uitgerekend oktober 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door popke87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Fijn dat het goed is gegaan Mopke.
    Wat een opluchting moet dat zijn geweest.

2. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Een enorme opluchting.

Nog een opluchting, mijn voeding is goed op gang gekomen dankzij het kolven. :)
    Jasmijn krijgt vandaag alleen nog maar moedermelk zolang mijn productie het aankan. Vanmorgen 80ml gekolfd en gisteren nog 10.
    Ze krijgt dadelijk 30 voeding, als dat goed gaat zit ze op het schema wat zou moeten om te groeien. Als het bloed geen infectiewaardes laat zien mag morgen het infuus eruit. Alleen maar goede dingen, heerlijk.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat ze borstvoeding krijgt Mopke. Hopelijk blijft alles zo goed gaan en kan ze snel mee naar huis.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Goed om te horen Mopke.
    Ik ga morgen (voor het laatst??) naar de vk voor controle.
    Donderdag weer een groeiecho en als ze nog steeds zo hard groeit, word ik overgedragen aan de gyn. Spannend..

5. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Pff wat een nacht!
    Word gek van dat vele plassen. Drink expres al niet zo veel voor ik op bed ga maar vannacht moest ik er 3x uit om te plassen ( 12 uur , half 2 en kwart over 5 ), en m'n zoon riep me want die lag aan de andere kant van zn bed en wilde onder de deken liggen :p

Ben ik ook nog ziek aan het worden waardoor ik al niet slaap van de keelpijn en verkoudheid grr.

En ik heb steeds als ze beweegt zo'n stekende pijn van onderen. Beetje zo'n scherpe/felle pijn..
    Volgende week weer op controle dus dan maar is vragen wat het kan zijn. Zou ze al aan het indalen kunnen wezen? Ze lag vorige week wel met haar hoofdje beneden, en zo ligt ze nu nog.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja, dat is indalen MH. Heel herkenbaar. Hier is het sinds gisteren ook weer begonnen.
    Dat van dat plassen herken ik trouwens ook, hihi. En dan telkens daarna op mijn andere zij gaan liggen in bed, want die gaat zeer doen. Dus eerst alle kussens en dekbed weer anders leggen (ik lig ingebouwd in voedingskussen en extra hoofdkussens onder mijn hoofd en tussen de knieën inmiddels). En dat dan 3x per nacht. Ik heb het hardstikke druk man. Maar gelukkig slaap ik daarna meestal wel weer vrij snel.
    Net terug van de vk. Meisje ligt nog netjes met het koppie omlaag en is dus begonnen met indalen. Was mijn buik de vorige keer nog bescheiden. Deze vu vond het ineens een flinke buik?? Morgen de laatste groeiecho, ik verwacht wel dat ik naar de gyn zal gaan eigenlijk.

7. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ohh ik hoop het dan dat het indalen is! Ben vandaag 33 weken dus geloof dat dat ook wel de tijd is ongeveer om langzaam in te gaan dalen ( tenminste ik geloof dat ik het bij m'n zoon ook rond deze tijd had ).

En ook wel fijn, want tot vorige week lag ze telkens met dr hoofdje boven, dus laat ze maar snel ingedaald zijn, en vooral zo blijven liggen haha! We zullen het volgende week wel horen bij de controle.

Dat draaien herken ik ook haha! Verschrikkelijk, moet ook telkens alles mee slepen de andere kant op hahah! :p

8. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Indalen.

Bij een tweede of volgend kindje kan indalen gebeuren tot vlak voor de geboorte dus daar maar niet teveel mee bezig zijn.
    Vaak is het wel zo dat rond de 35 week dat ze niet meer kunnen draaien, de positie die ze dan hebben blijven ze (bijna) altijd aanhouden.

Ik moet vrijdag weer naar de VK, benieuwd of ik dan qua buik gegroeid ben. Voor mijn gevoel niet i.i.g.

9. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik heb regelmatig een druk op mijn stuitje...is dat ook indalen?? Heb nl het idee dat madammeke nog erg hoog ligt.
    Morgenochtend weer groeiecho en afspraak met gyn... ook als het goed is mijn geboorteplan doorspreken!

@mopke
    wat fijn dat ze het zo goed doet...hoe reageert je oudste dochter?? Daar ben ik bij ons ook zo benieuwd naar hoe dat Stijn gaat reageren!!

10. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    HEEEL herkenbaar MH. Hier ook ( vooral sávonds) enorme druk onderin , veeeeeeeeeeeel plassen ( waar komt het allemaal vandaan! )

het komt nu echt dichter bij..Ik heb zo het gevoel er helemaal nog niet klaar voor te zijn , zoals ik er klaar voor was bij mijn zoontje toen die tijd. een vriendin zei vanochtend ik denk dat ze over 3 weken komt !!! AAAAAh HELP !!! dacht ik!

morgen weer check up bij de vk , en geboorteplan doorspreken.

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hief ligt ze ook telkens goed. Alleen in sterrekijkers stand, maar dat zegt voor nu niets.

Het gaat nu heel snel idd er moet nog zoveel gebeuren.

Hier sinds gisteren ook keelpijn en heel wazig in mijn hoofd. Ontzettend moe.
    Dus veel drinken, ijs en paracetamol.
    Keelsnoepjes waren niet goed hoorde ik van de huisarts. Met mate antiflu.
    Vandaag veel geslapen, weleens waar op de bank dus rugpijn hahah niet handig.

