uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Van mijn dochter mag die baby er wel uitkomen en mama gewoon mee naar huis.
    Had vanmorgen wel geel vochtverlies en bloedslijmpjes in mijn verband.
    Ctg wilde ukkie niet wakker worden maar na draaien op de zij wel.

Ik hoop er ook op dat ik vandaag weer wat meer hoor.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Nou meer heb ik zeker gehoord.

Geel verlies mag niet aan blijven houden, eenmalig is niet erg.
    Gerommel, kunnen ze niet echt iets aan doen voor de 34 weken.
    Groeiecho had ik bij vk gepland staan, krijg ik nu hier in het ziekenhuis.
    Als alles goed blijft gaan rustig blijft mag ik misschien bij de 34 weken naar huis toe met thuiscontrole. Dus ben dan nog wel opgenomen maar dan komt er iemand thuis voor ctg, bloeddruk etc.
    Dat was een schok, had het niet verwacht dus kon niet reageren.
    Maar nu vele vragen, ik kan naar huis maar mag dan ook niets. Dus dochter en hond kan ik niet thuis hebben. Wat als er iets gebeurd, wat dan.
    Ml was het er totaal niet mee eens toen ik hem belde. Dus daar nog even mee praten vanavond. Het is pas maandag, dus nog paar dagen. Maar had dit niet verwacht.

3. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    aan de ene kant mega goed nieuws @mopke !

maar ja ook wel spannend, maar je blijft onder controle en vertrouw daar op. als het echt niet gaat ben je zo weer in het zkh.
    en er is toch niks fijners dan je eigen plekje ?

misschien kan je moeder dan meer langs komen met je dochter ??

nouja eerst maar eens afwachten of het echt door gaat.

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Zo wat heb ik het druk gehad! En nog steeds druk.
    Heb niet bij kunnen lezen, sorry....

De kraamzorg heeft eindelijk gebeld voor een intake afspraak! Volgende week woensdag komt ze langs.
    Straks weer werken tot 22.00uur pfff ben nu al moe. Vanmorgen al om 5.30 uur uit bed omdat ik eerst als gastouder moest werken tot 14.00 uur.
    Maar nog 4 weken werken en dan verlof.

5. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Zebra, hoe gaat het nu bij jou? Qua beweging en zo? Heb je nog steeds zo vaak ctg's en zo?

Hier vandaag een extra groei-echo gehad, omdat bij de pretecho onze kleine wat voor lag op de groei. Nu was dat weer keurig bijgetrokken en schatte de vk het geboortegewicht op 3700 gram. Prima.
    Verder alleen maar complimenten. Lekker hoor.

6. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Er kwamen gewoon vele emoties vooral van vorige bevalling naar boven.
    Vele angsten en vragen, gewoon erg veel.
    Veel praten helpt en lucht op.

Nu relax en proberen alles over me heen te laten komen.

Natuurlijk ben ik blij dat ik naar huis mag, maar wat als er iets gebeurd speelt ook mee. Vragen die we gaan bespreken. Komt goed.

Sorry voor ego berichtje.

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Heftig mopke hoop dat het allemaal goed komt en je kindje nog lekker blijft zitten.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik kan me voorstellen dat het heel gemengd aanvoelt Mopke. Ik zou er ook niet geheel gerust op zijn allemaal.
    Het spijt me als ik het gemist heb of erger nog, vergeten ben, maar was jouw vorige bevalling zo heftig?

9. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Nijntje, ik praat er hier bewust niet over. Maar het was alles behalve een ideaal plaatje. Ben uiteindelijk onder algehele narcose met een keizersnede bevallen.

Het is nu al meer gezakt, heerlijk die emoties in je zwangerschap. ;)
    Maar gerust zal ik er niet op zijn maar eenmaal thuis zal ik het alleen maar fijn vinden.

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Logisch, helemaal in jouw geval dan.
    Ik ben moe, lag er gisteren te laat in, omdat ik per se nog bij Hallmark op de pc voor iedereen de komende maanden verjaardagskaartjes klaar wilde zetten op de pc en me dat pas om half 12 te binnen schoot toen ik naar bed wilde gaan. Gisteren hadden ze nl een actie met alle postzegels gratis en ik ben bang dat ik mensen ga vergeten rond de bevalling. Dus was nog stressen om de deadline te halen ook :)
    Nu weer stressen naar school.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Mopke ik begrijp hoe dubbel dat zal voelen. Thuis is fijn maar toch ook wel wat eng in deze situatie.

Hier hetzelfde weinig beweging. Veel controles
    Donderdag groeiecho dan moet ze gegroeid zijn , als ze nog steeds op 29wk zit zal er waarschijnlijk ingegrepen worden.
    Dus vind t wel spannend

Verder veel last van BI en heb nu een gekneusde rib volgens mij. Morgen ff naar de huisarts
    Hoest al 4 weken en t gaat niet over dus niet gek als er war gekneusd is. Doet echt mega zeer

12. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Vandaag 33 weken dansje!
    Nog 7 weken te gaan. Max 9 wordt nu wel spannend.

