Hihi . O, dat is vervelend . Wel fijn dat het dan pas een dag later is en niet pas na het weekend ofzo. Zit er ook al regelmaat in? Ben benieuwd hoor. Ergens zou het fijn zijn als het doorzet en het allemaal achter de rug is, maar anderzijds hoe langer binnen hoe beter natuurlijk....
Ik wil op de eindstreep nog graag inspringen in deze groep.. Ik ben op 7oktober uitgerekend van een zoontje. We hebben al een scheet van een dochter die geboren werdt op 21-12-2012 met een kz. Nu zou ik graag weer een kz willen, dit omdat een vriendin van me een nare ervaring heeft met bevallen van de tweede na een kz... Het litteken was nl. gescheurd en de baby is overleden tijdens de bevalling... Dit wil ik dus voorkomen ookal komt het zelden voor... Maar".......nu zei de verloskundige vandaag ( waar ik voor het laatst was) dat ze in het zh best moeilijk kunnen doen over weer een kz en dat de kans groot is dat ik natuurlijk moet bevallen...slik ...hier had ik niet op gerekend.....zit nu behoorlijk in de stress.
Haha, ben ik dan toch niet de enige die wiggled op dit liedje in haar ondergoed. Vind mezelf nogal grappig eruit zien dan met die dikke buik, hahah. @mopke, ik denk inderdaad ook spiermassa. Ik weeg altijd in de ochtend voor het ontbijt. @mh, wat fijn dat de kleine goedgekeurd is. Wel fijn stiekem dat je nog kon kijken. Ik wacht al met kijken sinds de 20 weken echo en ik ben zoooooooo benieuwd naar ons ukkie. @nijntje, ik heb er nog geen last van. Alleen als ik te snel me omdraai dat ik dan last heb van mijn banden. Verder kan ik nog in bijna alle houdingen liggen, alleen wordt hier wel getrappeld als ik niet goed genoeg lig. @ingrid, welkom! Is mijn eerste dus weet niks over keizersnedes.
Ohh echt? Dat is wel lang inderdaad! Geen pretecho laten maken? Hier kreeg ik met 27 en 32 een groeiecho ( wat ik in de tijd van mn zoon ook niet kreeg ) en met 28.5 weken een pretecho laten maken. Kan me dus voorstellen dat je nu wel heel benieuwd bent!
Ja had zelfs de 20 weken echo met 19.3 weken ong. Geen pretecho laten maken, eigen keus uiteraard,maar vonden wij een beetje zonde van het geld. Dus ik ben echt zooooooo ontzettend benieuwd
Juf, dat is dan zeker lang wachten! Ingrid, welkom. Wat een nare ervaring zeg. Daarom houden ze je ook in de gaten tijdens de bevalling. Wens mag je altijd uitspreken, als mijn angst te groot is mag ik meteen ern keizersnede. Maar wie weet denkt iedereen er anders over. Harde buiken zijn dan weer heftig en dan weer niet. Ze gaan ook weleens weg. Gyn is langsgeweest, harde buiken ach dat kan. Maar ook nog 3 weken.... Snap ze wel, het is echt grote geboortegolf op de afdeling.
spannend hoor mopke, Ik ben benieuwd of je za naar huis mag. Ks geen ervaring mee zelf. Weet wel dat schoonzus er twee heeft gehad. Ze durfde bij de tweede geen gewone bevalling. Volgens mij zat er gen andere reden achter. Hier ook regelmatig harde buiken. Ook ineens een rug aan de zijkant haha ene kant van mijn buik is dan hard andere kant heel zacht. Ik denk dat het haar rug is. Morgen groeiecho heel erg spannend! misschien wel de laatste keer dat we even mogen spieken. Al mogen we niet klagen... heb pas een controle geen echo gehad maar de dopler haaah
Even een update ; kindje zit nu qua groei op 30 weken en is ongeveer 1600gram. dus ze loopt 3 weken achter op groei. verder alles nog goed. vruchtwater blijft minimaal maar placenta en navelstreng zien er allemaal goed uit en lijkt goed zn werk te doen. 9 september opnieuw groeiecho+vwmeting+flowmeting en aansluitend gesprek met de gyn over eventuele geplande keizersnede ( mocht ze dan nog in stuit liggen )
ook al zo spannend zebra! wel goed dat ze iets is gegroeit en ze het goed doet. ik ben zo benieuwd wie er wanneer gaat bevallen van dit clubje.
Zebra, erg spannend. Wel fijn dat ze gegroeid is. Ik beval gewoon over 3 weken, kan het alleen maar meevallen. Floor, dat zal dan idd het ruggetje zijn. Ook al heb ik amper vruchtwater soms is het moeilijk voelen hoe de kleine ligt. Wel is mijn buik echt gezakt nu. Ik ben ook benieuwd wie de eerste wordt. Ik ben bezig met een record binnen houden.
hahahah ik kan het ook bijna niet voelen. zitten teveel vetjes voor helaas... maar ik denk haar rug. hebben jullie het ook vaak zo zuur? vooral in de avonden, dan zou ik warme melk willen blijven drinken hahaa
Voorzichtig positief nieuws dus Zebra. Mopke: zou voor je meisje wel fijn zijn als je naar huis mag. Maar je kunt dan toch niet alleen voor haar zorgen denk ik? Heb je hulp in huis dan? Veel succs en plezier morgen Floor. Hier net een proefdruk voor het geboortekaartje besteld spannend!