Over het algemeen gaat het nog wel goed naast de kleine klachten.
    Hoop dat het zo blijft.
    Hoop ook dat ze zich pas echt op of na de uitgerekende dat laat zien haha moet nog zoveel gebeuren hier.

12. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Pff hier komt ze dus gewoon al over 3 weken!! Zo snel!! Hahaha!

En de slechte nachten zijn heeeeel herkenbaar, zo vermoeiend!!! Al moet ik zeggen dat ik (op afgelopen nacht na) een aantal nachten daarvoor best goed heb geslapen! Warme melk met anijs neem ik nu elke avond... Misschien dat dat het is wat helpt!

13. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik kom gelukkig wel snel weer in slaap, maar als ik dan wakker word en verneem dat ik nodig moet plassen heb ik zoiets ' neeee, heb geen zin ' maar uitstellen lukt niet want dan doet mn blaas gewoon pijn, vooral als ze er lekker tegen aan trapt haha!!

En dan heb ik zo'n vriend die met zijn telefoon in mn gezicht schijnt als hij naar het werk moet ( vanmorgen om kwart voor 5 want hij moest naar Amsterdam, wij wonen in de provincie groningen ), en dan zegt ie 'neem je dit even mee van de winkel of vergeet je dit niet?' alsof ik dat mee krijg als ik half slaap hahah! :p

14. KimV85

KimV85 Actief lid

29 nov 2012
    175
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het veel plassen heb ik gelukkig nog geen last van...maar die scherpe steken onderin wel. Alsof ze met een mes naar binnen steken ofzo:(

Vandaag aan de vk gevraagd en die zegt dat het met je banden te maken kan hebben en het draaien van het hoofdje. Meestal duurt het ook niet lang gelukkig :)

15. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Word jou kindje gepland gehaald dat mamvk?

Hebben jullie al matrasbeschermers in gebruik?

16. vrauwke

vrauwke Actief lid

9 jun 2013
    302
    124
    43
    Vrouw
    venray
    Hier nog geen matrasbeschermer. Bij de intake van de kraamzorg zei ze dat dat vanaf week 36 werd aangeraden.
    Morgen weer controle bij de gyn en groeiecho. Ben benieuwd of de kleine nog steeds op schema ligt😊

Morgen ook laatste dagje werken. Vind het nog wel raar, maar vind het ook wel lekker. Kamertje moet nog af, dus daar ga ik mij dan op storten.
    Iedereen succes morgen met alle controles die ik voorbij zag komen.

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Pfff, al bijna een uur wakker.. toch n tikkie nerveus voor de echo denk ik ..
    Hier ook nog geen matrasbeschermer, moet eigenlijk wel zo zoetjes aan, maar heb er een hekel aan. En ik heb dus als zo'n molton. Maar die vind ik ook aanwezig en zweterig. Misschien dit weekend.... Vluchttas staat ook op het schema, zit al e e.a. in, maar wil ik even goed regelen nu.

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Mogguh. Merk dat ik meer meelezer word dan schrijver :) hier gaat het zn gangetje. Hoofdje komt ook lager te liggen, merk ik idd aan mijn banden, maar ze is nog niet volledig ingedaald. Volgens mij hangt ze er wat boven en gaat af en toe die kant op maar bedenkt zich dan... haha. Ik vind haar behoorlijk rustig laatste dagen. Beetje eng. Voel haar nog wel voldoende volgens de norm.... maar meen me te herinneren dat zoon pas met 35 wk rustiger werd.

Verder blij, want zoon is 6 november 2,5 jaar en mag dan eigenlijk pas naar psz. Nu maken ze voor ons een uitzondering en mag hij half september al! Echt top! Anders is de baby er net en 'moet' hij ineens 2x een ochtend weg, wil niet dat hij het idee krijgt dat hij niet gewenst is ofzo. Dus kan hij nu al rustig wennen. Volgens mij is hij er ook wel aan toe, heerlijk voor hem dus ook. Even zijn 'eigen ding'.

19. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Hier al wel een bedzeiltje, zou het jammer vinden als ik toch te vroeg zou bevallen en daarbij ook mijn bed naar de tering help;)
    Dus een zeiltje eronder, ook een onderlegger standaard bij mij in mijn gewone tas. Stel dat mijn vliezen breken in een auto, dan kan ik die auto beschermen tegen het vruchtwater etc.

Ook mijn ziekenhuistas en maxi-cosi staan al een tijdje bij elkaar klaar. Alles zit er al voor mij en de kleine, zelfs een nieuw make-up tasje incl. make-up zodat ik er na (of tijdens) de bevalling niet zo bleek eruit zie.

Ik vind het gewoon leuk om me daar al mee bezig te houden.

Voor de dames die een Trekpleister in de buurt hebben. Alleen vandaag 40% korting op het gehele Zwitsal assortiment, nergens zo goedkoop!

20. Lieveke1

Lieveke1 Lid

21 feb 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat nu toch wel erg dichtbij komen he! Het vaker moeten plassen heb ik ook last van. Normaal hoef ik er 's nachts nooit uit. Nu meestal 2 keer op een nacht.
    Ook heb ik sinds het weekend erg veel last van mijn vingers. Bang dat het carpaal tunnel syndroom is. Valt helaas ook zo weinig aan te doen.

Mijn vluchtkoffer ed. staan nog niet klaar. Maar ik loop ook niet voor aan in de rit. Ik heb nog even de tijd... haha!

Spannend Mamvk, 3 weekjes vliegen voorbij. Raar dat je precies weet wanneer de kleine komt, maar ook wel fijn misschien!

Deel Deze Pagina