Juf, ik heb alle longrijpingsprikken gehad dus de kleine kan nu komen met mindere kans dat de ademhaling volledig overgenomen moet worden, eerder ondersteuning of zelfs niets. Ik krijg dagelijks een ctg, controle temp en bloeddruk. Verder moet ik alle veranderingen goed in de gaten houden en direct aan de bel trekken. Heb einde middag opeens erg pijnlijke harde buik gekregen met weeën die meteen regelmatig iedere 5 minuten waren. Ik schrok enorm ervan. Ze hebben 1 1/2 uur aangehouden, toen mijn man kwam werden ze nog heftiger omdat ik me toen nog beter ontspande. Gelukkig zijn ze met behulp van pcm afgezwakt. Ik kreeg ze om het misselijke nare gevoel te minderen. Nu is alles weer wat rustiger geworden maar ben kapot, dus ga lekker slapen. En ja door de weeën de antibiotica vergeten, dus daar heb ik zelf om gevraagd om 19 uur... Nijntje, sterkte met de pijn.
Haha, Nijntje,grappig had het niet eens als slagaders gelezen, autocorrectie in mijn hoofd, maar wel heel irritant lijkt me. Fijn dat het al wat afgezakt is. @lieveke, nog 6 weken. Dus inderdaad vrij kort. En kom dan begin februari weer terug. En dan maak ik het jaar af net ze. Wel jammer dat ik nu die leuke feesten met ze mis, zoals Sint Maarten, Sinterklaas en Kerst. Maar ga mijn vervanger niet in dec weg zitten. @ mopke, zo dat zijn nog best wel wat handelingen zo door de dag heen. Fijn dat je de prikken alvast gehad hebt. Dat is wel zo fijn. Gelukkig ook dat de weeën weer afnamen. Blijft spannend zo voor je. @bevalbad, bedankt nog even voor het beeld Nijntje, met poep, plas en bloed, haha! Welterusten voor nu meiden!
Wisselend, avond en nacht is alles aan het rommelen. Overdag redelijk rustig. Wel sinds vanmorgen een enorme druk van onderen net of ik naar het toilet moet, maar hoofdje is nog niet ingedaald. Plan is nu zolang mogelijk binnen houden, als de kleine er met 37 weken nog inzit grijpen ze wel in. Of als het vruchtwater van kleur verander, bloedingen of koorts. Echt aan de ene kant ben ik dit nu al beu maar logisch aan de andere kant nu kan de kleine nog groeien.
Kan ik me voorstellen Mopke. Ik heb vandaag een bankhangdag ingelast zonder steunpanty om eens aan te zien hoe de spataders zich gedragen. En blij, want ik heb mijn nieuwe ondergoed binnen. Zelfs dat moet vervangen worden #nesteldrang
Hopelijk houden jullie het beide die 4 weekjes nog even vol en kun je daarna lekker genieten van je kindje!
blijft spannend mopke .. merk dat ik zp nu extra check hierdoor! Ik voel me nu ff lamlendig! Pfff ook zoo moe vandaag , vanmiddag heeft zoonlief en ik 3 uren geslapen , we hadden het beide vast nodig! heerlijk! Vandaag bij de vk geweest , alle controles waren weer goed . en mijn pijntjes en dingetjes zijn indaling , maar ze is nog niet ingedaald. af en toe van die ongi krampjes! en ik kan er zoooo slecht tegen als zoonlief of de hond op mijn buik leunen/hangen/drukken fijn weekend allemaal! Ik mag morgen men kinderkamers inrichten in het nieuwe huis!! -x-
Nijntje en hoe is de dag verlopen zonder steunpanty? Poppy, erg spannend want ja avond en het begint weer te zeuren. Wel lekker dat je zo goed hebt kunnen slapen, dan hadden jullie het echt nodig. Fijn weer een goede controle en die pijntjes zijn erg herkenbaar. Geniet van het inrichten heerlijk hoor een nieuw huis.
Ja, wel goed Mopke. Nog wel pijn, maar minder dan gisteren. Maar ik heb dan ook bijna niks gedaan vandaag en veel met mijn benen omhoog gezeten. Dus waar het nu aan ligt? Morgen weer een drukke dag, dus dan eens bekijken hoe het met panty voelt. Misschien is het gewoon weer wat afgenomen (hoophoop), want ik kan toch niet zonder als ik veel moet lopen en zoonlief moet vanaf volgende week weer naar school. Zie ik best tegenop die laatste weken moet ik zeggen..
Heb je ook spataders op je benen Nijntje? ik alleen op mijn schaamlip. Dat doet all pijn genoeg. Hoop dat het idd afneemt. Al is dat een kleine kans. Mopke hoop ook voor je dat de kleine gewoon nog even blijft zitten. Vannacht raakte in in eens in paniek. Haha nog 7.5 week en dan is het zover. De datum is bereikt. Over max 9.5 weken hebben we een baby haha moet nog zoveel gebeuren. Maar komt allemaal goed denk ik 12 september komt babypark de wandelwagen. Kinderstoel izi go en fix brengen. Heel erg spannend.
Nijntje, wel fijn dat je er met rust minder last van hebt. Ik hoop voor je dat het wat afneemt. Floor, kan je paniek me voorstellen. Het gaat al zo snel, spannend hoor alle spulletjes dan in huis. Kamertje verder al wel klaar? Pas toen bij ons de kinderwagen etc. in elkaar was gezet begint het steeds meer door te dringen. Het blijft een wonder.
Hoe is het mopke? Ik heb het hetzelfde als poppy; elke avond ga ik slapen met een 'cliffhanger', en s ochtends gelijk checken hoe het met je is Hier, mijn baarmoeder loopt continu 5-6 cm achter op groei. Ik begon me zorgen te maken.... zoon was groot, dus het lijkt me raar om nu een kleintje te krijgen. Afgelopen donderdag controle gehad. Ik kreeg weer te horen dat ze een kleintje verwacht. Maar dat beeb wel ruim in het vruchtwater zit. Ik thuis in het groeiboekje van zoon gekeken: buik liep altijd 3-5 cm achter op groei en op het einde zelfs 6-7 cm. En zoon was 56 cm/4040 g. Ooooooooohhh. Weg twijfels! Haha!
@Floor: ja, in een been. Maar daar helpt de panty op zich wel tegen. Helaas sinds vanochtend ook weer nieuwe aambeien. Wat een pijn. Ik heb ze inwendig, dus bij de grote boodschap gaan ze stuk en bloeden (excuse me for the gory details) . Pffft... Soms lijken 6 weken nog heel lang... Heb jij geen aambeien? Schijnt vaan samen te gaan hoor ik? Nou goed, mezelf maar weer bijeen proberen te rapen, vanmiddag komt mijn moeder en mijn beste vriendin met haar man en 3 kindjes, dus we proberen er toch maar het beste van te maken..
@Yupgup: de vk vindt mijn buik ook bescheiden, maar volgens de gyn krijg ik een erg grote baby.. dus of dat altijd iets zegt...
Ben toch een leuke cliffhanger. Hele onrustige nacht maar dat blijft bij mij. Lig nu weer aan de ctg. Weer een dagje verder! (Waar zijn de juich poppetjes/smileys) Yupgup, apart zeg dat je buik bij je zoontje ook achterliep en nu wordt ze klein geschat.
Nee Nijntje. Maar krijg spontaan pijn aan mijn kant van jou verhaal. Bah lijkt me echt naar! Mopke spullen wel al in huis en ik hoop volgende week aan de kamer te kunnen beginnen. De rest van de verbouwing liep nogal uit.