Klopt nijntje, kan niet volledig voor ze zorgen. Ze gaat best vaak weg nog dan en als ze thuis is komt mijn moeder naar ons toe. Gisteravond opeens stekende pijn in mijn zij. Voor de zekerheid urinemeting gedaan uitslag krijg ik zo denk ik. Mocht pcm en proberen te slapen rond 3 uur in slaap gevallen. Dit met name omdat buurvrouw tv aan het kijken was, moet steeds 6x vragen of ze hem uit wil zetten. Pijn was toen ook gezakt. Begint nu weer op te zetten. Fijn, heb ik weer...
Pffft. Hopelijk krijg he snel de uitslagen Mopke. Ik heb ook bij min eerste bevalling in dat ziekenhuis gelegen op en kamer met meerdere mensen, vreselijk gewoon! Ik heb nog nooit zo weinig geslapen, had ook steeds luidruchtige buren. En erger nog, toen waren ze aan het verbouwen en kwamen de 4 van een andere kamer ook dag en nacht bij ons naar de wc. Een drukte van belang dus . In het Elisabeth kreeg ik heerlijk een per voor mezelf (en zoonlief). Veel beter. 35 weken hobbeltje (dansen kun je het niet echt meer noemen, hahaha)
Urine was schoon, maar pijn blijft. Ik lig nu op een tweepersoonskamer, geen probleem mee. Straks als ik bevallen ben lig je uiteraard op een eenpersoonskamer. Ik heb normaal geen last van de buurvrouw maar deze wel. 2 jaar geleden met dl weet ik het nog goed ja, die vreselijke verbouwing. Het was bloedheet, 36 graden, de zonwering mocht niet omlaag ivm dat er stof in de motoren komt en dan gaan ze kapot. Nou een gordijntje houdt de warmte niet tegen. Alle kraamvrouwen hadden temp, gek he?! Afhankelijk van de echo gaan ze kijken of ik naar huis mag. Want misschien is er toch plaats.
@ zebra Dat is mooi nieuws. Blijft spannend uiteraard maar beebje kan nog even blijven zitten @ mopke' Heb jij weer... Veel sterkte met de pijn en ik hoop dat je buurvrouw snel vertrokken is. Ben ook wel benieuwd wie als eerste gaat bevallen. Maar nog even wachten daarmee hoor, het is nog een beetje te vroeg! Ik kom mijn kinderwagen even spammen, gisteren gelukkig de goede bak gekregen en die verkeerde hebben ze weer meegenomen. Dit moest hem zijn: Bekijk bijlage 414597 Bekijk bijlage 414596
@ Emma: Gaaf die wagen!!! @ Mopke: Hoop dat je wat meer rust gaat krijgen, niet fijn om zo iemand naast je te hebben lggen! Succes! Zie je het zitten om naar huis te gaan of blijf je liever in het ziekenhuis? @ Zebra: Fijn dat de kleine wel wat vorderingen maakt. Hopelijk blijft het doorzetten! Succes! @... (oops naam vergeten): Welkom bij de groep! Gezellig dat je mee komt kletsen! Hier: Ik kan ook niet goed voelen hoe dat de kleine ligt hoor, ook al zit er weinig vet voor! Haha! Vandaag groeiecho gehad, de kleine loopt perfect op schema. Toch weer een geruststelling omdat ik zo'n bescheiden buikje heb.
Leuke kinderwagen zeg!! Ik hoop dat mijn meisje nog even blijft zitten hoor. Moet nog verhuizen en klussen dus komt echt niet goed uit als ze eerder komt..hoop eind volgende week de Sleutel te krijgen. Succes mopke! Hoop dat je haar nog even binnen kunt houden
Emma, wat een mooie wagen! Die kleurtjes hadden ze 3 jaar geleden nog niet. Buurvrouw is vandaag bevallen, 'spoedkeizersnede' meting was opeens vervroegd en besloten om ze vandaag te halen. Jongen en een meisje. Wat een dotjes, 2240 en 2160 gram mooi gewicht met 36 weken terwijl ze bang waren voor het gewicht van het meisje. En ik ben thuis!!! Whoehoe!!! Ik mocht vanwege de pijn morgen pas naar huis maar ik trok het even niet. Heb gevraagd om naar huis te mogen was het opeens beu. Omdat de echo goed was, kleintje is gewoon 4 weken gegroeid, mocht ik naar huis. Bij pijnklachten en koorts moet ik meteen de verloskamers bellen, want ik ben immers gewoon nog opgenomen. Er was eigenlijk geen plaats in de thuiscontrole maar gelukkig net nog wel, ik ben de laatste op de lijst. Ik moet van 9 tot 16 thuisblijven, dat moet zoiezo, maar in dat tijdstip kan ik de verloskundige verwachten. Ze maakt dan een ctg, ik moet mijn temp bijhouden en zal dan ook vragen naar klachten/veranderingen. Bij twijfel wordt ik gewoon weer in het ziekenhuis opgenomen.