarna gewoon als een normale menstruatie en had dus maar 1 pak kraamverband nodig, en daarna normaal maandverband, maar zou sowieso 2 pakken halen, heb je meer nodig kun je altijd bijhalen. Voor de rest ( weet niet of ik het al in een eerder berichtje had gezet ) kreeg ik een lijstje met dingen die ik van de kraamhulp moest halen. Ik krijg ook geen kraampakket en bij mijn zoon amper wat van gebruikt dus zonde om er 30 euro aan uit te geven. Ik moest kraamverband, onderleggers, flesje alcohol, steriele gaasjes, potje vaseline ( voor op de thermometer, maar bij de eerste gebruikte ze sudocreme), en watjes maar mocht ook gewoon wattenschijfjes.
Terug van de groeiecho. Goede nieuws: meisje ligt nog netjes met het hoofd omlaag. Volgens de gyn grote kans dat ze zo blijft liggen. Minder: ze groeit nu toch ineens op de p95 curve Dus het wordt waarschijnlijk toch een grote baby. Terwijl ze 4 weken geleden nog netjes gemiddeld leek. Dus nu over 2 weken weer een echo en als ze op deze curve verder groeit, wordt ik toch overgenomen door de gyn. Afwachten dus. Wel jammer, maar ach ja, als dat beter is.
Nou goed nieuws nijntje, maar grappig zeg dat jou meid zo hard groeit. Ik dacht dat meiden juist kleiner werden dan jongens. Of komt het omdat je al meerdere kindjes hebt? Wel jammer idd als je op het einde toch naar de gyn moet maar daar zijn jullie wel beter thuis als je eenmaal gaat bevallen.
@ Lieveke Geen idee of dat van Kruidvat goed bevalt, kindje moet er nog uit en dit is mijn eerste. Ach, anders is er gauw iets anders gehaald toch? Ik lees hier ook vaak over Kotex Maxi nacht (zwarte verpakking). Maar dat is wel maandverband. Denk dat daar wel zo'n plaklaag in zit. Flesje alcohol kan je ook zo bij Kruidvat halen. Overigens heb ik dat standaard wel in huis, ontsmet mijn oorbellen daarmee. Dus nu heb ik nog een extra flesje in huis. @ nijntje Ah, goed dat ze met het koppie omlaag ligt. Groei-echo is dus nog even afwachten. Ik zal bij de volgende controle eens vragen hoe groot ze mijn kindje nu schatten, ik krijg helemaal geen echo's meer tenzij daar reden toe is. @mopke Bij mij gaat het ook niet in de droger hoor! Nieuwe kleding sowieso nooit. Ik was iets minsten 5x voordat het in de droger gaat. En ik was zwart/donker apart, kleur en wit en dan heb ik nog een handdoekenwas die wat heter gewassen wordt. En ik ben fan van de kleurendoekjes, ben nooit meer bang dat een kledingstuk afgeeft en de was verpest. Ach, voordeel van babykleding is dat het nog zo klein is en dat er veel meer pakjes op een droogrek passen Pffff, iemand enig idee waar ik wat meer praktische info over een badbevalling kan vinden? En dan bedoel ik meer hoe het opzetten in zijn werk gaat, hoe vul en leeg je het bad, hoe wordt het op temperatuur gehouden. Kan er niks over vinden en mijn man denkt dat het ding in de badkamer moet staan en dat je, net zoals een kinderzwembad, het met de tuinslang moet vullen en zelf weer moet leeghalen. Maar dat lijkt me sterk als ik zie dat bevalbaden vaak in een (slaap)kamer staan.