Ik duim hier dat ze nog even blijft zitten, want we zijn nog lang niet klaar. En dat duurt nog wel even. Als het al lukt. Gisteren echt mega jankbui en gehad om ook echt van alles. Zit nog steeds dwars. Maar goed heb weinig mensen waarmee ik erover kan praten. Plus dat het een hoop hormonen zijn. Pff zal blij in als het nog is voor mijn gevoel. Deze zwangerschap mag qua spanningen wel voorbij gaan.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Floor, dat zijn de mindere momenten inderdaad, en lastig dat je het bij niemand kwijt kunt!

14. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Zebra, spannend idd. Hoop het ook voor je.

Floor, kan je emoties en uitbarsting begrijpen. Erg vervelend als je met niemand kan praten. Knuffel!

Ik mag vrijdag na de groeiecho, als deze goed is, naar huis.
    Dus nog een nachtje langer.
    Krijg waarschijnlijk nog uitleg over de thuiscontrole.
    Maar vk vanuit speciaal team uit beide ziekenhuizen hier komt dit aan huis doen. Verder loopt alle communicatie via de verloskamers.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oei, wat kunnen jullie kletsen af en toe.

@ Zebra
    Hoop heel erg voor jullie dat de kleine gegroeid is. En dat je wat kan krijgen voor dat hoesten.

@Mopke
    Hoop ook voor jullie dat de kleine nog even mag en kan blijven zitten. Aan 1 kant mooi dat je naar huis zo mogen maar dan moet het niet zo zijn dat je achter je dochter en hond aan moet rennen. Lastig zeg.

@Poppy
    Wat een mooi kamertje zo! Romantisch wiegje ook!
    Binnenkort zal ik ook even wat plaatsen.

@rest
    Het is te lezen dat voor iedereen de laatste loodjes zijn aangebroken. Iedereen veel sterkte met de emoties, spataderen, vermoeidheid en andere vervelende dingen.
    Hier wordt het ook langzaamaan steeds wat zwaarder, al mag ik nog niet echt klagen. Vorige week 2 dagen benauwd geweest, baby zit soms lekker hoog. Kan nu ook steeds minder achter elkaar doen. Volgende week nog 1 dagje werken en dan ben ik er klaar mee (= een onbetaalde stageplek en ik vind het wel mooi geweest nu).
    Striemen zijn nu ook zichtbaar bij mij, heb maar wat bio-oil gehaald.

Foto's van kamertjes, gevulde kledingkasten en kinderwagens zijn welkom! Vind ik altijd erg leuk om te zien.

16. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Emma, dat is lekker nog maar 1 dagje. Bio oil heb ik nog niet gehaald. Ga ik erna smeren je kunt de striemen toch niet voorkomen. Maar wel lichter maken door de bio oil.

Gisteravond 2 uur lang steeds regelmatig wordende weeën gehad. Voor de zekerheid ctg, weg....
    Nu weer wat harde buiken maar is sporadisch.

17. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smeerseltjes schijnen inderdaad niet te helpen, het is vaak erfelijk bepaald.
    Ikzelf smeer ook, just in case maar niet elke dag ofzo en gewoon met een willekeurige creme. Vorige zwangerschap geen striemen gekregen en tot nu toe ook (nog) niet.

Gisteren borstvoeding voorlichting avond gehad. Wist het meeste al wel maar wel fijn om weer alles even helder te hebben.

Ons smurfje sliep nog niet toen wij om 22.00 thuis kwamen, zij op bed en daarna wij ook. Zij een onrustige nacht, 3 of 4 x wakker en ik kon niet echt slapen...zat steeds onbewust na te denken over dat borstvoeding gebeuren.
    Ik ben nu kapot!!!

Zometeen even shoppen bij de Prenatal en dan als ik thuis kom ga ik even slapen, heerlijk. Kan mijn ogen nu al moeilijk open houden. Pff.

Blij dat iedereen tot nu toe de beebjes nog binnen hebben gehouden.
    Ondanks wat ongemakken van sommigen hier en daar doet deze groep het best goed naar mijn idee.
    Hopen dat het een ieder goed blijft gaan.

Hier nog c.a. 6,5 week whoeiii spannend, heb er zin in!

18. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Wij gaan vanavond naar een info avond hier in het ziekenhuis. Best spannend ook!

Ik smeer wel. Vooral omdat door de spanning op mijn buik ik steeds zo'n jeuk heb!

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik smeer alleen na het douchen mn buik in met een body butter.

Bij m'n zoon wel dat speciale spul voor de buik gehaald en bio oil, maar met 34 weken kreeg ik toch een paar rond mn navel! Gelukkig is het heel snel weer wit gekleurd en valt het amper op!

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik smeer mijn buik ook in na het douchen, met een buikbalsem of olie van Zwitsal of gewoon olijfolie of een andere bodylotion.. net wat er voor handen is. Ik vind het gewoon fijn om te doen en moet zeggen, ik heb tijdens de vorige zwangerschappen maar een paar streepjes opgelopen. Maar of dat aan het smeren ligt?

Deel Deze Pagina