@emma, misschien kan je er een topic over openen, op deze pagina zijn er genoeg vrouwen denk ik die je met deze vragen kunnen helpen, omdat ze dat meegemaakt hebben. @mopke, alweer 33 weken, wiehoe! Heb je nu alle longrijpingsprikken gehad? Heb je daar nog dagelijkse checks en wat checken ze dan? @lieveke, kamertje is zo goed als klaar. Kaartje nog niet, wassen ook nog niet gedaan en de namen hebben we al even. Zit nu echt een beetje te wachten tot het zover is, van mij mag ik al 37 weken zijn en het kindje mag komen. Zou willen dat ik de tijd vooruit kon zetten, ben heel erg benieuwd naar ons kleintje, hoe ziet hij/ zij eruit, is het een hij of een zij? Aan de andere kant geniet ik ook nog heerlijk van de vrijheid die je hebt als je nog geen kind hebt. Lekker even uit eten als je zin hebt, even naar vrienden zonder dat je voor een kindje moet zorgen, ook al kijk ik daar ook weer naar uit om dat straks wel te moeten. @nijntje, goed nieuws en ook iets minder. Maar als ik het hier wel eens hoor in de omgeving, worden er wel vaker grote kindjes verwacht terwijl het uiteindelijk wel mee valt hoe groot het kind uiteindelijk is. @hier gesloopt, na paar dagen werken en een paar slechte nachten. Maar ik ga er niet over klagen, want het is altijd weer even inkomen na een heerlijke vakantie. Morgen nog een dagje en dan is het alweer weekend.
Ik weet er niet veel van, maar een bevalbad is groot hoor. Dat past niet in de badkamer volgens mij. Staat meestal beneden in de huiskamer volgens mij. En hoe het leeg gaat heb ik me ook altijd afgevraagd. Mijn man wilde er ook niet aan. Die had geen zin om in een 'vies' bad te gaan zitten met mij. @Juf: van mij mag ze ook komen rondevde 38 weken hoor. Pijn van de slagaders en zij is dan groot zat denk ik Ben ook zo nieuwsgierig maar haar. We zagen vadaag op de echo dat ze al haartjes heeft
Badbevalling: Heb ik ook kort over nagedacht maar nee. Hier in het ziekenhuis hebben ze 1 staan dus daarvoor zou ik dan gekozen hebben maar... Het poepnetje dat erbij zit en het idee van dat bij de bevalling veel bloed vrij komt vond ik iets te viezig. Maar de filmpjes van hoe dat gaat zijn erg mooi en vredig. Hier gewoon een ik lig op bed bevalling
Slagaders moet natuurlijk spataders zijn. Rare autocorrectie.. Kunikos: dat was dus ook waar Lohman onmiddellijk op af knapte. Zo van: ik ga echt niet achter jou zitten in een bad vol bloed, ontlasting en urine!! En toen vond ik het zelf ook ineens niet zo'n goed idee meer. Terwijl het me daarvoor heel ontspannend leek. Oh dames, ik heb zo'n pijn aan de spataderen in mijn schaamlip en lies. Om te janken. Zit nu gewoon met een coldpack tussen mijn benen op de bank Wat een rotkwaal. En door die coldpack krijg ik dan weer harde buiken. Ellende.. Van mij mag ze best met 38 weken komen, als ze toch groot genoeg is
Ik heb inderdaad ook een lijstje gehad van de kraamhulp, maar wat ik daar uiteindelijk dus van moet kopen is kraamverband en alcohol, de rest in huis. @ Nijntje: Wat fijn dat ze nog steeds met haar koppie naar beneden ligt. Ben benieuwd of over 2 weken nog steeds blijkt dat ze zo groot is. En anders is het maar zo dat het onder begeleiding van de gyn. gaat, toch? Sterkte met de spatader pijn! @ Juf: Hoelang moet je nog werken? Lijkt me raar om je klas op te starten om vervolgens met verlof te gaan. @ Emma: Ohhh sorry, verkeerd begrepen. Dacht dat je bedoelde dat je bij een eerdere zwangerschap kruidvat eigen merk gebruikt had... hihi! Aan badbevallingsinfo kan ik je niet helpen @ MH: Thanks, het kan dus erg wisselend zijn. Voor de zekerheid maar 2 pakken in huis halen.